![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() *knip*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry Bhairav maar inderdaad; islam kan gebruikt worden als inspiratie voor geweld.
En volgens mij wordt dit gedrag in zekere zin gestuurd door radicale organisaties die in Borgerhout, Antwerpen Noord en Berchem steeds meer invloed hebben in moskees waar ronduit onverdraagzaamheid en haat tegenover niet moslims wordt gepredikt. Komt daarbij het internet waarbij het Joods Palestijnse conflict wordt uitgebuit om wereldwijd moslims te bevestigen in de underdog positie en slachtofferrol, bij jongeren die thuis weinig opvoeding krijgen is dat voldoende om aan te zetten tot gedrag waarbij iedereen die gezag vertegenwoordigd kop van jut is. Dat is aanzetten tot een maatschappelijke conflicthouding en wees er maar zeker van dat dit gebeurt met koran in de hand! Nee; dat wil niet zeggen dat daarom alle moslims een gevaar zijn, maar ook niet dat je hiervoor blind mag zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat als velen (net als ikzelf) een probleem hebben met de radicalsering van een aantal mensen, deze mensen eerst en vooral naar zichzelf moeten kijken. Waarheid komt niet van 1 kant. Iedereen heeft altijd zijn/haar eigen visie en gelooft hier dan ook in. Door extremere opvattingen aan te hangen wordt de kloof tussen deze visies ook alleen maar groter. Voor diegenen die een probleem hebben met radicaliserende moslimjongeren of wat dan ook, de oplossing ligt er zeker niet in om dan zelf te radicaliseren. Hierdoor versterk je mensen immers alleen maar in hun overtuiging dat ze redenen hebben om te radicaliseren.
Moet men dan gewoon toekijken en niets doen? Neen, absoluut niet. Zij verdienen een even zware straf als anderen. Probleem is inderdaad vaak de straffeloosheid. En begrijpelijk, eens men door heeft dat men best wel veel kan uitsteken zonder gestraft te worden, gaat men hier ook gebruik van maken. Consequent optreden is volgens mij de boodschap...En al diegenen die extreem zijn in hun taalgebruik en gedachtengang, bereiken hier juist het tegenovergestelde mee van wat ze willen...Je oogst wat je zaait niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af of Bierke niet een van de eersten zou zijn om, moest dat dan gebeurd zijn, die mannen dan te verwijten dat ze rustig filmden in plaats van in te grijpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Off-topic, er is daar nu een dedicated thread voor:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=3753727 |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WVA ik begrijp iniet wat je met je toelichting bedoelt.
Hoezo naar jezelf kijken? Kent u veel vlaamse gezinnen waar kinderen vanaf vier de bijbel van buiten moeten leren opdreunen, inclusief haatpassages naar wie anders denkt? Ziet u kerken waar pastoors roepen dat wie geen christen is ' des duivels' is en bestreden moet worden? Waar ziet u kinderen die via jeugdbeweging of andere organisaties te horen krijgen dat zij slachtoffer zijn en het recht hebben zichzelf te verzetten tegen de samenleving die hen geen goed christen laat zijn? Dit gebeurt echter wil binnen een anatal islamitische richtingen en organisaties, als er iemand iets te verwtijten valt is dit de linkse politiek die vanwege stemvee de andere kant opkijkt. Maar toch zeker niet mensen die dit hele fenomeen van radicalisering in verband brengen met maatschappelijke ontwrichting. Dat is te gek voor woorden; stoort een kritische instelling tegenover radicalisering u misschien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Aangevallen buschauffeur: 'Dit is een smerige daad' Buschauffeur Staf Van Mensel begrijpt niet waarom hij is aangevallen ANTWERPEN/AARTSELAAR - 'Wel duizend keer heb ik mijn hoofd de film afgespeeld van wat er op het Astridplein is gebeurd. Er was geen enkele aanleiding voor dit geweld.' Buschauffeur Staf Van Mensel, die donderdagavond in Antwerpen door twee jongeren werd afgetuigd, is niet alleen lichamelijk gewond, maar ook mentaal gekraakt. De 52-jarige Staf Van Mensel wordt in het Stuivenbergziekenhuis verzorgd voor een hersenschudding. De chauffeur van De Lijn zal daar vermoedelijk tot volgende week moeten blijven. Donderdagavond trokken op het Antwerpse Koningin Astridplein twee jonge allochtonen het chauffeursraampje van zijn bus open en gaven hem enkele slagen. Staf viel bewusteloos op het stuur. Passagiers schakelden het contact uit en verwittigden politie- en hulpdiensten. 'Het Astridplein is mijn eindhalte en ik heb daar een tiental minuten stilgestaan', geeft hij zijn relaas van de feiten. 'Ik ben vertrokken en heb even gewacht om een tram voorrang te verlenen. Ik rij altijd met mijn raampje op een kier zodat er wat frisse lucht binnenkomt. Plots trok een kerel het raampje open. Instinctief probeerde ik het te sluiten, maar ze waren met z'n tweeën en ik kreeg enkele slagen op mijn hoofd.' De chauffeur ontkent dat het duo wilde opstappen en voor een gesloten busdeur stond. De beelden van de bewakingscamera's bevestigen dat. 'Heb ik iets gedaan? Waarom waren ze zo agressief? Ik weet het niet, dit is echt zinloos geweld. Die daders hebben geen greintje normbesef. Zijn we dan beesten die op elkaar moeten kloppen tot de sterkste overblijft?' De brutale aanval heeft Staf Van Mensel diep geraakt. Toch wil Staf na zijn herstel opnieuw aan de slag bij De Lijn. Hij was jarenlang trucker en zocht in 2000 werk dichter bij huis. 'Ik doe deze job doodgraag. Al schijten ze mij de hele dag uit... als er dan 's avonds iemand tegen me zegt: Chauffeur bedankt , dan maakt dat alles goed. Daar doe ik het voor. Ik ben dus niet van plan om mijn job op te geven.' Hij is ook dankbaar voor de opvang door de politie, door Slachtofferhulp en de mensen van De Lijn. 'Ik voel me heel veilig bij mijn werkgever. De Lijn heeft al veel inspanningen gedaan om ons te beschermen, maar tegen dergelijke zaken helpt geen enkel veiligheidsplan.' Tijdens een overlegvergadering tussen de directie van De Lijn en de vakbonden is vrijdag afgesproken dat op de drukke as Koningin Astridplein-Rooseveltplaats het toezicht op bussen en trams wordt verhoogd. De feiten bewijzen dat het veiligheidsplan goed werkt. De eerste interventieploeg was immers al na anderhalve minuut ter plaatse. De daders zijn nog niet gevat. De politie onderzoekt de camerabeelden van het Astridplein en van de bus. De beelden tonen twee jonge allochtonen die in het gezelschap waren van nog vier anderen. Jean-Charles Verwaest http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GO321TULN
![]() |
![]() |
#70 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De foto van HLN was blijkbaar niet sensationeel genoeg voor Pierette. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 oktober 2008 om 22:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Zij oogsten het koren, bakken er lekker broodjes mee, en eten die allemaal lekker zelf op. Het kaf geven ze aan ons, en dan verwonderen ze zich dat wij ontevreden zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Zij oogsten het koren, bakken er lekker broodjes mee, en eten die allemaal lekker zelf op. Het kaf geven ze aan ons, en dan verwonderen ze zich dat wij ontevreden zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die chauffeur had beter met zijn bus da crapuul van de baan geveegd
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee vooruit , blijkbaar is een foto voor aanhangers van allochtoon geweld belangrijker dan het inzien dat er een probleem is met die migrantenjongeren ...
En dan maar klagen dat dat de bevolking zich afzet tegen de bestaande en linkse politiek ... ![]() Waarom niet gewoon open praten over de mentaliteit van die migrantenjongeren ??? Het is ondertussen dagelijkse kost geworden om te horen en zien hoe zulke zaken gebeuren , en ipv er iets aan te doen, wordt het probleem onder de mat geschoven en zijn de klagers zuur ![]() Erken dan op z'n minst het probleem, in plaats van op andere dingen te gaan wijzen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20102008_048 spreekt over 5 verdachten gearresteerd http://gva.be spreekt al over 5 daders in de tekst van haar bericht (in de titel zijn 't maar verdachten) 2 of 5? >Daders of verdachten?? >Bewusteloos of "halfduud"? >Ruit gebroken of niet? Laatst gewijzigd door filosoof : 20 oktober 2008 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |