![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is eigenlijk precies je probleemstelling? Wil je een enquete afnemen bij mensen die het slachtoffer zijn van incest of wil je weten wat mensen denken over incest?
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwou mij vooral focussen op de gevolgen van incest in het latere leven van de slachtoffers, maar blijkbaar kan'k daar nog wel wat aan bijsturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, beseft jullie leerkracht wel dat dit in feite een aparte cursus is in het tweede bachelorjaar aan de VUB? Ongelooflijk eigenlijk. Dat is niet iets dat op 1-2-3 zomaar gaat. En dan nog eens zo'n onderwerp? Amai... Maar zoals gezegd, ik wil je daarin wel helpen. Stuur dan even een pb en dan bekijken we dat wel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb mijn oude cursussen opgezocht van over bijna 20 jaar, en de lat ligt een enorm pak hoger nu. Mss omdat het volwassenenonderwijs is nu ? Geen idee. Dat het een pak meer en zwaarder is nu dan in de normale 3de graad, is wel een feit. Het is niet dat wij ons alleen maar bezig moeten houden daarmee, ondertussen lopen ook al die andere vakken (voor mij nu nog 7 andere modules) nog door voor ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar de vraag is wat verwachten de leerkrachten hé. Ik denk niet dat ze een thesis verwachten (zoals hetgeen je maakt in je licentiaat of master univ) of een doctoraatsstudie. Er valt er daar wel een prachtige over te maken. Ik zou het eigenlijk meteen willen doen (een pak liever dan mijn eigen onderwerp want het is veel concreter en grijpbaarder), maar ik zou er dan waarschijnlijk veel te ver en veel te technisch op ingaan, en dat kan niet de bedoeling zijn van een werk om je middelbaar af te sluiten. Daarvoor heb je ook een achtergrond nodig die je dan niet gezien kan hebben omdat ze gewoonweg een jaar of drie univ-studies kost dus ja ... Het is nogal misleidend en pretentieus om scholieren zo'n opdracht te geven en ze wijs te maken dat ze in staat zouden zijn om 'een deftig onderzoek' te doen. Het zou nogal een straffe school moeten zijn. ![]() Als oefening is het misschien wel tof, maar dat die leerkracht zoiets een deftig onderzoek durft noemen... ![]() Soit, je niet te veel zorgen maken Duupje want dat is niet nodig en internet is your friend. Over incest krijg je in een oogwenk een hele hoop bij mekaar. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 oktober 2008 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Ze zullen zich de naam thesis hebben toegeëigend omdat het zo nog wat 'enger' en serieuzer klinkt. Tegenwoordig gebruiken univs nl de naam 'masterproef'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Dat klopt. De eis om interviews af te nemen van slachtoffers van incest van de leerkracht vind ik nogal, op z'n zachtst gezegd, ondoordacht.
![]() Maar het zijn scholieren humane wetenschappen hé. Ze zullen altijd zulke onderwerpen krijgen waarvan je enkel kan hopen dat die ver afliggen van hun leefwereld. Maar toegegeven, iets van drugs, roken, eetstoornissen, media-invloeden, ... is voor iedereen wat dichter bij de leefwereld. Maar daar is dan weer zoveel over gezegd dat het me - voor een 'leek'- niet makkelijk lijkt om er 'de belangrijkste dingen' uit te halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch als het de bedoeling is om kennis te laten maken met de verschillende stappen in een onderzoek. Later, als ze daar ooit toe komen, kunnen ze nog altijd moeilijkere onderwerpen bekijken. Drugs en dergelijke, ja, dat is al zo vaak onderzocht dat er niets nieuws over te vertellen valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als het de bedoeling is dat er 'interviews' worden afgenomen, waarom dan niet 'interviews' die iets bijdragen aan onze maatschappij. Onderwerpen dus die aansturen op 'interviews' met bijvoorbeeld: Eenzame mensen. Oudere mensen. Mensen in hospitalen. Lang bedlegerige mensen. Jongeren die een blauwtje hebben opgelopen. Jonge mensen in politiek. Kinderen van ouders met een veeleisend beroep. Mensen die een geliefde verloren hebben. Mensen die om een of andere reden graag praten en voor wie gewoon 'praten' ongeacht of 't nu een 'interview' is iets bijbrengt.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga mij vooral richten op de hulpverleners. En werken rond de gevolgen van incest in het latere leven. Ik heb ondertussen wel via via 2 slachtoffers die vrij goed hun verleden verwerkt hebben en mij een interview toestaan uiteraard zonder vermelding van hun gegevens. Bovendien zal ik mij laten ondersteunen door een psy zelf ivm die interviews, dat ik zeker geen ondoordachte vragen stel aan die mensen. Ik ga verder niet zomaar in het wilde weg mensen aanspreken hierover. En als het enkel bij die 2 slachtoffers blijft, zal ik het echt wel vermelden dat het niet makkelijk is om mensen te vinden die daar vrij over kunnen/willen praten. Als psy zijnde zelf, zal de leerkracht daar wel begrip voor hebben. Dan kost het mij maar punten desnoods, so be it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Och, duupje. Na dat antwoord. Je bent er 'klaar' voor. Je zal 't er wel iets goeds van maken.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zei je al om belgicisme te nemen... Tsk... wil nie luisteren eh. Je hoeft er niet onder te lijden want ze snuiven aan hun eigen ziekte en worden er high van. Tjah... ok... jij wil het moeilijk doen. Tsk tsk, geef al iemand een goede raad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat stukje in het vet ga je nodig hebben. Ik respecteer je opdracht. Want die gaat niet makkelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je gelijk in en ik sluit me daar bij aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Voor die gevolgen op lange termijn kan je gewoon de literatuur in, er is genoeg onderzoek gebeurd daarover. Desnoods neem je het wat ruimer. De mening van een hulpverlener hierover zal waarschijnlijk niet gebaseerd zijn op zijn eigen wetenschappelijk onderzoek maar op persoonlijke ervaringen. Niet dat die geen waarde hebben, maar ze hebben zekr geen prominente waarde in het kader van 'een deftig onderzoek'. ![]() Die interviews moet je trouwens echt niet onderschatten. Bij mijn eerste interview ooit moest ik vragen naar de relatie met de ouders en hierop begon mijn eerste geïnterviewde te huilen. Het is niet makkelijk om daarmee om te gaan. Maar je hebt ongetwijfeld al levenservaring (te horen aan wat Duveltje382 soms zegt) genoeg om dat te weten en goed 'aan te pakken'. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 oktober 2008 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |