Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2008, 23:14   #61
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De VN zegt dat.

Uw houding van HAMC heeft het meegemaakt dus het is niet waar is redelijk infantiel.
Had de VN net omgekeerde resultaten zou je er nooit over gerept hebben, meer nog: missch zou je het helemaal niet naar waarde schatten.

En ik zeg niet, dat wat jij meemaakte, niet waar is, wel dat jij jouw persoonlijke situatie serieus gaat veralgemenen op het gehele gevangeniswezen.
Oud 22 oktober 2008, 23:17   #62
Soeverein
Vreemdeling

Soeverein's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar gaan er vrij veel linksen akkoord dat ons gevangenissen systeem op niks trekt.

Dus welke alternatieve straf zou er moeten zijn?

Dan vind ik het nekschot het enige aanvaardbare alternatief.

Of gaan er hier weer eens poco's komen klagen dat die inwijkelingen enkel bejaarden verkrachten omdat de oh zo racistische maatschappij hen daartoe dwingt? Als we nu allemaal eens een asielzoeker uitnodig met de kerst en hem van onze dochters ... grootmoeders ... kerstmaaltijd laten proeven - zal het allemaal wel goed komen hé?

Citaat:
Daarom vind ik dan ook dat ze reeds genoeg gestraft zijn door hun verblijf in de bak. Dat er niet ook nog een strafblad bijhoort, dat je heel je leven als een ijzeren bol aan je been moet meeslepen.
Ga ik mee akkoord voor kleine misdaden zonder geweldpleging. Als de straf is uitgezit is de schuld aan de maatschappij terugbetaald.

Citaat:
En het was volgens mij die gasten niet te doen om genot, maar enkel om vernedering.
Natuurlijk was het hun te doen om vernedering, verkrachting wordt zelden of nooit gedaan voor het genot. Blanke vrouwen moet gewoonweg getoond worden wie er baas is in het Kalifaat België

Laatst gewijzigd door Soeverein : 22 oktober 2008 om 23:17.
Soeverein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 23:19   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Waar ik me vooral aan stoor is dat het in werkelijkheid vaak niet om 'heropvoeden' gaat, maar net andersom. Als men hen iets oplegt moet men het goed doen: criminelen moeten als beter mens naar buiten komen, niet omgekeerd. Vaak is het gewoon zo dat in de gevangenis criminelen gecreëerd worden...
Ook zo een onbestaand iets dat heropvoeden.
Oud 22 oktober 2008, 23:19   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik me vooral aan stoor is dat het in werkelijkheid vaak niet om 'heropvoeden' gaat, maar net andersom. Als men hen iets oplegt moet men het goed doen: criminelen moeten als beter mens naar buiten komen, niet omgekeerd. Vaak is het gewoon zo dat in de gevangenis criminelen gecreëerd worden...
Magni, ge weet dat ik je als een van de eersten heb verdedigd in je "beschouwingen" he makker/meiske/weetikveel.

maar hier ga ik niet mee akkoord: het "heropvoeden" zou men kunnen gebruiken bij "jongeren" (in de betekenis van jongeren) tot misschien dertig jaar, en dan overdrijf ik.
een "jongere" als Mariuszke Ochottekes die als "opvoeding" naar de rode duivels mag is in mijn ogen een blaam aan alle ouders die geen meer dan modaal inkomen hebben, en dus hun kinderen moeten leren dat ze eerst iemand moeten neersteken als ze eens naar de rode duivels willen gaan kijken! (ok! tegenwoordig vind je zelfs amper nog een "jongere" om naar de rode duivels te willen gaan kijken, maar kom, het gaat over het principe).

Ofwel steekt men iemand in een heropvoedingskamp, ofwel straft men iemand door ze gevangenisstraf te geven.
Tegenwoordig worden die dingen constant door elkaar gehaald en schijnt het zo te zijn dat men in de gevangenis betere omstandigheden moet krijgen dan in het bejaardentehuis, want die laatsten hoeven dus niet meer heropgevoed te worden... nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 23:24   #65
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Magni, ge weet dat ik je als een van de eersten heb verdedigd in je "beschouwingen" he makker/meiske/weetikveel.

maar hier ga ik niet mee akkoord: het "heropvoeden" zou men kunnen gebruiken bij "jongeren" (in de betekenis van jongeren) tot misschien dertig jaar, en dan overdrijf ik.
een "jongere" als Mariuszke Ochottekes die als "opvoeding" naar de rode duivels mag is in mijn ogen een blaam aan alle ouders die geen meer dan modaal inkomen hebben, en dus hun kinderen moeten leren dat ze eerst iemand moeten neersteken als ze eens naar de rode duivels willen gaan kijken! (ok! tegenwoordig vind je zelfs amper nog een "jongere" om naar de rode duivels te willen gaan kijken, maar kom, het gaat over het principe).

Ofwel steekt men iemand in een heropvoedingskamp, ofwel straft men iemand door ze gevangenisstraf te geven.
Tegenwoordig worden die dingen constant door elkaar gehaald en schijnt het zo te zijn dat men in de gevangenis betere omstandigheden moet krijgen dan in het bejaardentehuis, want die laatsten hoeven dus niet meer heropgevoed te worden... nietwaar?
Maar ik had het dan ook op de jonge boeven, die geen kansen en waardenbesef van thuis meekregen. Deze mensen kunnen vaak nog de moeite zijn om herop te voeden, maar dan moet men dat dan ook doen. Vaak is het zo dat zo'n gast als simpele kruimeldief de gevangenis binnengaat en als crimineel terug buiten gaat.

En over hoe moet worden gestraft en heropgevoed zal ik me niet uitspreken, maar als men het doet, moet men het goed doen.
Oud 22 oktober 2008, 23:25   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeverein Bekijk bericht
Blijkbaar gaan er vrij veel linksen akkoord dat ons gevangenissen systeem op niks trekt.

Dus welke alternatieve straf zou er moeten zijn?
Gevangenis is en zal noodzakelijk blijven.
En je hebt meerdere soorten misdrijven.

Maar na straf moet je ook weer terug gerehabiliteerd kunnen worden.
D.w.z. dat men de draad van het leven moet kunnen oppakken zoals ieder ander.

Zoniet dan blijf je gewoonweg een mens die onder één of ander dwangmaatregel blijft rondlopen.
En vermits dat niet in het arrest staat, is dat principieel tegen de wet.
Oud 22 oktober 2008, 23:31   #67
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had de VN net omgekeerde resultaten zou je er nooit over gerept hebben, meer nog: missch zou je het helemaal niet naar waarde schatten.
Had, moest, misschien, waarschijnlijk, als...

Citaat:
En ik zeg niet, dat wat jij meemaakte, niet waar is, wel dat jij jouw persoonlijke situatie serieus gaat veralgemenen op het gehele gevangeniswezen.
ik vraag me dikwijls af hoe het komt dat diegenen die er niets van kennen er het meeste vanaf weten?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 23:33   #68
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Had, moest, misschien, waarschijnlijk, als...

ik vraag me dikwijls af hoe het komt dat diegenen die er niets van kennen er het meeste vanaf weten?
Wat ik wilde duidelijk maken was dat je al méérmaals, tot vervelends toe zelfs, je mening erover verkondigde. We weten het nu allemaal al. Het is niet meer nodig daar nog langer over doorbomen.
Oud 22 oktober 2008, 23:35   #69
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik wilde duidelijk maken was dat je al méérmaals, tot vervelends toe zelfs, je mening erover verkondigde. We weten het nu allemaal al. Het is niet meer nodig daar nog langer over doorbomen.
Ah zo, ik mag uitloggen en zwijgen bedoel je?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 00:41   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nogmaals mij gaat het in deze draad er niet over wie en hoelang een straf moet krijgen, maar wel dat men na een straf zich ook weer moet kunnen herpakken.

Nu gaat dat zeer moeilijk.
Vergelijk het met een straatverbod. Je bent vrij na je straf maar je mag niet hier en niet daar gaan staan (werken)
Dus je blijft gestraft.

En een snotneus van 20 die rotzooit zal op zijn 30é waarschijnlijk een verantwoorde vader zijn en op zijn 50 mogelijks een grootvader zijn.
Die rotzooien al lang niet meer.
Die willen een verantwoorde opvoeding voor hun kroost en een voorbeeld zijn voor hun kleinkinderen.
Niet pépé ex-detinee.

Dus ik hoop dat hier eens een politieker zit met een greintje verstand en daar eens een half uurtje horizontaal over ligt na te denken.
Oud 23 oktober 2008, 01:09   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nogmaals mij gaat het in deze draad er niet over wie en hoelang een straf moet krijgen, maar wel dat men na een straf zich ook weer moet kunnen herpakken.

Nu gaat dat zeer moeilijk.
Vergelijk het met een straatverbod. Je bent vrij na je straf maar je mag niet hier en niet daar gaan staan (werken)
Dus je blijft gestraft.

En een snotneus van 20 die rotzooit zal op zijn 30é waarschijnlijk een verantwoorde vader zijn en op zijn 50 mogelijks een grootvader zijn.
Die rotzooien al lang niet meer.
Die willen een verantwoorde opvoeding voor hun kroost en een voorbeeld zijn voor hun kleinkinderen.
Niet pépé ex-detinee.

Dus ik hoop dat hier eens een politieker zit met een greintje verstand en daar eens een half uurtje horizontaal over ligt na te denken.
OPEN ER DAN EEN DRAAD OVER MAMBO

Dit draadje gaat over twee kutmarokkanen die er zo'n lol in schepten om hun gesneden leuterke in de mond van iemand die hun overgrootmoeder kon zijn duwden (in hun geval misschien zelfs overgrootmoeder) gezien hun profeet vond dat de baarmoederkes vanaf hun 9de klaar waren om als akker te dienen.

Uw probleem is een ernstige discussie waard. Open dus een aparte topic daarover.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 oktober 2008, 07:45   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahahah, hoe zou jezelf zijn Anna?
ik blijf het altijd gevaarlijk vinden ... betrap er de laatste tijd mezelf op dat ik er mijn vrouw zelfs niet meer mee betrouw
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 07:52   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Om even op het onderwerp terug te komen:

ik heb nog al mijn tanden.

ik vraag me af of ik in voorkomend geval de moed zou hebben om eens ferm door te bijten....
ernstig hoor.

het is OF bijten, of niet weten hoe ik me moet beveiligen met zo'n ding in mijn mond.
Ik snap dus niet hoe die gasten denken dat ze daar nog een zweem van genot uit kunnen halen met hun besneden piemelke. Dat moet dus écht enkel tussen hun oren zitten.

Even ter lering voor degenen die het niet wisten én vooral voor die pubers die helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn! (allez! als ge even goed nadenkt, buiten het feit dat die gastjes dus standaard "vrouw is akker" zijn opgevoed, wie steekt verdorie zijn piemel nu onder zijn ploegmasjien?)

dat zijn psychopaten Circe, die krijgen hun bevrediging door de kick van de macht en de vernedering van hun slachtoffer ... dat is me dunkt niet echt te vergelijken met sexueel genot zoals normale mensen dat kennen
Oud 23 oktober 2008, 07:54   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dan zal je toch iets moeten doen aan die behandeling, of liever het totale gebrek aan 'heropvoeding en behandeling' in de Belgische gevangenissen
Oud 23 oktober 2008, 08:33   #75
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik denk en ben er zeker van; alle dagen meerdere keren.

Maar u denkt natuurlijk dat alleen maar de gevallen van de krant bezig zijn nietwaar?

Zal u eens een geheimpje vertellen, de dieven-karren zitten alle dagen stampvol op weg naar justitie paleizen om veroordelingen te gaan halen.
Dat zijn die donkergroene mercedes camionetten met geblindeerde ruiten opzij.
Ik zie die groene wagens ook wel hoor.

Maar u praat naast de kwestie: worden er ook effectief keihazrde straffen uitgesproken èn uitgevoerd? Volgens mij niet, met uitzondering van een paar uitzonderlijke gevallen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 09:47   #76
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Vaak is het gewoon zo dat in de gevangenis criminelen gecreëerd worden...
Waren ze dan kerstekinderen voor dat ze in de gevangenis gingen?

Ik besef terdege dat de opvoedkundige waarde van gevangenissen zeer twijfelachtig is. Maar daar staat tegenover dat mensen die een ernstig misdrijf plegen ook passend moeten bestraft worden. Persoonlijk ben ik voorstander om gevangenisstraf te beperken tot echte geweldmisdrijven en tot misdrijven waar een andere vorm van straf onvoldoende afschrikkend is (zeer grootschalige fraude bv.). Maar voor die misdrijven (en daar valt een gewelddadige beroving en verkrachting zeker onder) is een gevangenisstraf essentieel.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 10:13   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Waren ze dan kerstekinderen voor dat ze in de gevangenis gingen?

Ik besef terdege dat de opvoedkundige waarde van gevangenissen zeer twijfelachtig is. Maar daar staat tegenover dat mensen die een ernstig misdrijf plegen ook passend moeten bestraft worden. Persoonlijk ben ik voorstander om gevangenisstraf te beperken tot echte geweldmisdrijven en tot misdrijven waar een andere vorm van straf onvoldoende afschrikkend is (zeer grootschalige fraude bv.). Maar voor die misdrijven (en daar valt een gewelddadige beroving en verkrachting zeker onder) is een gevangenisstraf essentieel.
Voor die "jongeren" lijkt me een aantal maanden opvoeding in zo'n Glenn Mills school aangewezen. Probleem daarbij is dat die gasten géén contact meer met thuis mogen hebben, of het is terug om zeep.
Ik geloof dat men in Nederland recent een evaluatie heeft gemaakt en dat ook dat geen onverdeeld succes was, maar toch in elk geval beter dan een weekje harken.

Oud 23 oktober 2008, 15:03   #78
FDM
Banneling

Standaard

een marrokaan verkracht nooit een marrokaanse
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 15:09   #79
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
Inderdaad respect voor islamgelovigen en al hun frustraties mogen ze dus katapulteren op de ongelovigen. Trouwens alleen de moslimmarokkanen zijn zo ...de andere niet .
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 15:16   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
en dat zou van Marroko het enige land ter wereld maken zonder verkrachtingen

natuurlijk worden er ook Marrokaanse vrouwen door Marrokaanse mannen verkracht, alleen mss is de positie van de Marrokaanse vrouw nog zoveel slechter zodat ze daar niet mee naar buiten kan ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be