![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik zeg niet, dat wat jij meemaakte, niet waar is, wel dat jij jouw persoonlijke situatie serieus gaat veralgemenen op het gehele gevangeniswezen.
![]() |
![]() |
#62 | ||
Vreemdeling
|
![]() Blijkbaar gaan er vrij veel linksen akkoord dat ons gevangenissen systeem op niks trekt.
Dus welke alternatieve straf zou er moeten zijn? Dan vind ik het nekschot het enige aanvaardbare alternatief. Of gaan er hier weer eens poco's komen klagen dat die inwijkelingen enkel bejaarden verkrachten omdat de oh zo racistische maatschappij hen daartoe dwingt? Als we nu allemaal eens een asielzoeker uitnodig met de kerst en hem van onze dochters ... grootmoeders ... kerstmaaltijd laten proeven - zal het allemaal wel goed komen hé? ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Soeverein : 22 oktober 2008 om 23:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar hier ga ik niet mee akkoord: het "heropvoeden" zou men kunnen gebruiken bij "jongeren" (in de betekenis van jongeren) tot misschien dertig jaar, en dan overdrijf ik. een "jongere" als Mariuszke Ochottekes die als "opvoeding" naar de rode duivels mag is in mijn ogen een blaam aan alle ouders die geen meer dan modaal inkomen hebben, en dus hun kinderen moeten leren dat ze eerst iemand moeten neersteken als ze eens naar de rode duivels willen gaan kijken! (ok! tegenwoordig vind je zelfs amper nog een "jongere" om naar de rode duivels te willen gaan kijken, maar kom, het gaat over het principe). Ofwel steekt men iemand in een heropvoedingskamp, ofwel straft men iemand door ze gevangenisstraf te geven. Tegenwoordig worden die dingen constant door elkaar gehaald en schijnt het zo te zijn dat men in de gevangenis betere omstandigheden moet krijgen dan in het bejaardentehuis, want die laatsten hoeven dus niet meer heropgevoed te worden... nietwaar?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
En over hoe moet worden gestraft en heropgevoed zal ik me niet uitspreken, maar als men het doet, moet men het goed doen. ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je hebt meerdere soorten misdrijven. Maar na straf moet je ook weer terug gerehabiliteerd kunnen worden. D.w.z. dat men de draad van het leven moet kunnen oppakken zoals ieder ander. Zoniet dan blijf je gewoonweg een mens die onder één of ander dwangmaatregel blijft rondlopen. En vermits dat niet in het arrest staat, is dat principieel tegen de wet.
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Wat ik wilde duidelijk maken was dat je al méérmaals, tot vervelends toe zelfs, je mening erover verkondigde. We weten het nu allemaal al. Het is niet meer nodig daar nog langer over doorbomen.
![]() |
#69 |
|
![]() Ah zo, ik mag uitloggen en zwijgen bedoel je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals mij gaat het in deze draad er niet over wie en hoelang een straf moet krijgen, maar wel dat men na een straf zich ook weer moet kunnen herpakken.
Nu gaat dat zeer moeilijk. Vergelijk het met een straatverbod. Je bent vrij na je straf maar je mag niet hier en niet daar gaan staan (werken) Dus je blijft gestraft. En een snotneus van 20 die rotzooit zal op zijn 30é waarschijnlijk een verantwoorde vader zijn en op zijn 50 mogelijks een grootvader zijn. Die rotzooien al lang niet meer. Die willen een verantwoorde opvoeding voor hun kroost en een voorbeeld zijn voor hun kleinkinderen. Niet pépé ex-detinee. Dus ik hoop dat hier eens een politieker zit met een greintje verstand en daar eens een half uurtje horizontaal over ligt na te denken.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit draadje gaat over twee kutmarokkanen die er zo'n lol in schepten om hun gesneden leuterke in de mond van iemand die hun overgrootmoeder kon zijn duwden (in hun geval misschien zelfs overgrootmoeder) gezien hun profeet vond dat de baarmoederkes vanaf hun 9de klaar waren om als akker te dienen. Uw probleem is een ernstige discussie waard. Open dus een aparte topic daarover.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Maar u praat naast de kwestie: worden er ook effectief keihazrde straffen uitgesproken èn uitgevoerd? Volgens mij niet, met uitzondering van een paar uitzonderlijke gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Ik besef terdege dat de opvoedkundige waarde van gevangenissen zeer twijfelachtig is. Maar daar staat tegenover dat mensen die een ernstig misdrijf plegen ook passend moeten bestraft worden. Persoonlijk ben ik voorstander om gevangenisstraf te beperken tot echte geweldmisdrijven en tot misdrijven waar een andere vorm van straf onvoldoende afschrikkend is (zeer grootschalige fraude bv.). Maar voor die misdrijven (en daar valt een gewelddadige beroving en verkrachting zeker onder) is een gevangenisstraf essentieel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat men in Nederland recent een evaluatie heeft gemaakt en dat ook dat geen onverdeeld succes was, maar toch in elk geval beter dan een weekje harken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() een marrokaan verkracht nooit een marrokaanse
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() en dat zou van Marroko het enige land ter wereld maken zonder verkrachtingen
![]() natuurlijk worden er ook Marrokaanse vrouwen door Marrokaanse mannen verkracht, alleen mss is de positie van de Marrokaanse vrouw nog zoveel slechter zodat ze daar niet mee naar buiten kan ... |
![]() |
![]() |