![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie zou jouw stem krijgen? | |||
Obama |
![]() ![]() ![]() |
68 | 69,39% |
McCain |
![]() ![]() ![]() |
30 | 30,61% |
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik stem niet zolang er ik niet minstens "Geen van beide" of "Een andere kandidaat" kan aanklikken.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niemand ! allebei aanbidders van het vrijheidsaltaar in NY !
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegen Palin. Het is duidelijk dat ze het niveau mist om president te zijn. Je weet dan niet wie op de achtergrond de beslissingen neemt. Met de fragiele gezondheid van McCain moet je geen risico nemen. In deze volg ik Colin Powell.
Laatst gewijzigd door Sjaax : 25 oktober 2008 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Gaat u beweren dat Palin klaar is om president te worden mocht McCain iets overkomen? Dan verkies ik Biden toch hoor.
Ik was trouwens nog een belangrijk argument vergeten: Palin wil boren in Alaska (drill baby drill) ![]() Serieus Jan daar kan je toch niet achter staan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk geen van beiden. Dan maar Clinton.
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En nog staan liegen ook! Nog wat sprookjes voor u Jan?
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() McCain vind ik de beste republikeinse kandidaat sinds Eisenhower.
Helaas was hij in de campagne niet de echte McCain, maar een flauw afkooksel van McCain die de conservatieve achterban probeerde te behagen. Palin vind ik een slechte keuze. Niet om de triviale redenen die ik hier gelezen heb. Ze is me gewoon te conservatief, en heeft niet de minste relevante ervaring om president te worden. Bij de democraten had ik liever Clinton, maar ik heb geen inhoudelijk probleem met Obama. Hij mist wel ervaring. Ik zou voor Obama stemmen, omdat zijn economische politiek en maatschappijvisie me meer liggen, en om zaken zoals abortus. Ik hoop ook dat hij iets gaat doen aan de olieverslaving van de VS. Voor de buitenlandse politiek denk ik dat de verschillen tussen Obama en McCain minder groot zijn dan sommigen hier denken. Ik verwacht geen grote veranderingen, behalve misschien een snellere terugtrekking uit Irak.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Palin is een lege doos, iemand met het verstand van een viskroket en de politieke ervaring van een etalagepop. Bovendien blijven de onfrisse praktijken rond onze lachspierstimulatrice zich opstapelen. We riskeren dus dat machtsgeile Bush-kloon McCain de planeet eerst nog wat verder naar de knoppen helpt, om vervolgens dood te vallen en de scepter te laten aan mevrouw "dinosaurussen en mensen leefden 6000 jaar geleden samen".
Obama is en blijft een politicus, niet te vertrouwen dus, maar hoewel hij het potentieel heeft om op ongeziene manier teleur te stellen, heeft hij ook het potentieel de grootste Amerikaanse president ooit te worden.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() John Cleese over Palin:
http://www.youtube.com/watch?v=jMyNk8J1c8g |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je zou beginnen vermoeden dat de republikeinen met opzet een zwak ticket in mekaar geflanst hebben. ![]() Laat een democraat maar winnen en onpopulaire maatregelen nemen om de boel op te kuisen.
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou op geen van beiden een stem uitbrengen. Verschrikkelijke kandidaten, en nog ergere running mates.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Cynthia McKinney is ook gekend voor:
-gevecht met politieagent aan het parlement omdat hij haar niet herkende. -kritiek op een stafmedewerker na speech terwijl haar micro nog open stond. -verhaal hoe iemand haar had verteld hoe hij na orkaan Katrina 5000 lichamen van gevangenen met kogel in het hoofd heeft moeten helpen bergen. Gewoon wat googlen en youtuben en je zult wel meer te weten komen over deze merkwaardige dame die een karikatuur van zichzelf heeft gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Barack Obama. Progressiever, realistischer, intellectueler, en denkt over een langere termijn. Zijn militaire plannen zijn beter, zijn energieplannen zijn beter, zijn ethische standpunten zijn beter, zijn running-mate is beter, zijn fysieke toestand is beter, zijn internationale waardering is hoger, zijn mogelijkheid bruggen te bouwen is beter, en zijn partij is minder corrupt.
|
![]() |
![]() |