![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Als ik terugblik op het uitgangspunt dan zie ik dit onderzoek als een manier om een politiek conflict uit te lokken. En in feite dus een zinloze zaak. Waar dus weer een hele hoop geld naar toe moet en het resultaat zal zijn dat een paar personen goed geld hebben verdiend en dat de prullenbak weer enige tonnen zwaarder is geworden want iets zinvols kan met dit onderzoek nooit bewerkstelligd worden. Ik weet niet wie de bedenker van dit grandioze idee is maar in ieder geval heeft deze persoon ooit eens een klok horen luiden maar weet nog steeds niet hoe laat het is, om maar eens met Johan Cruijff te spreken.
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het engels, frans, duits, nederlands en vele andere talen bestaan reeds honderden jaren - het Esperanto is een relatief nieuwe creatie... misschien zijn we weinig praktisch ingestelde idealisten ; nochtans is het zo dat de praktijk diegenen die met wat moeite de taal leerden ruimschoots genoegdoening biedt. De vergelijking wordt wel eens gemaakt met de uitvinding van de telefoon : de eersten die zulk toestel in huis haalden hadden niet veel communicatiemogelijkheden : het aantal telefoonbezitters was immers uiterst beperkt. Zamenhof zelf stelde een cijfer van 10 miljoen Esperantisten voorop opdat de taal naar behoren zou "werken"... & inderdaad er zijn nog altijd geen 10 miljoen Esperanto-sprekers, vandaar de klassieke boutade : Er zijn meer Esperantisten dan je zou denken, maar nog altijd minder dan we zouden wensen.
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Alles goed en wel, maar dat was allemaal van tevoren bekend. Ik heb helemaal niets tegen Esperanto maar ik spreek, schrijf en lees alreeds 4 talen en dat vind ik wel genoeg. Als er per se een officiële EU taal moet komen neem dan tenminste een taal die ook in het dagelijks leven bruikbaar is, wat vooralsnog met esperanto niet het geval is.