![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() en ik blijf er 100 % achter staan.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er leven geen VB-ideeën bij ons
31.10.2008 11.49u - In tegenstelling tot wat de media maar al te graag doen uitschijnen, is Lijst Dedecker helemaal niet het ‘aanvaardbare’ doorslagje van het Vlaams Belang. Afhankelijk van het publiek waarvoor hij spreekt, windt Dedecker zelf daar overigens geen doekjes om. Dat was deze week nog het geval in een interview met Humo (28.10.2008). Op de vraag van het linkse weekblad of kiezers die vroeger voor het Vlaams Blok stemden zich bij LDD zullen thuisvoelen, antwoordt Dedecker zelfs letterlijk: “Er leven geen VB-ideeën bij ons.” Dat blijkt inderdaad bijvoorbeeld uit het pleidooi van LDD voor nieuwe gastarbeid (‘economische immigratie’), maar daarover heeft Dedecker het in het interview met Humo niet. Wel stelt hij nog eens niet gewonnen te zijn voor Vlaamse onafhankelijkheid. Enkele dagen nadat LDD-ondervoorzitter Ivan Sabbe verklaarde dat “België splitsen een enorme stommiteit zou zijn”, herhaalt Dedecker: “Ik ben geen separatist.” En hij gaat zelfs nog verder wanneer hij de verantwoordelijkheid voor de Belgische blokkering bij – stel u voor! – de Vlaamse partijen legt. Lees even mee: “Waarom zijn de gesprekken met de Franstaligen gebokkeerd? Omdat de Vlaamse partijen allemaal hun uiterste best doen om de allerbeste Vlaming uit te hangen. Dat opbod schrikt de Franstaligen af.” Het staat er letterlijk zo. Onwillekeurig stelt men zich de vraag op welke planeet het LDD-boegbeeld het voorbije anderhalf jaar eigenlijk vertoefd heeft. Van in het begin van de onderhandelingen zijn CD&V/N-VA en VLD immers bereid gebleken zeer ver te gaan (in Vlaamse toegeeflijkheid welteverstaan) om een Belgisch compromis uit de brand te slepen. Van meet af aan spande Leterme zich in om de Franstaligen niet te ‘provoceren’ met ‘radicale eisen’ en werden de fameuze ‘vijf resoluties’ van het Vlaams Parlement overboord gesmeten. Resoluties nota bene, die op zich allesbehalve radicaal zijn en hooguit het federalisme een beetje verder doortrekken. De uitspaken van Dedecker doen dan ook het ergste vermoeden voor de dag dat zijn partij ‘regeringsverantwoordelijkheid’ zal opnemen, iets waarvan hij luidop droomt. Elders in het interview blikt de zelfverklaarde ‘republikein’ nogmaals met voldoening terug op het moment dat hij in Laken op de koffie mocht. Pochen doet hij tenslotte ook over zijn goede contacten met de media: “Ik heb genoeg toegang tot de media als ik dat wil.” Daarin kunnen we hem in ieder geval niet tegenspreken. Het journalistengild heeft in Dedecker immers een dankbaar wapen gevonden om het Vlaams Belang te bekampen. Kranteninterviews, vrije tribunes, parlementaire verslagen en populaire televisieprogramma’s: Jean-Marie Dedecker wordt dezer dagen in de media meer opgevoerd dan Steve Stevaert in zijn glorietijd. Dat is ondertussen ook anderen niet ontgaan. Zo sprak Vlaams Belang-hater Karel De Gucht in een interview met De Morgen (18.10.2008) onlangs zijn ergernis uit over “het feit dat sommige media een bepaalde populistische partij op een bijzonder pamperachtige manier behandelen omdat ze denken dat die partij het VB zal opeten.” Zo hoort u het ook eens van een ander… Bron: http://www.vlaamsbelang.org/0/5186/ 'Flamingantische' Dedecker-aanhangers? Een reactie aub? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() ik heb al begrepen dat hij zn republikeinse kar aan het keren is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als men twijfelt over VB, stem dan NVA Als men twijfelt over NVA, stem dan VB En als je twijfelt of je de Vlaamse zaak wel belangrijk vindt: partijen genoeg.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Makes sense 2 me... echter ik twijfel niet, en zeker niet na ons schitterend congres van gisteren ![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grote artikel over LDD morgen in de Franstalige dagblad "Télé-Moustique". Ik heb het al.
Gekozen stuk : "Et puis, contrairement �* De Wever, j'estime que la scission du pays est pour le moment impossible car il n'y a pas de solution pour Bruxelles. Tant que les Flamands la maintiendront comme capitale, la Belgique restera unie. Faire cogérer la Région bruxelloise par la Flandre et et la Wallonie n'apporte fort logiquement que le confédéralisme, pas la scission. Selon moi, la Belgique va s'évaporer dans l'Europe des nations et survivre en adoptant le modèle suisse ou américain avec une responsabilisation maximale des entités confédérées." Zoals ik het al gezegd heb : ik zal nooit stemmen voor Dedecker maar deze man ziet de realiteit en ik heb meer respect voor die man dan voor een N-VA'er of een Vlaams Belanger, zeker weten. Ik weet dat hij separatist is - geen probleem ermee, ieder zijn/haar standpunt - maar hij is tenminste logisch met de Belgische realiteit. Laatst gewijzigd door Everytime : 4 november 2008 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is wel separatist. Hij heeft het trouwens al duidelijk op de RTBF gezegd en met duidelijke argumenten : het feit dat we niet dezelfde media volgen, dat we niet dezelfde taal hebben, dat er twee totale andere publieke opinies bestaan, enz............. Men kan voor de splitsing van het land zijn en tegelijkertijd realist zijn en de Belgische realiteit zien. En zo is Dedecker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() "Pas la scission"
"Belgique vas s'évaporer"
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ......
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 november 2008 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem van die logica van mensen als Dewever en Dedecker is dat ze voorbijgaan dat dezelfde logica die ze toepassen binnen een Belgisch kader ook dominant is in een Europees verband. Niemand in Europa pleit tegenwoordig voor meer Europa en allemaal staan ze op hun strepen om hun nationale belangen te verdedigen. Het idee dat Europa de nationale staten zal doen "verdampen" ten voordele van de regio's, deelstaten, lander etc.... is een illusie. Vandaag zien we zelfs een omgekeerde trend. België zal misschien verdwijnen maar zeer niet "verdampen". Typisch de illusies van kleinburgers a la Dedecker en Dewever die schrik hebben om hun handen vuil te maken. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 november 2008 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens: DeDecker en Dewever weer samen zetten wordt niet op applaus onthaald.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 7 november 2008 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dedecker woensdag op de RTBF
Woensdagavond is er opnieuw de RTBF-uitzending "Questions �* la une" die dit keer zeer communautair zal klinken, met twee reportages. Een over de situatie in de faciliteitengemeenten en het rand in het algemeen, een andere over Jean-Marie Dedecker. http://www.la1.be/programmes/details...Id=21881595668 |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Als ik eraan denk en tijd heb zal ik eens kijken.