![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de overuren er aan 150% worden uitbetaald is het absolute minimum. Hoe wordt een overuur er gedefinieerd? Hebben de werknemers er de keuze tussen uitbetaling van de overuren en recuperatie, zoals de wet voorschrijft. Hoe worden de (over)uren in het week-end betaald? Daarbij wil Ikea het systeem van de bonussen veranderen. Waarschijnlijk is het niet om ze te verhogen. Waarom betaalt je werkgever je alle uren uit? Waarom geeft hij niet iedereen een deeltijds contract? Dan kan je nog meer uren gratis leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arbeidskracht staat voor een bepaalde productie. Als dat brood zijn gewicht niet heeft zal ik er inderdaad een half gratis bovenop vragen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog eens, wat is luilinks??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of volstaat het voor U dat een 'zak' roept dat het asociale uitzuigers zijn, dat er 150% verloop op jaarbasis... Dat ze uitgebuit worden... Ik vermoed wel waarom die lullen enkel wat slogans brullen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() [quote]
Citaat:
Eigenlijk is het hun eigen fout dat die sukkels blijven werken aan zo'n laag loon. Ik zou daar nog niet eens beginnen als ik wist dat die zo weinig betaalden. Aan de andere kant hebben die kapitalisten dan ook weer gelijk dat ze het uiterste uit de kan halen uit hun werknemers, want die angsthazen die durven toch niet teveel klagen uit schrik dat ze hun jobke gaan verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=kamiel spieces;3779135]
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe koppelen? Welke prestaties? Hoe meet men de prestaties? En onderwijl wordt het totaalpakket van de bonussen niet verlaagd? Bij mijn weten wordt bijvoorbeeld een kassierster betaald per uur. Hoe ga je bonussen koppelen? Per klant die ze "verwerkt" heeft? Per artikel? Ik denk dat niet "luilinks" (wie dit ook is) ertegen is, maar iedereen met een greintje rechtvaardigheidsgevoel. Gelijk loon voor gelijk werk. Zegt je dat iets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je in België overuren klopt dan wordt je nog eens genaaid door de fiscus. Begrijpen wie het begrijpen kan natuurlijk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
schande is het wel vind ik,mensen meten aan hun krachten/handigheden niet aan de persoon achter de kas ![]() Klote maatschappij toch,men zou winkels moeten kunnen openen waar men mensvriendelijk kan kopen,zelfs als het wat meer kost ....
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Overuren ? Wasda ?
![]() 35-urenweek ? Fijn, dan kan ik meestal op woensdag al stoppen. Ah ja, maar ik ben een smerige kapitalist. ![]() Laat de vakbonden maar verder doen - ze zijn goed bezig. Effe kijken of hun leden nog zo blij zijn als ze GEEN job meer hebben. In dat geval is de vakbond blij, want dan passeren ze weer aan de kassa. Werklozen zijn big business weet u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah, mensen die andere mensen het vuile werk laten doen dus?
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() [quote=vlijmscherp;3779137]Niet willen werken is idd een keuze maar elders gaan zoeken naar werk die beter betalen is ook een keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eindelijk. Wellicht krijgen ze dan de steun van de werkgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=kamiel spieces;3779160]jaja, tuurlijk, voor mensen zonder diploma en ouder dan 40 ligt het werk overal te rapen natuurlijk!
![]() |
![]() |