Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2008, 12:57   #61
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het was gewoon een crap idee van een crappy zender die vnl van zichzelf denkt dat ze betere televisie uitzenden.
Hah, den brt een zender met de betere televisie!

Al die namaak BBC-programma's, bekijk de originele is, dan zie je maar eerst wat voor slechte amateurzender de brt is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 20:55   #62
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ze dienen wel nog om de oude bbc programma's nog eens heruit te zenden. Waarschijnlijk omdat volgens de code Bracke Belgen te dom zijn om naar buitenlandse zenders te kijken, ze verstaan al geen nederlandstalige woorden langer dan 3 lettergrepen wat zullen ze dan buitenlandse begrijpen?

Laatst gewijzigd door the_dude : 4 november 2008 om 20:58.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 00:49   #63
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Nee, van fatsoen en de kunst om een en ander in de juiste context te kunnen plaatsen, door zich bijvoorbeeld bij voorbaat goed te informeren wat en hoe men precies iets in beeld gaat brengen. Dat werd hier vergeten.
Niks vergeten, dat presentatieprincipe werd reeds moeiteloos toegepast ten tijde van Goering en wordt vandaag nog even rigoureus beleden door de reguliere media, reclame, interne regeringsadviseurs ea slangen.

Citaat:
Die associatie onderhouden ze zelf wel, dat hoeven wij niet te doen. Past waarschijnlijk in hun strategie van slachtofferrol. Brengt het meeste stemmen op.
Wsl steeds bijkomende stemmen van autochtone slachtoffers, die de crapuleuze uitwassen van de multi-cul, ongevraagd aan den lijve mochten ondervinden.

Citaat:
Zou kunnen, maar ik wist het nauwelijks één week vooraleer het onding zou uitgezonden worden en heb dan pas kunnen reageren met het gekende resultaat: zelfcensuur door de VRT. We hebben nooit gevraagd om het ding niét uit te zenden, geen verbod dus, maar ze waren ons voor op de Reyerslaan.
Uit schaamte misschien?
Valse schaamte, ja.

Het spel moet volledig gespeeld worden, he, dus kunnen ze moeilijk zichzelf op voorhand en zonder aanleiding censureren, na notabene zelf de toestemming voor opname en redactionele keuring te geven voor uitzending.
Ze waren jullie helemaal niet voor aan de Reyerslaan, hoe naief kan men zijn, het was gewoon wachten op vlammende telefoontjes en mails van 'verontwaardigde' burgers zoals u, die zich al dan niet bewust, mee voor de unitaire propagandamolen laten spannen.

Of dacht je nu echt, dat niemand daar wist wat er ging gebeuren ?
Niet alleen voor Thuis en de Kampioenen worden scenario's geschreven, hoor...

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting houd ook in dat anderen uw mening kunnen afkeuren en contesteren.
Als die afkeuring en contestaties steeds weer eenzijdig gericht zijn en leiden tot de al dan niet vrijwillige intrekking van het gewraakte stuk, dan heet dat censuur.

Citaat:
Ps: racisme is geen mening maar een misdrijf, maar dat wist u al.
Uiteraard, al zie ik de racistische context niet, van een kookprogramma over H. en forellen.
Mocht die bij het programma betrokken forel nu nog een klacht ingediend hebben, ja , dan zou ik er meer begrip voor kunnen opbrengen dan nu.

Citaat:
Dat denk ik niet. Op de Reyerslaan waren ze niet bepaald gehaast om het onding niét uit te zenden. Er is serieus wat druk aan te pas moeten komen vooraleer ze bereid waren hun blunder af te voeren ook al zagen ze niet - en zien ze nog steeds niet - wat er precies verkeerd aan was. Hoeft ook niet voor mij, je kan tenslotte niet van iedereen verwachten dat ze alles weten of de zaken juist kunnen inschatten. Het zou wel geholpen hebben als ze ook hun eigen prima historische reeksen hadden bekeken [sic]
U denkt het niet ?
Nogmaals, als het geen doorgestoken kaart van de VRT zou zijn, waarom duikt Hitler hier dan op als enige dictator tussen het rijtje vredelievende kunstenaars, en is in de programmatie verder geen enkel spoor te vinden van zijn bloeddorstige collega's aka Stalin, Mao, Mohammed enz?
Waarom alleen A.H. ? Hm ? Valt 'm nu nog nie ?

Citaat:
Hoedanook, het recht op vrije mening blijft een prachtige waarde, wel op voorwaarde dat iedereen dat recht mag aanwenden tegenover gelijk wie.
Dan vraag ik me af waarom u deze uitzending contesteert en de persoonlijke kookmening van Meus ivm Hitler en forellen, niet publiekelijk wenst te zien uitgezonden en hierbij Meus' recht op vrije mening ontneemt.

Trouwens, zoals u het hier stelt kan iedereen te pas en te onpas elkaar de mond snoeren, als de geziene of gehoorde inhoud maar 'kwetsend' genoeg is.
Bon, dan nu nog ergens een geijkte 'kwetsmeter' op de kop tikken en we zijn er.

Citaat:
Tot slot: ik vind het nog steeds jammer dat er door de VRT/Canvas top zo spaarzaam werd gecommuniceerd. Ik heb slechts één mail van ed VRT ontvangen op 24 okt, waarop ze zich verontschuldigden maar toch gingen uitzenden. Daarna niks meer. Tot op heden weigeren ze verder elke commentaar of toelichting te verstrekken omtrent hun beslissing. Ook wel vreemd.
Ssst, mission accomplished, over and out, heet die radiostilte in vakjargon, en bij een volgend 'alarm' mag u weerom de eenheid van het land redden...

Citaat:
Intussen denkt iedereen dat Joods Actueel ('de Joden' dus) achter heel die anti-forelcampagne zit, omdat die natuurlijk het meest in beeld kwamen en geciteerd werden. De waarheid zit wel even anders in elkaar.
Wie de whistleblower van dit aangebrande zaakje is, doet er niet echt toe.
Belangrijk is wel, dat de hele goegemeente alvast bespaard is gebleven van een knoert van een trauma, door hen de eetgewoonten van een dictator tv-gewijs te onthouden.
De bevolking dankt u voor de getoonde ijver.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 20:58   #64
Diego Raga

Standaard

En ondertussen, door het ontbreken van andere dictators in het TV-rijtje, is het weeral duidelijk dat die hele heisa bewust werd georchestreerd.
Hoe raad ik het zo ?

Is 'm ondertussen al stillekes gevallen, waarde Roskam ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 december 2008 om 20:58.
Oud 5 december 2008, 21:20   #65
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En ondertussen, door het ontbreken van andere dictators in het TV-rijtje, is het weeral duidelijk dat die hele heisa bewust werd georchestreerd.

Hoe raad ik het zo ?
Een samenzwering ! Had ik het niet kunnen denken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 23:14   #66
Diego Raga

Standaard

Uw riduculisatiepoging is zowaar ontroerend naief, echter wel verre van toereikend om m'n stelling over de bewuste plat prefere te ontkrachten.
Try again.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be