![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Responsabilisering van vakbonden? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 59,26% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 37,04% |
Ik heb meer informatie nodig / geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik je goed begrijp dat vindt u dat het gerechtvaardigd is dat de vakbonden geen belastingen betalen, niet juridisch vervolgd kunnen worden en niet verantwordelijk kunnen gesteld worden voor de daden van hun aanhangers.... Wel laat dat nu juist ook redens zijn om ze wel een rechtspersnlijkheid te geven. Want, waarom zou een vakbond geen belasting moeten betalen zoals iedereen? Waarom zou een vakbond niet juridisch verantwoordelijk mogen gesteld worden? Waar zijn ze eigenlijk bang voor? Dat kan alleen maar zijn omdat ze onrechtmatige inkomsten hebben en wedegelijk daden stellen die juridisch vervolgd kunnen worden, waarvan al voorbeelden gegeven. En dat verdedigt u in wat men een rechtstaat noemt!? En waarom? Omdat het Vlaams Belang ook vindt dat de vakbonden rechtsperoonlijkheid zou moeten hebben en jinhet onmgelijk met hen eens kan zijn. Verder raak je blijkbaar niet. Zoals elke meeloper. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat liegt u. Zowel in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland als Frankrijk, hebben vakbonden weldegelijk een rechtspersonlijkheid. In Nederand ook maar door een kluwen van wetten daarrond zijn ze eigenlijk ook wel onschenbaar om eerlijk te blijven. Maar jij bent niet eerlijk. Jij probeert gelijk te krijgen met leugens. En dan van je bij Paulus door de mand. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet om een verplichting............... Niet alle vakbonden in die landen hebben dus rechtspersoonlijkheid.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 november 2008 om 19:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leg eens uit waarom stukken over De winter in een draad over Van Hecke geen vervuiling van de draad zou zijn, en over het gemeenschappelijk huidig juridisch statuut van politieke partijen inclusief het VB en vakbonden (waarover de draad gaat) dat wel zou zijn? Citaat:
iemand die volgens de geldende rechtsregels niet moet betalen, en dat ook niet doet, is geen dief. Als u dat juridisch (en niet VB geindoctrineerd) kunt weerleggen, zal ik mij verontschuldigen voor de verwijten ervoor en erna. Citaat:
zoals ik al honderd keren gezegd heb, vraag het bij het VB waarom zij het niet doen, als het zo goed zou zijn. Vertel hen er dan bij dat ik ze dan meteen vervolg voor de klevers van 3 verkiezingen geleden, die nog steeds het straatmeubilair ontsieren bij ons. Ik vindt dat een geldige reden om hen aan te zetten het voorbeeld te geven. Ik wens u veel succes met uw actie binnenskamers. De vakbonden discrimineren niet op grond van politieke overtuiging, dat bewijst europese rechtspraak en nu recent belgische rechtspraak. Vakbonden zijn privé verenigingen die leden mogen aannemen en uitsluiten volgens de statuten. U weet dat, en het VB weet dat, waarom blijft u dan volhouden dat het anders, zonder er bij te zetten dat dat uw interpretatie van de dingen is. Citaat:
Bovendien gaat het in mindere mate over geen lid willen worden, maar er uit gegooid worden bij openlijk militeren voor een ander gedachtengoed dan dat van de vakbond. Het VB zet ook leden buiten die niet in hun kraam passen, onlangs nog een paar die de pers gehaald hebben en dhr Raes brengt ze ook al in een moeilijk parket. Citaat:
Citaat:
en dat is niet bij wet verboden, daar loopt hieronder nog een draad over. Europese en nu ook belgische rechtspraak is duidelijk, de vakbond mag leden weigeren of uitsluiten op basis van haar statuten. De enige pyrusoverwinning voor het VB zit hem in het feit dat een op de algemene raad van LBC goedgekeurde richtlijn hierover niet in de statuten werd opgenomen. Een procedure kwestie dus. Van zodra dit in orde gemaakt is, is iedere rechtzaak bij voorbaat verloren. Probeer gij dan eens open te discussieren en u niet weg te steken achter argumenten die ge zelf in andere draden niet volgt. Beschuldig dan niemand van niet te argumentern omdat het argument u niet aanstaat. Raadpleeg bronnen buiten het VB, er zal een wereld van nuance voor u opengaan, die ge in een eerlijke en oprecht discussie kunt gebruiken. Laatst gewijzigd door spherelike : 13 november 2008 om 19:14. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelijkvormige situaties zoals in het artikel beschreven, kunnen hier ook voorkomen en hebben zich zelfs al voorgedaan ondermeer bij DHL Aviation. Dat artikel kan dus niet aangewend worden als argument pro of contra rechtspersoonlijkheid voor vakbonden. Alleszins: je stelling dat vakbonden in landen waar ze rechtspersoonlijkheid hebben verdwijnen doet de waarheid zwaar geweld aan. Dat zie je zelf toch in, hopelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens in die landen kiezen de vakbonden voor rechtspersoonlijkheid. Dit is immers geen verplichting. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 november 2008 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() In Nederland en Zweden (waar ik het over had) is dat wel een verplichting voor zover ik weet. Dus dat argument gaat niet op.
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb jij miss een referentie voor Zweden?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens aansprakelijkheid zorgt voor een zeer gevaarlijk rechtsprincipe voor vakbonden.
Zij kennen dan aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die zij veroorzaken en dienen die dan ook te vergoeden. Staken geldt ook als een vorm van schade. Met andere woorden elk bedrijf dat slachtoffer is van een staking gaat via de rechtbank proberen de opgelopen schade terug te vorderen van de vakbond.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat volgens u niet juist is, is daarom nog juridisch strafbaar of vervolgbaar. Het is ook juridisch correct, feitelijke verenigingen bestaan nu éénmaal, en hebben hun juridische en fiskale regels. Citaat:
Ik denk dat ik niet alleen sta met mijn visie dat het VB hierin zeeeeeer hypochriet is door enkel hun pijlen op het statuut van vakbonden te richten, hun gezworen vijand, en zedig over de eigen voordelen van dit statuut te zwijgen. Ik vertrouw op de lezer om uit te maken wie er verst geraakt is in het onderbouwen van zijn mening, en wie er meeloper is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat Nederlandse vakbonden rechtspersoonlijkheid hebben wordt ook aangehaald in een wetsvoorstel ingediend door Vankrunkelsven. Of die rechtspersoonlijkheid werkelijk optioneel is in die landen, dat lijken bovenstaande bronnen te ontkennen, alhoewel niet expliciet. Misschien is iemand wel beter thuis in deze materie en kan ie daar een eenduidig antwoord op geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook niet of die rechtsaansprakelijkheid daar een keuze of een verplichting is.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | ||
Minister-President
|
![]() het gaat inderdaad om deze stukken:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb hier een voorbeeld gevonden van stakingsschade die men wil overhalen op de vakbond (in NL), maar ik vind niet direct terug hoe die rechtzaak is afgelopen. Mijn google-skills laten me blijkbaar in de steek vandaag ![]() De voorzitter van de vakbond bleek alleszins blijkbaar weinig onder de indruk te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er staat enkel aangegeven dat er in die landen vakbonden zijn die rechtsaansprakelijk zijn (er kunnen er dus ook niet rechtsaansprakelijke zijn)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1 voordeel is dat ze misschien de methode van de belgische bouwaannemers kunnen gebruiken wanneer zij geconfronteerd worden met een ongunstige rechtszaak ivm met bouwschade en andere. Het faillisement aanvragen terwijl de activa weggesluisd worden door de boekhouders. Is het niemand nog nooit opgevallen dat er zoveel aannemers failliet gaan in België. Vandaag de dag is het elke dag minstens 1 dacht ik. (vandaag nog met een advocaat die bouwzaken begeleid gepraat vandaar dat dit verhaal mij te binnen schiet.) Maar iedereen ziet dat dat deze situatie nog erger zou zijn dan die zonder rechtspersoonlijkheid. Want dan gaat de belastingbetaler ook mee opdraaien voor gerechtskosten (rechters, curators)
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 november 2008 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In uw zwart-wit wereldbeeldje misschien ja. Voor mij zijn vakbonden nog altijd de enige strijdorganisaties die de Vlaamse arbeidersklasse heeft, en in plaats van die vakbonden te proberen muilkorven ijver ik er mee voor die vakbonden weer volledig onder controle te krijgen van de arbeidersklasse, dus strijdvaardiger, harder, krachtiger en zonder gezeik over minimale dienstverleningen en rechtspersoonlijkheid. Er valt veel aan te merken op de vakbonden maar wat rechtse schijnheiligaards willen is geen democratisering, maar simpelweg aan banden leggen.
|
![]() |
![]() |