![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik geloof dat we het inmiddels (samen met velen) evenzeer eens zijn, dat de tsjeven naar voren duwen zowat de grootste vergissing is die de kiezers in Vlaanderen de jongste decennia begaan hebben. Maar vergissingen kunnen hersteld worden. Bij de volgende verkiezingen, bijvoorbeeld. Als dat d�*n niet gebeurt, moeten we ons weliswaar afvragen of het nog veel zin heeft van voor een volk op te komen dat zich in die mate domweg in de zak laat zetten. We zullen zien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De afrekening volgt nog wel, wees gerust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar is die regeling niet bij wet vastgelegd? En kan een premier of iemand anders die regeling wijzigen zonder dat de wet gewijzigd wordt? Of moeten wetten niet meer nageleefd worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() op deze intrieste zwarte dag.....15 november, waar ik er meestal voor zorg om in het buitenland te verblijven net zoals op 21 julli, teneinde niet al te erg met de bende van laeken geconfronteerd te worden, hebben ze het mes er nog eens super ingedraaid...... ze hebben nét op die dag bekend gemaakt dat de ganse ciêrk nog eens opslag krijgt ook..... en nog géén klein beetje !!!!!
hoe ver kunnen ze gaan met den braven burger te treiteren..... waar is de grens ???????????????? deze zwarte zaterdag zal in mijn geheugen gegrift blijven..... hopelijk hou ik er geen trauma aan over...... je blijft dan al eens gezellig thuis..... en dan pardafffff de ochtendkrant brengt dit onheilsbericht waar niemand aan ontsnapt................ triestig....... héél triestig........... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen-verrader Leterme is de eerste viool in zijn partij en in de regering. Ministers kunnen wetsontwerpen indienen, parlementairen wetsvoorstellen. Parlementairen moeten stemmen. Poepsimpel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of hebben sommigen enkel de bedoeling bepaalde mensen te beschadigen? LOL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De consumptieindex geeft de reële ontwaarding weer, de zgn "gezondheidsindex" is een transfertinstrument: transfert van koopkracht van werknemers naar werkgevers-winstnemers. Reken maar eens uit welke miljardentransfert dat is per jaar, voor de ganse bevolking: ca 3% van alle inkomens vloeien zo terug naar de werkgevers-winstnemers (staat inbegrepen, die is ook werkgever) Daarnaast zijn de beruchte transferts naar het zuiden vh land een lachertje. Maar daarover spreken NVA, VB en LDD nooit. Dus: JA, de dotatie is CORRECT geïndexeerd, jouw en mijn inkomen NIET., zo simpel is 't. Verder moet je niet zoeken. Consumptieindex ipv "gezondheidsindex" voor iederéén!! Laatst gewijzigd door filosoof : 15 november 2008 om 20:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Had je 10 miljoen wat zou jij dan doen? Een feestje bouwen en je geld opdoen? (Samson &Gert) Laatst gewijzigd door Diederik v.d Elzas : 15 november 2008 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementslid
|
![]() Verfoeilijk...
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet moet nu eenmaal toegepast worden. Voor sommige wetten wordt ons dan weer gevraagd om wat soepelheid en realisme op te brengen. De taalwetten bijvoorbeeld, of als 't echt moet de grondwet.
Andere wetten kunnen dan weer op een ik-en-een-gij veranderd worden. Wapenuitvoerlicensies en zo.... Ik verwacht dan ook dat ze de koninklijke loonsverhogingen terugschroeven naar het normale percentage met terugwerkende kracht en dat onze vorstenfamilies het onterecht gekregen geld terugstorten in de begroting. J.L. Dehaene heeft toch ook eens een bijkomende solidariteitsbelasting geheven op het loon met een paar maanden terugwerkende kracht in de vroege jaren negentig dacht ik ? Dat moet dus kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je rectifiëert een onrechtvaardigheid niet door ze ook een ander aan te doen. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 november 2008 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het tsjeefgehalte zal te hoog zijn vermoed ik.... Ze veranderen haast dagelijks wetten en vervaardigen impassant nieuwe wetten uit die tegen het algemeen belang van de bevolking indruisen,maar zijn te laf om ditzelfde te doen als het tegen het belang van het koningshuis ingaat... Ook typisch belgisch nietwaar....tegenover de bevolking worden de spelregels steeds weer aangepast,en dit ten nadele van diezelfde bevolking,voor het koningshuis gelden andere spelregels .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |