Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2008, 19:29   #61
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ULTRABELGISCH Bekijk bericht
Welke staten zijn dan uit "logische" of "natuurlijke" overwegingen tot stand gekomen?
Ik had het niet over "tot stand komen" maar over een "logische of natuurlijke bestaansreden".
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 19:30   #62
ULTRABELGISCH
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
In mijn betoog gaf ik dat reeds aan : je kunt in het geval België slechts tot een pseudo-unitaire staat komen, als je de beide bevolkingsgroepen in die structuur dwingt. Tot dit niet meer kan.

Ondanks het apert feit dat u met geen enkele realiteit rekening wenst te houden, kaats ik de vraag terug : wat maakt u er zo overtuigd van dat de Franstaligen dit zouden aanvaarden ? Concreet ?
Antwoord eerst aub op mijn zeer pertinente vraag, nl. waarom hebben ze het aanvaard gedurende 140 jaar?
ULTRABELGISCH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 19:31   #63
ULTRABELGISCH
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over "tot stand komen" maar over een "logische of natuurlijke bestaansreden".
Wat is dan de natuurlijke en logische bestaansreden van pakweg Duitsland?
Oud 30 november 2008, 19:32   #64
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Antwoord eerst aub op mijn zeer pertinente vraag, nl. waarom hebben ze het aanvaard gedurende 140 jaar?
U kijkt blijkbaar dusdanig naast de realiteit, dat u de letterlijke en sprekende inhoud van mijn antwoord niet eens gelezen hebt.
Oud 30 november 2008, 19:34   #65
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dan de natuurlijke en logische bestaansreden van pakweg Duitsland?
Dat lijkt mij evident, maar u hoeft mij niet te geloven : ga het eens in Duitsland zelf vragen.
Oud 30 november 2008, 19:34   #66
ULTRABELGISCH
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U kijkt blijkbaar dusdanig naast de realiteit, dat u de letterlijke en sprekende inhoud van mijn antwoord niet eens gelezen hebt.
Er is geen enkele reden om het niet te aanvaarden. We zijn allemaal Belgen.
Oud 30 november 2008, 19:35   #67
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In mijn betoog gaf ik dat reeds aan : je kunt in het geval België slechts tot een pseudo-unitaire staat komen, als je de beide bevolkingsgroepen in die structuur dwingt. Tot dit niet meer kan.

Ondanks het apert feit dat u met geen enkele realiteit rekening wenst te houden, kaats ik de vraag terug : wat maakt u er zo overtuigd van dat de Franstaligen dit zouden aanvaarden ? Concreet ?
Wat mij stoort is het parochiaal (?) denken. Buiten de kerktoren eindigt de wereld. Duitstaligen komen niet ter sprake. Zij bestaan blijkbaar niet. De anderen zouden 2 volkeren zijn die in 2 structuren moeten gedwongen worden. Waar haalt men het? Respecteer toch elkaar, dan hoef je niet te dwingen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 19:36   #68
ULTRABELGISCH
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij evident, maar u hoeft mij niet te geloven : ga het eens in Duitsland zelf vragen.
Met andere woorden: u weet het niet?
Oud 30 november 2008, 19:37   #69
ULTRABELGISCH
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Wat mij stoort is het parochiaal (?) denken. Buiten de kerktoren eindigt de wereld. Duitstaligen komen niet ter sprake. Zij bestaan blijkbaar niet. De anderen zouden 2 volkeren zijn die in 2 structuren moeten gedwongen worden. Waar haalt men het? Respecteer toch elkaar, dan hoef je niet te dwingen.
En dan zwijgen we nog over alle subculturen.
Oud 30 november 2008, 19:38   #70
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
"Kortom, zowat de TOTALE volksvertegenwoordiging in het parlement ziet en begrijpt een andere evidentie dan de uwe."

Nee, ze zijn net zeer inconsequent. Enerzijds wil (op het VB na) iedereen België behouden, anderzijds pleit een aantal partijen voor een verregaande federalisering. Wat zal het nu zijn?
Hoezo, nee ?

Zien zij dan tòch dezelfde evidentie als de uwe ?
Oud 30 november 2008, 19:40   #71
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: u weet het niet?
De Duitsers zelf weten het in elk geval beter dan u en ik.
Of wil u hen misschien ook een andere realiteit opdringen dat de enige echte ?
Oud 30 november 2008, 19:45   #72
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele reden om het niet te aanvaarden. We zijn allemaal Belgen.
Of er volgens u reden is of niet, maakt niet veel uit, nietwaar. De échte vraag was en is : zouden de Franstaligen een zogenaamd unitair België, met de voor hen daarbij horende bevestiging van hun minderheid, aanvaarden ?

Ik zeg u : absoluut niet.

Als u dat niet gelooft, stel dan de vraag zelf eens op een Franstalig forum, bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 30 november 2008 om 19:47.
Oud 30 november 2008, 19:53   #73
ULTRABELGISCH
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Of er volgens u reden is of niet, maakt niet veel uit, nietwaar. De échte vraag was en is : zouden de Franstaligen een zogenaamd unitair België, met de voor hen daarbij horende bevestiging van hun minderheid, aanvaarden ?

Als u dat niet gelooft, stel dan de vraag zelf eens op een Franstalig forum, bijvoorbeeld.
Dus als mannen in de minderheid zijn tegenover vrouwen is elke unitaire staat ter wereld onmogelijk?
Oud 30 november 2008, 19:55   #74
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bent u het orakel van Delfi ofzo?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 19:57   #75
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus als mannen in de minderheid zijn tegenover vrouwen is elke unitaire staat ter wereld onmogelijk?
Dat heeft daar geen ene bal mee te maken.

Overigens moet u mij niet trachten te overtuigen. Tracht de Franstaligen te overtuigen, als u uw gelijk wil halen.
Oud 30 november 2008, 20:00   #76
ULTRABELGISCH
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat heeft daar geen ene bal mee te maken.

Overigens moet u mij niet trachten te overtuigen. Tracht de Franstaligen te overtuigen, als u uw gelijk wil halen.
Ik ken persoonlijk geen enkele Franstalige die het hier niet mee eens is. M.i. heb je onvoldoende voeling met Franstalige Belgen. Internetfora weerspiegelen enkel het aantal extremisten. Afgaande daarop is iedere Vlaming een separatist en elke Waal een rattachist.
Oud 30 november 2008, 20:01   #77
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Bent u het orakel van Delfi ofzo?
Ik maak gewoon deel uit van de zeer grote meerderheid aan realisten, Doedelzak.

Diezelfde meerderheid die u dagdagelijks de facto bewijst dat u deel uitmaakt van een zeer kleine en onbetekenende minderheid.

Dat belet niet dat u gerust mag blijven dromen.
Oud 30 november 2008, 20:17   #78
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken persoonlijk geen enkele Franstalige die het hier niet mee eens is. M.i. heb je onvoldoende voeling met Franstalige Belgen. Internetfora weerspiegelen enkel het aantal extremisten. Afgaande daarop is iedere Vlaming een separatist en elke Waal een rattachist.
Oei, hier komt u op mijn terrein.

Het is best mogelijk dat u geen enkele Franstalige kent, die het met één en ander oneens is ; misschien kent u weinig of geen Franstaligen persoonlijk.

Ik zal en wil u mijn parcours personnel niet onthullen, maar wil van mij aannemen dat ik dagelijks en reeds gans mijn leven niet enkel voeling heb met Franstaligen (ook Belgen, vanzelfsprekend), maar er zelfs deel van uitmaak, ondanks mijn Vlaamse roots.

Meer ga ik daar niet over zeggen, maar laat het mij zo stellen : als u met mij een wedstrijdje "voeling hebben met Franstaligen" wil aangaan, hebt u erg weinig winstkansen...

Overigens stel ik vast dat u losweg beweert "Internetfora weerspiegelen enkel het aantal extremisten". Bent u dan de enige uitzondering die de regel bevestigt ?

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 30 november 2008 om 20:20.
Oud 30 november 2008, 21:02   #79
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Dit is weer zo een typisch staaltje van het star denken van een onvervalste Flamingant. Klok terugdraaien? Nadenken over een efficiënte organisatie van een gemeenschap is toch juist vooruitdenken.
Soms vraagt men zich af of al dat stoken tegen de Franstaligen niet bewust gebeurt om de aandacht van meer belangrijke zaken (lage pensioenen, slechte infrastructuur, weinig geld voor toegepast onderzoek, veel geld voor allerlei splitsingen) weg te moffelen.
Ik ben voor het behoud van België, wel met verregaande bevoegdheden voor de gemeenschappen.
Als halve franstalige zal u mij nooit betrappen tegen de 'franstaligen' te stoken.

Tot zover uw staaltje star denken van de dag.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:05   #80
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Misschien heeft men met het taalfederalisme de klok wel teruggedraaid en zijn net wij degenen die die vergissing willen rechtzetten.

Vond je de afschaffing van de apartheid in Zuid-Afrika of de val van de Berlijnse muur dan ook daden van regressie? Wat is jouw concept van vooruitgang overigens?
Mijn concept van vooruitgang is dat je tegen een meerderheid Vlamingen die voor meer bevoegdheden zijn niet kan zeggen:
'Weet u wat, u kan allemaal de boom in!"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be