Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2008, 10:32   #61
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Geen enkele. Ik volg mijn biologische klok en ga slapen als ik vaak heb. Ik ben er zeker van dat velen zich een pak beter zouden voelen als ze dat ook zouden doen. Nogmaals: wat is er mis met uitgaan vanaf - pakweg - 20 uur en gaan slapen rond de klok van enen?

Niets, maar wat is er mis met gaan feesten rond 23h en doorgaan tot 6h? Als jij je daar niet goed bij voelt, so be it, maar waarom zouden anderen zich daar niet goed bij mogen voelen? 't Is niet dat jij er last van hebt, toch?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 10:35   #62
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergeet daarbij dat ze ook anderen de dood kunnen injagen, als de boom per ongeluk geen boom is maar een andere auto. Ik ben ooit frontaal aangereden door een bezopen onnozelaar aan het eind van zijn nachtje uit en dat had me mijn leven gekost als ik niet met een zeer zware, veilige auto had gereden. Op zo'n moment wordt het héél erg uw probleem, wees gerust.
Tussen haakjes: de zattekl... heeft er zelf wel het leven bij ingeschoten. Hij reed met een Fiat Ritmootje. Dat leek wel ontploft.
En stoppen om 1h of om 3h, zorgt ervoor dat ze minder zat zijn?
Oud 4 december 2008, 10:39   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En stoppen om 1h of om 3h, zorgt ervoor dat ze minder zat zijn?
Ik drink zelden en als ik rij drink ik nooit. Maar als ik om 4 h snachts naar huis rij na een avondje stappen, zonder een druppel alcohol op, merk ik toch dat het gevaarlijk is. Soms vallen mijn ogen toe....

Kortom, ofwel moet je je bioritme op nachtmodus zetten (rond 1 a 2 uur smiddags opstaan) ofwel goed opassen met wat je doet. Stikkapot met de auto rijden is af te raden.

Ik ben laatst naar een soort out of office party geweest, en dat was geniaal, begon om 7 en eindige om 12h.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 10:48   #64
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het zou toch wel al een goed begin zijn, moesten de buitenwippers de identiteitskaarten controleren van degenen die er heel jong uitzien. 14- en 15-jarigen horen niet thuis in een discotheek om 5 uur 's morgens.
Die hebben dat recht niet hoor.
Oud 4 december 2008, 10:49   #65
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik drink zelden en als ik rij drink ik nooit. Maar als ik om 4 h snachts naar huis rij na een avondje stappen, zonder een druppel alcohol op, merk ik toch dat het gevaarlijk is. Soms vallen mijn ogen toe....
Daarvoor moet het geen 4h zijn hoor; dat is evenzeer zo om 22h als je eens wat zitten overwerken hebt. Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je dan maar ter plekke moet blijven staan en sowieso de baan niet op zou mogen.

Feit blijft dat men hier nogal snel het 's nachts uitgaan gaat linken aan ongevallen door dronkenschap. Die laatsten gaan niet afnemen door sluitingsuren (ik zou zelfs durven zeggen, au contraire). Ik ben ook al uitgegaan op plaatsen met sluitingsuren, en daar ging het bier enkel sneller over de toog; minder werd er daar niet gedronken)

Citaat:
Kortom, ofwel moet je je bioritme op nachtmodus zetten (rond 1 a 2 uur smiddags opstaan) ofwel goed opassen met wat je doet. Stikkapot met de auto rijden is af te raden.
Dat is een logica; maar die is niet per direct gelinkt aan het feit dat jongeren 's nachts uitgaan.

Citaat:
Ik ben laatst naar een soort out of office party geweest, en dat was geniaal, begon om 7 en eindige om 12h.
Het heeft allemaal wel iets. Gezellig gaan tafelen, filmpje kijken en daarna naar de disco is ook wel eens leuk. Hell, ik ben zelfs beginnen uitgaan in tijden waar de afterclubs wat breder gezaaid waren, en ook dat was leuk. Eén �* twee keer per jaar gebeurt dat hier nog wel eens; dan ga je eerst feesten, en kom je tegen pakweg 6h aan in Illusion of La Rocca, waar je tot een uur of 12 kan doorgaan als het meezit. Altijd een fijne sfeer op zo'n momenten
Oud 4 december 2008, 10:53   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Sfax,

Tot voor kort had men een algemeen sluitingsuur van de pubs in GB dacht ik. De britten zopen zich dus snel snel kompleet gaar om dat uur voor te zijn.

Dus ja, je hebt gelijk dat een sluitingsuur niet veel zou doen aan het aantal ongelukken door dronkenschap. Eerder een sensibilisering van de chauffeurs.
Oud 4 december 2008, 10:58   #67
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Niets, maar wat is er mis met gaan feesten rond 23h en doorgaan tot 6h? Als jij je daar niet goed bij voelt, so be it, maar waarom zouden anderen zich daar niet goed bij mogen voelen? 't Is niet dat jij er last van hebt, toch?
Je biologische klok zorgt er altijd voor dat je vanaf het invallen van de duisternis slaperiger wordt. Dat kan je natuurlijk tegengaan door méér pepmiddelen als alcohol en bepaalde drugs te nemen, maar dat maakt het er alleen maar erger op.

Geen last van? Ik zat godverdomme bijna in het hiernamaals door zo'n slaperige, bezopen idoot (zaliger). (lees mijn post hiervoor) Nog méér last kan ik me moeilijk voorstellen.
Oud 4 december 2008, 11:01   #68
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot voor kort had men een algemeen sluitingsuur van de pubs in GB dacht ik. De britten zopen zich dus snel snel kompleet gaar om dat uur voor te zijn.
Daarna ook hoor, alleen buiten op straat (niet opvallend want in de UK mocht dat niet) of ergens in een kelder van een pub waar tot een kot in de nacht de muziek en de feesters gewoon doorgingen
Oud 4 december 2008, 11:09   #69
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Sfax,

Dus ja, je hebt gelijk dat een sluitingsuur niet veel zou doen aan het aantal ongelukken door dronkenschap. Eerder een sensibilisering van de chauffeurs.
En zelfs dat laatste zal nog maar zeer de vraag zijn.

Mensen moeten niet tegen zichzelf beschermd worden; zelfverantwoordelijkheid is heus zo geen vies woord.
Oud 4 december 2008, 11:11   #70
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je biologische klok zorgt er altijd voor dat je vanaf het invallen van de duisternis slaperiger wordt. Dat kan je natuurlijk tegengaan door méér pepmiddelen als alcohol en bepaalde drugs te nemen, maar dat maakt het er alleen maar erger op.
Hetgeen de facto een betoog is tegen rijden bij duisternis. Is dat je bedoeling?

Citaat:
Geen last van? Ik zat godverdomme bijna in het hiernamaals door zo'n slaperige, bezopen idoot (zaliger). (lees mijn post hiervoor) Nog méér last kan ik me moeilijk voorstellen.
Zoals ik je al vroeg: denk je dat hij minder zat zou geweest zijn mét een sluitingsuur?

Een sluitingsuur heeft daar geen invloed op (integendeel); het is dus niet het sluitingsuur waar jij last van hebt, maar het dronken rijden...
Oud 4 december 2008, 11:30   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En zelfs dat laatste zal nog maar zeer de vraag zijn.

Mensen moeten niet tegen zichzelf beschermd worden; zelfverantwoordelijkheid is heus zo geen vies woord.
Ik word liever niet aangereden door een zatlap snachts. Dan zijt ge vet met verantwoordelijkheid....
Oud 4 december 2008, 11:35   #72
Sfax
Banneling

Standaard

Hetgeen geen pleidooi voor sluitingsuren is...
Oud 4 december 2008, 11:36   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hetgeen geen pleidooi voor sluitingsuren is...
Eerder voor zatlappen van de baan te houden.
Oud 4 december 2008, 12:34   #74
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat lijkt me geen goed idee, eigenlijk.
Wat me een beter idee lijkt, is om bedrijven (gedeeltelijk) verantwoordelijk te stellen voor wat er gebeurt op hun vloer. Als er iemand neergestoken wordt, mag de eigenaar van die discotheek gerust daar een deel verantwoordelijkheid voor dragen.
dit lijkt mij belachelijk, je kan de eigenaar toch onmogelijk verantwoordelijk stellen voor het gedrag van al zijn gasten, de eigenaars proberen nu al zoveel mogelijk "probleemgevallen " te vermijden door bepaalde mensen te weigeren die al meermaals voor overlast gezorgd hebben .

een ander voorbeeld want als je uw redenering volgt moeten we dit ook privee gaan doortrekken likt mij.

ik kom om eender welke reden ook bij u thuis over de vloer en begin na een tijdje te vechten met een andere gast bij u thuis, dit escaleerd en er wordt iemand neergestoken, volgens uw redenering draagt u mee in de verantwoordelijkheid, lijkt u dit dzn logisch?
Oud 4 december 2008, 13:47   #75
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het komt wel goed. *tapt een beetje op je schouder*
Nu nog leren dat 1 zo'n particulier gebeurtenissje niet betekent dat je het gehele juridische apparaat op mensen moet loslaten om ze allemaal te verbieden nog uit te gaan na een bepaald uur.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 13:49   #76
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
dit lijkt mij belachelijk, je kan de eigenaar toch onmogelijk verantwoordelijk stellen voor het gedrag van al zijn gasten, de eigenaars proberen nu al zoveel mogelijk "probleemgevallen " te vermijden door bepaalde mensen te weigeren die al meermaals voor overlast gezorgd hebben .
Ik zou niet weten waarom hij niet gedeeltelijk verantwoordelijk zou kunnen zijn.

Citaat:
een ander voorbeeld want als je uw redenering volgt moeten we dit ook privee gaan doortrekken likt mij.

ik kom om eender welke reden ook bij u thuis over de vloer en begin na een tijdje te vechten met een andere gast bij u thuis, dit escaleerd en er wordt iemand neergestoken, volgens uw redenering draagt u mee in de verantwoordelijkheid, lijkt u dit dzn logisch?
Neen, volgens uw redenering zou dat zo zijn. Mij lijkt dat idd niet logisch, in dit geval. Dat neemt niet weg dat er in het algemeen geen ruimte kan zijn voor verantwoordelijk voor de eigenaar, gecombineerd met het feit dat buitenwippers dan ook wel het recht hebben om te controleren op wapens en dergelijke zoals zij willen. (En dat de wettelijke reguleringen daar ook worden stilgelegd.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 4 december 2008, 19:13   #77
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U loopt het risico niet als u ZELF thuis blijft.

Als dit van u werk "moet".... het is en blijft u eigen keuze....

Overdag kan je ook aangereden worden door een slaperige bezopen idioot, als er een avondklok word ingesteld gebeurt dit waarschijnlijk nog meer in de ochtenden (want ik zal niet de enige zijn die dan met een paar vrienden elke week ergens anders een kleine home-party geeft).
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 19:31   #78
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
U loopt het risico niet als u ZELF thuis blijft.

Als dit van u werk "moet".... het is en blijft u eigen keuze....

Overdag kan je ook aangereden worden door een slaperige bezopen idioot, als er een avondklok word ingesteld gebeurt dit waarschijnlijk nog meer in de ochtenden (want ik zal niet de enige zijn die dan met een paar vrienden elke week ergens anders een kleine home-party geeft).

Volgens uw vreemde redenering moet iedereen, die niet wil aangereden worden door één of andere zattekloot die suf is van het te lang wakker blijven, dus maar thuis blijven. Lijkt me de omgekeerde wereld, niet?

Kunt u met uw vrienden geen party beginnen om 20 uur zodat u moe maar voldaan om - pakweg - 02.00 - dus na 6 uren intensief fuiven, bijna een hele werkdag - in uw bed te kruipen? Ik wacht nog altijd op het antwoord op mijn vraag: wat is daar mis mee?
Oud 4 december 2008, 20:10   #79
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt u met uw vrienden geen party beginnen om 20 uur zodat u moe maar voldaan om - pakweg - 02.00 - dus na 6 uren intensief fuiven, bijna een hele werkdag - in uw bed te kruipen? Ik wacht nog altijd op het antwoord op mijn vraag: wat is daar mis mee?
Dat is niet leuk?
Oud 4 december 2008, 20:17   #80
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is niet leuk?
Nee? Waarom niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be