![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
U boeit het misschien niet dat vogels zich niet meer kunnen voorplanten, maar ik verwacht van u ook geen kennis over ecosystemen (net zoals u van mij geen kennis over economie verwacht), maar een hele soort vogels die verdwijnt kan wel eens serieuze gevolgen hebben dat bijvoorbeeld die mug, geen natuurlijke predator meer heeft en de mensen nog meer DDT moeten gaan sproeien....snapt u wat er gebeurt ?? Chemische brol moet zoveel mogelijk vermeden worden. Met dwang als het moet. It always comes back in one way or another....de korte termijn voordelen wegen niet op tegen de lange termijn schade voor mens en milieu. Lekker he, DDT sproeien en 10-20 jaar later merken dat ge geen kinderen meer kunt krijgen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat artiekel vermeldt ook nog eens spaarlampen gebaseerd of Xenon. Als die op de markt komen vervalt uw argument helemaal. Edelgassen zijn leuk ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Efficiënter voor wie?
Of, om het leuker te stellen: cui bono? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel een beetje cynisch trouwens dat jij afkomt: 'ohnoes, 20 jaar later kunnen ze geen kinderen meer krijgen!' Maar euhm, Tavek: ze leven dan wel nog, he...
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 december 2008 om 20:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb het over wat er NU op de markt is. Daarbij ik denk dat er hoe dan ook een aantal problemen zijn als we gloeilampen uit de markt nemen. Als er echt betere alternatieven zijn dan worden die vanzelf wel gekocht door de mensen. bijv thuis gebruik ik ook hallogeenlampen en ledlampen waar het kan en goed is en ik ben over die dingen heel tevreden. Ik ben zeker geen gloeilampfreak, maar op bepaalde plaatsen zijn gloeilampen nog steeds gewoon beter dan alle alternatieven. Vele lampen bij ons branden hooguit een paar minuten per dag en daar heb ik niks aan spaarlampen en er is daarnaast nog een probleem nl dat spaarlampen niet in alle armaturen passen ... ga je mensen nu ook al op kosten jagen om nieuwe luchters en zo aan te schaffen ? Ik blijf erbij dat vrije keuze in deze materie het beste is. Ik hoor ook van vele mensen dat ze al terug verwisselen van spaarlampen naar gloeilampen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En een beetje vaart kan geen kwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() Als er een lamp op de markt komt die efficienter is en geen nadelen heeft en die dus gewoon op alle vlakken een verbetering is dan zal die worden gekocht. Maar de spaarlamp is dat niet en daar wringt het schoentje.
Als mensen een bepaalde soort lamp niet of weinig kopen dan wil dat zeggen dat er iets scheelt met dat ding en ik stel voor dat we eerst die nadelen oplossen en daarna praten we opnieuw. Het lichtverbruik staat amper in voor 5% van het totale electriciteitsverbruik .. maw daar gaan we niet de grote besparing realiseren hoor. Het grootste deel van het verbruik komt van allerlei electronische apparaten en daar zit ook de stijging van de laatste jaren trouwens. Maar daar zwijgt men over en we hebben het dan over de pcs, gsms, mp3spelers, ipods en dergelijke. Dat zijn de apparaten waar het verbruik door stijgt en dus niet door het lichtverbruik. Als u ervan overtuigd bent dat de spaarlamp zo goed is, dan heeft ze geen overheidshulp nodig om verkocht te geraken. Het feit dat die blijkbaar wel nodig is, roept bij mij sowieso veel vragen op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben het ook eens dat het gebruik van pesticiden en dergelijke tot een minimum moet worden herleid omdat het ongezond is op lange termijn en het vaak averechtse (vaak zijn er op het einde meer insekten en ander ongedierte dan ervoor) effecten heeft. Maar ik weet ook dat voor bepaalde zaken zoals bijv aardappelen (zelf ondervonden) je toch 1 of 2x per oogst met een pesticide zal moeten sproeien anders heb je niks. En er zijn wellicht nog wel een paar andere teelten die met hetzelfde probleem kampen. Dus ook hier is een volledig verbod op alle pesticiden niet gewenst, maar men zou wellicht wel een groot deel van het huidig gebruik kunnen stoppen zonder nadelige gevolgen op korte of lange termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De spaarlamp heeft geen overheidshulp nodig om verkocht te geraken, ze geraakt al genoeg verkocht, maar het is blijkbaar wel nog zo dat nog een bepaalde hoeveelheid gloeilampen in dienst zijn waar eigenlijk perfect spaarlampen kunnen gebruikt worden. Mensen weigeren vaak ook van concept af te stappen (zoals uw armaturen voorbeeld), terwijl eigenlijk dat argument niet opweegt tegen het algemeen goed. In nieuwe huizen wordt ook al op een andere manier omgegaan met verlichting als in oude huizen. We hebben nu eenmaal niet de tijd om te wachten tot al die oude huizen afgebroken zijn, of gerenoveerd, omn te beginnen met energiebesparingen. Daarom dit verbod. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar pesticiden zijn soms noodzakelijk. Alleen is DDT niet oplosbaar in water en blijft het gewoon voor bijna eeuwig achter. En dat is een groot probleem. Dus liever niet zo een pesticide ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is al vaak genoeg aangetoond dat "de mens" wel eens schrik voor verandering durft te hebben, ook als die verandering een vooruitgang blijkt te zijn. Citaat:
je negeert dus de menselijke psyche. Citaat:
Adrian lijkt me vooral dogmatisch tegen. Het onderwerp zelf is minder belangrijk. Voorts verrast het me niet dat Tavek diegene is die weet wat LCA is. Laatst gewijzigd door Jedd : 7 december 2008 om 22:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dag van vandaag speelt sustainability (en dus een zo een favorabel mogelijke LCA) mee in de keuze van een bepaald concept. Soms wordt zelfs performance ingeboet voor een serieus betere sustainability. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Het valt me op aan welke kant de dogmatici alweer zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De falsifierende waarde van de milieuproblematiek tov bepaalde politieke opvattingen kan niet overschat worden. Beetje zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k voel mij aangesproken, maar zou je meven kunnen duiden op waar ik deze 2 combineer?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() ge moet u zo snel niet aangesproken voelen.
ge zijt niet de kern van mijn bestaan. Laatst gewijzigd door Jedd : 7 december 2008 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar zeg ik dat 'de wetenschap dwaalt'?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |