![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Vietnam was er toch ook een kerstbestand tussen Amerika en de Vietcong.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is azert zijn schrik.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() hahaha, grappig
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor ons wel, in het zuiden des lands zal het wel minder grappig zijn...Daar wordt het dan pompen of verzuipen....Het voordeel is dan weer dat ze op dat moment het lekker warm hebben ...
En stoppen ze met pompen ,tja dan verzuipen ze..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() wat is er grappig mannekke ? Het van de Vlamingen verloste Wallonie Libre ? Daar is niks grappigs aan !! De Walen hebben het volste recht om met die ambetante Vlamingen niet meer te willen samenleven ! Vive la culture Wallone ! Flamins dehors ! Wallonie Independante !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#73 |
|
![]() De meeste mensen die ik ken die kerst vieren (want dat doet heus niet iedereen en daar hoef je geen mslm voor te zijn), die zijn altijd minstens 2 maanden van tevoren al helemaal in de stress wanneer ze niet op tijd zijn met de kaartjes sturen, de overspending voor cadeau's, eten en zelfs kleding, oplopende overspanning wegens schoonfamilie moeten verdragen, kortom: totaal niet te benijden.
Het is bij die mensen (die ik ken toch) zo'n beetje als een huwelijk: men wil het eigenlijk altijd "eenvoudig" maar laat zich toch steeds weer door de familieconventies overwelmen, waarvan het resultaat is dat het altijd overdreven is, doodvermoeiend, en véél te duur. Ik ben blij dat ik dat allemaal niet heb! Ik heb één keer een leuke kerst gevierd met één persoon die bij mij op bezoek kwam en toen heb ik eten gehaald bij de Chinees. Voor mij is kerst: er is helemaal geen verkeer in de stad, de hele avond! Heerlijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Gelukkig zijn wij niet zo lullig om te zeggen: wie op volwassen leeftijd nog bij papa en mama moet wonen heeft dat aan zichzelf te danken
![]() Want dat zou pas gemeen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Ik vind die 'gewilt' in jouw signatuur grappig. Gelukkig lach je zelf ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() VTM of VRT??? Op de Duitse zenders zie je nog echte kerstuitzendingen!
![]() |
#77 |
|
![]() Ja, dat zei Van Maerlandt ook toen.
Die zat daar ongecomplexeerd naar te kijken toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Kerstavond is voor mij de mooiste avond van het jaar en ik probeerde elk jaar op die dag mijn nest (kinderen en kleinkinderen) bij elkaar te krijgen. Maar met al die schoonfamilies lukt dat niet meer en ik doe dat dan maar op een andere dag. De laatste jaren breng ik kerstavond alleen door. Ik bak dan voor mezelf pannekoeken en met een glaasje en een snoepje kijk ik dan naar de Duitse zenders waar ze niet beschaamd zijn om nog echte KERSTprogramma's te maken met de oude kerstliederen.
Idem voor Oudejaarsavond. Een ZALIG kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar. De oerconservatieve, ouwerwetse Ludo.
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind kerst heel tof. Wat eten bestellen, samen gezellig eten, na een aperitiefje met hapjes natuurlijk, babbelen, leuke cadeautjes die niet zoveel moeten kosten, geen stress, zeker niet met kaartjes die op tijd de deur uit moeten. Niks overdreven, gewoon gezellig. Nieuwjaar is minder mijn ding, zo'n opgeblazen luidruchtige toestand. Ik vind het jammer dat er mensen alleen zitten met kerst die niet willen alleen zitten. Ik hoop dat ze in de loop van volgend jaar de juiste wegen vinden die ertoe leiden dat ze volgende kerst (en oudejaar) niet meer alleen zitten. Waarmee ik niet wil zeggen dat het hun schuld is, maar het zal niet helpen met bij de pakken te blijven zitten.
![]() |
![]() |
#80 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |