Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Hoe zien jullie mij?
Als Nederlander 5 23,81%
Als Turk 16 76,19%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2008, 15:52   #61
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Nou euhem, Dan zal hij een dienaar worden van de dienaar van allah....

Precies, en daarmee onderstreept u dus zelf de drang tot het overheersen en het aan zich onderwerpen van niet- of andersgelovigen, die uw religie zo kenmerkt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 15:54   #62
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Precies, en daarmee onderstreept u dus zelf de drang tot het overheersen en het aan zich onderwerpen van niet- of andersgelovigen, die uw religie zo kenmerkt.
Mja, als je daar de grap niet kunt inzien, mag je voor mij lustig daarin trappen,.
Oud 20 december 2008, 16:00   #63
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, als je daar de grap niet kunt inzien, mag je voor mij lustig daarin trappen,.
Mensen die aan een fobie lijden zien overal en in alles de bevestiging van de gevaren, de dingen waar zij panisch bang voor zijn. Het ergste is dat ze niet eens doorhebben dat ze met hun gedrag vijandigheid vaak nog eens in de hand werken.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 16:17   #64
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Mensen die aan een fobie lijden zien overal en in alles de bevestiging van de gevaren, de dingen waar zij panisch bang voor zijn. Het ergste is dat ze niet eens doorhebben dat ze met hun gedrag vijandigheid vaak nog eens in de hand werken.
Gaat u dat maar eens vertellen aan al die onderdrukte niet-moslims in islamlanden. Dat zij gewoon allemaal aan fobieen lijden. Met islam zelf is er immers niks aan de hand. Islam is immers 'peace'

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 20 december 2008 om 16:19.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 16:24   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een fobie is een irrationele angst. Bang zijn voor aantasting van de seculariteit van de staat dóór de Islam is niet irrationeel. Het is heel reëel aangezien het elke dag gebeurt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 16:24   #66
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Gaat u dat maar eens vertellen aan al die onderdrukte niet-moslims in islamlanden. Dat zij gewoon allemaal aan fobieen leiden. Met islam zelf is er immers niks aan de hand. Islam is immers 'peace'

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
Uhm .... ik ben zelf atheist en zowat de helft van al mijn familieleden zijn islamieten. Ik heb als niet-gelovige een tijdje in een islamitisch land geleefd. Mijn keel hangt er nog steeds aan en ik ben nog nooit fysiek bedreigd geweest, toch raar hé? Ik zal allicht iets verkeerd gedaan hebben...
Oud 20 december 2008, 16:27   #67
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een fobie is een irrationele angst. Bang zijn voor aantasting van de seculariteit van de staat dóór de Islam is niet irrationeel. Het is heel reëel aangezien het elke dag gebeurt.
De fobie in kwestie gaat helemaal niet over de angst voor de religie, maar de angst voor de mensen die die religie aanhangen. Daar zit hem het irrationele. Men is niet bang voor een zelfstandig naamwoord, men is bang voor mensen, mensen die te verschillend zijn.
Oud 20 december 2008, 16:33   #68
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Gaan we met hoge-snelheidstreinvaart naar een situatie waarin "de blanke" zich moet leren integreren in "de Wereld"... ? Vele jaren was dit omgekeerd : de Noord-Amerikaanse Indianen, de Afrikanen, De Indiërs, Chinezen, Japanners, Indonesiërs ..
moesten zich dringend vertrouwd maken met "Westerse" geplogenheiden en dada's.
Waarom komt u af met 'blanke' ? Was het niet zo dat daarvoor de de Afrikanen, De Indiërs, Chinezen, Europeanen (Spanje, balkan enz) enz. zich dienden 'aan te passen' (onderworpen, tot slaaf, 2de rangsburger in eigen land herleide dhimmis) aan de islam dat later door het westen werd verslagen? Is het niet zo dat dank zij de oliedollars en massale moslimmigranten dat dit destijds verslagen beest (de grootste slavendrijver aller tijden) kans heeft gezien de kop terug op te steken in een hernieuwde poging de rest van de wereld alsnog te onderwerpen in samenwerking met de zogenaamde 'progressieven' onder ons? De 'blanke' dient zich in eigen land helemaal niet te integreren of aan te passen ook al zien zogenaamde 'progressieven' onder ons dit aan als een 'verrijking'.

Laatst gewijzigd door smiley : 20 december 2008 om 16:35.
Oud 20 december 2008, 16:34   #69
smiley

Standaard

Citaat:
De fobie in kwestie gaat helemaal niet over de angst voor de religie, maar de angst voor de mensen die die religie aanhangen. Daar zit hem het irrationele. Men is niet bang voor een zelfstandig naamwoord, men is bang voor mensen, mensen die te verschillend zijn.
Flauwekul. Leer isslam kennen moser.

Laatst gewijzigd door smiley : 20 december 2008 om 16:34.
Oud 20 december 2008, 16:34   #70
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan had het moslimfobie geheten, niet Islamofobie. Ik ben niet bang voor moslims, behalve misschien voor sommige haatprekende Imams. Ik ben daarentegen wel heel bezorgd om het effect van de Islam op onze maatschappij. In politiek correcte termen ben ik dus een Islamofoob. En daar ben ik trots op.
Oud 20 december 2008, 16:45   #71
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan had het moslimfobie geheten, niet Islamofobie. Ik ben niet bang voor moslims, behalve misschien voor sommige haatprekende Imams. Ik ben daarentegen wel heel bezorgd om het effect van de Islam op onze maatschappij. In politiek correcte termen ben ik dus een Islamofoob. En daar ben ik trots op.
Klopt. De term islamofobie wordt gebruikt, maar waar heel veel mensen (daarom jij niet) eigenlijk aan lijden is moslimfobie. Dat bekt allicht wat minder. Het beste bewijs dat het helemaal niet draait om de angst voor het verminderen van de seculariteit van de staat is namelijk dat iemand als bvb Paul Beliën, een rabiate moslimhater, zelf een grotere invloed van de kerk op de samenleving wil. Bij hem gaat het dus helemaal niet om schrik van religieuze invloeden op de samenleving, maar om simpele xenofobie.

Hier op het forum was Preusse daar ook een goed voorbeeld van. Zelf zeer overtuigd christen en ijverend voor een grotere invloed van het christendom op de maatschappij, doch toch diezelfde panisch angstige replieken wanneer het over islamitische mensen ging.
Oud 20 december 2008, 16:48   #72
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. De term islamofobie wordt gebruikt, maar waar heel veel mensen (daarom jij niet) eigenlijk aan lijden is moslimfobie. Dat bekt allicht wat minder. Het beste bewijs dat het helemaal niet draait om de angst voor het verminderen van de seculariteit van de staat is namelijk dat iemand als bvb Paul Beliën, een rabiate moslimhater, zelf een grotere invloed van de kerk op de samenleving wil. Bij hem gaat het dus helemaal niet om schrik van religieuze invloeden op de samenleving, maar om simpele xenofobie.

Hier op het forum was Preusse daar ook een goed voorbeeld van. Zelf zeer overtuigd christen en ijverend voor een grotere invloed van het christendom op de maatschappij, doch toch diezelfde panisch angstige replieken wanneer het over islamitische mensen ging.
Bij hem ging het verder dan dat. Hij had een heel speciaal plekje in zijn hart voor zwarten.
Oud 20 december 2008, 17:31   #73
smiley

Standaard

Citaat:
Uhm .... ik ben zelf atheist en zowat de helft van al mijn familieleden zijn islamieten.
Het was te denken. En hopelijk voor u (niet voor ons) woont die helft van uw familie in Belgie (Belgische wetgeving) of u kunt als niet-moslim naar de erfenis van uw moslimwederhelft fluiten.
Citaat:
Ik heb als niet-gelovige een tijdje in een islamitisch land geleefd.
Als landgenoot van dat islamland of als toerist/buitenlander met een tijdelijke verblijfsvergunning ?
Citaat:
Mijn keel hangt er nog steeds aan en ik ben nog nooit fysiek bedreigd geweest, toch raar hé?
Het staat niet op iemands gezicht te lezen dat hij atheist is. Als u als buitenlander, tijdelijke toerist, de profeet of isslam niet zit te 'beledigen' (daar geen kritiek op zit te uiten) je niet openlijk uit als bvb homo, en zoals in landen als saoedi arabie niet met een bijbel in het openbaar rondloopt en uw schoenen uitdoet waar men het u vraagt en als vrouw de fameuze hoofddoek op zet enz. enz. dan zult u inderdaad geen problemen hebben. Landgenoten van de door islamitische legers onder de voet gelopen islamlanden echter waarop op hun paspoort iets anders geschreven staat dan 'moslim' die hebben niet dezelfde rechten als een moslim. Die zijn aan discriminatie onderhevig.

Laatst gewijzigd door smiley : 20 december 2008 om 17:36.
Oud 20 december 2008, 17:32   #74
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet terugkrabbelen, gezegd is gezegd.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:36   #75
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij hem ging het verder dan dat. Hij had een heel speciaal plekje in zijn hart voor zwarten.
eerder voor zwartzakken dan voor zwartepieten.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:40   #76
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
eerder voor zwartzakken dan voor zwartepieten.
Wat zijn dat?
Oud 20 december 2008, 17:41   #77
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo is het helaas. Gewoon een pathetisch en droevig eufemisme voor vreemdelingenhaat.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 december 2008 om 17:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:50   #78
smiley

Standaard

Citaat:
zo is het helaas. Gewoon een pathetisch en droevig eufemisme voor vreemdelingenhaat.
Ach zo. Waarom zitten zogenaamde 'progressieven' dan ook niet te spreken van zoiets als boedhismefobie, hindoefobie, japanner, chinees, braziliaan of congoleesfobie ?
Oud 20 december 2008, 17:50   #79
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus kritisch staan ten opzichte van een religie die gestoeld is op onderdrukking, ongelijkheid, en geweld jegens andersdenkenden, in casu de islam, staat gelijk aan vreemdelingenhaat volgens u?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:57   #80
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sus ge zijt een aanwinst voor dit forum; boeiende vraag! Filo?

Laatst gewijzigd door alice : 20 december 2008 om 17:57.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be