![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar was het waar, dan was het nog geen reden om hun land af te nemen. Dat is exact dezelfde redenering die de Europese kolonisten gebruikten om de indianen uit te moorden: het zijn nomaden, dus we mogen hun land afnemen en hen uitmoorden. |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens dezelfde redenering had Amerika in Vietnam ook moeten winnen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) De VN zelf denkt daar nochtans anders over. Zij rapporten nochtans het doelbewust beschieten van rodekruis- en vn-personeel. In de pers werd het bestoken van dit personeel gezien als het verjagen van pottekijkers. Citaat:
Citaat:
En ik heb het dan nog niet over het IDF dat het nodig vond om een Duits VN-schip te beschieten dat patrouilleerde voor de kusten van Libanon. Ik merk ook op dat jij begint over beschietingen van Hezbollah op VN-personeel. Aangezien ik hiervan nog niet had gehoord ga ik ervanuit dat je hiervoor een goede bron hebt. Het zou interessant zijn moest je die geven. 3) Het gaat er mij niet om dat Israël haar aanvallen niet aankondigde. Het gaat er mij om dat Israël doelbewust de economische infrastructuur in een buurland vernielt, een land dat zichzelf nota bene in de schulden heeft gestoken om die infrastructuur uit te bouwen. 4) En het hinderen van humanitaire hulp is en blijft een oorlogsmisdaad. Deze zijn zowel juridisch als moreel verwerpelijk. Als jij dat logisch vind, heb je wellicht weinig trekjes die anderen als menselijk ervaren. Dat humanitaire hulp nu eenmaal niet wordt toegestaan wanneer het de oorlog hindert is bovendien een flagrante leugen. Zo was/is het is sommige oorlogen de gewoonte om een tijdelijk staakt-het-vuren af te spreken teneinde gewonden te verzorgen of doden te begraven.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 januari 2009 om 20:26. |
|||
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker wanneer de militairen burgers als schild misbruiken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik zei, heb jij blijkbaar geen kaas gegeten van oorlogsvoering. Overigens rep je met geen woord over wat de Hesbollah verkeerd heeft gedaan. Paulus. |
|||||||
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Conventies van Genève, Protocol I, art 51, sectie 4c "4. Indiscriminate attacks are prohibited. Indiscriminate attacks are: (a) those which are not directed at a specific military objective; (b) those which employ a method or means of combat which cannot be directed at a specific military objective; or (c) those which employ a method or means of combat the effects of which cannot be limited as required by this Protocol; and consequently, in each such case, are of a nature to strike military objectives and civilians or civilian objects without distinction." Bron: http://www.spj.org/gc-text5.asp?#51 Maar zelfs als er onderscheid kan gemaakt worden, wordt dit niet altijd gemaakt: http://www.guardian.co.uk/world/2005/sep/06/israel Over de militarisering van de Irsaëlische samenleving die daaraan ten grondslag ligt: http://www.uruknet.info/?p=50077 |
||
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Edit: Kallikles heeft in een vorige post al een citaat gegeven van de conventies van Genève, waarvoor dank. Citaat:
Dat Israël dat verdrag niet heeft ondertekend verandert niets aan de zaak. Of kan iemand die zopas een genocide gepleegd heeft zich ook verstoppen achter het niet ondertekenen van zo'n verdrag volgens u? Citaat:
Tenslotte is het beschieten van VN-personeel een oorlogsmisdaad. Dat wordt niet vergoelijkt door de (feitelijk onjuiste) argumenten die je aanhaalt, zelfs niet als dat personeel speciaal naar het oorlogsgebied trekt. Een bron die ik nu niet meer kan checken. Een bron die in het verleden regelmatig Israëlische oorlogspropaganda voor feiten heeft weergegeven. En dan ga ik er nog vanuit dat dat effectief gezegd is op het journaal, en dat je die zaken er achteraf niet bent gaan bijdenken. Israël verklaarde de oorlog aan Hezbollah, niet aan Libanon. Door geen onderscheid te maken tussen de (gewapende vleugel) van Hezbollah en Libanon bombardeerde Israël doelbewust mensen die er niets mee te maken hadden. Zoiets noemt men terrorisme. Citaat:
Heb je ook nagedacht over het aangeleerde? Hoe kan je zeker weten dat het soldaten zijn die gewonde burgers verzorgen? Hoe weet je zeker dat het soldaten zijn die gewonde soldaten verzorgen? Tenslotte geloof ik idd dat als je systematisch oorlogsmisdadigers berecht, dat er minder oorlogsmisdaden gepleegd zullen worden. Men kan bovendien in zo'n rechtzaken ook proberen het aangebrachte leed wat te compenseren (door schadeloosstellingen bvb). Citaat:
Citaat:
Anders verwoord: wat precies leg je Hezbollah ten laste? Misschien dat ik het wel eens ben met je kritieken op datgene wat Hezbollah deed. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 januari 2009 om 23:36. |
|||||||
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als er een wet is die dat gebiedt, dan is die wet mijn inziens verkeerd en in het voordeel van de terrorist. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met alle respect, maar als je onwetend bent over een onderwerp, dan snauw je je discussiepartner niet af met een arrogant "Onzin!", zeker als je achteraf tot je scha en schande moet bekennen dat je de teksten waarover de discussie gaat (i.c. de Conventies van Genève) niet eens kan lezen.
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik zou ook graag eens willen dat iemand met de mond vol van burgerslachtoffers mij eens uitlegt wat Israël moet doen als zij na het waarschuwen met strooibiljetten te zullen terugslaan, nog steeds geconfronteerd worden met Hesbollah of Hamasstrijders die in burgerkledij, blijven raketten afschieten op hun dierbaren, vanuit een lagere school. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Het is niet omdat mijn Engels ontoereikend is, dat ik onwetend zou zijn over een onderwerp. 3) Ik heb niet gezegd, "niet kan lezen". Ik heb gezegd, te ontoereikend om het te bediscuteren. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nergens op internet is een Nederlandstalige versie te vinden. Hahahahahahahahahahahaha!
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je discussiepartner afsnauwen is altijd onbeleefd, maar als hij wél de zaak begrijpt en jij niet, dan maak je je daarenboven nog eens belachelijk. Met alle respect. |
|
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 januari 2009 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom. Laat iemand die schermt met de conventies van Genève eens uitleggen wat Israël moet doen als zij na het waarschuwen met strooibiljetten te zullen terugslaan, nog steeds geconfronteerd worden met Hesbollah of Hamasstrijders die in burgerkledij, blijven raketten afschieten op hun dierbaren, vanuit een lagere school. Dat lijkt mij alvast veel eerder de kern van de discussie te raken, dan het niveau van vreemde talenkennis. Maar op deze realistische situatie, komt maar geen antwoord. Paulus. |
|
![]() |