![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen is geneigd om naar illegale drugs over te stappen. Maak cannabis legaal en u vindt het tussen de rookwaren in de buurtwinkel. Voor een roker zal het dan een kleine stap zijn om er ook eens mee te experimenteren omdat het toch legaal is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heb ik een verkeerde opvatting over de stepping stone theorie als ik de verschillende reacties hier bekijk, geen probleem, daar dienen discussies voor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daardoor zal die frequentie nogal meevallen. Het zal meestal bij expiremteren blijven. En daar doelt de stepping stone theorie niet op. (ik blijf van mening dat reclame ivm drugs verboden moet worden en blijven. Ja, alle drugs) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe kan dit dan een tegengesteld effect hebben? Of doelt u op het feit dat het door het verbod een taboe sfeer heerst rond drugs? Verbod op reclame creëert dit niet. Verbod op communicatie wel. En ik ben voor communicatie, informatie etc ivm drugs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat je als pothead in sociale milieus beland waar je automatisch meer in aanraking komt met hard drugs, is een feit waarover us bron, de druglijn, geen twijfel laat. Voor mij is dat evenzeer een stepping stone. Of die lichamelijk of psychologisch is, maakt niets uit. Iedereen die in zijn leven regelmatig coffeeshops bezocht heeft, werd ongetwijfeld al aangesproken voor coke en XTC. En dan denk je bij jezelf: Mjah, van een jointje had ik niet al te veel last, laten we dat eens proberen. En dat loopt allemaal goed, tot je eens een week endje heroine gebruikt en op maandag je lichaam om meer schreeuwt. Ooit eens rots gerookt Raf? Zware repressie werkt op termijn. Na 25 jaar strijd zien we het druggebruik EN de criminaliteit afnemen over de hele Verenigde Staten. We moeten landen zoals Nederland overtuigen dat hun politiek de hele wereld schaadt.
![]() |
![]() |
#73 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Preventie is belangrijk. Niemand begaat een misdaad met het idee gepakt te worden. Weet u waar bankovervallers aan denken net voor en tijdens het gebeuren? They think how they are going to spend their money. Niet aan wat ze gaan doen als ze gepakt worden. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Je gaat er blijkbaar van uit dat iedereen die tegen legalizering van Cannabis is, nog nooit een coffeeshop bezocht heeft. In dat geval zit je er grondig naast. Ik ben zelfs hypocriet genoeg om af en toe nu nog eentje te roken ook. Dat wil echter niet zeggen dat ik het maatschappelijk aanvaardbaar vind dat we de zwakkeren van wilskracht bloot stellen aan dat soort vertier. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier is een mooi voorbeeld van preventie en repressie die hand in hand gaan (uit Florida): Mag ik er u trouwens op wijzen dat wat je omschrijft als "Bullshit" meetbare goede resultaten heeft opgeleverd kwa druggebruik en criminaliteit, terwijl jij niet veel verder komt als wat ideologisch gezwam.
![]() |
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Ik begin hier echt den indruk te krijgen dat onze cannabisvoorstanders niet al te veel ervaring hebben met het drugmilieu. Laat ge misschien liever uw vrienden naar holland gaan?
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |