Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 16:08   #61
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Die vermeende onbetrouwbaarheid van de Hollander is echter een typisch Belgisch vooroordeel.
Opgelet : ik heb nog steeds het volste vertrouwen in Limburgers en Brabanders.

Ik werd echter daadwerkelijk "in de zak gezet" door Noord-Hollanders en vernam met grote regelmaat gelijksoortige ervaringen in mijn Vlaamse businesskring.

Van oplichting door Walen is mij geen enkel verhaal bekend.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 16:11   #62
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
in onze strot geramd door de Franstaligen
De vraag is in hoeverre ik daar rekening mee moet houden. Ik krijg regelmatig het verwijt dat ik te fel ben richting de Vlamingen. Die arme drommels zouden er ook niks aan kunnen doen, het is allemaal de schuld van Belgique. Naar mijn smaak bedekken teveel Nederlanders de Vlaamse hollandofobie met de mantel der liefde. Zo ben ik dus niet. Als iemand mij slaat, dan sla ik terug, en hou ik geen rekening met diens slechte jeugd.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 16:16   #63
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Opgelet : ik heb nog steeds het volste vertrouwen in Limburgers en Brabanders.

Ik werd echter daadwerkelijk "in de zak gezet" door Noord-Hollanders en vernam met grote regelmaat gelijksoortige ervaringen in mijn Vlaamse businesskring.

Van oplichting door Walen is mij geen enkel verhaal bekend.
Die verhalen ken ik ook. Dat zijn dan Vlamingen die achteraf iets voor te weinig geld hebben verkocht aan een Ollander. Als die Ollander dan later het desbetreffende voor veel geld blijkt te hebben doorverkocht, dan voelen ze zich bedrogen. Maar is het dan de schuld van die Ollander dat hij kennelijk beter de waarde van iets weet in te schatten dan die Vlaming?
Oud 18 januari 2009, 16:25   #64
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die verhalen ken ik ook. Dat zijn dan Vlamingen die achteraf iets voor te weinig geld hebben verkocht aan een Ollander.
Een woord is een woord. Dat geldt voor de Vlaming, de Waal, de Duitser, de Fransman.
Kennelijk niet voor de Noord-Hollander. Die houdt van belazeren.
Dat woord bestaat trouwens enkel in het Hollands.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 16:27   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mensen hebben nog tijd. Mijn euro's zijn gezellig besteed.

In Noord-Holland krijg je *hap-slik* een broodje kaas en dat was dan de gezelligheid. Doei !

Nee, wat mij betreft hou ik het liever bij een polyglotte babbel met de Waal (waarbij ik niet overbluft word) en een stukje tarte-tatin met een pékèt ! En achteraf een heuse vriend.
Niet in mijn Holland.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 16:28   #66
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een woord is een woord. Dat geldt voor de Vlaming, de Waal, de Duitser, de Fransman.
Kennelijk niet voor de Noord-Hollander. Die houdt van belazeren.
Dat woord bestaat trouwens enkel in het Hollands.
Ken je het woord rip-off niet?
Oud 18 januari 2009, 16:32   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
juist gezegd liberalist_NL.

system wilt een herenigd Limburg maar geen herenigd Nederland terwijl Nederlands Limburg in Nederland ligt!
het is alles of niets!

PS: geef mij dan maar alles en liefst zo snel mogelijk (eindelijk van de walen af, verfransing van Vlaanderen stopt eindelijk, Vlaanderen krijgt een economische bloei die het echt nodig heeft om de overgenomen Belgische staatsschuld zo snel mogelijk te kunnen afbetalen, ...)

U begrijpt dit niet omdat u beiden van het kortzichtig standpunt vertrekt dat een Verenigd Limburg inhoudt dat er ook Verenigde Nederlanden moet zijn.

U bent toch zeker dat u liberaal bent? Want voor zogezegde liberalen, loopt u beiden al achter. Grootlimburg is zich nu reeds het aan vormen, maar u hebt het nog steeds niet door. Samenwerking tussen de beiden Limburgen neemt steeds grotere en vooral hechtere vormen aan. Maar wij doen dat in stilte en maken daar niet zoveel kabaal over.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 16:36.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 16:37   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U begrijpt dit niet omdat u beiden van het kortzichtig standpunt vertrekt dat een Verenigd Limburg inhoudt dat dat er ook Verenigde Nederlanden moet zijn.

U bent toch zeker dat u liberaal bent? Want voor zogezegde liberalen, loopt u beiden al achter. Grootlimburg is zich nu reeds het aan vormen, maar u hebt het nog steeds niet door. Samenwerking tussen de beiden Limburgen neemt steeds grotere vormen aan. Maar wij doen dat in stilte en maken daar niet zoveel kabaal over.
Een Limburgse staat zal er nooit komen omdat Limburg niet over de financiële middelen beschikt en bovendien veel te weinig reden heeft een staat te vormen. Een Verenigd Limburg kan alleen geschieden als er een duidelijke reden voor is; bijvoorbeeld het stichten van een nieuwe Nederlandstalige staat.
Oud 18 januari 2009, 16:39   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een Limburgse staat zal er nooit komen omdat Limburg niet over de financiële middelen beschikt en bovendien veel te weinig reden heeft een staat te vormen. Een Verenigd Limburg kan alleen geschieden als er een duidelijke reden voor is; bijvoorbeeld het stichten van een nieuwe Nederlandstalige staat.
Over mijn dood lijk.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 16:41.
Oud 18 januari 2009, 16:42   #70
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals ze in Limburg ook wel eens zeggen :over mijn dood lijk.
Als dat zou kunnen...
Oud 18 januari 2009, 16:44   #71
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over mijn dood lijk.
Je hekel aan Hollanders is dus groter dan je liefde voor Limburg.
Oud 18 januari 2009, 16:44   #72
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een Limburgse staat zal er nooit komen omdat Limburg niet over de financiële middelen beschikt(...)
De olie raakt op, er worden weer meer kolencentrales gebouwd. Ik voorzie een grote toekomst voor de Limburgers als mijnwerkers.
Oud 18 januari 2009, 16:57   #73
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

system,
Limburg wilt één zijn OK maar waar staat ergens dat ze een aparte onafhankelijke staat willen zijn? mss wil jij dat, maar niet de andere Limburgers.

anders kan je mss alle staten ontbinden in kleine staatjes volgens de regio's/provincies (terug naar de middeleeuwen waar je mss nog in leeft)
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 17:17   #74
system
Banneling

Standaard

Citaat:
system,
Limburg wilt één zijn OK maar waar staat ergens dat ze een aparte onafhankelijke staat willen zijn? mss wil jij dat, maar niet de andere Limburgers.

anders kan je mss alle staten ontbinden in kleine staatjes volgens de regio's/provincies (terug naar de middeleeuwen waar je mss nog in leeft)
Ik spreek over Grootlimburg. U zit altijd vast in dat statennationalisme. Overigens, niemand hier wil in feite uw 'Verenigde Nederlanden'. Voor de oorlog niet en na de oorlog niet. Er is ook geen nood aan.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 17:19.
Oud 18 januari 2009, 17:30   #75
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik spreek over Grootlimburg. U zit altijd vast in dat statennationalisme. Overigens, niemand hier wil in feite uw 'Verenigde Nederlanden'. Voor de oorlog niet en na de oorlog niet. Er is ook geen nood aan.
maar langs beide zijden van de Vlaams-Nederlandse grens gaan er wel steeds meer stemmen op om het wel te verwezenlijken in een post-België-tijdperk.
er is een grotere kans op een verenigd Nederland dan een Groot-Limburg.

Vlaanderen op zich stelt totaal niets voor en de grootmachten (Frankrijk en Duitsland) zullen aan ons trekken.
liever bij Nederland met behoud van taal, cultuur en identiteit (Limburger, West-Vlaming, Oost-Vlaming, Antwerpenaar en Zuid-Brabander) ipv bij Frankrijk en Duitsland met verlies van taal, cultuur en identiteit.
aan jouw de keuze.
Oud 18 januari 2009, 17:43   #76
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als je Vlamingen nu hoort, dan is het alsof het calvinisme een enge ziekte is. .
Alsof Vlamingen zo vaak aan dat calvinisme denken. Ik denk dat je, wat dat betreft, toch lichtjes misvormd bent door dit forum.
Er heersen in Vlaanderen inderdaad veel te veel misconcepties over het noorden, en die grenzen soms aan 'ollanderhaat (als ze die grens al niet oversteken). Maar "calvinistisch" zal heus geen onderdeel uitmaken van de vijf trefwoorden die Jefke-met-de-pet zal opnoemen bij het woord "Nederlander". De volgende maken veel meer kans:
- "Ze kunnen toch niet normaal spreken!"
- "Ze zijn enorm slecht in spelling!"
- "Ze weten niet wat lekker eten is!"
- "Ze zijn luidruchtig!"
- "Ze zijn arrogant!"
- "Ze zijn gierig!"
Als er al een verwijzing naar godsdienst zal komen, dan zal het eerder iets zijn in de trant van "Ze zijn toch veel godsdienstiger dan wij!" (een misvorming door het gegeven dat we de EO-uitzendingen hier ook kunnen ontvangen en er bij ons daarvoor geen equivalent is).
Maar het argument van het "Nederlandse calvinisme" is gewoonweg veel te intellectueel/intellectualistisch om in de dagelijkse praktijk frequent als bezwaar tegen "Ollanders" aangetroffen te worden. Ik vermoed zelfs dat de meeste Vlamingen zonder al te veel scholing wel zullen weten dat "Nederland protestants is", maar van dat calvinisme, dat is vaak al veel te specifiek. Niet dat Jefke-met-de-pet dom is: hij is gewoonweg niet met dergelijke kwesties bezig. (Intelligente mensen, geschoold of niet, vegen met dergelijke godsdienstargumenten toch sowieso hun voeten.)
Het lijkt me dan ook vooral iets voor de anti-Ollanders op dit forum, die nu eenmaal verplicht zijn een intellectuele legitimering te geven voor hun 'Ollanderhaat - een 'Ollanderhaat die uiteraard voor de meesten onder hen in het teken staat van hun verdediging van het Heilige en Ondeelbare Belgische Vaderland. Maar toegegeven: ook sommige Vlaamsgezinden laten er zich soms mee vangen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 18 januari 2009 om 17:44.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 17:54   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
maar langs beide zijden van de Vlaams-Nederlandse grens gaan er wel steeds meer stemmen op om het wel te verwezenlijken in een post-België-tijdperk.

Vlaanderen op zich stelt totaal niets voor en de grootmachten (Frankrijk en Duitsland) zullen aan ons trekken.
liever bij Nederland met behoud van taal, cultuur en identiteit (Limburger, West-Vlaming, Oost-Vlaming, Antwerpenaar en Zuid-Brabander) ipv bij Frankrijk en Duitsland met verlies van taal, cultuur en identiteit.
aan jouw de keuze.
België stelt op internationaal vlak al heel wat meer voor. Wij laten ons tenminste niet doen door grootmachten. Nederland stelt minder voor dan u denkt. In de feiten is Nederland trouwens een vazal van Uncle Sam. Wij niet. Overlaatst (gisteren geloof ik) zag ik nog op de Nederlandse TV, beelden van Balkenende op bezoek bij Bush. Hij stond er echt als een schooljongen en wist geen blijf met zijn handen, zo verbluft en beteuterd was de man dat hij op het Witte Huis met Bush (één van slechtse president die de VS ooit had) op de foto mocht staan. En Verhaegen is de echo van Condoleeza. Dat heerschap (ook is het een Limburger) is nu echt een lakei van de USA. En dan spreek ik nog niet van Jaap De Hoop Schepper . Deze boog telkens zo diep voor Bush wanneer hij hem een hand gaf, dat hij bijna in tweeën brak.

Dan was Michel toch van een ander kaliber. En vrije onfhankelijke liberaal!

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 18:11.
Oud 18 januari 2009, 17:54   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

aan jouw de keuze.
Je weet toch dat als Vlaanderen bij Nederland komt, dat iedereen dan Heineken moet gaan drinken, vreten haalt uit FEBO-automaten, en alle culinaire hoogstandjes gedwongen van de kaart worden geschrapt? Ook moet Vlaanderen haar goede onderwijssysteem inruilen voor het anarchistische Nederlandse, de saaie Nederlandse bouwstijl wordt met harde hand ingevoerd en de lintbebouwing wordt in de grond geboord, de Antwerpse haven moet plek gaan maken voor Vinexwijken zodat het Rotterdamse havenpersoneel toch nog aan huisje-boompje-beestje kan doen. Bovendien moet het Vlaamse accent worden geboycot omdat anders de helft van de tijd de televisie ondertiteling nodig heeft. De snelwegen moeten ook smaller, automobilisten moeten maar eens voelen hoe een dichtbevolkt gebied rijdt.

Al met al blijft er niet veel Vlaanderen over. Een hereniging betekent volledige verhollandsing en moet koste-wat-kost worden voorkomen.
Oud 18 januari 2009, 17:58   #79
Shadowke

Standaard

Citaat:
Je weet toch dat als Vlaanderen bij Nederland komt, dat iedereen dan Heineken moet gaan drinken, vreten haalt uit FEBO-automaten, en alle culinaire hoogstandjes gedwongen van de kaart worden geschrapt? Ook moet Vlaanderen haar goede onderwijssysteem inruilen voor het anarchistische Nederlandse, de saaie Nederlandse bouwstijl wordt met harde hand ingevoerd en de lintbebouwing wordt in de grond geboord, de Antwerpse haven moet plek gaan maken voor Vinexwijken zodat het Rotterdamse havenpersoneel toch nog aan huisje-boompje-beestje kan doen. Bovendien moet het Vlaamse accent worden geboycot omdat anders de helft van de tijd de televisie ondertiteling nodig heeft. De snelwegen moeten ook smaller, automobilisten moeten maar eens voelen hoe een dichtbevolkt gebied rijdt.

Al met al blijft er niet veel Vlaanderen over. Een hereniging betekent volledige verhollandsing en moet koste-wat-kost worden voorkomen.
zo zal het niet verlopen hoor Liberalist_NL.
mss denken de Vlamingen dat, maar ik niet.

Vlaanderen kan leren van Nederland (topsport, ondernemingszin) en omgekeerd (sociale zekerheid, onderwijs).

Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 januari 2009 om 18:00.
Oud 18 januari 2009, 18:00   #80
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zo zal het niet verlopen hoor Liberalist_NL
Dat weet ik, het was een cynische post.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be