![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En speciaal voor de wijsneuzen met hun "1000" stuks.
Enkel en alleen dus "asielzoekers" Pak maar eens een zakdoekje. Dat zijn er 363'544 in totaal.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 januari 2009 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() per maand (afgelopen jaar)
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() per land (afgelopen jaar)
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() terugkeer of weigering (afgelopen jaar)
Aantal vertrekken in het kader van het REAB-programma in 2008 Federale centra 412 NGO's (het Rode Kruis inbegrepen) 1534 Steden en gemeenten 95 IOM 34 Totaal 2075
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() De meeste asielzoekers zijn geen vluchtelingen die gevaar lopen in hun land. Momenteel kent men bijvoorbeeld een overrompeling van Bulgaren (ik kan het weten want mijn vrouw werkt op de vreemdelingendienst). Zeg me nu toch eens welk "gevaar" die lopen in Bulgarije? Mijn antwoord ... geen enkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() laat die mensen toch naar hier komen
als ik naar bulgarije wil verhuizen, is dat toch ook mijn goed recht? de wereld is van iedereen Het is niet omdat je hier geboren bent, dat je dit stuk land owned e
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Hoe die aanvraagprocedure verloopt weet ik niet goed. Maar komt er zelfs een aanvraag bij krijgen? Bulgarije is toch een EU-land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat zijn cijfers van asielaanvragen, niet van erkenningen.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer de lokale bevolking moet instaan voor de kosten van hun levensonderhoud is dat wel al wat anders.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aantal vertrekken in het kader van het REAB-programma in 2008 Federale centra 412 NGO's (het Rode Kruis inbegrepen) 1534 Steden en gemeenten 95 IOM 34 Totaal 2075 Af te trekken van het geheel dus. Bij te tellen; de immigranten zonder asielprocedure. Totaal aanwezig bijna 1 miljoen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aantal vertrekken in het kader van het REAB-programma in 2008 Federale centra 412 NGO's (het Rode Kruis inbegrepen) 1534 Steden en gemeenten 95 IOM 34 Totaal 2075 Af te trekken van het geheel dus. Bij te tellen; de immigranten zonder asielprocedure. Totaal aanwezig bijna 1 miljoen. + het aantal illegale ook nog
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De cijfers die je hierboven weergeeft dat zijn dus de asielaanvragen ik heb in een vorige post als gezegd dat ongeveer 10% erkend wordt, met andere woorden sinds 1981 is er 10% van 363.544 erkend als vluchteling. Mambo ik ontken niet dat er zoveel vreemdelingen zijn in België, maar je mag dat niet allemaal asielzoekers noemen, de meerderheid komt naar Belgiê in het kader van gezinshereniging.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het merendeel blijft gewoon hier...en dan krijg je nog eens de gezin-herenigingen en nog vele andere situaties er bovenop. Kortom het is gigantisch wat op onze kosten hier ten lande verblijft. En wie zegt dat ze allen werken is ongelooflijk naïef of expres aan het liegen. Misschien hier en daar een dagje interim ...hoogstens en een handvol uitzonderingen. Verder hebben we niet alleen de kosten van hun leefloon aan ons been, ook hun ziektekosten (dikwijls niet gering), hun schoolkosten, sociale woningen, de enorme personeelskosten rondom die kwestie van ons eigen mensen en tal van andere kosten die ik niet 1,2,3 ken of kan benoemen. We plegen bewust pure financiële zelfmoord en tegelijk is niemand hier tevreden met de ontstane situatie.
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() deze zijn vrijwillig terug gegaan.
Let op Brazilië. Schijnbaar heeft men een gratis reisje na een periode van zwart werk wel verdiend.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IOM voert het Reab-programma uit met middelen van Fedasil.
Het REAB-programma bestaat uit een vliegreis naar de uiteindelijke bestemming, een herinstallatiepremie van 250 EUR per volwassene, een beperkte tussenkomst in de kosten van de bagage en onthaal op de luchthavens van vertrek, transit en aankomst. Zowel asielzoekers, uitgeprocedeerde asielzoekers als personen zonder wettige verblijfstitel komen in aanmerking voor het Reab-programma, ongeacht of ze in het opvangnetwerk verblijven of niet. Het REAB-programma bestaat sinds 1984. Sindsdien hebben meer dan 40.000 migranten er gebruik van gemaakt. ------------ Er zijn nog bijna 1 miljoen hier gebleven
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het werkloosheidspercentage bij de vreemdelingen is enkele percenten hoger dan bij de Belgen, maar het is niet waar "Misschien hier en daar een dagje interim ...hoogstens en een handvol uitzonderingen". Welke migranten hebben er recht op een leefloon? Voor hun ziekteverzekering betalen ze net als jij en ik. Ze betalen evengoed belastingen voor school en sociale woningen en tal van andere kosten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijne buik doet zeer van het lachen.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niettegenstaande dat de Belgen ook niet uitblinken in werk zoeken en vinden natuurlijk.
Tegenwoordig hebben ze zelfs een excuus...er is geen werk meer. Ah ja wat zou je nog willen na al die jaren niemand gezien te hebben ?
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En kan je nu aantonen dat enkel de uitzonderingen werken? Heb je al opgezocht welke migranten recht hebben op een leefloon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Recht op een gunst...
|
![]() |
![]() |