![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: dit jaar ga ik stemmen op iets | |||
rood |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,64% |
blauw |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,43% |
heel Vlaams |
![]() ![]() ![]() |
24 | 45,28% |
zoals Slp |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
zoals LDD |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
groen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,55% |
cvp |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik ga op reis in juni |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
ik wil op reis in juni |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
blank |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,55% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, was het niet onder de VLD dat men een referendum over de Europese grondwet niet nodig vond?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Overigens, was het niet onder de VLD dat men een referendum over de Europese grondwet niet nodig vond?
dat was eerder hun rode schoonmoeder uit Mons |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stem op:
ALEUUTBGMN Alle Landen De EU Uit, Te Beginnen Met Nederland
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Belgen in het buitenland mogen niet meestemmen maar vreemdelingen in Belgie mogen wel stemmen. Vreemd.
Laatst gewijzigd door longhorn : 21 maart 2009 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
In welk land geniet je van de aangeboden openbare diensten? Van welk land voel jet beleid het hardst? is het dan niet logisch dat je in dat land stemrecht krijgt?
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Je zou ook kunnen betogen: is het dan niet logisch dat je officieel staatsburger wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Maar is het logisch dat ik als Belg mijn stemrecht verlies? Ge weet nooit dat ik ooit terugkom, dus laten we zeggen dat mijn uitgebrachte stem een 'investering' zou zijn in mijn toekomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Die is goed: meneer wil hier het beleid sturen terwijl hij zelf niet opdraait voor de consequenties van dat beleid. Wat gaan we nog allemaal krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Waarom laten ze Belgen in het buitenland dan wel nog stemmen op federaal niveau? Toch niet omdat wij op die manier inspraak hebben in de buitenlandse politiek van Belgie? Maar nogmaals, er zijn expats die voor een 4-tal jaar naar het buitenland gestuurd worden, waarom zouden die dan niet mogen meestemmen op Europees niveau?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Zolang men de nationaliteit heeft van een land, heb je de rechten en plichten die daarme gepaard gaan. Als men ons stemrecht afneemt, neem dan ook onze nationaliteit (misschien tijdelijk) af als ge consequent wilt zijn. Amerikaanse expats mochten onlangs ook voor Obama/McCain stemmen. Waarom zouden wij dat recht niet mogen hebben?
Laatst gewijzigd door longhorn : 21 maart 2009 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK stem communistisch.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval is het wel zo dat het getal dat een tijdje geleden furore maakt - '60 a 70 procent van onze wetten komt van Europa!!!' - simpelweg verzonnen was door een Britse euroscepticus. Mss is het dus meer, mss is het zoveel, mss is het zelfs meer. Er is, zover ik weet, echter geen systematische studie daarvan, dus is het allemaal wat vogelepik.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() het is volgens mij nog logischer dat je stemrecht mee verhuist met jou.