![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan heel goed begrijpen dat een camionette geen personenauto is, dat daarvoor andere belastingtarieven gelden ook nog, maar dat men door het ombouwen van een 4x4 een mogelijkheid biedt aan mensen die het niet nodig hebben om te "besparen" op hun belastingen? Dat is erg op het randje van het omzeilen van wetten... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaalde types vier-maal-vier vallen wettelijk in de categorie "lichte vracht". Denkt u nu werkelijk dat men bij de eerste technische keuring zomaar technische fiches "lichte vracht" aflevert? Of dat doet op aanvraag van de eigenaar? Neen, zo gaat dat niet. En waarom zou ik niet op mijn belastingen mogen besparen als de wet die mogelijkheid voorziet? Zijn jullie blijkbaar het eigen geld zo beu dat jullie het liever aan vader staat geeft, en alwie uit de doppen kijkt en BINNEN GRENZEN DIE DE WET VOORZIET naar belastingsvermindering streeft als verdacht beschouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan is zooooo blij dat hij die 4x4 heeft kunnen kopen en voor een prikje rijdt.
![]() [size=1]stukske fraudeur[/size]
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hopelijk vind Reynders er snel iets op. Want als men efficiënt milieubeleid wil voeren door taxen op auto's (en lagere voor milieuvriendelijkere auto's,...), dan is dit een vergissing. Natuurlijk is dit de schuld van de regering en als men hier gebruik van maakt, is men zoals elke cliché-Belg: tussenwegjes zoeken in de wetgeving en er het beste uithalen.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat wordt mij hier toch steeds ingefluisterd op dit forum... Ik weet idd niet hoe die wet precies in elkaar steekt... Maar goed, zoals ik al zei: die ene autoconstructuur met zijn reclamecampagne heeft de kat de bel aangebonden eh! Als we willen dat we met z'n allen milieuvriendelijke wagens gaan kopen, kan het niet de bedoeling zijn om zo'n omgebouwde 4x4 gaan subsidiëren (of belastingvoordeel geven, wat voor mijn part hetzelfde is).
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat om iets heel anders : rechtvaardigheid. Die wagens zijn niet bestemd om als lichte vrachtwagen te fungeren. Het zijn gewoon luxewagens. En dat weet jij donders goed. Ieder diertje zijn pleziertje, maar om welke reden dan ook zou de ene auto minder belasting dan de andere moeten opleveren?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom valt de ene wagen in een andere belastingsschijf dan de andere? Omdat de overheid het zo beslist. Zo eenvoudig is dat. Indien u dat onrechtvaardig vindt, tja, dan is het maar zo. Maar daar is nu eenmaal niets onrechtvaardigs aan: er is nu eenmaal een reglementering die bepaalt wat een "lichte vracht" juist is en daar vallen bepaalde vier-maal-vier wagens ook onder. "Lichte vracht" betekent trouwens niet dat de wagen "licht" moet zijn. Ik heb immers de indruk dat jullie dat denken. Er zijn immers ook belastingsschalen voorzien voor "lichte vracht" en die zijn berekend op het gewicht. Daarom moet een lichte vracht bij de eerste keuring gewogen worden. Ook is er een grondige technische controle van de laadruimte, daar die aan de regels die in de wetgeving zijn voorzien moet beantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil? Simpel, op de aankoop van een berlingo 5 zitplaatsen gewoon gebruik of een berlingo met 5 zitplaatsen,maar met vaste zetels en tussenschot is het maar effe 13% bespaart op BTW alleen al.
Nog niet gesproken over de BIV.Of Baantaks jaarlijks.Verzekering maakt niet veel uit, dat gaat van makelaar tot makelaar, en KW. Denk men dat onze politici dat achterpoortje per ongeluk opgelaten hebben? Ik vermoed dat deze heren en dames nogal makkelijk een Mercedes ML lichte vracht(of soortgelijk)in bezit hebben. Eneuh ,als het gaat over zitplaatsen.. waarom is de Smart dan geen lichte vracht?of een MX5?Of een Z8?