![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
veel succes! Laatst gewijzigd door globalmedia : 1 april 2009 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar kom, ik wacht op uw doorgedreven korankennis zodat we dit misverstand uit de weg kunnen ruimen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmies
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het niets uitmaakt, maakt het niets uit. uw visie over islam verschilt van de mijne en net daarom wens ik niet geconfronteerd te worden door een niet-neutrale beambte die vindt dat ik wèl mag lastig worden gevallen door haar broers en ooms, vermits ik me niet inpak. Als joodse zou ik me toch wel storen aan een nazi-adept met duitse helm aan het loket en als afrikaan denk ik niet heel gelukkig te zijn met die witte puntmuts. Als blonde blauwogige zou ik dan natuurlijk kunnen zeggen dat ik me écht niet erger indien de beambten er niet neutraal bijlopen. Om het met uw woorden te zeggen: Zal een neo-nazi zonder helm beter/efficiënter werken dan een neo-nazi met helm? Of denk je dat het voor de klant toch aangenamer is om niet te worden geconfronteerd met die persoon zijn ideologische voorkeur?" U zou toch eens wat beter moeten lezen vrees ik. Ik heb nooit gezegd dat het niet uit maakt welke ideologie de loketbediende aanhangt. Ik denk dat u 'ideologie' en 'geloof' door mekaar aan het halen bent. Voor mij maakt het niet uit of de loketbediende nu Joods, Christelijk of Hindoe is. Persoonlijk ben ik atheïst, maar ik vind dat andere mensen wel de vrijheid moeten hebben om hun geloof te belijden. Verder dlaten jouw argumenten te wensen over, aangezien witte puntmutsen en nazi-symbolen verboden zijn en deze situatie zelden tot nooit zullen voorkomen ![]() "en hoe zou dat komen denk je? Trouwens ik geloof niet dat witte puntmutsen verboden zijn." Omdat deze symbolen aanzetten tot racisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom hangt volgens jou een volgeling van de profeet Mohammed een religie aan, en een volgeling van dictator Stalin een ideologie? Omdat profeten beweren dat ze een onzichtbaar vriendje hebben dat tegen hen praat? Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat het fenomeen om de maatschappij in te delen volgens de kleding (of eerder andersom: de maatschappij in te delen volgens ideologie en daar dan de juist uniformen bij te dragen) na de periode van Dolfke zo'n beetje not-done was nietwaar? Maar ik zie dat U er geen probleem mee heeft? Ook voorstander van het dragen van het gele sterretje dan? Citaat:
Citaat:
dus witte puntmutsen mag niet, maar een hoofddoek als moslimvlag mag wel?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2009 om 17:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat u één zeer belangrijk detail schijnt te vergeten, namelijk dat alle witte puntmutsen mensen opknopen omwille van hun huidskleur, maar dat niet alle hoofddoekjes homo's opknopen aan een boom. Het zijn enkel de extreem-gelovigen die zich met zulke zaken bezighouden (een minderheid dus). "ik ben ervan overtuigd dat U me het vers zal kunnen geven waarop moslims zich baseren om die hoofddoek te dragen, ik baseer me gewoonlijk op:" Van oudsher worden er in het Midden-Oosten hoofddoeken gedragen (ook voor de komst van de islam), namelijk om zich enerzijds te beschermen tegen de felle zon en anderzijds om zich te beschermen tegen zandstormen. De islam heeft er wrs een andere reden aangegeven, maar dit waren de oorspronkelijk redenen. Btw: in Griekenland zie je vaak ook nog oude vrouwdjes in een zwart gewaad, met hoofddoek over straat baggeren. Toch zijn deze niet islamitisch ![]() "Noteer dat het woord "hoofd" tussen haakjes werd geplaatst om aan te duiden dat het later werd toegevoegd. Een omslagdoek hoeft niet speciaal over je hoofd te hangen, noch staat er dat elk haartje moet bedekt worden: het belangrijkste is dus dat ze zich onderscheiden als moslima ZODAT ZE NIET WORDEN LASTIGGEVALLEN." Zie vorig bericht. Ik denk trouwens dat u de koran interpreteerd zoals het u het beste uitkomt, met als enige reden 'islambashen'. "maar kom, ik wacht op uw doorgedreven korankennis zodat we dit misverstand uit de weg kunnen ruimen." Die heb ik niet en u evenmin. "toch wel, maar ik ga het geen vijf keer opnieuw intikken." U zou het beter wel doen, wat ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. "Het aanpassen bestaat erin dat er geen kerststalletjes meer mogen worden gezet in overheidsgebouwen, geen paaseieren meer mogen worden uitgedeeld "omdat de staat neutraal moet blijven", maar dat elke burger wèl alle dagen moet geconfronteerd worden met ingepakte modellen aan het loket. Als JIJ dat geen aanpassing noemt, ik wel." Hebt u hiervoor ook een objectieve bron? Ik zie trouwens elk jaar mega grote kerstbomen staan op zowat elk stadsplein in België. Overal een mega grote kerststal. En met Pasen krijg ik nog elk jaar mijn portie Paaseieren ![]() Dus neen, er kan geen sprake zijn van aanpassing aan de islam. "Lees vooral het hele artikel, kan nooit geen kwaad." Heb ik gedaan. Het zogenaamde pact van Omar gelde oorspronkelijk voor de Christelijke Syriërs toen hun land werd veroverd door de islamlegers. De islam verplichte de niet-moslims niet om zich te bekeren tot de islam, in tegenstelling tot het Christendom dat zijn geloof met geweld heeft opgelegd aan de 'heidenen'. Ze moesten zich enkel houden aan een aantal regels. Ik snap trouwens niet waarom u een pact aanhaalt van zo'n 1200 jaar geleden. Wat heeft dat met hoofddoeken te maken? ![]() "Volgens mij heb jij nog nooit van de dhimmi-status voor niet-moslims gehoord hé? Tijd voor een stukje algemene ontwikkeling dan:" Toch wel hoor. Hier voor u een stukje geschiedenis: Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmies "Het dhimmi-concept lijkt veel op bepalingen in de 'Justiniaanse code'[2]: Justinianus (527-565) vaardigde in 528 wetten uit die de rechten van joden inperkt, zo mogen zij bijvoorbeeld geen nieuwe synagoges meer bouwen. In 532 komt daar bij dat joden in de rechtszaal niet tegen christenen mogen getuigen en dat joden geen christelijke slaven mogen hebben. Joden worden uitgesloten van functies in de publieke sector. Justinianus dwingt joden echter niet zich tot het christendom te bekeren." Redelijk hypocriet om de islam aan te vallen op hun zogenaamde onverdraagzaamheid en onderdrukking. Het Christendom, dat vele malen ergers was op dat vlak, lijkt u niet te interesseren? ![]() "De positie van dhimmi's kan vergeleken worden met de positie van joden en (in enkele streken) moslims in de Middeleeuwse christelijke wereld. Vergeleken met deze toestanden waren de dhimmi's in islamitische landen vaak beter af." Oei Circle, de islamieten blijken toch niet zo'n moordlustige beesten te zijn. Ze behandelden hun dhimmie's beter dan de Christenen hun Joden behandelden... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar misschien wil je wat andere "interpretaties" lezen van de onvertaalbare arabische tekst (want dat bedoel je toch ? ik geef je ineens de arabische versie er ook bij, dan kan je dubbelchecken met al je korankennis). kijk: volgens Pickthall hoeven ze het zelfs niet "over hun hoofd" te hangen, maar blijkbaar wel als ze buitengaan (ook tussen haakjes): Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe "interpreteer" jij dat dan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op politics info vind je daar talloze draadjes van, en je kan ook eens googelen misschien. OF je kan een assistente inhuren die het voor jou zal doen tegen betaling. Citaat:
Het pact gold als blauwdruk voor alle veroverde gebieden die op een paar honderd jaar tijd door de islamieten werden bezet. Uiteraard werd die meerderheid niet-moslims niet verplicht om moslim te worden, anders moesten ze geen extra yizyah taksen betalen. Soms verhinderde men zelfs dat de mensen zich zouden bekeren! Als ze hier beginnen met extra taksen in te voeren voor niet-moslims bekeer ik me ook. Citaat:
Ik heb het hier niet over het christendom, het hindoeisme, boeddhisme, taoisme en andere ismes. Het gaat ook niet over christelijke vrouwen die persé met een nonnenhabijt achter het loket willen gaan zitten. kan je me even uit de bijbel aantonen waar staat dat ze (de christenen) alle joden moesten vermoorden? want daar moet ik dan toch steeds hebben overgelezen. heeft Jezus ook eigenhandig een hele joodse stam uitgemoord, waarbij 800 mannen de keel werden overgesneden en de vrouwen en kinderen tot slaaf gemaakt? Want dat heb ik ook gemist. Uw politiek correcte verhaaltje over de dhimmies zal binnenkort terug worden aangepast: men is aan het terugkomen van die "ho wat was het toch zo mooi in Andalusie"mythe. Dat er regelmatig progroms werden uitgevoerd werd lange tijd netjes onder de mat geveegd om het "peis en vree" verhaaltje erdoor te krijgen. Nog even geduld. Het duurt gewoonlijk lang voordat een een voorgeprogrammeerde leugen terug helemaal is verdwenen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2009 om 19:04. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie ook: The Real Tragedy of Andalusia beetje lang maar wel interessant.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat reserveer jij enkel voor vlaamse ongehoofddoekte vrouwen zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het staat die ombudsvrouw natuurlijk vrij haar gedacht te zeggen. Maar persoonlijk meen ik dat er zeker niet moet teruggekomen worden op dat hoofddoekenverbod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof, als je meent dat moslima's worden uitgescholden op dit forum moet je die mensen aanspreken; en niet mij of heb je daar de lef niet voor?
Ik vind je houding beledigend; en nergens op slaan maar dat ben ik van u gewend, uw commentaren zijn zelden ergen een bijdrage toe aangezien u alleen maar geniepig opmerkingen maakt die kant noch wal raken. Wiebe Rose; Circe heeft gelijk; een hoofddoek is bedoeld om zich te onderscheiden. Islam was destijds een nieuwe en jonge religie en vrouwen moesten s'avonds buiten de muren van steden om de latrines op te zoeken. Om te zorgen dat mannen zouden zien dat het om gelovige vrouwen ging die niet mochten worden lastig gevallen gaf hij het advies boezem te bedekken evenals sieraden zoals enkelbanden. Een goedbedoeld advies dus; maar 13 eeuwen later niet meer relevant; tenzij je vrouwen verantwoordelijk ziet voor seksueel gedrag van mannen. Wat me in deze discussie stoort is dat mannen zich inderdaad zo gedragen, ik ken persoonlijk al heel wat jonge vrouwen die ronduit op een nare manier behandeld werden omdat zij geen hoofddoek dragen. Sorry maar die mentaliteit hoort niet thuis in openbare dienst en als seculiere en vooral niet islamitische samenleving mogen we voor die opvatting respect voor vragen van iedereen die van de samenleving deel uitmaakt; dus ook van moslima's. De koran schrijft het dragen van hoofddoek niet voor; dat is een persoonlijke interpretatie van moslima's zelf en dat mag; na de werkuren. Wat je zelf als je identiteit ziet hoeft niet iedereen opgedrongen te worden en zeker niet in openbare dienst. Dus hoop ik dat die mevrouw Blomme tot haar verstand komt; ze zou zich beter druk maken over het gedrag van sommige moslims in dienst tegenover niet gehoofddoekte vrouwen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementslid
|
![]() Voorwaar een waarheid als een koe
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen moeite mee dat die mevrouw haar gedacht zegt; wel dat wat ze zegt enige waarheid zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() Dit is een belediging aan het adres van allen die tegen het fascisme en Nazisme hebben gevochten, en dat waren Christenen vooral, niet Turkije en Marokko die maar wat blij waren dat Nazi Duitsland de Joden aan het uitmoorden was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blij dat iemand opmerkt dat dit inderdaad beledigend is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Het is veel te veralgemenend en dwaas om de schuld voor de Jodenvervolging op "de Christenen" te steken. Omgekeerd is het eveneens veel te veralgemenend en dwaas om te stellen dat iedereen die tegen de Nazi's vocht Christen was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijkbaar wordt niet ingezien dat een godsdienst een totaalpakket is waarbij het niet mogelijk is om �* la carte te kiezen welke regels wel en welke niet zullen nageleefd worden. Ofwel wordt de godsdienst van deze mensen gerespecteerd (zoals politiek correct pleegt te zeggen) maar impliceert dit dat ook de voor ons minder fraaie kanten dienen gedoogd te worden ofwel wordt aangegeven dat de godsdienstvrijheid niet zo ver gaat in die mate dat de voor ons essentiële rechten worden ingeperkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als een moslim weigert dat een mannelijke gynaecoloog met zijn tengels in één van zijn vrouwen in bevallingsnood haar vagina zit, schendt hij de belgische wet die eist dat men niet mag verhinderen dat derden worden geholpen en zelfs dat je zèlf mede-verantwoordleijk bent voor het geven van hulp aan derden in nood. ---> hiervoor moet die man dus gestraft worden. ook als hij verhindert dat zijn vrouw in een ziekenhuis bevalt omdat daar mannen werken, gaat hij in overtreding. anderzijds: als ik niet aan een loket wil gaan waar een hoofddoek zit, maar liever nog een kwartier sta aan te schuiven aan een loket waar een neutrale ambtenaar zit, dan ben ik daarvoor niet strafbaar. En als ik daarvoor wèl strafbaar ben, dan zijn we begot al héél ver gekomen! Trouwens: weten al die fervente hoofddoekdraagsters en hoofddoeksupporters wel dat volgens mohammed al die vrouwen een mankement aan hun hersenen hebben? M.a.w. dat ze een beetje achterlijk zijn (dixit Mohammed, Jozef!) Daarom moeten ze dus met twee zijn om te kunnen getuigen. En IK moet er dan maar van uitgaan dat ze mijn papieren ALLEEN kan invullen! no way!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2009 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |