Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2004, 15:20   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Uiteraard vreest Michel de CD&V. Als zij de grootste wordt in Vlaanderen (terwijl de PS uiteraard het grootst is in Wallonië) dan is dat mogelijk het einde van de deelname aan de macht van de liberalen.
Misschien goed om de VLD wat Vlaamser te krijgen:
De burgermanifesten van Verhofstadt waren zeer goed en gingen naar de kern van de zaak. De VLD wil wel, maar durft het niet aan Neen te zeggen tegen de PS en heel het regime. Dat zal enkel gebeuren als ze echt niet verder kunnen. Dat wil zeggen indien de verkiezingsoverwinningen van het VB hen ertoe dwingen. Er bestaat een (kleine) mogelijheid dat ook CD&V-NVA daar zal toe bijdragen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 15:43   #62
Tegendradigaard

Standaard

Michel bibbert ? tja 't is nog nie warm genoeg om zonder frak buiten te lopen he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 18:06   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Michel bibbert ? tja 't is nog nie warm genoeg om zonder frak buiten te lopen he.
Gebrek aan gewenning aan koude temperaturen he. Da komt ervan als ge nimeer gaat skieën in Oostenrijk. 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 18:11   #64
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zorroaster schreef:

Citaat:
Met "onversneden Blokpraat" bedoelde ik je voortdurende suggesties op het feit dat de N-VA zich "verkocht" zou hebben, dat de postjes voor ons het belangrijkste waren en we onze ideologie gewillig verkocht hebben voor wat mandaten.

Opzoeken en quoten, de 'suggesties' die je mij hier in de schoenen schuift, Zorroaster!

Citaat:
Dat doet mij pijn, want daar doe ik het alvast niet om. Van onze 13.000 N-VA'ers kunnen we maar een minimale fractie ooit een mandaat bezorgen, maar toch blijven ze erin geloven. Zonder dat ze daarvoor een post in het vooruitzicht nodig hebben. Denk je dat wij de ene dag Vlaams-nationalist kunnen zijn en de dag erna een belgicistische kar mee kunnen trekken? Dan ben je ofwel een walgelijke opportunist, ofwel een complete nitwit. Ik hoop dat ik geen van beiden ben...
Als je dan zelf toegeeft dat we geen andere kans hadden, vind ik die verwijten die je ons blijft toesturen vreemd.
Nogmaals waar zie je de 'verwijten' die ik je toestuurde?
Ik heb wél gezegd dat jullie geen andere keuze ZAGEN.

Citaat:
Hadden we moeten kiezen voor het Vlaams Blok?
Die keuze ZAGEN jullie dus niet. Jammer. Nochtans was ze stukken logischer geweest dan de keuze voor een belgicistische partij. Wat betreft het onafhankelijheidsthema zitten jullie immers op dezelfde golflengte als Het Vlaams Blok. Net evenmin als jullie alle standpunten van de CD&V zullen overnemen, hoefden jullie alle standpunten van het Vlaams Blok over te nemen.
De angst voor represailles voor het doorbreken van het cordon zit jullie echter te diep.
Swat, ooit gebeurt het toch maar tegen die tijd zijn jullie voor altijd verbrand aan jullie avontuur met de CD&V.
Hadden jullie een kartel met het Vlaams Blok aangegaan, jullie zouden het Belziekske nogal eens hebben zien daveren op zijn grondvesten! Wat denk je! Alle Vlaams-nationalisten samen die een miljoen Vlaamse stemmen halen, plus nog een heleboel andere stemmen die zouden voortspruiten uit het wegvallen van de Belgische vloek die 'cordon sanitaire' heet. Het Vlaams Blok gaat ook macht krijgen in Brussel. Antwerpen zal volgen.
Maar neen, België lacht in zijn vuistje. De N-VA, die toch met de mond het het cordon saitaire verwierp, voegt de daad niet bij het woord maar gaat liever proberen te overleven bij de CD&V. De kans die jullie hadden om het tij eindelijk GRONDIG te keren hebben jullie niet aangegrepen door jullie angst om in de bruine hoek gezet te worden bij het Vlaams Blok. 'So what!' is echter mijn reactie daarop. Als jullie samen de grootste partij worden kiezen JULLIE er immers zélf voor of die bruine hoek nog langer mag blijven bestaan of niet. Leterme gaf intussen alweer op voorhand alle Vlaamse wapens uit handen. De getverdemmese stoemerik Waarom dreigde die vent verdorie niet zelf met een kartel met het Vlaams Blok om de Vlaamse verlangens, die hij tegenover JULLIE beweert te willen inlossen, eindelijk te kunnen doordouwen???

Citaat:
Blijkbaar vond een meerderheid van de door de leden verkozen partijraad van niet.
Dus staan de leden 'blijkbaar' eveneens achter deze beslissing, bedoel je?
Als ik zie wie zich allemaal richting Vlaams Blok begeeft heb ik daar toch grote twijfels bij, hoor.

Citaat:
Blijkbaar koos die voor de CD&V, omdat die beter bij ons paste wat betrof haar invulling van het Vlaanderen van de 21e eeuw.
Naïeve partijraad die denkt dat belgicisten Vlaanderen zullen invullen zoals Vlaams-nationalisten dat zouden willen.

Citaat:
Wij blijven vasthouden aan het onafhankelijke Vlaanderen, maar we kiezen een andere weg om dat te bereiken.
Jullie kozen voor de CD&V dus kiezen jullie voor een confederaal België. Als daarin geslaagd wordt mogen we ons onafhankelijke Vlaanderen voor de rest van ons leven en dat van onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen vergeten.

Citaat:
P.S: Ja, die directe democratie, daarover verschillen we van mening. Als je daarvoor je niet meer thuisvoelde in de N-VA kan ik dat perfect begrijpen.
Je deelt op dit punt tenminste volledig de mening van je kartelpartner.
Dubbele reden voor mij dus om voor een partij te kiezen die een democratischer standpunt inneemt op dit uiterst belangrijke onderwerp.
Ik las nogal wat liever wat Gerolf Annemans terzake te vertellen had dan jullie halstarrig vasthouden aan de parlementaire alleenheerschappij die beter in het België van de 20ste eeuw past dan in het Vlaanderen van de 21ste.
Nagel op de kop.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 18:24   #65
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wanneer hij naar de verkiezingen was gegaan alleen. Dan hadden we dat nog eens een ferme vent gevonden. Een vent uit een stuk.
Maar nu is hij in veler ogen een in stukkskens gevallen vent.
We zullen zien op 13 juni.
Tiens, de vorige keer was hij een onnozelaar die Vlaamse stemmen verloren deed gaan omdat hij met alle geweld onafhankelijk wilde blijven....
Moet ik al die teksten van De Man en Vanhecke nog eens bovenhalen die een aantal Blokkers hier zo lustig gepost hebben?

Het is opmerkelijk hoe snel die Blokkers naadloos hun mening aanpassen aan de orders van het Madouplein...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 18:27   #66
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Wij blijven vasthouden aan het onafhankelijke Vlaanderen, maar we kiezen een andere weg om dat te bereiken.
Jullie kozen voor de CD&V dus kiezen jullie voor een confederaal België. Als daarin geslaagd wordt mogen we ons onafhankelijke Vlaanderen voor de rest van ons leven en dat van onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen vergeten.
Als een confederaal België ontstaat zijn we nochtans een stap dichter bij het onafhankelijke Vlaanderen. Het definitieve scheidingsproces kan alleen maar vergemakkelijkt worden...

Waarom zouden het Vlaams Blok en de N-VA een confederaal Vlaanderen niét onafhankelijk kunnen maken en een federaal wel?
Oud 13 april 2004, 18:47   #67
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Knuppel is al bevangen in de "alles of niets-theorie" van het Blok. Vlaamse onafhankelijkheid is immers een doel en geen middel in die logica. Who cares dat er bevoegdheden overgeveld worden naar de deelstaten zodat beter bestuur mogelijk wordt, als we maar verlost zijn van die vuile Walen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 18:58   #68
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Als een confederaal België ontstaat zijn we nochtans een stap dichter bij het onafhankelijke Vlaanderen. Het definitieve scheidingsproces kan alleen maar vergemakkelijkt worden...
Waarom zouden het Vlaams Blok en de N-VA een confederaal Vlaanderen niét onafhankelijk kunnen maken en een federaal wel?
Confederaal of onafhankelijk is bijna hetzelfde. Dus een bijna overbodige discussie.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 19:00   #69
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

sorry, fout geplaatst.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 09:24   #70
Tegendradigaard

Standaard

Zorroaster schreef : "Het is opmerkelijk hoe snel die Blokkers naadloos hun mening aanpassen aan de orders van het Madouplein..."

Kan waar zijn zorroaster maar hoeveel dagen is het geleden dat CDV nog met pek en veren werd getooid door de NVA-ers ? En nu is diezelfde CDV de beste van de beste partijen.

Het is inderdaad opmerkelijk hoe snel mensen naadloos hun mening aanpassen aan de orders van ......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 10:01   #71
SB1234
Schepen

Standaard

Alleen een gek verandert nooit van mening
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 14:29   #72
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Zorroaster schreef : "Het is opmerkelijk hoe snel die Blokkers naadloos hun mening aanpassen aan de orders van het Madouplein..."

Kan waar zijn zorroaster maar hoeveel dagen is het geleden dat CDV nog met pek en veren werd getooid door de NVA-ers ? En nu is diezelfde CDV de beste van de beste partijen.

Het is inderdaad opmerkelijk hoe snel mensen naadloos hun mening aanpassen aan de orders van ......
We plaatsen ze niet op een piëdestal, maar we stellen vast dat het de meest logische kartelpartner was. Kijk maar eens de N-VA-teksten van de afgelopen jaren na, tot in grote lijnen loopt onze kritiek op paars-groen en paar gelijk met die van de CD&V.
Oud 14 april 2004, 14:31   #73
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Confederaal of onafhankelijk is bijna hetzelfde. Dus een bijna overbodige discussie.
Zo zien de VLD en de CD&V dat niet. Zolang het Vlaams Blok en de N-VA geen absolute meerderheid halen, moeten we ons erbij neerleggen dat een confederale staat het beste is dat we momenteel kunnen krijgen.

Wat ons echter zeker niet belet voluit te blijven gaan voor de Vlaamse onafhankelijkheid. Maar we moeten realist blijven en beseffen dat er daar géén politieke meerderheid voor is...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be