Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2009, 21:10   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Danny is waarschijnlijk te jong om zelf aan den lijve ondervonden te hebben hoe heerlijk het hier was onder de Duitsers.
Het zijn vooral de Amerikanen die door hun massale inzet van mensen en materieel ons BEVRIJD hebben.
Nu ja :"Ondank is 's werelds loon".

Het zijn ook vooral de Amerikanen die daar de meeste vruchten van geplukt hebben, zowel van de oorlog op zich, want Amerika heeft steeds ergens een oorlog nodig om zijn immense wapenindustrie gaande te houden, als na de oorlog uit zijn positie als bevrijder. Zelfs door vooraanstaande Duitsers die de Duitse oorlogsmachine deden draaien, te vrijwaren van vervolging door ze nieuwe identiteiten te bezorgen en in te lijven in de Amerikaanse industrie.
Als je A zegt moet je ook durven B te zeggen he.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 13:03   #62
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Zeer ongeloofwaardig. De taliban zullen die poll georganiseerd hebben zeker?
Nee, toch niet. Maar ook volgens bijvoorbeeld Brad Adams, Azië-directeur bij het allom gerespecteerde Human Rights Watch is de steun van de publieke opinie voor de regering en voor de aanwezigheid van de internationale troepenmacht drastisch verminderd door de fouten die de VS en de NAVO maken. Zij en de corrupte regering is verantwoordelijk voor steeds meer Afghaanse burgerdoden, en gebruiken ondervragingstechnieken waarbij gevangenen worden uitgeput en vernederd. Die worden naakt ondervraagd, blootgesteld aan extreem geluid, licht, hitte en/of kou. Ook worden zij vaak uit hun slaap gehouden, vastgebonden of krijgen ze een kap over het hoofd. Kinderen worden opgesloten in plaatselijke gevangenissen, waar ze, anders dan in Guantanamo, geen recht op verdediging krijgen. Het Pentagon betaalt plaatselijke moordenaars, om het land buiten Kaboel te controleren, onder de dekmantel van een loya jirga, een "raad van wijzen" waarvan 80% van de zogezegd verkozenen, ordinaire krijgsheren zijn.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 13:05   #63
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
De Afghaanse vrouwen en studenten vragen niet liever dan bevrijd te worden door de Amerikanen van de taliban die onderwijs verbieden.
Nu ja, als je de rooien en communisten moet geloven zijn taliban progressieve luitjes ...
Onder andere het Swedish Committee for Afghanistan vertelde Dr Kees Rietveld, Afghanistankenner van Artsen zonder grenzen, dat ze meer meisjes op school hadden in Afghanistan tijdens het Talibanbewind dan nu.
Ik heb geen rede om daaraan te twijfelen. Kinderen moeten er nu trouwens werken om te overleven.
Rietveld : “Het gevoel dat mij bekruipt is alsof een vriendin verkracht wordt door mijn eigen land. Dat doet pijn, want Nederland is het land van mijn familie, waar ik geboren ben en opgroeide. Mijn vaderland verandert in de vijand."
bron: http://www.indymedia.be/nl/node/30992
Oud 16 februari 2009, 13:08   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Onder andere het Swedish Committee for Afghanistan vertelde Dr Kees Rietveld, Afghanistankenner van Artsen zonder grenzen, dat ze meer meisjes op school hadden in Afghanistan tijdens het Talibanbewind dan nu.
Ik heb geen rede om daaraan te twijfelen. Kinderen moeten er nu trouwens werken om te overleven.
Rietveld : “Het gevoel dat mij bekruipt is alsof een vriendin verkracht wordt door mijn eigen land. Dat doet pijn, want Nederland is het land van mijn familie, waar ik geboren ben en opgroeide. Mijn vaderland verandert in de vijand."
bron: http://www.indymedia.be/nl/node/30992
Dit zijn dan allemaal wel referenties uit extreemlinkse hoek. Geef er nu eens een paar neutrale.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 14:51   #65
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Zijde gij nie een beetje aan het overdrijven, ik heb andere geluiden gehoord !!!
Whauw!!!

Alle gekheid op een stokje: ik veronderstel dat je geen Roemeens verstaat. Om je een eigen mening te vormen adviseer ik een tijdje naar een van de vele online uitzendingen te kijken van Roemeense nieuwszenders. Je kan dan de genoemde huizen en luxe-voituren zien.
Op dit moment meldt een van de staatszenders:
- dat er een betoging is van 300 ambtenaren over de nieuwe regelement voor het uitbetalen van overuren.
- dat verschillende artsen met minder dan 150 patienten hun praktijk moeten sluiten, omdat ze nu naar prestatie betaald worden in plaats van per maand. Sommigen dreigen te verhuizen naar het buitenland.
--> http://www.tvr.ro/jurnal.php?play=36754

Laatst gewijzigd door DannyS : 16 februari 2009 om 14:53.
Oud 16 februari 2009, 15:07   #66
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dit zijn dan allemaal wel referenties uit extreemlinkse hoek. Geef er nu eens een paar neutrale.
Is Artsen zonder grenzen extreem-links?
Bush wil ondertussen zijn rapporten niet uit handen geven. We weten echter allemaal dat je met een 470 miljard euro defentiebudget ongeveer 1.880.000 woonhuizen van 250.000 euro kon bouwen toen Bush zelfs geen geld had om de eigen volkswijken van het overstroomde New Orleans te helpen. En dan zou hij Afghaanse meisjesscholen gesteund hebben?
Oud 16 februari 2009, 16:50   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Artsen zonder grenzen extreem-links?
Bush wil ondertussen zijn rapporten niet uit handen geven. We weten echter allemaal dat je met een 470 miljard euro defentiebudget ongeveer 1.880.000 woonhuizen van 250.000 euro kon bouwen toen Bush zelfs geen geld had om de eigen volkswijken van het overstroomde New Orleans te helpen. En dan zou hij Afghaanse meisjesscholen gesteund hebben?
Is artsen zonder grenzen neutraal ? Ze zijn zonder twijfel anti-amerikaans (en de bindingen met het pvda zijn niet te ontkennen).
Oud 16 februari 2009, 17:32   #68
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is artsen zonder grenzen neutraal ? Ze zijn zonder twijfel anti-amerikaans (en de bindingen met het pvda zijn niet te ontkennen).
Onzin, het gaat hier om een arts, en die zijn per definitie eerder waarheidszoekend dan voor oorlogspropaganda of andersinds politiek geïnspireerd. In plaats van hier laf te blijven insinueren dat hij liegt verwacht ik van you cijfers over het aantal leerlingen. Waar zijn die?
Als ultra-rechts VS constant moet toegeven dat ze weer eens bewust gelogen hebben over het aantal burgerslachtoffers, de gebruikte chemische wapens, etc., gebeurt dat enkel omdat de bewijzen telkens overweldigend zijn.
Oud 16 februari 2009, 18:06   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin, het gaat hier om een arts, en die zijn per definitie eerder waarheidszoekend dan voor oorlogspropaganda of andersinds politiek geïnspireerd. In plaats van hier laf te blijven insinueren dat hij liegt verwacht ik van you cijfers over het aantal leerlingen. Waar zijn die?
Als ultra-rechts VS constant moet toegeven dat ze weer eens bewust gelogen hebben over het aantal burgerslachtoffers, de gebruikte chemische wapens, etc., gebeurt dat enkel omdat de bewijzen telkens overweldigend zijn.
Alsof onze arts ze allemaal zelf gaan tellen is ? We leven nu eenmaal in een wereld waar berichtgeving misbruikt wordt, voor het verkondigen van zijn eigen grote gelijk. De enige manier om een min of meer realistisch idee over de werklijkheid te krijgen, is alle berichtgeving doornemen, zowel van links als van rechts (en dan nog).
Oud 16 februari 2009, 18:34   #70
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, totaal ongeloofwaardige extreem-linkse propaganda.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 18:36   #71
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat beschouw jij als een neutrale referentie ???
Noem er eens één, voor alle duidelijkheid.

Laatst gewijzigd door Pietje : 16 februari 2009 om 18:40.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 18:38   #72
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat mag je hier eens schonekes bewijzen (als je toch zo stellig overtuigd bent)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 21:08   #73
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat beschouw jij als een neutrale referentie ???
Noem er eens één, voor alle duidelijkheid.
De NOS (nederlandse omroep stichting).
Oud 16 februari 2009, 21:21   #74
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat mag je hier eens schonekes bewijzen (als je toch zo stellig overtuigd bent)
Alsof organisaties als "artsen zonder grenzen", "111111", "oxfam"... zich niet allen links van het middenveld situeren ?
Oud 17 februari 2009, 07:35   #75
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De NOS (nederlandse omroep stichting).
Of de vrouwen zelf. Ze hebben een site met hun verklaring op de Internationale Vrouwendag:
"Het corrupte en maffieuze regering van Dhr. Karzai en zijn internationale
beschermheren, spelen in de praktijk schaamteloos met het onverdraaglijke
lijden van Afghaanse vrouwen en misbruiken het als hun propagandawerktuig
voor het misleiden van de ganse wereldbevolking.
De regering en Westelijke media bazuinen de aanwezigheid van 68 vrouwen in
het parlement uit, als een reusachtige prestatie voor Afghanistan en een
teken van democratie en de rechten van vrouwen. Maar bijna al deze vrouwen
zijn de verschrikkelijkste vijanden van de rechten van vrouw en de
democratie en handelen als bevoorrechte poppetjes die door de krijgsheren
naar hun hand gezet worden
De V.S. regering en haar bondgenoten hebben een onvergeeflijk verraad
gepleegd naar onze mensen toe door het installeren van de Jehadi maffia's in
de macht en zij heeft geen twijfel voor onze mensen en de wereld gelaten dat
zij hun globale en regionale belangen eerst en vooral nastreven en dat
stabiliteit, vrijheid en democratie een nutteloos ding voor hen zijn in
Afghanistan. De Afghaanse vrouwen en mannen zouden moeten weten dat vrijheid
en democratie een waardevol iets is, dat onmogelijk door de macht van
B52-bommenwerpers en door buitenlandse landlopers en spionnen van Iran,
Pakistan, VSA en Rusland gegeven kan worden."
-->
http://www.rawa.org/events/march8-07_du.htm
ps: De Revolutionaire Vereniging van de Afghaanse Vrouwen, is onlangs bedacht met een erdoctoraat door de Universiteit Antwerpen.

Tot zover de niet-onderbouwde bewering van Gilete dat: "De Afghaanse vrouwen en studenten vragen niet liever dan bevrijd te worden door de Amerikanen van de taliban die onderwijs verbieden."

Laatst gewijzigd door DannyS : 17 februari 2009 om 07:55.
Oud 17 februari 2009, 08:11   #76
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Jammer, maar ik verschil wel van mening. Die Marokkaanse bakker is geen 'rasist'. die doet gewoon wat ongeveer iedereen doet in een gelijkaardig geval. Hij neemt iemand in dienst waarmee hij zich ergens meer verbonden voelt.

Volgens jou redenering is ongeveer iedereen 'racist'.

Je doet me een beetje denken aan sommige pastoors van vroeger die overal zonde ontwaarden bij voorkeur de zonde van onkuisheid.
Gelukkig zijn die pastoors nu volledig voltooide tijd, maar jammer genoeg is daar nu de linkse kerk die overal de grootste zonde aller tijden opspoort en ontdekt: 'racisme'. Ze moeten eeuwig branden in de hel. Vagevuur volstaat niet.

Verschiet nu niet: Ik sta positief tegenover vreemdelingen, ik heb er het grootste deel van mijn leven mee samengewerkt en ze opgeleid to mijn en hun grote voldoening. Ik heb zoveel mogelijk hun taal geleerd en nieuwsgierig kennis gemaakt met hun kultuur.
Hopelijk volstaat dat om niet te branden in jullie hel.
Ik redeneerde dat hij "niet erg representatief" is "voor de werkgevers die tegen Europees geld hun vooroordelen laten varen." In hem hoef je dus volgens Europa dat geld niet te steken, toch niet dat ik weet.
En over jou had ik het al helemaal niet.
Oud 17 februari 2009, 08:13   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof organisaties als "artsen zonder grenzen", "111111", "oxfam"... zich niet allen links van het middenveld situeren ?
en alles links van het middenveld is automatisch extreem-links?
Oud 17 februari 2009, 09:30   #78
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik redeneerde dat hij "niet erg representatief" is "voor de werkgevers die tegen Europees geld hun vooroordelen laten varen." In hem hoef je dus volgens Europa dat geld niet te steken, toch niet dat ik weet.
En over jou had ik het al helemaal niet.
Je redeneerde dat hij een racist is:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS
Zou ik dat bedoelen? Als jij daarentegen dat wilt gezegd hebben,... kan je ook een website openen waar solisiterende bakkersgasten hun beklag kunnen doen, om vervolgens voor hun te gaan bemiddelen. Die racistische Marokkaanse bakker is namelijk niet erg representatief voor de werkgevers die tegen Europees geld hun vooroordelen laten varen.

DannyS, je bent wel héééééél kort van geheugen.
Oud 17 februari 2009, 09:34   #79
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Neen, niet noodzakelijk, maar wie liefdadigheidsgeld van die vevloekte Blokkers weigert om de slachtoffers van de Tsunami te helpen zijn mogelijk niet extreem-links, maar hebben op zijn minst een vijs los.
Oud 17 februari 2009, 10:26   #80
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wel, laat ons het zo zeggen. In organisaties die zich links van het middenveld situeren, zal men individuen vinden gaande van extreemlinks tot centrum.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be