Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2009, 22:00   #61
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Vette Pois(s)on, dat kan waar zijn, maar ik denk dat er maar weinig zo geboren worden. Ik ken in mijn grote vrienden- en familiekring maar één die geboren is zonder duidelijk geslacht en dat operatief kreeg; als die pech heeft, het verkeerde.

Deze week met bewondering gekeken naar de uiteenzetting van Dirk Draulans op Canvas over evolutie en Darwin.
Zijn slot was hoopgevend: moraliteit als middel om als soort te overleven.
Volgens mijn bescheiden mening hoort homofilie daar niet bij, noch draagt ze bij voor de instandhouding van de menselijke soort.
Wat niet wil zeggen dat je homo's moet pesten of discrimineren.
Andersom moet je mensen die homofilie niet normaal vinden OOK niet discrimineren.
Zo ken ik iemand die als vrijwilliger ontslagen werd uit een ziekenhuis omdat hij had laten blijken homofilie niet normaal te vinden. Is dat geen discriminatie?!

Moraliteit is voor de kleine burgerij.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:06   #62
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vette Pois(s)on, dat kan waar zijn, maar ik denk dat er maar weinig zo geboren worden. Ik ken in mijn grote vrienden- en familiekring maar één die geboren is zonder duidelijk geslacht en dat operatief kreeg; als die pech heeft, het verkeerde.

Wat u beschrijft is een vorm van interseksualiteit, wat niets met homoseksualiteit te maken heeft. De genen die de ontwikkeling van de primaire en secundaire geslachtskenmerken aan sturen, zijn compleet andere genen die de seksuele geaardheid bepalen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:06   #63
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Deze week met bewondering gekeken naar de uiteenzetting van Dirk Draulans op Canvas over evolutie en Darwin.
Zijn slot was hoopgevend: moraliteit als middel om als soort te overleven.
Volgens mijn bescheiden mening hoort homofilie daar niet bij, noch draagt ze bij voor de instandhouding van de menselijke soort.
Andersom moet je mensen die homofilie niet normaal vinden OOK niet discrimineren.
Zo ken ik iemand die als vrijwilliger ontslagen werd uit een ziekenhuis omdat hij had laten blijken homofilie niet normaal te vinden. Is dat geen discriminatie?!

Dat kan effectief een risico op discriminatie inhouden. Dat ontslag is dus perfect verdedigbaar.

Trouwens, dat van die moraliteit hebt u m.i. toch niet helemaal begrepen zoals Draulans of Darwin het bedoelden.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:39   #64
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onderzoek heeft uitgewezen dat bij sociale diersoorten (waarvan de mens 1 is) homoseksualiteit zeer zeker bij draagt tot de instand houding van de soort.
In groepen waar niet alle individuen zich voort planten, zonder deze "kinderloze" groepsleden bij aan het "algemeen belang": ze zorgen mee voor eten, en voor de verdediging van de groep.

Simpel voorbeeldje:
Stel dat elke volwassen individu met kinderen 1kilo voedsel per dag kan vinden, een individu zonder kinderen 1,5 kilo (omdat ze geen kinderen hebben waar ze naar moeten om zien, hebben ze meer tijd om voedsel te zoeken).

groep A) papa + mama + 4 kinderen = 2 kilo / 6 = elk 0,333... kilo
groep B) papa + mama + 4 kinderen + oom = 3,5 kilo / 7 = elk 0,5 kilo
groep C) papa + mama + 4 kinderen + oom + partner van oom = 5 kilo / 8 = elk 0,625 kilo

Welke groep zal volgens u het meest succesvol zijn? Hetzelfde voordeel speelt ook bij de verdediging van de groep: 4 volwassenen & 4 weerlozen kunnen zich beter verdedigen dan 2 volwassen & 4 weerlozen. Indien papa en mama dan bij die aanval dan toch zouden komen te sterven, dan zullen die kinderen in groep C toch nog een kans hebben om te overleven, terwijl in groep A ze ook ten dode zijn opgeschreven.

Dit werkt natuurlijk enkel als de "voortplantende volwassenen" genoeg kinderen verwekken ter compensatie voor die volwassenen die zich niet voort planten. In een populatie met 10 % niet voortplantende volwassenen, moeten de voortplantende volwassenen dus gemiddeld 2,2 kinderen voort brengen en op voeden. Deze kleine extra inspanning van 0,2 is een kleine prijs voor de voordelen van een paar volwassenen extra die helpen met de groep in stand te houden.

Seksualiteit heeft in een groep echter naast voortplanting ook nog andere functies. Het "bindt" de individuen. Groep C heeft een voordeel op groep B omdat de oom van de kinderen ervoor gezorgd heeft dat er een volwassene bij komt om hen van voedsel ter voorzien en te beschermen. Maar om ervoor te zorgen dat die voordeel niet wordt te niet gedaan doordat de oom en zijn partner zich ook zouden voort planten, moet dat koppel wel onvruchtbaar zijn. Et voila: de natuur ontwikkelde het systeem van homoseksualiteit...

In de strijd zal een soldaat die een liefdesrelatie heeft met zijn medesoldaat die naast hem vecht trouwens minder geneigd zijn om te vluchten bij gevaar dan een alleenstaande (of iemand met een partner thuis). Ze motiveren elkaar en vechten ook harder omdat ze naast zichzelf ook hun partner willen beschermen. Alexander de Grote wist dit en moedigde relaties tussen zijn soldaten trouwens daarom ook aan.

Wat die vrijwilliger betreft: in een ziekenhuis moet je zorgen voor het welzijn van de patiënten. Zieken genezen sneller als ze gelukkig zijn. Als een verzorger zijn patiënten mentaal in de grond gaat boren, dan vertraagt hij het genezingsproces en kan hij dus beter een hobby zoeken waar hij geen schade kan toe brengen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 20 februari 2009 om 22:44.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 11:37   #65
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Ik wens geen belastingsgeld te betalen om regelmatig homo-getinte inhoud te (moeten) bekijken! Er bestaan homo-zenders speciaal gericht op die doelgroep! Wij als hetero's gaan ook geen hetero-getinte programma's tonen op een homo-zender!

"Soort zoekt soort"
Weet je wat nog erger is dan openlijke homosexualiteit? Verdoken..... Sommige partijen hebben er dan ook heel wat...
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:35   #66
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Ach, wie ligt daar nu wakker van? Tegenwoordig kijkt toch bijna niemand naar tv en zit men bijna heel de tijd op het internet.

Ondanks allerlei politieke campagnes en tv-programma's denkt en weet de gewone mens in de straat sowieso dat homofilie niet zo normaal is... en z'n leven gaat gewoon verder.

Er zullen altijd wel "ontspoorden" in elke samenleving te vinden zijn...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:49   #67
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ach, wie ligt daar nu wakker van? Tegenwoordig kijkt toch bijna niemand naar tv en zit men bijna heel de tijd op het internet.

Ondanks allerlei politieke campagnes en tv-programma's denkt en weet de gewone mens in de straat sowieso dat homofilie niet zo normaal is... en z'n leven gaat gewoon verder.

Er zullen altijd wel "ontspoorden" in elke samenleving te vinden zijn...
De gewone mens ontdekt langzaam maar zeker dat semitische godjes en hun moraal niet langer zoveel invloed hebben als vroeger.

Spartel maar, moslima. Spartel maar.
Oud 21 februari 2009, 15:00   #68
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De gewone mens ontdekt langzaam maar zeker dat semitische godjes en hun moraal niet langer zoveel invloed hebben als vroeger.

Spartel maar, moslima. Spartel maar.
Je hoeft heus niet �*lles te typen dat de duivel je influistert.

Waarom zou ik spartelen? Ik zie het aantal moslims in mijn buurt stijgen (die trouwen meer en krijgen meer kinderen enzo) en het aantal niet-moslims dalen. Geen vies homogedoe voor mijn stoep. Me = happy. Jij bent trouwens diegene die hier een beetje aan het spartelen is...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 21 februari 2009 om 15:02.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:03   #69
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Je hoeft heus niet �*lles te typen dat de duivel je influistert.

Waarom zou ik spartelen? Ik zie het aantal moslims in mijn buurt stijgen (die trouwen meer en krijgen meer kinderen enzo) en het aantal niet-moslims dalen. Me = happy. Jij bent trouwens diegene die hier een beetje aan het spartelen is...
Ik maak mij geen zorgen. Het aantal moslims zal nooit groot genoeg zijn om een bedreiging te vormen.
Oud 22 februari 2009, 12:35   #70
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak mij geen zorgen. Het aantal moslims zal nooit groot genoeg zijn om een bedreiging te vormen.
http://www.nujij.nl/lord-ahmed-wilde....4820436.lynkx
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 13:00   #71
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ja, laat politiek maar over aan politiekers, dan krijg je dit.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 14:55   #72
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen stress, beste zichzelf-een-militaire-rang-toeeigenende man.

De Westeuropeanen worden het ooit beu, net zoals de Serviers het ook beu werden. En dan zullen geen NAVO-bommen de mensen tegenhouden.

De parasiet zal blijven groeien, maar van zodra het lichaam een signaal krijgt om het te vernietigen zal de parasiet het niet lang rekken.

En daarna leven we gewoon voort
Oud 22 februari 2009, 20:11   #73
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen stress, beste zichzelf-een-militaire-rang-toeeigenende man.

De Westeuropeanen worden het ooit beu, net zoals de Serviers het ook beu werden. En dan zullen geen NAVO-bommen de mensen tegenhouden.

De parasiet zal blijven groeien, maar van zodra het lichaam een signaal krijgt om het te vernietigen zal de parasiet het niet lang rekken.
Het is te hopen.
Oud 22 februari 2009, 20:14   #74
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is te hopen.
Waarom ben jij tegen de Islam? Het zijn dezelfde waarden als de jouwe, alleen in een ander pakje.
Oud 22 februari 2009, 22:00   #75
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom ben jij tegen de Islam? Het zijn dezelfde waarden als de jouwe, alleen in een ander pakje.
Ik ben niet tegen 'de islam', wel tegen de massale aanwezigheid ervan in Europa en Vlaanderen. Dat van die waarden zou ik toch niet al te vlug stellen, ik ben bijvoorbeeld een groot voorstander van de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw.
Oud 22 februari 2009, 22:01   #76
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen 'de islam', wel tegen de massale aanwezigheid ervan in Europa en Vlaanderen. Dat van die waarden zou ik toch niet al te vlug stellen, ik ben bijvoorbeeld een groot voorstander van de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw.
De Islam ook. Gelijkwaardigheid, maar geen gelijkheid.
Oud 22 februari 2009, 22:20   #77
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Islam ook. Gelijkwaardigheid, maar geen gelijkheid.
Neen, de islam is mijns inziens niet voor gelijkwaardigheid (zie bv. de huwelijks- en echtscheidingswetgeving).
Oud 22 februari 2009, 22:22   #78
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, de islam is mijns inziens niet voor gelijkwaardigheid (zie bv. de huwelijks- en echtscheidingswetgeving).
Dat is uiteraard open voor discussie. Jij bent dus niet voor traditionele rolpatronen voor mannen en vrouwen?
Oud 22 februari 2009, 22:44   #79
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is uiteraard open voor discussie. Jij bent dus niet voor traditionele rolpatronen voor mannen en vrouwen?
Traditionele rolpatronen dienen niet in te houden dat mannen meer rechten zouden mogen hebben dan vrouwen wanneer het om echtscheiding gaat. Ook meen ik dat polygamie geen deel uitmaakt van de traditionele rolpatronen in (West-)Europa en Vlaanderen.
Oud 22 februari 2009, 22:45   #80
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Traditionele rolpatronen dienen niet in te houden dat mannen meer rechten zouden mogen hebben dan vrouwen wanneer het om echtscheiding gaat. Ook meen ik dat polygamie geen deel uitmaakt van de traditionele rolpatronen in (West-)Europa en Vlaanderen.
Als jij de Judeo-Christelijke waarden neemt, wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be