Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2009, 23:00   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
ja maar niet iedereen zegt het ook.

Paulus.
Het VB zegt altijd wat verkeerd is. Al meer dan 30 jaar lang. Dat is hun handelsmerk. Het VB zegt nooit eens wat goed is, maar alleen wat slecht is. Maar zelf iets doen, zit er niet in voor het VB. Langs de kant zitten te schreeuwen, dat is de enige activiteit van het VB.

Laatst gewijzigd door system : 8 maart 2009 om 23:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:03   #62
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het VB zegt altijd wat verkeerd is. Al meer dan 30 jaar lang. Dat is hun handelsmerk. Het VB zegt nooit eens wat goed is, B.
toch wel:een referendum

maar de rest durft niet
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:05   #63
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nooit gedacht dat iemand op een VB congres met een hoofddoek zou kunnen speechen zonder op tomaten, eieren of erger getrakteerd te worden.
Walgelijke opmerking. Ik heb het ook niet op zo op de VLD of de SPA of Groen!, maar zo'n laffe smerige zaken zal jij mij nooit zien toeschrijven aan het adres van eender welke politicus.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:06   #64
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB zegt altijd wat verkeerd is. Al meer dan 30 jaar lang. Dat is hun handelsmerk. Het VB zegt nooit eens wat goed is, maar alleen wat slecht is. Maar zelf iets doen, zit er niet in voor het VB. Langs de kant zitten te schreeuwen, dat is de enige activiteit van het VB.
Ze langs de ene kant opsluiten in een cordon en langs de andere kan verwijten maken omdat ze niet kunnen doen is wel heel erg hypocriet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:07   #65
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom? Als we de Euro niet hadden gehad, dan was meer dan waarschijnlijk de devaluatie van de nationale munt ettelijke Europese landen troef geweest zijn. Daarom bijvoorbeeld. Het VB is bij wijlen toch eerder een domme partij.
De enige domme hier ben jij system. België heeft nog geen cent hulp gekregen voor de financiële crisis in ons land te bestrijden van de EU, noch ziet het er naar uit dat we dat zullen krijgen in de toekomst. België heeft al heel wat meer geld gepompt in al dat Europees gedoe dan dat ze er uit gaat terughalen. En die invoering van die euro is al bijna tien jaar geleden gebeurd, iemand die kritiek geeft op de EU is niet zomaar tegen de euro. Maar die nuancering zal wel wat teveel gevraagd zijn ...
Oud 8 maart 2009, 23:15   #66
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Walgelijke opmerking. Ik heb het ook niet op zo op de VLD of de SPA of Groen!, maar zo'n laffe smerige zaken zal jij mij nooit zien toeschrijven aan het adres van eender welke politicus.
ze heeft haar ziekte en haar politieke agenda duidelijk niet gescheiden gehouden,
dat vind ik persoonlijk walgelijk,en over leedvermaak moeten jullie maar eens surfen naar haar website waar genoeg leedvermaak van haar of haar webmaster te lezen valt

Laatst gewijzigd door globalmedia : 8 maart 2009 om 23:15.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:18   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige domme hier ben jij system. België heeft nog geen cent hulp gekregen voor de financiële crisis in ons land te bestrijden van de EU, noch ziet het er naar uit dat we dat zullen krijgen in de toekomst. België heeft al heel wat meer geld gepompt in al dat Europees gedoe dan dat ze er uit gaat terughalen. En die invoering van die euro is al bijna tien jaar geleden gebeurd, iemand die kritiek geeft op de EU is niet zomaar tegen de euro. Maar die nuancering zal wel wat teveel gevraagd zijn ...

Je moet System niets verwijten.
Jij loopt ook de hele tijd alles en iedereen af te kakken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:18   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vandaag zou het VB zich geprofileerd hebben als een anti-europese partij.

Dit maakt dat het verschil tussen VB en N-VA alweer groter wordt.
N-Va wil immers dat Vlaanderen een staat in Europa wordt.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...s-anti-eu.aspx
Als Vlaanderen onafhankelijk zou worden zal het eender hoe altijd een staat binnen europa zijn he. Waar maakt ge U dan druk om. Liggen Vaticaanstad, Andorra, San Marino, etc voor U soms buiten europa? Iets anders is het om onder de koepel van europa te moeten fungeren.

Wanneer het VB tegen Europa is, is dit voor mij een reden meer om op het VB te stemmen want ik ben ook tegen Europa omdat Europa een onmiskenbare kanjer van een miskleun is. Je komt met je Nederlandse taal zelfs niet eens terecht op het Europese rechtshof. Na meer dan 120 jaar te hebben gestreden om uw taal aanvaart te krijgen in dit strontland zit je daarnaast terug in de zelfde situatie in uw zo fantastische Europa.

Europa is van “’k wil en ‘k kan niet” en daar mee is alles over Europa gezegd.

Op een moment dat overal ter wereld alle kunstmatig verenigde landen uit elkaar vallen, zelfs de Ussr, willen ze hier een Europa aan elkaar gaan plakken. We hebben er al veel nut van gehad moet ik zeggen. Het resultaat is er duidelijk van te zien. Ja, we moeten geen geld meer gaan wisselen, waauw, dat is nogal eens een vooruitgang van formaat he, terwijl voor de rest alle grote firma’s onafgezien of ze al dan niet miljoenen winst boekten, het land ontvluchten.

Eerst hier met de nodige subsidies van ons centen hun bedrijven automatiseren en voorzien van nieuwe machinerieën en dan alles de trein op naar Polen en dergelijke. Ferme vooruitgang he dat Europa?.

Wanneer je nu maatregelen wil treffen in Vlaanderen die uw industrie en economie ten gunste zouden komen moet je ten eerste rekenschap afleggen bij Wallonië en dan moet je je nog eens in allerlei bochten gaan wringen om europa niet op zijn tenen te trappen. Een onafhankelijk Vlaanderen onder de koepel van Europa zou slechts een halve maatregel zijn, je blijft aan handen en voeten gebonden.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 maart 2009 om 23:21.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:23   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lomp standpunt van het VB. Ze zouden moeten blij zijn dat we Europa hebben met deze huidige fincanciële crisis.
Ja mijn gat. Dat we t(e kampen hebben met deze crisis hebben we eerder aan Europa te danken.
Oud 8 maart 2009, 23:26   #70
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Me dunkt gaat het veel eerder om een vaststelling dan wel een verwijt.

Jouw posting daarentegen....

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:28   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Uw laatste zin klopt niet volledig, hier de juiste versie:

N-Va wil immers dat Vlaanderen binnen zo'n 600 jaar, na gepast overleg met de walen, een staat in Europa wordt.
Nee hamc, ge bent ook mis. Wat het NVA wil is een staat onder de koepel europa. Alle vrijstaten zoals daar zijn, Vaticaanstad, Andorra, San Marino etc liggen IN europa maar er ONDER vallen is iets anders.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 maart 2009 om 23:29.
Oud 8 maart 2009, 23:29   #72
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zoek hier maar eens naar een bericht van mij waarin ik grapjes maak over mensen die lijden aan een terminale ziekte. Er is een groot verschil tussen iemand in een discussie aanvallen op zijn argumenten of op zijn persoon. Aan dat tweede doe ik niet mee.
Oud 8 maart 2009, 23:31   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja mijn gat. Dat we t(e kampen hebben met deze crisis hebben we eerder aan Europa te danken.
Ik dacht de VS...

Nu goed, het belang en aanhang is tegen zowat alles...
vreemdelingen, hoofddoeken, België, traditionele partijen, vakbonden, Waalse politici, koningshuis, VRT, ....

Het alternatief: een schraal klein blank gëisoleerd staatje omringd door het Kwade Europa.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:32   #74
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik dacht de VS...

vreemdelingen, hoofddoeken, België, traditionele partijen, vakbonden, Waalse politici, koningshuis, VRT, ....

Het alternatief: een schraal klein blank gëisoleerd staatje omringd door het Kwade Europa.
met dat geld kunnen ze beter een eiland kopen buiten europa
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:34   #75
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Als we de Euro niet hadden gehad, dan was meer dan waarschijnlijk de devaluatie van de nationale munt ettelijke Europese landen troef geweest zijn. Daarom bijvoorbeeld. Het VB is bij wijlen toch eerder een domme partij.
Kan men daar zo maar over oordelen,mss was alles wel niet zo gelopen zonder de globalisatie.
Volgens mij he kan de eenheid die Europa nastreeft ook wel eens zijn ondergang zijn,vermits voor meerdere landen het eigen belang nog steeds groot is.
Ik persoonlijk vind dat de kleine landen er weinig in de pap te brokken hebben.
Oud 8 maart 2009, 23:36   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel, devaluatie is vaak een middel van de staat om er goedkoop vanaf te komen. Op kap van de bevolking meestal dan wel.
En hoe denkt ge dat het anders gaat opgelost worden ? Met een massa recurente maatregelen, die nog een stuk omvangrijker gaan zijn, dan moest men, parallel hiermede, een devaluatie kunnen toepassen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:38   #77
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik ga niet akkoord. Er is heel wat onvrede over Europa, die heel wat wetgeving door onze strot ramt zonder dat we daar iets aan kunnen doen. Als onvredepartij (heel eufemistisch omschreven als anti-establishmentpartij) die onvrede vertolken kan wel eens lucratief zijn.
Als antwoord daarop met een anti-Europees discours komen, zoals het VB en in mindere mate ook LDD dat doen (met Derk-Jan "Bolkestein-richtlijn" Eppink), is belachelijk. Enkel met een pro-Europees discours kan je vooruitgang boeken op democratisch en sociaal vlak. Misschien zijn ze bij het VB wel heimelijke Eurofederalisten, want een democratischer Europa vereist de invoering van meer federale elementen.

Citaat:
En wat uw "argument" betreft... Volgens mij heb jij de voorbije maanden op Mars verbleven, want als er nu een ding is dat gebleken is, is dat Europa er niet in slaagt om een gezamenlijk initiatief tot stand te brengen om die crisis te bezweren, maar dat de nationale staten zijn die los van elkaar met initiatiefjes komen.
Wat deze crisis ook heeft aangetoond is dat er wel degelijk nood is aan een gezamenlijk Europees optreden. Hoe dan ook zal de EU versterkt uit deze crisis komen, net zoals de Amerikaanse federale overheid versterkt uit de Grote Depressie is gekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik persoonlijk vind dat de kleine landen er weinig in de pap te brokken hebben.
Ook hier weer: Weg met het directoire der grote landen! Leve de federatie!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 8 maart 2009 om 23:40.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:40   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad zeer juist, en alsof we nog niet zo een abnormaal hoog aantal politiekers met daarbij nog eens een hele staart ambtenaren in hun kielzog te onderhouden hebben, hebben we er door dat Europa nog eens een heel deel meer, en geloof me, dat zijn pas de echte kostelijke gasten.

Natuurlijk willen alle partijen graag dat Europa er bij en zelfs België er bij omdat dat voor hen alleen maar massa’s extra postjes op levert. Als het VB als enige daar geen voorstander van is strekt dat enkel en alleen tot haar eer. Dat betekend dat ze zo geen uitzuigerbende zijn zoals al de rest.
Oud 8 maart 2009, 23:50   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik dacht de VS...

Maar nee man, wat heeft Europa nu te betekenen als meerwaarde?

En dat blank of niet blank,… OK voor een aantal aanhangers van klein formaat zal dat een rol spelen maar echt niet voor de grote hoop van het VB hoor. Hoeveel Chinezen zitten er hier niet? In Antwerpen alleen al is het een ganse stadswijk. Heb jij al één VB'er daar een verkeerd woord over horen zeggen. En de Joden, identiek het zelfde. Wanneer ze opmerkingen maken die terecht zijn van een aantal allochtonen die hier het systeem uitzuigen, misbruiken, dan moet ge dat ook kunnen accepteren en niet steeds als racistisch beschouwen.
Oud 8 maart 2009, 23:50   #80
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ze heeft haar ziekte en haar politieke agenda duidelijk niet gescheiden gehouden,
dat vind ik persoonlijk walgelijk,en over leedvermaak moeten jullie maar eens surfen naar haar website waar genoeg leedvermaak van haar of haar webmaster te lezen valt
De vrouw is dodelijk ziek, wie denkt ge dat dat zomaar kan loskoppelen van eender welke activiteit?
Waar de gedachte vandaan zou komen dat ze er politeik voordeel zou gaan uithalen loopt dan toch wel rond met zeer ziekelijke gedachten vind ik.

Ze geeft via haar site haar ervaringen weer apart om anderen mee een hart onder de riem te teken (en zeer waarschijnlijk ook zichzelf veel moed in te spreken.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be