![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een werk voor iets dat reeds bestaat.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad juist, de huidige wetgeving stamt vanuit de middeleeuwen als het ware toen informatie nog niet zo rijkelijk en massaal kon verzameld worden...
En vanuit die periode kon je ook niet zo goed meten en weten wat de kosten voor diverse dingen. Nu wij uiteraard allemaal beter geinform(atis)eerd zijn lukt dit allemaal wel beter om de papierwinkel in orde te brengen. Een boekhoudingske voor de verhuur van uw immo moet nu wel niet het wereldwonder probleem zijn. Een copy van de 12 betalingen en klaar is kees. Een copy van de syndic kosten, een. Een copy erbij van alle energieinvesteringen en je bent er helemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wilt ge niet rijk worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan moesten we het land volgebouwd hebben met allemaal gelijke woningen. En wat doen we dan ingeval gezinnen of leden ervan uit elkaar gaan ? Ge moet natuurlijk voor voldoende reservewoningen zorgen voor die gevallen. Wie draait op voor de herstellingskosten en renovaties ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() jomme dockx of baconfoi?
Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 maart 2009 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dat vlak volg ik de filosofie van buffet: je moet kopen wat je nodig hebt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn huurprijw is 420€ en ik verdien 1.050 €
Kan ik dan nog normaal leven,en nee ik werk al meer dan 30 jaar en ben zeker geen student meer (enkel wat pech gehad met één vrouw)...
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Ja dan kan je normaal leven. Met 600 euro per maand, zonder auto, kan je goed eten en drinken en nu en dan iets leuks doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een flat tax is volgende idee: winst op arbeid - huurinkomst - interest - dividend - etc wordt een keer belast aan 30% Je moet dus geen boekhouder betalen om uw inkomen te vervalsen naar vennootschapsinkomsten die dan via fiscale constructies zo onbelast mogelijk uit uw vennootschap gesluisd worden. Als je morgen uw inkomsten voorstelt dat je 10% interest krijgt op een lening aan uw vennotschap, komt dat geld aan 15% belasting uit uw vennootschap op uw rekening.... dat zou in een flattax niet juist zijn, dus een flattax zou de mensen die vooral bezig zijn met fiscale constructies meer belasten, en zou de mensen die bezig zijn met te werken minder belasten... Het flat tax idee is ook een EFFICIENTIE, want je maakt aangiften een pak eenvoudiger doordat je een pak afschrijvingen zit te schrappen... DIe pak afschrijvingen geven dus het belastbaar volume veel groter, en je moet inderdaad geen progressieve belasting gaan heffen op een inkomen die dubbel zo groot wordt omdat al de afschrijvingen dan wegvallen... Je ziet van hier toch wie er het meest afschrijvingen zit te doen ? Toch niet de werkmens... Je kunt ook anders redeneren: aangezien een CEO zijn huis kan aftrekken van zijn vennootschapsinkomsten (-30% belastingen - 20% btw) of zijn huis aan halve prijs, kun je toch netzogoed voor elke burger zijn huur - afschrijving van zijn huis toelaten.. Dat is de omgekeerde redenering, dan versimpel je niet de aangifte van de inkomsten, want dan verplicht je de belastingadminsitratie om elk gezin miniitieus te gaan controleren... Dus ik deze verandering nog het rechtvaardigste. Laat toe dat pachten en woningskosten afgetrokken worden van de inkomsten voor iedereen gelijk. EN in eenzelfde beweging belast je de huurinkomsten op een normale manier;.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan ook iets aftrekken, allen levert het geen belastingsvoordeel op. Laat toch alles zoals het is, mss moeten ze het kadastraal inkomen om de 10 of 15 jaar herzien na een huisbezoek.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IN elk geval, een fantastische defiscalisering is uw huis verhuren aan uw vennootschap. Vroeger stond er geen limiet op, men heeft nu de limiet nogal laag gezet. Dus volgens mij staat die limiet nu wiskundig en economisch gezien te laag. Wat ook verkeerd is, het gebruik van een bedrijfswoning door een CEO is een grenseloos voordeel in natura... Er staat geen limiet op, maar op zichzelf is geen limiet dus zwans... Waarom zou je nu uberhaupt recht mogen hebben om een villa van 40Miljoen euro te bewonen met een pachtje van een sociale woning als voordeel in natura. Moest dit voordeel in natura nu nog meegaan met het kadastraal inkomen zou ook daar wat meer logica zijn. Wat ook totaal verkeerd loopt is dat huurder - verhuurder bij milieuinvesteringen een tegenstrijdig belang hebben. De meerwaarde voor de investering gaat naar de huurder, terwijl de kosten voor de eigenaar zijn... Dus er zou een gezond systeem moeten uitgedokterd worden waar de kostprijs voor milieuinvesteringen bvb aftrekbaar zijn van de huurinkomsten , en de kosten bvb 50% aftrekbaar zijn voor de verhuurder, en bvb 25% teruggegeven worden aan de eigenaar in de vorm van een meerwaarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krijgt de huurder nu ook een staatswaarborg zoals de banken? Me dunkt dat wanneer een huurder u de rente op kapitaal moet opbrengen ook in tijden van niet verhuring, dat men de huurder dan een deel in de winst mag uitkeren bij verkoop en wederverhuring. En vermits men dat zever zal vinden, is het zever dat de huurder maar uw opbrengt moet maximaliseren. Dat is zijn taak niet, en winst uitkeren is de verhuurder zijn taak eveneens niet. Wees blij dat u eigendom kan verhuren en hierdoor meer dan behoorlijke winst kan putten bij wederverkoop. Sedert 1980 of zo ongeveer is het kapitaal van eigendom gemiddeld 19 keer verdubbeld bijna en toch laat men de huurders de pacht eveneens verhogen. Zelfs als ze er al even lang wonen.
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarborgen niet, maar het is evident dat je niet wil verhuren als je daar geen competitieve vergoeding voor krijgt. Meerwaarde van het goed is ook allesbehalve gegarandeerd. Kijk maar eens naar de instorting van de waarde in de VS, het VK, Ierland, Spanje.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij de huurder ook dat nog eens moet compenseren ...volgens sommigen hier?
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuks doen,rekenen om te overleven ja !!!!
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 maart 2009 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is echter niet echt realistisch om dit in een soort contractvorm te gieten, want hoe ga je die waarde bepalen van een vastgoed zolang het niet verkocht is? Jaarlijks laten schatten? En wat is zo'n schatting waard? Ik heb zelf schattingen gekregen die tot 30% uit elkaar lagen en de uiteindelijke verkoopprijs zat nog eens 10% onder de laagste schatting. Wat bedoelt u hier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bij nieuwbouw zal de huurprijs volgens een bepaalde verdeelsleutel berekent worden. Berekent op de kostprijs van de nieuwbouw + x% rendement per jaar. Wie dus de prijs betaald van het pand op een moment dat de waarde hoger lag dan het nu en in de toekomst is zou dus recht moeten hebben op een lagere huurprijs...want het pand word minder in waarde dus is de huurprijs niet langer in evenwicht. Uiteraard heeft de verhuurder de extra kosten aan zijn been, maar dat mag niet ten laste van de huurders komen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 maart 2009 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, een pand kostte een tijd geleden 150.000 euro. Nu kost ditzelfde pand 250.000 euro. De huurder betaalde toen 400 euro huur. Nu betaald hij nog steeds hetzelfde huurgels, welliswaar aangepast aan de index. Nergens staat dat de huurder plots stukken meer moet betalen.
![]() |