![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() moét verliefdheid per se geconsumeerd worden?
kan stiekem verliefd zijn op zich niet 'genietbaar' zijn? ik kan genieten van in de etalage naar een mooie gitaar te kijken zonder erop te spelen. maar wij horen te vinden dat ge er dan 'niks aan hebt'. toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat als die stiekeme verliefdheid opeens beantwoord wordt? wat als die persoon opeens jou begint te verleiden?
zolang het stiekem blijft, kan jij nog redelijk zelf beslissen wat je er mee doet, maar wat als je verleid wordt??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() beheersing van instincten is wat ons onder andere onderscheidt van apen, niet? als ik heel kwaad ben op iemand kan ik me inhouden om die geen peer op zijn bakkes te geven. als ik verliefd ben op iemand kan ik me inhouden om daar niet baviaangewijs op te springen en tot copulatie over te gaan. dat kan volgens mij iedereen met een iets complexer gevoelsleven dan wat kriebels tussen de benen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Bizar. Ik ben zo te zien de enige in deze thread die de mogelijkheid v e open huwelijk ziet.
De concrete voorbeelden die ik daarbij voor ogen heb, lijken me geenszins mensen die onbeheerste 'apeninstincten' hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik weet het niet, op den duur zal er toch een keuze gemaakt worden, vrees ik. ook bij ruzie zie ik toch moeilijkheden. mocht de mens enkel rationeel ageren, ok, maar emoties maken nu eenmaal deel uit van onze wereld.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
nu ja, wie het eens proberen wil die mag natuurlijk. Citaat:
ze volgen gewoon de jeuk daar beneden. ze moeten hébben hébben hébben. hier en nu. instant bevrediging. gelijk ne kleuter die langs de snoeprekken in de winkel passeert zeurend en bleitend zijn handje uitstrekt. en als ze dan hebben wat ze zo hard verlangen, zijn ze het even snel weer beu. en dan moeten ze weer wat anders. omdat ze enkel verliefdheid kennen, maar geen benul hebben van wat liefde is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ge wat ik kloterij vind? Een boete krijgen wegens 2 km/u te snel rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar daarvoor moet je met twee zijn, en in Morduks geval zitten we nog steeds enkel met een éénmansprobleem. beide zijn mogelijk. Zo is er ook liefde voor kinderen, ouders en "kroostlingen". Zo verwateren huwelijken soms in een vorm van broer-en-zus-relatie.
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was je blijer geweest met een boete wegens 50km/u te snel rijden?
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
althans niet met de vrouwen die ik persoonlijk ken. velen daarvan maken nu wel een soort pre-midlife crisis mee: 'als ik kinderen wil moet ik niet te lang meer wachten. maar anderzijds kan ik niet met iemand samenleven. niemand is simpelweg goed genoeg voor mij want ik verdien toch wel minstens die ideale knappe lieve stoere gevoelige succesvolle bescheiden man van in de flair. wat nu?' Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 maart 2009 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Hoe langdurig is/was uw relatie met uw moeder?
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik hoop dat die relatie toch enigsinds anders is...
![]() |
#78 | |
|
![]() ![]() ik reageerde hierop: Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij moet er een onderscheid gemaakt worden tussen vriendschap en aantrekking. Een relatie waar het vuur uit gaat en die enkel nog uit 'vriendschap' blijft bestaan kan je beter ineens stopzetten en vervolgens effectief gewoon als 'vrienden' door het leven gaan. Anders groeit de kans op scheve schaatsen enorm.
Ik ben misschien niet politiek correct maar ik denk dat het seksuele aspect in een langdurige relatie wel belangrijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liefde is een werkwoord, schreef Alfons Vansteenwegen toch al lang geleden.
|
![]() |
![]() |