![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Slimme leugenaars vertellen gewoonlijk halve leugens/waarheden en veranderen van terrein wanneer het moeilijk wordt. "Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel." De vraag blijft : wanneer ?
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 22 maart 2009 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ik heb daarnet op het net een uittrekseltje gezien uit het interview van een Westvlaams TV-station met Leterme.
Zelfs als ik het erg beleefd wil houden : schrijnend. Wie gemotiveerd aan politiek wil doen, zet zich in voor een visie, voor een volksbelangend project dat minstens geacht mag worden de eigen persoon en het eigen persoonlijk belang in ruime mate te overstijgen. Het is echter overduidelijk dat Leterme iemand is wier enig project “Leterme” is, en bovendien iemand die gans zijn wezen en aard laat bepalen door frustraties en persoonlijke rancunes. Nog afgezien van het inmiddels bewezen feit dat Leterme volkomen onbekwaam is om een federale regering te leiden, is het iemand die qua persoon totaal ongeschikt is om aan politiek te doen. Ik vond Verhofstadt al geen enkel staatsmanschapstalent vertonen, maar Leterme is qua onbeduidendheid en onkunde werkelijk onklopbaar. Echt ongelooflijk dat honderdduizenden Vlaamse kiezers iemand als ’s lands leider naar voren duwen die niet eens bekwaam is om een doorsnee kaartersclub bij elkaar te houden. Anderzijds, als ik zie wat u zo allemaal als mogelijk alternatief wordt aangeboden, tja… Allez, ik zal één voorbeeldje geven : Caroline Gennez… Het k�*n toch eenvoudigweg niet dat de Vlaamse sossen of links Vlaanderen echt niets beters in huis hebben ? Het wordt echt de hoogste tijd dat de politieke partijen proberen een minimum aan bekwame mensen aan te trekken. De partijbonzen zelf zullen dat natuurlijk niet doen (ah ja, hun eigen positie…), maar een partij bestaat toch grotendeels uit gewone leden, nietwaar. En die moeten toch ook een ietsje te zeggen hebben, of niet ? Of moet ik aannemen dat de bevolking, gedegouteerd en murw geslagen, in slaap gevallen is ? Laatst gewijzigd door Hallebarde : 22 maart 2009 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als mijnheer "8" aan de macht wil blijven dan laat hij zich helpen door mevrouw "7" en zoontje "6". Dan gaat mijnheer "8" op pensioen en na een gevecht komt mevrouw "7" of zoontje "6" aan de macht. Zij laten zich op hun beurt ondersteunen door het nieuwe licht "4" of "3". Iemand met een hogere score is te gevaarlijk. Na een tijdje eindig je met een verzameling "1"-en en "nullen".
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk, wie bekent omdat men zijn leugens gaat doorprikken is sowieso een onnozelaar. Zelfs wie daar leugens gaat vertellen opzich is al een grote onnozelaar. Als ze mij komen opladen dan zeg ik èèn enkele zin en dat is het. Ik wens geen verklaring af te leggen. En daar stopt het mee. En als die piaskes dan zeggen: dan ga je lang opgesloten zitten! Dan zeg ik, ja? Ben jij de rechter nu paljaske? Doe me dan maar naar de gevangenis want ik wordt ziek van jouw gezever! Dan weten ze het niet meer want ze zijn gewoon dat de mensen van grote schrik er iedereen bijlappen die ze kennen. Iemand die Fuck you! zegt, daar hebben ze geen vat op. Laatst gewijzigd door HAMC : 22 maart 2009 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik beweer niet dat ik iets van misdadigers ken. Ik zeg dat koppige leugenaars doorgaans domme mensen zijn. Die laten zich in de bak steken door 'paljaskes' in de plaats een vergelijk te zoeken. U weet wel: "Ik slim, zij dom."
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Een vergelijk zoeken met de politie? Wie is hier de onnozelaar nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar houdt u het dan toch niet bij één enkele zin, HAMC… Maar alle gekheid op een stokje : het is goed om weten dat je het als individu nooit kunt halen tegen een gans systeem. Dat betekent niet dat je noodzakelijkerwijs moet verliezen ; het volstaat immers van gewoon de strijd niet aan te gaan. De keuze is derhalve ; ofwel hou je je gedeisd, ofwel aanvaard je dat je uiteindelijk zult aan het kortste eind trekken. Zo had Jacques Mesrine, ontegensprekelijk een groot kaliber, al wel eens bij een aanhouding in zijn appartement door le commisaire Robert Broussard de plezante uitgehangen en de politieman champagne geschonken, zeggend : « Tu ne trouves pas que c'est une arrestation qui a de la gueule ? », en enkele jaren nadien de harde gespeeld door aan Broussard te zeggen : « Quand nous nous rencontrerons �* nouveau, ce sera celui qui tirera le premier qui aura raison ». Wel, toen op 2 november 1979 om 15h15 Mesrine en zijn lief in zijn groen gemetalliseerde BMW 528i stapten aan de Porte de Clignancourt in Parijs, stond daar toch wel uiterst toevallig een camionette vlak voor zijn auto, zeker. En evenzeer uiterst toevallig zaten daar schutters in van de BRI, met – hoe toevallig – high velocity geweren op Mesrine gericht. Enkele seconden en 21 kogels later (waarvan 18 Mesrine raakten), bleek wie “raison” had. Kortom, een beetje de harde uithangen kan misschien leuk zijn, maar in the end zijn het altijd de paljaskes, die deel uitmaken van het systeem, die aan het langste eind trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Ik leg geen verklaring af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Het leuke van Leterme is dat hij vol van rancune en frustraties zit. Dit kan misschien nog interessant zijn voor de toekomst. Zo iemand kun je gemakkelijker overhalen om zijn steun te geven en zelfs in te stappen in een nieuwe radicaal nationaal solidaristische orde. De steun van Leterme en aanhang kan voldoende zijn om de machtsgreep te doen slagen.
Je kan het huidige België vergelijken met de Weimar Republiek en Leterme met Franz Von Papen... ![]() Bovendien behoren Leterme en bondgenoten tot de meest geschikte stroming om een solidaristisch bestuur te steunen: - niet te liberaal: een groot deel van NVA, volledig VLD, volledig Lijst Dedecker en het liberale deel van Vlaams Belang en CD&V vallen al af - niet te progressief: VLD, SPA, Lijst Dedecker, groen! vallen af Blijft over het sociale deel van CD&V. Binnen die ACW-stroming heb je rabiate Belgicisten als een Vanackere --> valt ook af. Leterme is niet te liberaal, niet te progressief en niet te Belgicistisch. Dit Belgicisme kunnen we er trouwens verder uit stampen door in te spelen op het idee dat hij geflikt is door Belgische systeemlakeien. Samen met het niet-liberale deel van NVA, Vlaams Belang, kan deze niet-Belgicistische tak van CD&V deel uitmaken van de nieuwe solidaristische orde. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 22 maart 2009 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Trouwens nog interessante parallellen, de grote depressie begin jaren 30. En het onvermogen van de Weimar Republiek om de gevolgen aan te pakken. Het ziet er goed uit.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let wel : een zwak, gefrustreerd en rancuneus figuur als Leterme is inderdaad zeer manipuleerbaar. Maar dan wel door eenieder (ook Belgicisten) die een beetje feeling heeft voor dergelijke zaken. Ik zou geen enkele hoop of vertrouwen stellen in Leterme : hij is weliswaar niet te liberaal, niet te progressief en niet te Belgicistisch, maar hij is vooral véél te véél absolute zero. Een verlept en door alles en nog wat aangelengd deegje : daar valt geen degelijk brood mee te bakken, jong. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheidsgebouwen vergeet je even voor het gemak, deze gebouwen die verkocht zijn, moeten nu wel gehuurd worden. En de privéfirma is geen liefdadigheidsinstelling. Nu Leterme verwijten dat het budgetair niet meer klopt is er dus ferm over. Leterme moest de pensioenen (van de opgesoupeerde fondsen) betalen. Leterme moest de overheidsgebouwen huren. Nog iets van goed bestuur Guy, de Lambermontakkoorden, ik zal er niet meer woorden aan vuil maken, ik wordt ziek als ik eraan denk. Nee mijn beste, het wordt hoog tijd dat je de oogkleppen afdoet, je bent ze misschien al zo gewoon dat je niet meer weet dat je ze ophebt, moest dit zo zijn, weze het je vergeven. Guido
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik blijf mij niettemin afvragen of partijleden volgbare schapen (moeten) zijn die hoe dan ook dat systeempje blijven goedkeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Geen verklaring afleggen is op tegenspraak veroordeeld worden tot de maximumstraf. Zo straft het Belgische gerecht de mensen die gebruik maken van de rechten van de verdediging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) Het Vlaamse niveau en het federale niveau zijn volstrekt verschillend. Buiten het feit dat je met het overkoepelende en overbodige Belgische niveau zit, heb je bvb een heel pak minder het Waalse blok aan je been. Teruggaan naar het Vlaamse niveau is niet afzakken, maar juist verhuizen naar daar waar de klemtoon steeds meer komt te liggen. Net zoals je een slecht schilder kan zijn terwijl je heerlijke muziek maakt, kan je op federaal niveau compleet falen terwijl je op Vlaams niveau prima werk levert. Overigens, dat is net wat er met Leterme gebeurd is. b) Je vergeet (nu ja...) er natuurlijk wel bij te vermelden dat er de helft van die periode helemaal niet kon geregeerd worden door Leterme dankzij de eeuwige nee-zeggers aan Waalse kant. En dat de tweede helft van die periode enorm onstabiel was omdat diezelfde nee-zeggers het eigen belang en het partijbelang belangrijker vonden dat het belang van de burger. Doe daarbij nog een heel slechte financiele uitganspositie (dankuwel VHS), en een totale financiele ommekeer op slechts enkele maanden zou een groot mirakel vergen. Maar federaal gezien is Leterme idd een nitwit. Net zoals VHS. Alleen hebben de onkunde en leugens van VHS veel meer schade toegebracht dan de onkunde van Leterme.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus niet het solidariteitssyteem maar het belastingsysteem.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() De DDR-democratie van Belgie vergelijken met de Weimarrepubliek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies wat er bij de vorige verkiezingen gebeurd is dus.
![]() |
![]() |