Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2009, 19:16   #61
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg dat België een goed land is om in de leven. Dat is wat ik zeg en ondervind. Ik zeg niet dat België een volmaakt land is. Ik zeg evenmin dat onze politiekers volmaakt zijn. Noch zeg ik dat er in België geen problemen zouden zijn. Dat weten we allemaal wel.

Maar ik zeg evenmin dat België uit mekaar aan het vallen is. Dat willen sommigen maar al te graag zo vaak mogelijk herhalen. Of zoals Hitlers trawant Göbbels zei: 'Lieg, lieg, en blijf vooral de leugen herhalen, er zal wel altijd iets van blijven hangen'.

Wel, niet bij mij. Ik zal België blijven verdedigen. Ik vind dit een aangenaam, mooi en goed land. Maar, vergis u niet, de Nederlandstaligen zullen krijgen waarop ze recht hebben. Dus taalwetten toepassen, taalgrens blijft ongewijzigd, en dies meer.En we zijn goed op weg. De transfers zijn weer verminderd met 2 miljard € in 2008. En we zullen blijven afbouwen tot een redelijk vergelijk. Een België met verregaande bevoegheden voor de drie gemeenschappen, een zeer protocollair koninghuis, maar wél één België, en zeker nooit met de Hollanders. Nog niet in 1000 jaar.

Dat is wat ik hierover te zeggen heb.
Triestig hoor, elke keer Hitler & co erbij sleuren...
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:19   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Triestig hoor, elke keer Hitler & co erbij sleuren...
Blijkbaar ligt dit u niet. Maar het is wel de waarheid. Dat is een historische uitspraak van Göbbels. HIj was nu eenmaal ook zo'n filou.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 19:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:25   #63
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ligt dit u niet. Maar het is wel de waarheid. Dat is een historische uitspraak van Göbbels. HIj was nu eenmaal ook zo'n filou.
Nee dit ligt me niet, daar het een der zwakste argumenten is op dit moment.

belgique is potrot, daar heeft Gobbels of Hitler niks mee te maken.

Gelukkig wordt er niet gelogen op federaal niveau he?
Oud 2 april 2009, 19:26   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan Goebbels er niet te pas en te onpas bijsleuren, zeker niet als de werkelijkheid, de trend, is uw nadeel spreekt. Het zijn eerder de Belgicisten die doen alsof er niets aan de hand is die Goebbeliaanse trekjes hebben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:31   #65
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat België een goed land is om in de leven. Dat is wat ik zeg en ondervind. Ik zeg niet dat België een volmaakt land is. Ik zeg evenmin dat onze politiekers volmaakt zijn. Noch zeg ik dat er in België geen problemen zouden zijn. Dat weten we allemaal wel.

Maar ik zeg evenmin dat België uit mekaar aan het vallen is. Dat willen sommigen maar al te graag zo vaak mogelijk herhalen. Of zoals Hitlers trawant Göbbels zei: 'Lieg, lieg, en blijf vooral de leugen herhalen, er zal wel altijd iets van blijven hangen'.

Wel, niet bij mij. Ik zal België blijven verdedigen. Ik vind dit een aangenaam, mooi en goed land. Maar, vergis u niet, de Nederlandstaligen zullen krijgen waarop ze recht hebben. Dus taalwetten toepassen, taalgrens blijft ongewijzigd, en dies meer.En we zijn goed op weg. De transfers zijn weer verminderd met 2 miljard € in 2008. En we zullen blijven afbouwen tot een redelijk vergelijk. Een België met verregaande bevoegheden voor de drie gemeenschappen, een zeer protocollair koninghuis, maar wél één België, en zeker nooit met de Hollanders. Nog niet in 1000 jaar.

Dat is wat ik hierover te zeggen heb.
Had u de volstrekt ongepaste tweede alinea en het niets terzake doend schampschot in verband met uw Nederlandse buren weggelaten, dan deed ik mijn hoed af voor uw redelijke stelling, System.

U omschrijft eigenlijk een confederale staatsvorm, die u absoluut “België” wil blijven noemen, wellicht omdat u blijkbaar erg aan die naam gehecht bent.

Ongeacht de naam die men aan de confederatie geeft, denk ik dat u met uw stelling een meerderheid Vlamingen zou kunnen overtuigen.

De vraag is : waarom is die confederatie er dan nog niet ?

U kent ongetwijfeld zelf het antwoord : de Franstaligen, nochtans veruit in de minderheid in België, willen dat niet.

Ergo : aldus is België onbestuurbaar geworden.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 2 april 2009 om 19:37.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:38   #66
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
We zitten hier op « Het grootste Politieke Discussieplatform », Duisteren Duikboot.

In die context is een gegeven als “België is onbestuurbaar geworden” niet helemaal ongeschikt voor een topic, toch ?
Het is gewoon keer op keer dezelfde discussie, met dezelfde malloten en dezelfde argumentjes. Hon-der-den topics. Elke aanleiding is blijkbaar goed om het gegeven van de zogenaamde Belgische onbestuurbaarheid uitentreuren uit te melken. Tot zelfs de uitspraken van een totaal onbekende journaliste, waaraan kennelijk als bij toverslag visionaire verdiensten worden toegedicht.

Citaat:
Dat heeft, zo lijkt het mij, zelfs nog iets méér met politiek te maken dan sommige u welbekende topics zoals onderandere “Belgiës Songfestivalinzending”, of “Fanhoekje Den Duisteren Duikboot”, of nog “Enquete over Strippoker”….
Die zijn dan ook in het juiste subforum gepost. Voorts raad ik u aan verder te kijken dan mijn K&K-bijdragen. Mijn vurige pleidooien voor Brussel, capacitair stemrecht, euthanasie, samenvallende verkiezingen, volksverheffing, etc. Maar het is zoals met dit topic: u haalt er iets uit wat u zint en de rest negeert u.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:41   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
waarom willen die Walen eigenlijk nog in hetzelfde land wonen als die Vlamingen ??
Ze willen ons heropvoeden, dat is hard nodig.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:42   #68
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent een van die Walen?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:43   #69
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad, Henri, dat is hard nodig. Het wordt de hoogste tijd dat die Vlamen er eens aan herinnerd worden wie er de baas is en blijft in Belgique, nietwaar?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:52   #70
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is gewoon keer op keer dezelfde discussie, met dezelfde malloten en dezelfde argumentjes. Hon-der-den topics. Elke aanleiding is blijkbaar goed om het gegeven van de zogenaamde Belgische onbestuurbaarheid uitentreuren uit te melken. Tot zelfs de uitspraken van een totaal onbekende journaliste, waaraan kennelijk als bij toverslag visionaire verdiensten worden toegedicht.

Die zijn dan ook in het juiste subforum gepost. Voorts raad ik u aan verder te kijken dan mijn K&K-bijdragen. Mijn vurige pleidooien voor Brussel, capacitair stemrecht, euthanasie, samenvallende verkiezingen, volksverheffing, etc. Maar het is zoals met dit topic: u haalt er iets uit wat u zint en de rest negeert u.
U hoeft niet zo streng te zijn op uzelf, Duisteren Duikboot. U, ik, en de andere deelnemers aan dit topic zijn inderdaad "altijd dezelfden", maar om ons nu allemaal, uzelf incluis, malloten te noemen...?

Grif toegegeven, ik reageer slechts in topics die mij zinnen. U reageert kennelijk evenzeer in topics die u niet zinnen. Ach, we kunnen niet allemaal even perfect zijn, nietwaar.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 2 april 2009 om 19:52.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:53   #71
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Inderdaad, Henri, dat is hard nodig. Het wordt de hoogste tijd dat die Vlamen er eens aan herinnerd worden wie er de baas is en blijft in Belgique, nietwaar?
mooi gezegd Zwartengeel!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:56   #72
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je kan Goebbels er niet te pas en te onpas bijsleuren, zeker niet als de werkelijkheid, de trend, is uw nadeel spreekt. Het zijn eerder de Belgicisten die doen alsof er niets aan de hand is die Goebbeliaanse trekjes hebben.
De trend? Uw trend ja . Of nog beter: uw hoop.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 19:57.
Oud 2 april 2009, 20:00   #73
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

Betreffende die visionaire journaliste; heb gisteren op tv een stukje van haar reportage gezien en zonder dat ze iets had gecomentarieerd, had ik de indruk van Verofstadt dat hij belgique blijft verdedigen tot in het absurde.
Toen hij bleef die discussie had over het woordje evenwicht, had ik echt die indruk.
Oud 2 april 2009, 20:00   #74
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo sterk is die hoop nu ook weer niet. Maar u, u steekt uw kop in het zand.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 20:01   #75
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
mijn hoop ook
Oud 2 april 2009, 20:05   #76
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
mijn hoop ook
Ja, daar twijfel ik niet aan. En volgens mij hoopt u dat al sinds generaties in uw omgeving.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:07.
Oud 2 april 2009, 20:05   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zo sterk is die hoop nu ook weer niet. Maar u, u steekt uw kop in het zand.

Ik denk gewoon dat u zich vergist. U laat zich meeslepen door de schreeuwers. Als liberaal moet zou u aan onbevooroordeeld onderzoek moeten doen.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:06.
Oud 2 april 2009, 20:07   #78
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik denk gewoon dat u zich vergist. U laat zich meeslepen door de schreeuwers. Als liberaal moet zou u aan onbevooroordeeld onderzoek moeten doen.
Nederlandse liberalen =/= Belgische liberalen
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 20:08   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Nederlandse liberalen =/= Belgische liberalen
Een liberaal is een vrij, onbevooroordeeld en kritisch onderzoeker. Waar ook ter wereld.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:09.
Oud 2 april 2009, 20:11   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

België is reeds meer dan 10 jaar onbestuurbaar.
Eens Paars/Groen aan de macht kwam, werd de Belgische overheid een puinhoop die veel geld kost.

En ja vele denken nog steeds dat België nog wel bestuurder word omdat hun huisvuil nog word opgehaald en omdat de straatverlichting 's avonds nog aangaat en omdat justitie nog mensen veroordeeld of omdat bus,tram en trein nog rijden.
Maar dit alles heeft niets te maken met het besturen van België, deze zaken werken nog gewoon omdat ze dankzij een mechanisme in werking worden gehouden.
Hetzelfde mechanisme dat meer dan de helft van ons maandelijks inkomen afroomd.

Maar België word inderdaad niet meer bestuurd.
Belangrijke beslissingen die moeten genomen worden om nog wettelijke verkiezingen te kunnen houden zonder parlementaire goedkeuring en aanvaarding blijven al 10 jaar onmogelijk.
Wetten en ordelijkheid in arbeidsrecht en sociale zaken blijven achterwegen, wegens onenigheid tussen de Waalse en Vlaamse politici.
Rechtmachtige gelijkheid word met de voeten getreden, gewoon omdat justitie geen juiste wetten krijgt.
Overtredingen worden in het ene juridische arondisement zwaar bestraft, terwijl ze in het andere als onbelangrijk worden behandeld.

Mensen worden op posten geplaatst voor wie ze zijn en niet omdat ze er bekwaam toe zijn.
Beslissingen over belangrijke infrastructuurwerken worden al 10 jaar op de lange baan geschoven, gewoon omdat de politici om de haverklap van mening veranderen.
Wegen worden niet meer onderhouden, gewoon omdat er niemand nog beslissingen neemt.
Gebouwen en rendabele bedrijven werden verkocht, omdat de regerende politici geen moeilijke beslissingen durfde nemen in de voorbije 10 jaar.

Met de huidige economische crisis mogen we blij zijn dat Europa nog het lef heeft beslissingen te nemen en dat we ze zijn ingegaan met een zeer sterke munt, of DE BELG kon nu zijn boterham enkel nog in het buitenland gaan verdienen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be