Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Zou je het afkeuren als Noord-Korea binnengevallen zou worden door de NAVO?
Ja 48 62,34%
Nee 26 33,77%
geen mening 3 3,90%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2009, 15:17   #61
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Venzuela vertoont geen enkele imperialistische neiging.

Antillen?
Citaat:
Syrië vertoont geen imperialistische neigingen.

Libanon?
Citaat:
Iran vertoont geen enkele imperialistische neiging.
Ah, nee. Het financiert alleen maar Sji'itische afscheidingsbewegingen en steunt terroristen. Het land heeft Syrië in zijn tang, en via Syrië Libanon.

U bent wel heel naïef of niet?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 april 2009 om 15:17.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 15:28   #62
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

Antillen?

Libanon?

Ah, nee. Het financiert alleen maar Sji'itische afscheidingsbewegingen en steunt terroristen. Het land heeft Syrië in zijn tang, en via Syrië Libanon.

U bent wel heel naïef of niet?
U lacht met uw eigen domheid hoor. Die landen dringen nergens hun visie, levensstijl, economisch model (als er nog zo veel verschil is) op aan anderen.
1. Chavez heeft gezegd dat de Antillen een doorvoerhaven zijn van drugs, dat er zware criminelen hun thuis vinden en dat het een uitvalsbasis is voor spionageactiviteiten tegen zijn land. Wat ook zo is. Vooralsnog werden nergens Venezolaanse militairen op de Antillen gespot dus ging het gewoon om duidelijke, radicale taal die de yanks niet gewend zijn te horen in het gebied die zij als hun achtertuin beschouwen.

2. Libanon is een instabiel land waar israël geregeld is binnengevallen, waar een burgeroorlog woedde (als hij al gedaan is) en is als buurland van Syrië dus van belang voor dat land. Logisch dat zij daar ook hun stellingen innemen.

3. Iran steunt bewegingen net als Syrië in die buurregio die voor hen van belang zijn, logisch en gerechtvaardigd zolang israël daar bestaat en libanon in diepe chaos zit.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 16:03   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Israël was Libanon binnengevallen samen met Libaneze christenen die hun land wilden bevrijden van moslim-extremistische groepen (gesteund door de Palestijnse vluchtelingen). Nu leeft dat land naar de hand van Hezbollah, een Iraans onderhouden instituut.
http://www.youtube.com/watch?v=a_ZYr...e=channel_page
Oud 4 april 2009, 16:09   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
En met wat ga je dan aanvallen? Als het al niet met bommen is, dan wel met kogels.
Met andere woorden: we zijn sowieso bezig met elkaar te vermoorden.

Als Noord-Korea een direct militair gevaar wordt mag de rest van de regio zich uiteraard verdedigen.

De vraag van de topicstarter was echter of de NAVO militair moet ingrijpen omwille van de aard van het regime, los van het feit of ze een bedreiging (kunnen) vormen.
Met andere woorden : voor u moeten we het hudige regime ter plaatse haar volk laten uithongeren en uitmoorden in concentratiekampen.
Oud 4 april 2009, 16:24   #65
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met andere woorden : voor u moeten we het hudige regime ter plaatse haar volk laten uithongeren en uitmoorden in concentratiekampen.
Lees de rest van mijn berichten eens voor je zulke onzin komt vertellen.

En houd die "You're either with us, or against us" mentaliteit ook maar voor uzelf.

Een land gewapenderhand gaan binnenvallen om de huidige regering omver te werpen heeft enkel als gevolg dat er aan de huidige miserie voor de bevolking ook nog eens een oorlog wordt toegevoegd.

Het heeft nog nooit gewerkt en het zal in de toekomst ook nooit werken.

Het idee dat je democratie en vrede kan brengen door geweld en moord is bespottelijk.

Laatst gewijzigd door IronChef : 4 april 2009 om 16:27.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 16:27   #66
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe ik niet! Ik stel gewoon een oplossing voor, voor een reeds meer dan 60 jaar aanslepend conflict dat ook de Europese politiek, visie en belangen bepaalt en beïnvloed. En dus is het noodzakelijk stelling te nemen vanuit pro-Europees perspectief, omdat wij Europeanen zijn. Het is in ons belang dat we een stabiele zuidelijke periferie hebben, en israël staat dat in de weg.
Niet rond de pot draaien. In Noord-Korea mogen we niet ingrijpen, ze moeten zelf zien te ontkomen van het gruwelijke regime dat haar uithingerd en uitmoord. In het midden-oosten wilt u een ganse bevolking deporteren omdat ze in uw wereldbeeld in de weg ligt.

Citaat:
Allé gij!
Uit uw analyses en oplossingen lijkt u daar niet van op de hoogte. De Zuid-Koreanen hebben ook een wens, maar daar houdt u plots geen rekenign mee, omdat ze vrij en voorspoeidg leven, net als wij, onder het - o zo verfoeide- amerikaans model.

Citaat:
Nogmaals, het is niet aan u ofg aan ons om te oordelen hoe de Koreanen (noord- of zuid-) moeten leven en welk regime ze willen, zolang ze maar geen imperialistische neigingen hebben op vlak van economie, cultuur of wat dan ook. Noord-Korea heeft dat niet, de USA wel.
Ze mogen vooruw part dus hun volk daar gewoon uitmoorden. Begrepen.

BTW : ze dreigen regelmatig en openlijk om Zuid-Korea te overspoelen met miljoenen soldaten, maar ik heb reeds gemerkt dat u niet altijd op de hoogte bent.

Citaat:
Kapitalisme is niet democratisch maar plutocratisch en extreem asociaal.
Dat is uw mening en dat is hier de discussie niet.
Het verschil tussen de gruwelijke regimes waar wij dus van u niet aan mogen komen en waar wij ook in het verleden van zijn verlost (gelukkig genoeg) dankzij de Amerikanen, en de machtige systemen waaronder wij leven, die vrij en voorspoedig zijn, ( spijtig voor u kapitalistisch ), is dat ons systeem het allerbeste is dat we kennen. Daarom willen de 'anderen' naar hiertoe komen, en niet omgekeerd.

Citaat:
Er was helemaal geen "juk van de nazi's".

Citaat:
Amerikanen hebben overal waar ze meenden "beschermend" te moeten optreden HUN visie op mens en maatschappij binnengebracht goedschiks als het ging, kwaadschiks als het moest.
Ik ga noch over hun moetieven, noch over hun methodes discussiëren. Het enige wat ik weet is dat gij en ik vrij en voorspoedig leven. En dat was nooit het geval geweest mochten de Amerikanen ons hier niet hebben bevrijd van de gruywen van de nazi's en hun vreselijk systeem, wat u blijkbaar niet als een juk omschrijft. Maar waar u wel snel naar de mods over klaagt wanneer iemand uw solidaristisch gebral ermee wilt vergelijken.

Citaat:
1. U hoeft -alweer- niet te oordelen in plaats van de zuidelijke Koreanen wat zij willen en wensen.
Aha. Ik denk dat u eens beter met de Zuid-Koreanen een klapke gaat doen. Even luisteren naar wat zij wensen en niet wensen. U zou verstomd staan over hoe graag ze vrij en voorspoedig ze zouden willen blijven. Wedden?

Citaat:
2. Er gaat helemaal geen gevaar meer uit van Noord-Korea, dat is een oud 20ste eeuws regime uit vervlogen tijden dat af en toe nog eens de media haalt dankzij een raket-testje met de bedoeling weer wat (graan)hulp af te schooien. Het is gebaseerd op verouderde en achterhaalde tegenstellingen die mee zullen sterven met de plaatselijke leider op het moment dat de bevolking daar verandering wil. Net zoals het Cuba van Castro...
Man, man. Ik vraag mij af of het nog zin heeft om u enige redelijkheid te proberen brengen.

Citaat:
Ja, dankzij onszelf, ouders,... omdat we ervoor werken en gewerkt hebben. En dan hebben we straks weer de "vrijheid" om te "kiezen" tussen commerciële zender 1,2,3,4,5... met telkens een "ander" hoogstaand verheffend amerikaans tv-programma! Laat iedereen de "vrijheid" om te discussiëren over vrijheid, en niemand zal z'n échte vrijheid nemen!
Again : zonder de Amerikanen waren we vandaag nog steeds onder de nazi's. Ik ga hier niet uitleggen wat dat zou hebben betekend, want u vindt dat blijkbaar niet zo erg (geen juk). Maar ik kan u één ding verzekeren : u zou nooit kunnen hebben zitten schrijven over alles en nog wat, zoals u nu doet. Laat staan of er uberhaupt persoonlijke computers zouden hebben bestaan. En ik kan zien hoe u er dagelijks van geniet.

Dus toch niet zo slecht hé? Dat Amerikaans systeem en haar producten?
Oud 5 april 2009, 10:25   #67
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik zie de Democratische Volksrepubliek Korea als een groot gevaar voor Aziatische stabiliteit. De relatie met Seoel staat op springen, volgens sommige bronnen - geen enkele kan natuurlijk betrouwbaar worden genoemd - staan er 11.000 stukken geschut op Zuid-Korea gericht. KORTOM: Kil Jong-Il bouwt en bouwt zijn leger en wapens ... maar laat zijn eigen volk verhongeren en martelen.

Ik denk dat de NAVO binnen mag vallen, maar alleen als men er zeker van is dat de veiligheid in het geding komt en dat er zo min mogelijk slachtoffers vallen (hoewel dat natuurlijk een heel moeilijke opgave is).
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 10:45   #68
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Israël was Libanon binnengevallen samen met Libaneze christenen die hun land wilden bevrijden van moslim-extremistische groepen (gesteund door de Palestijnse vluchtelingen). Nu leeft dat land naar de hand van Hezbollah, een Iraans onderhouden instituut.
Zoveel onzin in zo weinig zinnen...

Israël is Libanon meerdere keren binnengevallen. Bijvoorbeeld in '77. Niet met Libanese Christenen, want die zaten daar natuurlijk al. Meer nog, de Falangisten van Gemayel - die zich qua naam, ideologie en structuur baseren op de fascisten van Franco - leveren er al generaties de president. Zij liggen ook aan de basis van de burgeroorlog van '73.
Syrië is daarop Libanon binnen getrokken met steun en goedkeuring van Israël en de VS om aan de burgeroorlog een einde te stellen waarop ook Israël het land binnenviel.

U noemt de islamitische partijen extremistisch, terwijl het juist de Falangisten zijn die onder de hoge bescherming van Israël de Palestijnse kampen Sabra en Shatilla uitmoordden en meer dan 1.000 slachtoffers maakten.

Libanon leeft niet 'uit de hand' van Hezbollah. En Hezbollah is geen 'Iraans instituut', het is veeleer pro-Syrisch. Het heeft haar positie bijna volledig te danken aan het heroische verzet tegen de inval van Israël in 2006 en de militaire nederlaag die het dat land heeft toegebracht. En aan haar sociale politiek en sociaal netwerk.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 10:50   #69
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben hun raketje gelanceerd vandaag. Niet neergeschoten en het lijkt erop dat het zonder incident de ruimte in gevlogen is.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 11:12   #70
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Israël is Libanon meerdere keren binnengevallen. Bijvoorbeeld in '77. Niet met Libanese Christenen, want die zaten daar natuurlijk al. Meer nog, de Falangisten van Gemayel - die zich qua naam, ideologie en structuur baseren op de fascisten van Franco - leveren er al generaties de president. Zij liggen ook aan de basis van de burgeroorlog van '73.
Syrië is daarop Libanon binnen getrokken met steun en goedkeuring van Israël en de VS om aan de burgeroorlog een einde te stellen waarop ook Israël het land binnenviel.

U noemt de islamitische partijen extremistisch, terwijl het juist de Falangisten zijn die onder de hoge bescherming van Israël de Palestijnse kampen Sabra en Shatilla uitmoordden en meer dan 1.000 slachtoffers maakten.

Libanon leeft niet 'uit de hand' van Hezbollah. En Hezbollah is geen 'Iraans instituut', het is veeleer pro-Syrisch. Het heeft haar positie bijna volledig te danken aan het heroische verzet tegen de inval van Israël in 2006 en de militaire nederlaag die het dat land heeft toegebracht. En aan haar sociale politiek en sociaal netwerk.
²
Oud 5 april 2009, 11:31   #71
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien. In Noord-Korea mogen we niet ingrijpen, ze moeten zelf zien te ontkomen van het gruwelijke regime dat haar uithingerd en uitmoord. In het midden-oosten wilt u een ganse bevolking deporteren omdat ze in uw wereldbeeld in de weg ligt.
Ik zie niet in waarom wij in de ganse wereld politieagentje zouden moeten spelen, tenzij daar imperialistische motieven aan ten grondslag liggen, en ik ben anti-imperialist. Ik ben voorstander van een sterk en onafhankelijk, vrij Europa dus is het logisch dat wij stelling nemen over de periferie rond Europa, zeker ook met het oog op de miljoenen gastarbeiders uit Turkije en Noord-Afrika die hier verblijven en die wij althans zoveel mogelijk terug naar hun thuislanden willen. In dat opzicht, is het bestaan van israël schadelijk voor Europa dus moeten we er ook stelling over innemen. Overigens liggen de joodse israëli's mijn wereldbeeld niet in de weg maar bmlijkbaar wel dat van de plaatselijke bevolking die recht heeft op dat land en die al meer dan 60 jaar gedeporteerd, mishandeld en uitgemoord wordt door de israëli's. Wat al voor 60 jaar aan instabiliteit zorgt in de zuid-oostelijke periferie van Europa.

Citaat:
Uit uw analyses en oplossingen lijkt u daar niet van op de hoogte.
Aah neen hoor, ik dacht echt wel dat de Noord-Koreanen een ander volk zijn dan de Zuid-Koreanen. Manmanman...

Citaat:
De Zuid-Koreanen hebben ook een wens, maar daar houdt u plots geen rekenign mee, omdat ze vrij en voorspoeidg leven, net als wij, onder het - o zo verfoeide- amerikaans model.
Welk dat die Zuid-Koreanen zelf hun wens tot realiteit brengen, maar waartom zouden wij of jij zich daar mee moeten gaan bemoeien??? Reden: omdat u het niet kan laten Apostel van de Enige Goede Boodschap in de wereld te spelen.

Citaat:
Ze mogen vooruw part dus hun volk daar gewoon uitmoorden. Begrepen.
Dat heb ik alweer NIET gezegd, kan jij niet lezen of zo? Ik zeg dat het aan de Koreanen zelf is oim te beslissen en te handelen volgens welk bestuur ze willen.

Citaat:
BTW : ze dreigen regelmatig en openlijk om Zuid-Korea te overspoelen met miljoenen soldaten, maar ik heb reeds gemerkt dat u niet altijd op de hoogte bent.
Jongens toch, hoe oud bent u eigenlijk?
Ik heb al gezegd dat Noord-Korea gewoon regelmatig eens dreigt om aandacht te krijgen en (voedsel)hulp af te dwingen.

Citaat:
Het verschil tussen de gruwelijke regimes waar wij dus van u niet aan mogen komen en waar wij ook in het verleden van zijn verlost (gelukkig genoeg) dankzij de Amerikanen, en de machtige systemen waaronder wij leven, die vrij en voorspoedig zijn, ( spijtig voor u kapitalistisch ), is dat ons systeem het allerbeste is dat we kennen. Daarom willen de 'anderen' naar hiertoe komen, en niet omgekeerd.
Volgens u is dat het allerbeste. Ik betwijfel dat ten zeerste (en dat is zacht uitgedrukt). Als u met 'anderen' de gastarbeiders en hun families bedoelt, zit u er naast. Liberaal-kapitalisme ois tegen nationale grenzen omdat het vrij verkeer van de productiefactoren in de weg staat. Toegang voor berooide zuiderlingen is handig om de loonkosten te drukken, net zoals delocalisatie handig is om de sociale en ecologische regelgeving te ontwijken.

Citaat:
Ik ga noch over hun moetieven, noch over hun methodes discussiëren. Het enige wat ik weet is dat gij en ik vrij en voorspoedig leven. En dat was nooit het geval geweest mochten de Amerikanen ons hier niet hebben bevrijd van de gruywen van de nazi's en hun vreselijk systeem, wat u blijkbaar niet als een juk omschrijft. Maar waar u wel snel naar de mods over klaagt wanneer iemand uw solidaristisch gebral ermee wilt vergelijken.
Wie leugens of laster over mij verkoopt op het forum geef ik inderdaad aan bij de moderatie. Conform het reglement.

Citaat:
Aha. Ik denk dat u eens beter met de Zuid-Koreanen een klapke gaat doen. Even luisteren naar wat zij wensen en niet wensen. U zou verstomd staan over hoe graag ze vrij en voorspoedig ze zouden willen blijven. Wedden?
Maar wat die Zuidelijke Koreanen willen of menen interesseert mij geen bal jongen, zolang ze niet imperialistisch gaan handelen.

Citaat:
Again : zonder de Amerikanen waren we vandaag nog steeds onder de nazi's.
En, dat zou ik persoonlijk allicht beter hebben gevonden dan het huidige regime. Is het toegestaan hierover van mening te verschillen ja, mag het?

Citaat:
Ik ga hier niet uitleggen wat dat zou hebben betekend, want u vindt dat blijkbaar niet zo erg (geen juk). Maar ik kan u één ding verzekeren : u zou nooit kunnen hebben zitten schrijven over alles en nog wat, zoals u nu doet. Laat staan of er uberhaupt persoonlijke computers zouden hebben bestaan. En ik kan zien hoe u er dagelijks van geniet.

Dus toch niet zo slecht hé? Dat Amerikaans systeem en haar producten?

U moet zich echt wel eens beter gaan informeren hoor.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 5 april 2009 om 11:40.
Oud 5 april 2009, 12:52   #72
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom wij in de ganse wereld politieagentje zouden moeten spelen, tenzij daar imperialistische motieven aan ten grondslag liggen, en ik ben anti-imperialist. Ik ben voorstander van een sterk en onafhankelijk, vrij Europa dus is het logisch dat wij stelling nemen over de periferie rond Europa, zeker ook met het oog op de miljoenen gastarbeiders uit Turkije en Noord-Afrika die hier verblijven en die wij althans zoveel mogelijk terug naar hun thuislanden willen. In dat opzicht, is het bestaan van israël schadelijk voor Europa dus moeten we er ook stelling over innemen. Overigens liggen de joodse israëli's mijn wereldbeeld niet in de weg maar bmlijkbaar wel dat van de plaatselijke bevolking die recht heeft op dat land en die al meer dan 60 jaar gedeporteerd, mishandeld en uitgemoord wordt door de israëli's. Wat al voor 60 jaar aan instabiliteit zorgt in de zuid-oostelijke periferie van Europa.
Ik begrijp het een beetje beter. Je kunt de Joden gewoon niet uitstaan omdat het Joden zijn. Zeg het dan meteen en duidelijk, hé? Of vegris ik mij misschien?

Citaat:
Aah neen hoor, ik dacht echt wel dat de Noord-Koreanen een ander volk zijn dan de Zuid-Koreanen. Manmanman...
Zo bleek uit de eerste berichten, ja. Een smilie verandert daar niets aan, hoor.

Citaat:
Welk dat die Zuid-Koreanen zelf hun wens tot realiteit brengen, maar waartom zouden wij of jij zich daar mee moeten gaan bemoeien??? Reden: omdat u het niet kan laten Apostel van de Enige Goede Boodschap in de wereld te spelen.
Opnieuw: waarom bemoei jij je dan wel met de Joden in Israel? Kom niet af met het imperialistisch gebral, Israel heeft nog steeds een opp. van ongeveer 22.000km², terwijl Noord-Korea en Zuid-Korea samen 220.000km² betrekken. En dan heb ik het nog niet over de arabische landen en hun gecombineerde miljoenen vierkante kms. VEELAL VEROVERD MET OORLOGEN TEGEN PLAATSELIJKE BEVOLKINGEN, vandaag nog steeds ( de autochtone zwarte bevolking die wordt uitgemoord door de Arabische Jahjaweed). Maar dat schijnt jou minder te interesseren.

BTW: vond je de nazi's imperialistisch wanneer ze de helft van de wereld bezetten? Of was dat dan weer niet relevant?

Citaat:
Dat heb ik alweer NIET gezegd, kan jij niet lezen of zo? Ik zeg dat het aan de Koreanen zelf is oim te beslissen en te handelen volgens welk bestuur ze willen.
Ja,ja. Wanneer het jouw uitkomt. Maar dus niet Israel.

Citaat:
Jongens toch, hoe oud bent u eigenlijk?
Je begint persoonlijke en minder inhoudelijk te worden, aangevuld door smilies. Last van in een hoekje te zijn gedrumd?

Citaat:
Ik heb al gezegd dat Noord-Korea gewoon regelmatig eens dreigt om aandacht te krijgen en (voedsel)hulp af te dwingen.
Je kan aan alles een spin geven natuurlijk.

Citaat:
Volgens u is dat het allerbeste. Ik betwijfel dat ten zeerste (en dat is zacht uitgedrukt). Als u met 'anderen' de gastarbeiders en hun families bedoelt, zit u er naast. Liberaal-kapitalisme ois tegen nationale grenzen omdat het vrij verkeer van de productiefactoren in de weg staat. Toegang voor berooide zuiderlingen is handig om de loonkosten te drukken, net zoals delocalisatie handig is om de sociale en ecologische regelgeving te ontwijken.
Geen zin in een discussie hierover, het is niet on-topic. Maar ons systeem, het minst slechte ooit in de geschiedenis, geeft ons een ongekende voorspoed en persoonlijke vrijheid, waar je zelf ook van profiteer. Geef dat nu eens toe?

Citaat:
Wie leugens of laster over mij verkoopt op het forum geef ik inderdaad aan bij de moderatie. Conform het reglement.
Waarom is het laster? Vond je het nazi-regime niet goed, of tenminste beter dan nu? Dan volg ik niet meer zo goed. Je bent niet duidelijk. Je verandert van mening naar gelang het jou uitkomt. Er zit geen lijn in jouw verhalen.

Citaat:
Maar wat die Zuidelijke Koreanen willen of menen interesseert mij geen bal jongen, zolang ze niet imperialistisch gaan handelen.
Als ze de Noord-Koreanen aanvallen, zijn ze dan imperialistisch? 't Is wel hun eigen volk, hé? Of omgekeerd, als Noord nu eens Zuid aanviel. Wat dan?

Citaat:
En, dat zou ik persoonlijk allicht beter hebben gevonden dan het huidige regime. Is het toegestaan hierover van mening te verschillen ja, mag het?
Mag, ja. Maar waarom is het laster wanneer men jou dat bevestigt? En onder ons, de nazi's hadden jou, ik herhaal, nooit toegelaten om achter jouw computer van Microsoft of Appel (U.S.A, U.S.A.) toegelaten om in voorspoed en vooral in alle vrijheid alles te schrijven wat je wenst.

Ironisch vraag jij dan: "Is het toegestaan hierover van mening te verschillen ja, mag het? " Nu wel, ja. Onder een nazi-bewind? Forget it.

Citaat:
U moet zich echt wel eens beter gaan informeren hoor.
Smilie of gene smilie, je moet leren lezen. Je surft vandaag op een Amerikaanse computers (met een resem aan Israëlische onderdelen, dat je het maar weet). Onder een nazi-bewind was het nooit gelukt. Er waren zeer zeker nooit PC's geweest waar elke burger in alle vrijheid en met een volle buik een ganse dag kon zitten lullen op een forum. Als je dat niet beseft, dan begrijp ik beter waar jouw ideeën vandaan komen.
Oud 5 april 2009, 13:08   #73
born2bewild
Banneling

Standaard

voor mij is een aanval ok ALS noord-korea een bedreiging vormt voor het westen.

anders niet.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 april 2009 om 13:08.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 13:28   #74
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
voor mij is een aanval ok ALS noord-korea een bedreiging vormt voor het westen.

anders niet.
Zuid-Korea mag er daarentegen best aan?

Laatst gewijzigd door driewerf : 5 april 2009 om 13:28.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 14:16   #75
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Noord-Korea is volgens mij niet zo gemakkelijk om in te nemen en enkel daarom al nee. En de Chinezen zullen ook niet tevreden zijn. Been there done that.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 14:22   #76
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw onzin is des te schokkender. Zelfs anti-Israël politici in Libanon zoals Jumblatt zijn tegen de illegale machtsovername van Hezbollah. Vraag Libaneze christenen welke kant zij kiezen, en vaak zal dat de kant van Israël zijn.
http://www.jpost.com/servlet/Satelli...ticle/ShowFull
Oud 5 april 2009, 14:24   #77
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Libanon leeft niet 'uit de hand' van Hezbollah. En Hezbollah is geen 'Iraans instituut', het is veeleer pro-Syrisch.
Ik zei; naar de hand, niet uit de hand. En zelfs prominente Arabieren geven toe dat dit puur Iraanse inmenging in Arabische zaken is. Hezbollah haalt ook haar geld uit Iran, trouwens.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6112036.stm

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 5 april 2009 om 14:25.
Oud 5 april 2009, 14:25   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U bent zo blind, dat het schokkend is.
Oud 5 april 2009, 14:37   #79
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Noord-Korea is volgens mij niet zo gemakkelijk om in te nemen en enkel daarom al nee. En de Chinezen zullen ook niet tevreden zijn. Been there done that.
wie spreekt er over innemen?

Libie is ook nooit ingenomen door de VS

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 april 2009 om 14:47.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 14:45   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Noord Korea is op dit moment het verschrikkelijkste regime op aarde en een van de verschrikkelijkste regimes allertijden.

- Als je enige vorm van oppositie voert belandt je in een concentratiekamp waar kans op overleving bijna 0 is
- Een groot deel van de bevolking verblijft in concentratiekampen waar je voor je eigen voedsel moet zorgen
- Er wordt op grote schaal gemarteld
- Er is een persoonsverheerlijking die geen gelijke kent. Bij de geboorte van Kim Jong Il zouden bijvoorbeeld alle zwanen neergedaald zijn en gezongen hebben of zoiets. Hij is o.a. de beste piloot op aarde en een grote muzikant
- Als je het land ontvlucht wordt je hele familie in een concentratiekamp gestopt waar de kans op overleving nagenoeg nul is
- Er is grote hongersnood. Een groot deel van het gewone volk gaat dood van de honger. Alleen in het leger en in de hoofdstad Pjongjang wordt je redelijk gevoed

Eigenlijk leven er 25 miljoen mensen in een gevangenis. Zou je het afkeuren als de NAVO Noord-Korea zou binnenvallen en het volk zou bevrijden?
Ik zou het niet afkeuren als het opvraag van de Noord-Koreaanse bevolking gebeurd.
Maar dan wel met volledige goedkeuring van de VN en samen met de rest van de wereld.

Indien de NATO Noord-Korea binnen valt zonder deze uitdrukkelijke vraagvan de bevolking daar en zonder dat dit land een NATO-lid heeft aangevallen, is het een even illegale oorlog als die in Irak.
De NATO heeft zich immers niet te bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden in een Oost-Aziatisch land.

Een inval in een Afrikaans of Zuid-Amerikaans land zou nog makkelijker en beter te verantwoorden zijn dan een inval in Noord-Korea.
Als er toch een inval moet gebeuren, laat de NATO dit beter over aan de buurlanden van Noord-Korea. Zonder volledige medewerking van deze landen is een aanval op Noord-Korea immers voor zijn start reeds gedoemd tot mislukken en zal enkel leiden tot een nieuw Vietnam. De bevolking die zich zal keren tegen de indringers en hen samen met hun huidige onderdrukkers zullen bestrijden tot het bittere einde.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be