Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2009, 16:08   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Over het voetpad slenteren, met je handen in je zakken, terwijl de flikken, in volle wapenuitrusting, je duidelijk aansporen om verder te lopen, vind ik, inderdaad, passief verzet.

Die man was, duidelijk imo, niet aan het meewerken met de politie. Dat heet volgens mij wel degelijk passief verzet.
komende van een zelfverklaard libertariër vind ik dit wel bijzonder hilarisch.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 16:15   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
komende van een zelfverklaard libertariër vind ik dit wel bijzonder hilarisch.
Ben ik een libertariër?
Waarom is het hilarisch?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 16:51   #63
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Is dat alles wat jij te zeggen hebt over een filmpje waarop duidelijk te zien is dat de flikken een onschuldige voorbijganger molesteren?

Voor de zoveelste keer: het was geen betoger!

Het was een onschuldige man, die na zijn werk naar huis aan het wandelen was!

En dan nog, is iets afbreken en geen eerbied hebben genoeg om vermoord te worden?
En dan nog wel door die helden van u die ons zouden moeten beschermen.

Jij leeft echt wel in je eigen fantasiewereld hé.
Typisch. Eerst boel schoppen en dan verontwaardigd reageren als er doden vallen.

Ook typisch : doen alsof het gaat omm een onschuldige voorbijganger. Al eens goed gekeken? Hij staat daar net voor de linie van de politie, zeg maar helemaal aan het front. Verder loopt hij opzettelijk traag met zijn handen in zijn broekzakken om de politiemannen te treiteren. Welke onschuldige wandelaar zou zo'n houding aannemen, op die plaats, midden de rellen van dat gespuis?

Meest typische : de man, duidelijk van slechte wil, wordt dan maar geduwd door de politie-agent. Niets aan de hand. Later sterft hij aan een hartaanval en ze spreken over een moord.

Ja,ja. Die anti's zullen toch stillekesaan een andere houding moeten aannemen willen ze dat de rest van de bevolking ooit naar hun verhaal luisteren.
Oud 9 april 2009, 18:59   #64
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ook typisch : doen alsof het gaat omm een onschuldige voorbijganger. Al eens goed gekeken? Hij staat daar net voor de linie van de politie, zeg maar helemaal aan het front. Verder loopt hij opzettelijk traag met zijn handen in zijn broekzakken om de politiemannen te treiteren. Welke onschuldige wandelaar zou zo'n houding aannemen, op die plaats, midden de rellen van dat gespuis?
Hij was aan het slenteren?
Wat een vuil, links, stuk crapuul zeg!
Ze hadden hem ineens tegen de muur moeten zetten!

Citaat:
Meest typische : de man, duidelijk van slechte wil, wordt dan maar geduwd door de politie-agent. Niets aan de hand. Later sterft hij aan een hartaanval en ze spreken over een moord.
Ik heb drie woorden voor u: Guido De Moor.
Oud 18 april 2009, 12:57   #65
IronChef
Minister-President

Standaard

Paul King, Mr Tomlinson's step-son, said "First we were told that there had been no contact with the police, then we were told that he died of a heart attack.

"Now we know that he was violently assaulted by a police officer and died from internal bleeding. As time goes on we hope that the full truth about how Ian died will be made known."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/8004222.stm
Oud 18 april 2009, 13:15   #66
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij was aan het slenteren?
Wat een vuil, links, stuk crapuul zeg!
Ze hadden hem ineens tegen de muur moeten zetten!

Ik heb drie woorden voor u: Guido De Moor.
dat je deze 2 zaken vergelijk is te ongelovelijk voor woorden
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 13:27   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Relschoppen heeft zijn risico's. Oops, misschien moet ik dat herzien in dit geval. De man bleek een omstaander te zijn...
't zal wel eindigen dat 't zijn eigen schuld was: dat werd hier destijds ook zo geschreven bij de Menenzes en bij Ceylan Ardiçlar. (Antoon is al zover, nu de rest van de blokmeute nog, Guderian, Pieter, Felicien, Max van Dietschland vooraan en dan carlgustaaf, Smiley, Salvatage, Herr Oberst, en c° )

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 april 2009 om 13:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 13:36   #68
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Typisch. Eerst boel schoppen en dan verontwaardigd reageren als er doden vallen.

Ook typisch : doen alsof het gaat omm een onschuldige voorbijganger. Al eens goed gekeken? Hij staat daar net voor de linie van de politie, zeg maar helemaal aan het front. Verder loopt hij opzettelijk traag met zijn handen in zijn broekzakken[/b] om de politiemannen te treiteren. Welke onschuldige wandelaar zou zo'n houding aannemen, op die plaats, midden de rellen van dat gespuis?

Ja,ja. Die anti's zullen toch stillekesaan een andere houding moeten aannemen willen ze dat de rest van de bevolking ooit naar hun verhaal luisteren.
Citaat:

De vraag is: waarom maakte hij zich niet 'uit de voeten'? (Basicly: waarom zette hij geen anderhalve stap sneller. 't is niet dat hij ineens moest lopen voor zijn leven, he.)

Ik kan me niet van de indruk ontdoen, gebaseerd op het filmpje, dat hij het helemaal niet zo erg vond de politie wat te jennen. Vooral de handen in de zakken; dat lijkt me geen normaal gedrag van de alledaagse brave burger die meewerkt als er oproerpolitie in uw rug zit te porren. Dat lijkt me eerder het gedrag van iemand die er geen enkel probleem mee heeft de politie wat te jennen.
Citaat:
Over het voetpad slenteren, met je handen in je zakken, terwijl de flikken, in volle wapenuitrusting, je duidelijk aansporen om verder te lopen, vind ik, inderdaad, passief verzet.

Die man was, duidelijk imo, niet aan het meewerken met de politie. Dat heet volgens mij wel degelijk passief verzet.

Ik vind dat begrijpbaar, gegeven het feit dat ik het niet onmogelijk acht dat die flink wrslk hevig opgehitst stond en het feit dat het gedrag van die man (slenteren met de handen in de zakken) als provocatief over kan komen. Ik vind het dus begrijpbaar gegeven mijn beperkte inzicht in hoe mensen kunnen reageren in bepaalde situaties, vanuit een soort van psychologisch begrip dus.

"Das Opfer hatt Schuld", waar hoorden we dat vroeger?

Wat een smeerlap toch die Tomlinson! Een linkse provocateur!!
Citaat:
met zijn handen in zijn broekzakken
Wie weet welke wapens had hij niet, of liep hij zich af te ¤¤¤¤¤
Guido Demoor zou die eens goed bij de keel gepakt hebben.
Bart Debie zou hem met zijn kop tegen een bureau gebeukt hebben tot ie beter manieren kende.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 april 2009 om 14:05.
Oud 18 april 2009, 13:42   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Nee, Demoor gedroeg zich als flik en toen bleek hij er niet gezond genoeg voor. Tomlinson was gewoon aanwezig.

Citaat:
Paul King, Mr Tomlinson's step-son, said "First we were told that there had been no contact with the police, then we were told that he died of a heart attack.

"Now we know that he was violently assaulted by a police officer and died from internal bleeding. As time goes on we hope that the full truth about how Ian died will be made known."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/8004222.stm
Citaat:
died from internal bleeding.
Zoals Demoor.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 april 2009 om 13:46.
Oud 18 april 2009, 13:44   #70
filosoof
Banneling

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 april 2009 om 13:45.
Oud 18 april 2009, 14:23   #71
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, als Marokkanen iemand doodstampen, dan mag je verontwaardigd zijn, als de flikken zoiets doen, dan heeft het slachtoffer het zelf gezocht.
Oud 18 april 2009, 14:32   #72
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Inderdaad, als Marokkanen iemand doodstampen, dan mag je verontwaardigd zijn, als de flikken zoiets doen, dan heeft het slachtoffer het zelf gezocht.
Indien Roeland Van Walleghem (nu een VB verkozene) zoiets doet heeft het slachtoffer (Jacques Georgin) het ook gezocht, hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 april 2009 om 14:39.
Oud 18 april 2009, 14:39   #73
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind het nochtans een zeer logische vergelijking.

Guido De Moor stierf ten gevolge van de slagen en stampen, toegediend door zijn agressors, op een bus van de lijn.
Er waren toen enkele mensen die De Moor verweten van het zelf gezocht te hebben doordat hij het had gewaagd die jongeren de les te spellen.

Tomlinson stierf ten gevolge van de slagen en stampen, toegediend door zijn agressors, op een betoging tegen de G20.(Ook al was hij zelf geen betoger.)
Nu zijn er enkele mensen die Tomlinson verwijten van het zelf gezocht te hebben omdat hij het gewaagd had van in de weg te lopen.

Het strafst is dan nog dat iemand die dat excuus in situatie 1 nooit zal aanvaarden, dat nu wel doet in situatie twee.

Hypocrisie noemt men dat.

Laatst gewijzigd door IronChef : 18 april 2009 om 14:39.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 16:09   #74
filosoof
Banneling

Standaard

Nieuw materiaal:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20090419_026

New G20 video shows police hitting protesters

• Climate Camp participants struck with shield and punched
• Third complaint against Met in wake of Tomlinson death

http://www.guardian.co.uk/world/2009...camp-tomlinson
Oud 19 april 2009, 19:37   #75
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dit maakt mij wel ongerust; voorlopig kan ik uit geen beelden of berichten opmaken dat er geweld nodig was.
Oud 20 april 2009, 14:22   #76
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Wat mij nog ongeruster maakt is de reactie van de betogers: 'Get down, put your hands in the air', kan recht uit de mond van de flikken komen.
Oud 20 april 2009, 15:19   #77
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het nochtans een zeer logische vergelijking.

Guido De Moor stierf ten gevolge van de slagen en stampen, toegediend door zijn agressors, op een bus van de lijn.
Er waren toen enkele mensen die De Moor verweten van het zelf gezocht te hebben doordat hij het had gewaagd die jongeren de les te spellen.

Tomlinson stierf ten gevolge van de slagen en stampen, toegediend door zijn agressors, op een betoging tegen de G20.(Ook al was hij zelf geen betoger.)
Nu zijn er enkele mensen die Tomlinson verwijten van het zelf gezocht te hebben omdat hij het gewaagd had van in de weg te lopen.

Het strafst is dan nog dat iemand die dat excuus in situatie 1 nooit zal aanvaarden, dat nu wel doet in situatie twee.

Hypocrisie noemt men dat.
ik kan met de beste wil van de wereld geen stampen of zelfs slagen terug zien op de video wel gepor en een duw en dus geen karatekicks zoals bij demoor
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 15:39   #78
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik kan met de beste wil van de wereld geen stampen of zelfs slagen terug zien op de video wel gepor en een duw en dus geen karatekicks zoals bij demoor
Gaan we semantische spelletjes spelen?

Goed, speciaal voor u: hij heeft geen stampen of slagen gekregen.
De agent sloeg eerst met zijn knuppel maar miste hem op een haar na, de agent in kwestie heeft hem dan hardhandig tegen de grond gesmeten. Enkele minuten later was het slachtoffer dood tengevolge van inwendige bloedingen.

De vergelijking sloeg eerder op de reacties van mensen op de moord zelf. Toen werd er gezegd dat het De Moor zijn eigen schuld was omdat hij zich gemoeid had, nu wordt er gezegd dat Tomlinson het zelf gezocht had omdat hij in de weg liep.

Het hypocriete eraan is dat de mensen die dat excuus niet aannamen in het eerste geval dat nu wel doen in het tweede.

Misschien omdat het nu zogezegd ne linkse zou geweest zijn en omdat De Moor voor rechtsen een held was omdat hij iets durfde te zeggen tegen Marokkaanse jongeren.
Oud 20 april 2009, 15:52   #79
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Das Opfer hatt Schuld", waar hoorden we dat vroeger?

Wat een smeerlap toch die Tomlinson! Een linkse provocateur!!
Ik heb helemaal niet gezegd dat het een smeerlap was, noch dat hij links was. Uw poging om door middel van wat zaken uit te vergroten en de nuances - die je willens en wetens eruit laat - en daardoor mij zwart te maken, zal echt niet pakken.

Ge zijt nen smerige discussierder filosoof. Kende gij nu geen scrupules?

Uw verwijzingen naar Bart Debie - dat ik een spast vind - en naar De Moor zijn gewoon degoutant, oneerlijk en belachelijk. Ik eis eigenlijk dat ge uw excuses aanbiedt voor zo'n degoutante post. Niet dat ge dat gaat doen, gij hebt geen eer. Gij wilt gewoon mensen zwart maken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 20 april 2009 om 15:53.
Oud 20 april 2009, 15:54   #80
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Zoals Demoor.
Gij waard degene die vond dat er geen probleem was met de dood van De Moor, dus vind je dat ook niet van deze persoon.

Degoutant, in beide gevallen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be