Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2009, 08:19   #61
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En op vrijdag HAMC , is het dan visdag ? Wat krijgen islamieten in de plaats van stoofvlees ? Halal Kebab ?
Tijdens mijn laatste ervaring met het Belgische gevangeniswezen in Wortel, waar we met een zevental blanken waren op 160 mensen was zo'n 60% van de maaltijden halal. Anders moeten ze apart koken voor de niet moslims en dat is -blijkbaar, teveel moeite.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 08:23   #62
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Tijdens mijn laatste ervaring met het Belgische gevangeniswezen in Wortel, waar we met een zevental blanken waren op 160 mensen was zo'n 60% van de maaltijden halal. Anders moeten ze apart koken voor de niet moslims en dat is -blijkbaar, teveel moeite.
Dan moest gij uwe stoofvlees met frietjes maar missen. Een echte schande is het.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 08:26   #63
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moest gij uwe stoofvlees met frietjes maar missen. Een echte schande is het.
Stoofvlees is teveel werk, vergeet niet dat er geen koks in de gevangenis werken, de gevangenen doen al het kook-kuis-wasserij-werk.

Verschaeve
Oud 18 april 2009, 09:19   #64
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stoofvlees is teveel werk, vergeet niet dat er geen koks in de gevangenis werken, de gevangenen doen al het kook-kuis-wasserij-werk.
Zeg HAMC, over het algemeen. Is het eten in den bak te vreten of niet ? Elke dag halal kebab wordt ge op den duur toch moe ?
Oud 18 april 2009, 09:31   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg HAMC, over het algemeen. Is het eten in den bak te vreten of niet ? Elke dag halal kebab wordt ge op den duur toch moe ?
Ik hoop voor u dat je het nooit meemaakt. Ik heb zoal staaltjes meegemaakt met het eten in de gevangenis.

Op een keer was er geen eten, al wat ze hadden was twee Chacha's. Probeer die te verdelen onder de gevangenen zei de chef. Er waren toen op mijn vloer 75 gevangenen, verdeel dus twee Chacha's onder 75 man. Ik vroeg hem of hij nu volledig gek geworden was.

Ik heb die twee Chacha's zelf opgegeten.

Een andere keer was het enige eten dat er was zo'n soepkommetje met krieken, je weet wel, normaal is dat dan met frikadellenkoek. Ga het eten even ronddelen zei de cipier. Doe dat maar zelf antwoorde ik hem, ik ben niet gek.

Dus die cipier zelf het eten gaan ronddelen. Met die soeptas en een koffielepeltje in zijn hand ging hij alle cellen af en gaf iedereen èèn kriek op zijn bord. Als er over is kom ik nog eens rond zei hij.

Dan op een keer was het een feestdag die op een zondag viel en de direktie had een efforeke gedaan, er waren voor elke gevangene twee koffiekoeken voorzien.

Tegen dat de mand met koeken voor 75 man op de vloer kwan hadden de cipiers er al aangezeten en waren er nog zes koeken over, voor 75 man.

Uiteraard, cipiers en hun familie eten ook graag koffiekoeken.

Nu, in het algemeen, het eten wordt gewoonlijk gemassacreerd door de gevangenen die het eten moeten koken, dat zijn nu eenmaal geen koks.

Verschaeve
Oud 18 april 2009, 09:45   #66
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop voor u dat je het nooit meemaakt. Ik heb zoal staaltjes meegemaakt met het eten in de gevangenis.

Op een keer was er geen eten, al wat ze hadden was twee Chacha's. Probeer die te verdelen onder de gevangenen zei de chef. Er waren toen op mijn vloer 75 gevangenen, verdeel dus twee Chacha's onder 75 man. Ik vroeg hem of hij nu volledig gek geworden was.

Ik heb die twee Chacha's zelf opgegeten.

Een andere keer was het enige eten dat er was zo'n soepkommetje met krieken, je weet wel, normaal is dat dan met frikadellenkoek. Ga het eten even ronddelen zei de cipier. Doe dat maar zelf antwoorde ik hem, ik ben niet gek.

Dus die cipier zelf het eten gaan ronddelen. Met die soeptas en een koffielepeltje in zijn hand ging hij alle cellen af en gaf iedereen èèn kriek op zijn bord. Als er over is kom ik nog eens rond zei hij.

Dan op een keer was het een feestdag die op een zondag viel en de direktie had een efforeke gedaan, er waren voor elke gevangene twee koffiekoeken voorzien.

Tegen dat de mand met koeken voor 75 man op de vloer kwan hadden de cipiers er al aangezeten en waren er nog zes koeken over, voor 75 man.

Uiteraard, cipiers en hun familie eten ook graag koffiekoeken.

Nu, in het algemeen, het eten wordt gewoonlijk gemassacreerd door de gevangenen die het eten moeten koken, dat zijn nu eenmaal geen koks.
In Belgie is er ongeveer één cipier per gevangene en dan nog zitten ze te zagen over werkdruk. bovendien , naar ik van u verneem ,eten ze uit protest, op de koop toe, uw koffiekoeken nog op op ook . Schandalig ! Ik ken één ex-cipier die man was lui, had een stel rotte tanden en het maken van eenvoudige optelsommen was zowat het maximum wat ge er aan kon vragen. Is dat zo ongeveer een gemiddelde cipier of zijn ze verstandiger dan het voorbeeld dat ik ken ?
Oud 18 april 2009, 10:09   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind dit echt niet kunnen!
Als je dit zo oplost die overpopulatie moedig je criminaliteit aan, waarom zou je op dnen duur geen criminele feiten plegen? Straf krijg je toch niet, die enkelband is helemaal niet zo een belemmering om bijvoorbeeld je loopbaan op het criminele pad zelfs maar te onderbreken, met een gsm in je buurt kun je je zaakjes perfect verder regelen
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 10:16   #68
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Als je dit zo oplost die overpopulatie moedig je criminaliteit aan, waarom zou je op dnen duur geen criminele feiten plegen? Straf krijg je toch niet, die enkelband is helemaal niet zo een belemmering om bijvoorbeeld je loopbaan op het criminele pad zelfs maar te onderbreken, met een gsm in je buurt kun je je zaakjes perfect verder regelen
Het is naar de kloten Alice. U weet dat toch ook.
Oud 18 april 2009, 10:20   #69
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Zo zie je maar he, de doodstraf maakt plaats vrij voor anderen.
Is er nog een andere optie?

Just, gevangenissen bijbouwen... Maar daarvoor zijn er "geen" middelen?
De vreemdelingen in onze gevangenissen terugsturen naar land van herkomst zou ook al beetje baten.
Oud 18 april 2009, 10:33   #70
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Belgie is er ongeveer één cipier per gevangene en dan nog zitten ze te zagen over werkdruk. bovendien , naar ik van u verneem ,eten ze uit protest, op de koop toe, uw koffiekoeken nog op op ook . Schandalig ! Ik ken één ex-cipier die man was lui, had een stel rotte tanden en het maken van eenvoudige optelsommen was zowat het maximum wat ge er aan kon vragen. Is dat zo ongeveer een gemiddelde cipier of zijn ze verstandiger dan het voorbeeld dat ik ken ?
Er zijn er goede en slechte zoals bij iedereen.

Verschaeve
Oud 18 april 2009, 10:34   #71
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp ga je gangster worden nu?

Men wordt toch niet gestraft als men gepakt wordt?

Verschaeve
Oud 18 april 2009, 10:47   #72
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik u goed begrijp ga je gangster worden nu?

Men wordt toch niet gestraft als men gepakt wordt?
tja, een enkelband vind ik nu toch ook niet zo'n zware straf hoor.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 10:49   #73
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dus je wordt ook gangster?

Verschaeve
Oud 18 april 2009, 10:52   #74
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor lichte feiten vind ik het "OK".
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 14:24   #75
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
TBC valt moeilijk te faken. Komt nergens in europa nog voor maar in de Belgische gevangenissen wel.

Maar dat stoort hier niemand, hier zeveren ze liever over hoe luxueus de gevangenissen zijn. Totdat men er eens terecht komt, dan is het bleten geblazen.
Asielzoekers kunnen dat ook met zich meebrengen.
Die worden dan uit de asielcentra vrijgelaten schreef één van de kranten laatst, daar zijn zij en de burgers natuurlijk vet mee.

Laatst gewijzigd door Politikainspe : 18 april 2009 om 14:28.
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 16:19   #76
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je wordt ook gangster?
Neen, daarvoor ben ik veel te braaf.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 20:15   #77
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Onzin,mijne onderbuur is nen drugsverslaafde die enkele fikken goed kent,en bij één van mijn klaagbeden vloog ik zonder reden den bak in,ik zou hem beter eens een goed lesje leren en een pak rammel geven hé
u bedoel "den bak in" administratief aangehouden? of voorarrest?
Maar dat laatste kan niet zonder onderzoek, dus zeker niet wegens 'klaagbeden' misschien was u gewoon wat hevig naar de politie toe tijdens uw klaagbeden.
maar idd het rechtssysteem ligt in duigen en een mens zou voor minder uit de krammen schieten en over de toeren gaan. voor sommige mensen en voor sommige zaken zou een direkte aanpak, zoals u stelt, msschn meer effect geven.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 20:18   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hangt er van af wat dat ze er aan hangen. Zo'n grote kannonbal.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 20:18   #79
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Zo zie je maar he, de doodstraf maakt plaats vrij voor anderen.
Is er nog een andere optie?

Just, gevangenissen bijbouwen... Maar daarvoor zijn er "geen" middelen?
De vreemdelingen in onze gevangenissen terugsturen naar land van herkomst zou ook al beetje baten.
idd. een spuitje is zovéél goekoper! -niet cynisch bedoeld he!-
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 20:25   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, daarvoor ben ik veel te braaf.
Ni liegen he; ni liegen. Als gij morgen achter uw tuinmuurtje een aktetas vindt met zo een 2 miljoen in, vermoedelijk van de marine die Laurent’ke daar heeft weggefoefeld, dan ga de gij die terug brengen zeker. Als je nee antwoord ben je niet zo braaf als je wel wil doen uitschijnen. Antwoord je ja, is het nog veel erger met je gesteld, dan moet je dringend professionele hulp zoeken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be