Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2009, 23:41   #61
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

@ Geert C: Over welke illegale praktijken heb je?
Bron en argumenteer en liefst duidelijk want je geloofwaardigheid hangt ervan af.
Oud 17 april 2009, 23:44   #62
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
@ Geert C: Over welke illegale praktijken heb je?
Ik heb het NIET over illegale praktijken, ik heb het over verwerpelijke praktijken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 17 april 2009 om 23:45.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 23:46   #63
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan mij nu eens eindelijk iemand antwoorden waarom hier zoveel ophef over is?
Een detective die een eventueel frauduleuze zaak van een minister uitzoekt.

Ik denk dat dit een gevalletje van 'dammage control' is van Dedecker zelf. Hij beloofde al een tijdje dat hij in de campagne met een 'smoking gun' ging komen maar blijkbaar is dat plan in rook opgegaan door het feit dat hij dit dossier niet rond kreeg of kon krijgen. Ik gebruik hier die nuance omdat ik het dossier hoegenaamd niet ken en me niet wil baseren op zijn uitleg vanavond in 'Ter Zake'.

De ophef lijkt me vooral dat het ongebruikelijk is. En misschien maar goed ook. Iedereen vervloekt papperazzi omdat ze met een paar foto's dingen kunnen suggereren die niet per definitie zo zijn. Dit lijkt me iets vergelijkbaars: met wat documenten iets suggereren, persaandacht en als er dan een echt onderzoek komt is het dossier flinterdun.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 23:49   #64
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik heb het NIET over illegale praktijken, ik heb het over verwerpelijke praktijken.
Ah ok dan jij vind het instellen van een detective om een fraudezaak te onderzoeken verwerpelijk ik vind dat niet. Had deheer Dedecker zelf het onderzoek gevoerd had je dan ook zoveel bezwaar gehad vraag ik me af?
Oud 17 april 2009, 23:51   #65
Geert C

Standaard

Citaat:
Ah ok dan jij vind het instellen van een detective om een fraudezaak te onderzoeken verwerpelijk ik vind dat niet. Had deheer Dedecker zelf het onderzoek gevoerd had je dan ook zoveel bezwaar gehad vraag ik me af?
Hangt er net als bij die privé-detective deels van af hoe ver hij zou gegaan zijn bij dat onderzoek.

Ik denk persoonlijk echter nog steeds dat hij die tip gewoon had moeten doorspelen naar het gerecht, meer niet.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 23:57   #66
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hangt er net als bij die privé-detective deels van af hoe ver hij zou gegaan zijn bij dat onderzoek.

Ik denk persoonlijk echter nog steeds dat hij die tip gewoon had moeten doorspelen naar het gerecht, meer niet.
Voila nu zijn we er, het gaat erom wat en hoe dat onderzoek verlopen is.
Verder blijf ik het ongeloofelijk naief vinden van sommige om te beweren dat detectives niet worden gebruikt in de politiek.
Oud 17 april 2009, 23:58   #67
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarvoor heb je het gerecht dacht ik?
alle als ik iemand verdenk in mijn bedrijf van frauduleuze zaken (en ik heb bewijs) stap ik naar de politie ... alle ik toch .. ik d8 dat dat normaal was .. kwe ni.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 00:08   #68
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
daarvoor heb je het gerecht dacht ik?
alle als ik iemand verdenk in mijn bedrijf van frauduleuze zaken (en ik heb bewijs) stap ik naar de politie ... alle ik toch .. ik d8 dat dat normaal was .. kwe ni.
Zonder enig hard bewijs, de politie gaat lachen. Hier waren er geen harde bewijzen alleen indicaties en vermoedens maw nuttig voor een parlementariër om uit te spitten.
Oud 18 april 2009, 00:13   #69
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Aan zijn uitleg in Terzake was alleszins geen touw vast te knopen...

Vraagje: weet iemand of het inroepen van privé-detectives aan wettelijke bepalingen onderhevig is? Kan iedereen zomaar een privé-detective inhuren om eender wie te schaduwen?
kijk eens, als je geen boter op het hoofd hebt, hoef je toch niets te vrezen, er mogen dan nog 10 privé-detectives je reilen en zeilen volgen.

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 00:13   #70
doubled
Burgemeester

Standaard

Nog iets waar ik wou antwoorden, was het feit dat er hier gezegt wordt dat het naief is om te veronderstellen dat detectieves inhuren niet gebeurd .
Goed ik ben er zeker van dat dat gebeurd maar is het deontologisch verantwoord?
Een dokter kan een patient weigeren.
En je kan naief zijn en denken dat dokters inderdaad patienten niet weigeren.
punt is dit heeft niks met naiviteit te maken maar met deontologie!!

Laatst gewijzigd door doubled : 18 april 2009 om 00:22.
Oud 18 april 2009, 00:22   #71
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog iets waar ik ik wou antwoorden, was het feit dat er hier gezegt wordt dat het naief is om te veronderstellen dat detectieves inhuren niet gebeurd .
Goed ik ben er zeker van dat dat gebeurd maar is het deontologisch verantwoord?
Een dokter kan een patient weigeren.
En je kan naief zijn, en denken dat er dokters zijn die inderdaad patienten weigeren te helpen.
punt is dit heeft niks met naiviteit te maken maar met deontologie!!
Privé-detectives zijn aan een wettelijke regeling onderhevig, er is dus niets illegaals aan om er eentje in te huren (die zich dus uiteraard aan de betreffende wetten dient te houden). Ja, het kan griezelig aandoen als je weet dat je er door ene bent uitgepluisd, maar als je onschuld wordt staande gehouden (wat hier het geval is), dan kom je toch alleen maar sterker uit heel de zaak??
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 00:27   #72
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Doe dat. Je kunt dan lekker de godganse dag zitten kankeren vanuit de verheven-maagdelijke positie van de "gewone" man...

En het is ook veel makkelijker dan een deftig argument te geven. Een beetje extrapoleren, achter elk wolk rook vuur vermoeden, een blik clichés opentrekken en klaar is kees. "Macht corrumpeert", "De Gucht heeft macht", dus "De Gucht is corrupt."

Nee, van de gewone man valt niets meer te verwachten.
Tijd voor een aristocratie. KDG mag zich alvast melden.
Groot gelijk. Het was toch ook KDG die niet zo lang geleden nog eerzaam Congo de les spelde over corruptie: http://www.pvda.be/nieuws/artikel/wa...aan-congo.html

Sweet dreams DDD maar ik vraag me af of je ooit uit je naïeve roes zal ontwaken... Ben jij ook niet een gewone man die heel de tijd zit te kankeren? Het probleem is enkel dat je je vaak tegen de machtelozen, het volk, keert i.p.v. de machthebbers die de touwtjes in handen hebben. Misschien wil je eigenlijk mee deel uitmaken van de corrupte aristocratie? Wel, er is werkelijk niemand die u tegenhoudt om in de politiek te stappen. En wie weet is er voor zo'n rotte appel als jou zelfs nog een mooie carrière weggelegd.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 00:28   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Groot gelijk. Het was toch ook KDG die niet zo lang geleden nog eerzaam Congo de les spelde over corruptie: http://www.pvda.be/nieuws/artikel/wa...aan-congo.html

Sweet dreams DDD maar ik vraag me af of je ooit uit je naïeve roes zal ontwaken... Ben jij ook niet een gewone man die heel de tijd zit te kankeren? Het probleem is enkel dat je je vaak tegen de machtelozen, het volk, keert i.p.v. de machthebbers die de touwtjes in handen hebben. Misschien wil je eigenlijk mee deel uitmaken van de corrupte aristocratie? Wel, er is werkelijk niemand die u tegenhoudt om in de politiek te stappen. En wie weet is er voor zo'n rotte appel als jou zelfs nog een mooie carrière weggelegd.
Mooi gezegd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 00:30   #74
maarte
Minister-President

Standaard

Deze zaak bewijst alleen maar hoe fel men aan het zoeken is om JMDD en zijn partij in het verkeerde daglicht te stellen. Na het VB blijkt er binnekort nog een tweede partij in het cordon te zitten en straks gaat men ook nog komen beweren dat het hun eigen schuld is.
Deze 'zaak' zou wel eens serieus in het gezicht kunnen ontploffen van degene die ze nu misbruiken om politieke redenen.
Oud 18 april 2009, 00:32   #75
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Goh, normaal zeg ik zulke dingen niet. Maar ik ben blij dat het De Gucht eens overkomt. Die schijnheilige arrogante zak verdient eigenlijk echt niet beter.
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 00:39   #76
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Deze zaak bewijst alleen maar hoe fel men aan het zoeken is om JMDD en zijn partij in het verkeerde daglicht te stellen. Na het VB blijkt er binnekort nog een tweede partij in het cordon te zitten en straks gaat men ook nog komen beweren dat het hun eigen schuld is.
Deze 'zaak' zou wel eens serieus in het gezicht kunnen ontploffen van degene die ze nu misbruiken om politieke redenen.
O ironie wie plaatst er de mensen het meest in het verkeerde daglicht?
u raad het al ..JMDD.
JMDD heeft bewijs dat masaal doping word gebruikt in het peleton ...
hebt gij er nog iets van gehoort? ik niet in ieder geval .
en nu weer hetzelfde verhaal.
JMDD is ne machiavelist en ik weet niet of dat iets positief is.
Oud 18 april 2009, 00:47   #77
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
O ironie wie plaatst er de mensen het meest in het verkeerde daglicht?
u raad het al ..JMDD.
JMDD heeft bewijs dat masaal doping word gebruikt in het peleton ...
hebt gij er nog iets van gehoort? ik niet in ieder geval .
en nu weer hetzelfde verhaal.
JMDD is ne machiavelist en ik weet niet of dat iets positief is.
Beste u leest de sportkaternen blijkbaar niet, er is massaal doping in het peloton en als gewezen wielrenner kan ik dat alleen maar bevestigen.
Er is een razzia geweest + deheer dhondt heeft op aangeven van JMDD een boek geschreven over de praktijken bij telekom onder ander Riis heeft moeten toegeven dat hij aan levensgevaarlijke hematocrietwaarden reed toen hij de tour won.
Oud 18 april 2009, 00:49   #78
maarte
Minister-President

Standaard

Ook Pevenage en Ulrich zijn later door de mand gevallen en als uitloper is men in een universitair ziekenhuis binnengevallen die Duitse topsporters van een dopingnetwerk voorzag.
Oud 18 april 2009, 01:24   #79
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Beste u leest de sportkaternen blijkbaar niet, er is massaal doping in het peloton en als gewezen wielrenner kan ik dat alleen maar bevestigen.
Er is een razzia geweest + deheer dhondt heeft op aangeven van JMDD een boek geschreven over de praktijken bij telekom onder ander Riis heeft moeten toegeven dat hij aan levensgevaarlijke hematocrietwaarden reed toen hij de tour won.
Mijn exuses dan ik kijk niet veel tv meer ,want ik ben meestal aan het werk.
Oud 18 april 2009, 02:46   #80
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Zonder enig hard bewijs, de politie gaat lachen. Hier waren er geen harde bewijzen alleen indicaties en vermoedens maw nuttig voor een parlementariër om uit te spitten.
Dus als er geen bewijzen zijn, kan er ook geen grond van vermoeden bestaan. Dus is het inzetten van een privé-detective gewoon een paparazzi-methode om toch maar te trachten iemand te besmeuren. Verwerpelijk dus.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be