Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2004, 14:17   #61
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ach kom, dat onderzoek is openbaar, iedereen mag dat opvragen en inkijken. En gij gaat zeggen dat ze er dan mee sjoemelen? Ook de standaard heeft er alle belang bij dat het juist gebeurt. Denk je nu echt dat ze het zich gaan riskeren om een opdracht te geven voor een vervalst onderzoek? Weet ge wel wat dat gaat doen met hun reputatie als zoiets uitkomt?
Nee nee, 't zijn allemaal samenzweringen van etterige ouwe, sigaren rokende mannekes in CIA pakskes.
Of Tegendradigaard keek naar "de Vijfde Macht" en dacht het nieuws te zien?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 14:18   #62
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Reputatie ????

sorry maar ik voel een onbedaarlijke aandrang om nu echt heel luid te lachen.
Dat telde nog van in de tijd dat de pers nog echt onafhankelijk was, maar die periode is in dit land al wel enkele jaren voorbij.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 14:18   #63
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat de hele bende hier weer complottheorieën zit te bedenken omdat het resultaat hen niet aanstaat. Ook het aloude "ze hebben mij nog nooit iets gevraagd voor zo'n enquete" duikt weer op. Dat men slechts ongeveer 1 kans op 4000 [size=2](4 miljoen huishoudens/duizend ondervraagden) [/size]had om ondervraagd te worden, wordt gemakshalve even vergeten.
Nochtans valt er heel wat in te brengen tegen dit soort telefonische enquetes: ze zijn namelijk niet echt representatief te noemen. Dit komt ondermeer omdat de groepen die het meest thuis zijn of het meest geneigd zijn om te antwoorden (vrouwen, senioren, studenten) in dit soort enquetes uiteraard oververtegenwoordigd zijn...

Sorry voor de onderbreking, we waren aan complottheorie nr. 87 en de "ze hebben mij nog nooit iets gevraagd" nr.12. Gaat u gerust verder.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 14:21   #64
Tegendradigaard

Standaard

In de buitenlandse pers zijn al artikels verschenen over de belangenvermening van politiek en pers in dit land. En over het gebrek aan onafhankelijkheid van de pers tov de politiek.

die zullen ook in het complot zitten.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 april 2004, 14:25   #65
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik zie dat de hele bende hier weer complottheorieën zit te bedenken omdat het resultaat hen niet aanstaat. Ook het aloude "ze hebben mij nog nooit iets gevraagd voor zo'n enquete" duikt weer op. Dat men slechts ongeveer 1 kans op 4000 (4 miljoen huishoudens/duizend ondervraagden) had om ondervraagd te worden, wordt gemakshalve even vergeten.
Sommige dingen zijn gewoon te belangrijk om het volk niet over te raadplegen. Daarmee zijn we trouwens op niet ingeloste belofte nr. 87 van Konijnstadt met zijn 'burgermanifest'. Op zich ware dat nog niet zo erg aangezien vele 'polls' verlopen via steekproeven. Maar tenzij uw hoofd de voorbije twee dagen in de grond stak, moet u hebben gemerkt dat de VRT en de Standaard er zich niets aan gelegen lieten om dit met megafoon en hoofdletters te verkondigen dat dit DE mening van de Vlaming was. En dat is populisme en zelfs regelrecht bedrog. Zelfs bij polls naar kiesintenties zijn ze veel voorzichtiger en zijn de berichten ingebed in 'als' en 'steekproefsgewijs' en andere ontkrachtende termen.

Basta !
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 14:26   #66
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
In de buitenlandse pers zijn al artikels verschenen over de belangenvermening van politiek en pers in dit land. En over het gebrek aan onafhankelijkheid van de pers tov de politiek.

Wat er hier in België gebeurt aangaande belangenvermenging van politiek en pers is peanuts vergeleken bij de situatie in Italië.
Oud 19 april 2004, 14:26   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Hey beste tegendradigaard. U zou me een groot plezier doen mocht u links of dergelijke hebben naar zulkse artikelen. Ik wist dit niet en ik zou die graag eens lezen.

Thx
Oud 19 april 2004, 14:26   #68
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mezelf even opnieuw posten.
Ik zou het de eerste keer ook gelezen hebben, hoor, maar ik zit nu eenmaal niet 24 op 24 op dit forum.

Citaat:
Ik heb geen zin om in te gaan op de onderzoeksmethode van deze enquëte, of les te geven in onderzoeksmethoden, maar ik vind het eigenlijk een zeer goedkoop argument om altijd direct te roepen dan een enquëte niet represenatief is. Geen enkele enquëte is echt representatief, tenzij je de volledige populatie ondervraagt, en dat is iets wat quasi nooit gebeurt. Meestal wordt minder dat 1% van de onderzocht populatie ondervraagd. Dat neemt niet weg dat correct uitgevoerde enquëtes en peilingen er doorgaans redelijk goed op zitten. Je moet natuurlijk met een foutenmarge rekening houden
Geen enkele enquëte is echt representatief,

QED.

Citaat:
Daarenboven, als je de commentaren leest telkens iemand iets ivm een enquëte plaats, dat is het precies of er is nog nooit op een eerlijke manier een enquëte is gehoudenin Vlaanderen. Er wordt altijd geroepen dat er op een of andere manier gesjoemeld is. Weet wel dat zulk politiek onderzoek door allerlei experts, politiekers en andere mensen die zich niet kunnen vinden in de conclusies kritisch en nauwgezet nageplozen en becommentarieerd wordt, dat er serieus wordt gezocht naar foutjes. Weet ook dat de onderzoekers en de instellingen (universiteiten, bureau's) gekraakt of gemaakt worden door hun reputatie. Een onderzoeker of een instelling die gepakt wordt op fraude kan het compleet vergeten. Denk je nu echt dat die onderzoekers hun credibiliteit op het spel gaan zetten door het vervalsen van een openbaar onderzoek dat door iedereen gaat nageplozen worden? Als je dat denkt ben je naief.
1. Ik heb nergens beweerd dat er met deze peiling gesjoemeld is. Gelieve dat niet zo te doen uitschijnen.

2. Er moet helemaal niet gesjoemeld worden om er fenomenaal naast te kunnen zitten. Alle categoriseringen van de wereld (volgens leeftijd, geslacht, inkomen, studies, enzomeer) nemen niet weg dat de populatie bestaat uit individuen, die elk op hun eigen manier denken en handelen.

Ik geloof niet in peilingen. Ze vertellen niks. Ze tonen niks. Ze beperken zich tot een miniem aantal personen, die al dan niet verkeerd (of niet) geïnformeerd zijn en/of geen uitgesproken mening hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 14:37   #69
Tegendradigaard

Standaard

Jazeker,

Ik heb die artikelen jammer genoeg niet meer. 'k weet wel van een artikel dat in Nederland verschenen is maar sla me dood ik kan jammer genoeg niet meer zeggen bij welke krant of tijdschrift. Maar ik weet dat het hier ook besproken is.

Een ander was verschenen in Engeland dacht ik.

Misschien zijn der hier nog anderen die wel links hebben of verwijzingen. 'k hou mij daar nie zo mee bezig. Den beste link zit nog altijd in mijnen kop.

Oud 19 april 2004, 14:42   #70
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
Turkije mag van Vlaming bij EU
Peiling De Standaard-VRT over EU-uitbreiding 8)

18:17:07

BRUSSEL - Zeven op de tien Vlamingen is voor de toetreding van Turkije tot de Europese Unie.
Uiteraard behoort Turkije tot Europa, kijk er de geschiedenis van Turkije maar op na, en dat kan je net zo goed zeggen van de landen van de Kaukasus. Binnen drie jaar verwacht ik dan ook dat Turkije samen met Roemenië en Bulgarije tot de EU toetreden.
Oud 19 april 2004, 14:43   #71
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Sommige dingen zijn gewoon te belangrijk om het volk niet over te raadplegen. Daarmee zijn we trouwens op niet ingeloste belofte nr. 87 van Konijnstadt met zijn 'burgermanifest'. Op zich ware dat nog niet zo erg aangezien vele 'polls' verlopen via steekproeven.
Uw punt ontgaat me volledig. Of dient een kleine opiniepeiling, uitgevoerd door één of ander onderzoeksbureau de status van een referendum te krijgen?

Citaat:
Maar tenzij uw hoofd de voorbije twee dagen in de grond stak, moet u hebben gemerkt dat de VRT en de Standaard er zich niets aan gelegen lieten om dit met megafoon en hoofdletters te verkondigen dat dit DE mening van de Vlaming was. En dat is populisme en zelfs regelrecht bedrog.
Dat gebeurt bij elke poll en valt af te keuren, maar ik zie de link niet met mijn post.

Citaat:
Zelfs bij polls naar kiesintenties zijn ze veel voorzichtiger en zijn de berichten ingebed in 'als' en 'steekproefsgewijs' en andere ontkrachtende termen.
Ik lees blijkbaar andere kranten dan jij, bij mij worden er voortdurend verregaande conclusies verbonden aan zo'n steekproef en zijn het enkel de partijkopstukken die wanhopig trachten de zaken in het juiste perspectief te zetten. Iets wat ze overigens nooit lukt.

Citaat:
Basta!
Jazeker!
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 14:49   #72
thePiano

Standaard

Citaat:
Sommige dingen zijn gewoon te belangrijk om het volk niet over te raadplegen.
Flauwe kul. Als je voor elk wetsvoorstel een referendum moet uitschrijven, en dan nog liefst bindend want anders heeft het helemaal geen zin, kan je niet regeren. Daarvoor heb je een bestuur verkozen, in wie je je vertrouwen stelt dat ze zullen uitvoeren wat ze beloofd hebben. Binnenkort krijg je de volgende volksraadpleging op 13 juni, en in december 2006 komt de volgende er alweer aanzetten. Voor mij is dat al meer dan genoeg. Je kan hier verdorie bijna elk jaar naar de verkiezingsbus gaan....
Oud 19 april 2004, 14:56   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Flauwe kul. Als je voor elk wetsvoorstel een referendum moet uitschrijven, en dan nog liefst bindend want anders heeft het helemaal geen zin, kan je niet regeren. Daarvoor heb je een bestuur verkozen, in wie je je vertrouwen stelt dat ze zullen uitvoeren wat ze beloofd hebben. Binnenkort krijg je de volgende volksraadpleging op 13 juni, en in december 2006 komt de volgende er alweer aanzetten. Voor mij is dat al meer dan genoeg. Je kan hier verdorie bijna elk jaar naar de verkiezingsbus gaan....
Ik vind uitbreiding van de EU anders wel belangrijk genoeg. Ik zou nog wel akkoord willen gaan dat het democratisch systeem zou moeten werken en dat onze verkozenen onze mening moeten verdedigen, maar :
1. ze verdedigen totaal het tegenovergestelde van wat ze in de verkiezingsstrijd beloven.
2. Europa wordt beschouwd als pensioenregeling voor afgedankte politici.
Oud 19 april 2004, 14:57   #74
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Niemand zegt dat er voor elk wetsvoorstel een referendum moet komen. En zolang die stembusgang neerkomt op het kiezen van een totaalpakket - te nemen of te laten - dat dan toch niet uitgevoerd wordt, heb ik liever als het moet elke week een referendum ipv het circus dat men nu om een of andere reden "democratie" noemt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 15:03   #75
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw punt ontgaat me volledig. Of dient een kleine opiniepeiling, uitgevoerd door één of ander onderzoeksbureau de status van een referendum te krijgen?
Als u mijn standpunt zo hevig kan verdraaien dan is het redelijk normaal dat het u ontgaat. Ik zeg gewoon dat :
1. uitbreiding van de EU te belangrijk is om daar een kleine opiniepeiling rond te doen.
2. zeker als die opiniepeiling dan in de nationale media inderdaad de status van referendum wordt toegedicht.

De link met uw post is dat u meteen staat te roepen dat we paranoia hebben terwijl het wel degelijk de peiling en de manier waarmee er wordt omgesprongen , is die compleet ingaat tegen de geest van de democratie.
Oud 19 april 2004, 15:03   #76
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
In mijn Standaard stond de vraag als volgt: Stel dat Turkije aan alle voorwaarden voldoet, mag het dan lid worden van de EU?"
Stond er ook bij welke woorwaarden dat waren of mocht iedereen dat voor zichzelf uitmaken?

En is het niet objectief zo dat turkije voorlopig niet aan alle officiële voorwaarden voldoet? En dat het enige wat je dus met zekerheid kan zeggen van die vraag is dat 30% vind dat turkije sowieso geen deel mag uitmaken van de EU?

Van die 70% die ja antwoorden zijn er waarschijnlijk maar een kleine minderheid die zeggen dat turkije nu al lid mag worden en de anderen zeggen 'nee nu niet want ze voldoen niet aan de voorwaarden'.?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 15:04   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Niemand zegt dat er voor elk wetsvoorstel een referendum moet komen. En zolang die stembusgang neerkomt op het kiezen van een totaalpakket - te nemen of te laten - dat dan toch niet uitgevoerd wordt, heb ik liever als het moet elke week een referendum ipv het circus dat men nu om een of andere reden "democratie" noemt.
Amen, waarde viervoeter.
Oud 19 april 2004, 15:06   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
In mijn Standaard stond de vraag als volgt: Stel dat Turkije aan alle voorwaarden voldoet, mag het dan lid worden van de EU?"
Stond er ook bij welke woorwaarden dat waren of mocht iedereen dat voor zichzelf uitmaken?
En meteen merk je dat de teneur van de koppen in de krant en de VRT berichtgeving niet meer is dan "Turkije mag van Vlaming bij EU" en dat op gezag van een "enquete".

*zucht*
Oud 19 april 2004, 15:08   #79
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Weer van die onzin. De toetredingsvoorwaarden zijn voor elk land dezelfde en die kan je vinden op de website van de Europese Unie.
Oud 19 april 2004, 15:09   #80
Tegendradigaard

Standaard

en die 1000 ondervraagden hebben volledig kennis genomen van die voorwaarden ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be