Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2009, 17:10   #61
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
Hoe het komt dat ONZE gevangenissen VOL zitten en ze in nederland cellen over hebben is toch duidelijk.............

Kijk, als ge uw gedetineerden (gestraften klinkt zo vies hé, zo on-menselijk) iedere dag laat kiezen uit een drie-gangen buffet en ge geeft ze TV én innternet op hun "KAMER"tje, en ge hebt een winkeltje waar ze GSM-kaarten én snoep kunnen kopen.... dan blijven die kerels hé....

Als ze u daarentegen iedere dag enkel laten kiezen uit pinda-kaas of pinda-kaas, en ge hebt een winkeltje waar je enkel duur "broodje-kroket" en slechte dure hoestbonbons verkoopt....... dan hebt ge plaats over..... denk ik !
Ik vrees dat het Nederlands bajesregime niet soberder is dan het Belgische .... maar weet niet zeker, want zelf nog nooit van binnen gezien.

Evengoed begrijp ik het verhaal niet want ik heb alleen nog maar gelezen over Nederlandse cellenTEKORTEN.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/cellentekort

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 23 april 2009 om 17:10.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 19:32   #62
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En wacht maar schoofzak, het gaat niet lang duren en straffen tot vijf jaar en langer worden ook niet meer uitgevoerd.

Waarom niet? Omdat de gevangenissen volzitten met mensen in voorarrest die niet veroordeeld zijn, en daar bent u volgens uw eigen woorden een fan van. U wil nog meer mensen in voorarrest dus stoppen met zagen.

Hoe meer mensen in voorarrest in de gevangenis hoe minder veroordeelden in de gevangenis, hoe sneller je dit pricipe begrijpt hoe rapper dat we er iets aan kunnen doen.
Dat er zoveel mensen in voorarrest zitten heeft enkel te maken met het feit dat justitie ongelooflijk traag werkt (heel de Belgische administratie en overheidsmallemolen werkt pokketraag met dank aan de bureaucratie).

Maar zoals ik al eerder heb gezegd komt niemand in voorarrest wanneer ze verdacht worden van prutsen of wanneer er geen enkele bewijzen zijn. Of denkt gij misschien dat verdachten van zware feiten thuis braafjes gaan zitten wachten tot hun proces voorkomt?

Laatst gewijzigd door Rapture : 23 april 2009 om 19:32.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 19:50   #63
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
heel de Belgische administratie en overheidsmallemolen werkt pokketraag met dank aan de bureaucratie
Hoe zou je nu willen dat een particratisch minister zijn departement als een echte manager leidt, terwijl hij zijn voetvolk zelf vooruit pistoneerde in ruil voor hun stem (en hand-, spant- en plakdiensten).

We dragen nu de tol van 50 jaar particratische vadsigheid. En dat hebben we met zijn allen gewild.

Maar over 5 jaar kantelt de steen van de pensioensoverslag ...

En tegen dan zitten de De Haene's/De Guchten/Van de la Notte's van deze wereld al lang in hun fiscaal paradijs, ver weg van de bevolking die ze belazerden .. Terwijl hier de burgeroorlog woedt ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be