![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,69% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 80,39% |
Neutraal |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de boerenbuiten was het niet beter, met loslopende bendes struikrovers , bloeddorstige huurlingen tijdelijk zonder werk en andere bokkerijders en voetenbranders... Incest en kinderverkrachting bestond natuurlijk ook, en dat laatste tot in de meest respectabele oorden, zoals in de kastelen bij de " edelen " ( zie het proces van Gilles de Rais bvb ) en in de kloosters en abdijen, waar volwassenen samen leefden met veel jongere ondergeschikten van dezelfde sexe ). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja beste vriend, maar in de middeleeuwen werden die mannen aan de schandpaal gehangen en mocht het publiek eens goed haar hartje uitleven, niet waar?
![]() Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo voor zo'n publiekelijke schandpaal. Ik zou dat misschien wel kunnen zeggen in een razernij, maar als puntje bij paaltje komt zal ik hier wel fel tegen gekant zijn. Waar ik dan weer wel voor ben is dat je niet zomaar veroordeelde pedofielen zonder boeh of bah terug in de maatschappij duwt. Dat kan niet, wij de bevolking verdienen immers beter. We zijn brave burgers, en de brave burgers verdienen toch wel brave burgers rondom hen te hebben. Daarom moeten ze VEROORDEELDE pedofielen of ter wel afmaken, of ter wel castreren. Dat is ons recht, dat is een plicht zelfs! [dramaqueen]would somebody just please think of the children!!![/dramaqueen] Als er een goed gerechtssyteem was hebben we helemaal geen 100 000 agenten nodig. Dan zouden de zware criminelen niet terug in de maatschappij geduwd worden. En dan heb ik het echt over de zwaar. De middelmatige moeten gewoon een goede sanctie krijgen, dat ze het echt leren. wat denk je dat er van dat minderjarig gasje gaat komen dat ongestraft agenten bij elkaar heeft geslagen? Die denkt: "Belgen zijn echt dom! In België, tozalik wa gaan die mij doen? die hebben geen plaats voor mij in den bak, ik ga goe wa pikken en mensen afrippen" Dat is de geschapen mentaliteit van vandaag. Er zou veel leed bespaard kunnen worden met een goed systeem, maar we falen. We worden internationaal uitgelachen! En ja, dan krijgde zo'ne tette gelijk mij dat het ff muug is en extrèém uitdraait. Maar geen zorgen, ik ben een brave burger, komt gewoon niet aan mijn dierbaren of ik flip door.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 29 april 2009 om 11:13. Reden: niet geslapen |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Wat zou jij ervan denken mocht een jaloerse vrouw/vriendin haar man een chip laten zetten, gewoon om te kunnen verifiëren dat hij wel recht naar huis komt en niet langs café, vriendinnetje of koerenkot passeert? Dat zou het familieleven ook beveiligen, dus de kinderen ten goede komen. Citaat:
![]() Citaat:
Een tip: geef haar opvoeding en voorlichting en ze zal een héél stuk veiliger zijn. Er sterven véél meer kinderen door ongevallen thuis, in de auto van de ouders of op school dan door "pedos" Vergelijk maar eens het aantal kinderen verkeerslachtoffers met het aantal pedomoorden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit forum is natuurlijk geen afspiegeling van de maatschappij in haar geheel, maar dat er zelfs hier, op het forum van de extremen, slechts een kleine minderheid gewonnen is voor dat volstrekt idiote voorstel, stemt me toch enigszins hoopvol.
Hopelijk zal de ex van La Liekens nog wat in de pap te brokken hebben en zal hij zijn kinderen kunnen behoeden voor hun bemoeizieke en paranoïde moeder. Arme kindjes... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien er op wijzen dat de vraag is:
"Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen?" Op welke wijze je dat ouders gaat verbieden is mij niet duidelijk.
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou dit niet in strijd zijn met de kinderrechten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan blijf ik bij mijn "ja" stem.
Alhoewel ik zelf het plaatsen van zo'n chip niet zou overwegen, is het aan de ouders om daar voor hun kinderen over te beslissen. Geen idee, leg eens uit.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 29 april 2009 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Filosoof, jaloezie en veiligheid niet combineren met deze chip he.
Ik ben heel duidelijk omtrent mijn standpunt betreft de chip: Enkel in noodgevallen. Ik als ouder heb geen gps tracer he, ik kan ook geen gsm's opsporen. Maar bevoegde personen kunnen dat wel. Ik vraag niet dat ik mijn kids mag opsporen. MAar ik vraag wel dat bevoegde personen de mogelijkheid hebben haar te tracen indien er een noodgeval plaatsvindt. Snappie? Heeft niets met privacy te maken
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kinderen hebben toch ook recht op privacy? ik weet dat je de brieven van kinderen niet mag openen als ouder, dus waarom zou je ze mogen traceren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tattoos ??? Piercings ??? Andere inplantaten of verminkingen (scarification was een tijdje terug mode) , ook de ouders die beslissen ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met een GSM, die ook niet zomaar door de eerste de beste getraceerd mag worden, maar wel tijdens een politieonderzoek (vermoedelijk op last van een onderzoeksrechter). Nogmaals, ik ben niet "voor" zo'n chip, maar verbieden lijkt me er over.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 29 april 2009 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn tattoo's en piercings dan nu bij kinderen verboden?
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 18 jaar toch? TENZIJ de ouder aanwezig is.
Tattoo ook 18 TENZIJ goedkeuring van de ouders Geef nou toch toe, als ouder heb je toch het recht te bepalen hoe safe je het speelt? Heeft hier echt niets met privacy te maken jongens en meisjes, haal dat ideetje uit je koppie.
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zal haar (nog te komen) broer ook zo streng bewaakt worden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Achja, er mag al eens gelachen worden ej
![]() Dat is hier al lang besproken! Dat soort zaken moet de mama maar regelen, daar trek ik mijn handjes van af. Mama zal wel tijdig voor de pil etc zorgen. Ik zal wel eens op een papiertje uittekenen wat de gevolgen van SOA kunnen zijn. Seks jah, als vader, liever zo lang mogelijk uitstellen. MAar ik ben niet naïef. Ze zal wel op "ontdekking" gaan he. Maar ik meen wanneer ik zeg: niet onder mijn dak (als ik thuis ben)
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat met een kind die niet wilt dat z'n ouders hem kunnen traceren? wat met ouders die er toch in slagen om hun kinderen continu te traceren? maw, staat het recht van de ouders om in nood hun kind te kunnen traceren boven het recht van het kind op privacy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |