Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen?
Ja 8 15,69%
Neen 41 80,39%
Neutraal 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2009, 10:37   #61
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En waarom zou ze met zo'n chip geen privacy hebben?
Als alleen de bevoegde personen in noodgevallen dat kunnen tracen, merkt zij er toch niets van?

Met een vergrootglas ga ik er nu ook niet opzitten, enfin past op... dat is relatief.

Maar uitgaan op haar 16? Ja, maar papa zal ze toch gaan afzetten en ophalen.
Blijven slapen met vriendinnetjes? Ja, als ik de ouders gesproken en gezien heb.

Ik bedoel dat zeker goed, ik ben gewoon zotgedraaid van al wat er in onze maatschappij gebeurd.
Kim De Gelder dat zomaar een kinderdagverblijf kan binnenlopen om kinderen af te maken.
Een jongetje dat niet ver van de school bijna in de auto wordt getrokken.
Weet je, 't moet je kind maar eens zijn denk je dan.
En als je dan een kind hebt, gaat dat gevoel heel diep, echt enorm diep. Als een vlijmscherp mes.

En zulke dingen blijven maar opnieuw en opnieuw gebeuren.
Eerlijk gezegd denk ik dat van alle tijden is. In de Middeleeuwen waren er trouwens veel meer moorden als nu . En verkrachtingen eveneens . Een vrouw die s'nachts alleen op stap ging in de stad ( pikdonker, géén verlichting ) kon zich op het ergste voorbereiden, en een mes kreeg je gemakkelijk in je lijf in de nauwe steegjes en straatjes. " Niet gezien, niet gepakt " was het immers in die tijd . Geen 100.000 flikken met vingerafdrukken, foto's en DNA-materiaal om je te pakken te krijgen, maar wél een martelkamer en een schavot indien je wél tegen de lamp liep !
Op de boerenbuiten was het niet beter, met loslopende bendes struikrovers , bloeddorstige huurlingen tijdelijk zonder werk en andere bokkerijders en voetenbranders...
Incest en kinderverkrachting bestond natuurlijk ook, en dat laatste tot in de meest respectabele oorden, zoals in de kastelen bij de " edelen " ( zie het proces van Gilles de Rais bvb ) en in de kloosters en abdijen, waar volwassenen samen leefden met veel jongere ondergeschikten van dezelfde sexe ).
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 11:08   #62
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ja beste vriend, maar in de middeleeuwen werden die mannen aan de schandpaal gehangen en mocht het publiek eens goed haar hartje uitleven, niet waar?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo voor zo'n publiekelijke schandpaal. Ik zou dat misschien wel kunnen zeggen in een razernij, maar als puntje bij paaltje komt zal ik hier wel fel tegen gekant zijn.
Waar ik dan weer wel voor ben is dat je niet zomaar veroordeelde pedofielen zonder boeh of bah terug in de maatschappij duwt. Dat kan niet, wij de bevolking verdienen immers beter.
We zijn brave burgers, en de brave burgers verdienen toch wel brave burgers rondom hen te hebben. Daarom moeten ze VEROORDEELDE pedofielen of ter wel afmaken, of ter wel castreren.
Dat is ons recht, dat is een plicht zelfs!
[dramaqueen]would somebody just please think of the children!!![/dramaqueen]

Als er een goed gerechtssyteem was hebben we helemaal geen 100 000 agenten nodig. Dan zouden de zware criminelen niet terug in de maatschappij geduwd worden. En dan heb ik het echt over de zwaar.
De middelmatige moeten gewoon een goede sanctie krijgen, dat ze het echt leren.

wat denk je dat er van dat minderjarig gasje gaat komen dat ongestraft agenten bij elkaar heeft geslagen? Die denkt: "Belgen zijn echt dom! In België, tozalik wa gaan die mij doen? die hebben geen plaats voor mij in den bak, ik ga goe wa pikken en mensen afrippen"
Dat is de geschapen mentaliteit van vandaag.

Er zou veel leed bespaard kunnen worden met een goed systeem, maar we falen. We worden internationaal uitgelachen!
En ja, dan krijgde zo'ne tette gelijk mij dat het ff muug is en extrèém uitdraait.
Maar geen zorgen, ik ben een brave burger, komt gewoon niet aan mijn dierbaren of ik flip door.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 29 april 2009 om 11:13. Reden: niet geslapen
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 11:10   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Eerlijk gezegd denk ik dat van alle tijden is. In de Middeleeuwen waren er trouwens veel meer moorden als nu . En verkrachtingen eveneens . Een vrouw die s'nachts alleen op stap ging in de stad ( pikdonker, géén verlichting ) kon zich op het ergste voorbereiden, en een mes kreeg je gemakkelijk in je lijf in de nauwe steegjes en straatjes. " Niet gezien, niet gepakt " was het immers in die tijd . Geen 100.000 flikken met vingerafdrukken, foto's en DNA-materiaal om je te pakken te krijgen, maar wél een martelkamer en een schavot indien je wél tegen de lamp liep !
Op de boerenbuiten was het niet beter, met loslopende bendes struikrovers , bloeddorstige huurlingen tijdelijk zonder werk en andere bokkerijders en voetenbranders...
Incest en kinderverkrachting bestond natuurlijk ook, en dat laatste tot in de meest respectabele oorden, zoals in de kastelen bij de " edelen " ( zie het proces van Gilles de Rais bvb ) en in de kloosters en abdijen, waar volwassenen samen leefden met veel jongere ondergeschikten van dezelfde sexe ).
Alles was vroeger toch beter???
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 11:38   #64
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik voel uw punt goed aan. Maar dit is een preventie actie in mijn voordeel, niet in dat van de NWO he.
Ik wist trouwens al op voorhand dat die chip voor commotie zou zorgen hier. Wist ik al door de reacties te lezen over die pedo site.
Misschien waai ik graag stof op, maar laat het geweten zijn: Ik verwelkom elke daad in het voordeel van onze kinderen, al draagt het maar een klein percentage bij.
Is dit hier dan een pedosite?
Citaat:
Helaas, niets. Valt weinig aan te doen, maar kan al met goede zekerheid zeggen, denk niet dat wij zo'n wacko's in de familie hebben.
Maarja, ik ben ook niet naïef, kan haar niet van elk geweld beschermen.
Maar ik kan toch maar proberen he? Ik neem de veiligheid van mijn kind heel serieus.
Weet je dat ik 's nachts tot tien maal ga checken of ze nog leeft? (gene swans, vriendin wordt er soms gek van)

Is het niet aan ons die risicofactor te beperken? De regering heeft hier ook een grote taak in. Maar ik vind dat onze regering vrij laks omgaat met pedofilie. Dat betreur ik.

Geen zorgen, leg al maandelijks opzij voor nen bodyguard als ze puberteit inschiet.
Je overdrijft wel.
Wat zou jij ervan denken mocht een jaloerse vrouw/vriendin haar man een chip laten zetten, gewoon om te kunnen verifiëren dat hij wel recht naar huis komt en niet langs café, vriendinnetje of koerenkot passeert? Dat zou het familieleven ook beveiligen, dus de kinderen ten goede komen.
Citaat:
Ik verwelkom elke daad in het voordeel van onze kinderen, al draagt het maar een klein percentage bij.
Een getrouwheidschip-uiteraard met klank?-voor al die venten zou dus ook OK zijn?

Citaat:
Geen zorgen, leg al maandelijks opzij voor nen bodyguard als ze puberteit inschiet
Pedos zijn geïnteresseerd in kinderen, niet in pubers. Pubers halen zélf hun stommiteiten uit. (gaan lopen met een vriendje naar Holland of zo)Er worden er dagelijks gemeld bij Childfocus. (als ze met hangende pootjes terugkomen, zwanger of zo meldt men dat uiteraard niet bij Childfocus-de schande!- en is er wééral ééntje voor altijd "vermist")

Een tip: geef haar opvoeding en voorlichting en ze zal een héél stuk veiliger zijn.
Er sterven véél meer kinderen door ongevallen thuis, in de auto van de ouders of op school dan door "pedos"
Vergelijk maar eens het aantal kinderen verkeerslachtoffers met het aantal pedomoorden.
Oud 29 april 2009, 12:01   #65
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Dit forum is natuurlijk geen afspiegeling van de maatschappij in haar geheel, maar dat er zelfs hier, op het forum van de extremen, slechts een kleine minderheid gewonnen is voor dat volstrekt idiote voorstel, stemt me toch enigszins hoopvol.

Hopelijk zal de ex van La Liekens nog wat in de pap te brokken hebben en zal hij zijn kinderen kunnen behoeden voor hun bemoeizieke en paranoïde moeder. Arme kindjes...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 12:07   #66
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Misschien er op wijzen dat de vraag is:
"Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen?"

Op welke wijze je dat ouders gaat verbieden is mij niet duidelijk.
Oud 29 april 2009, 12:20   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Bij wet?
Oud 29 april 2009, 12:22   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zou dit niet in strijd zijn met de kinderrechten?
Oud 29 april 2009, 12:23   #69
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bij wet?
Dan blijf ik bij mijn "ja" stem.

Alhoewel ik zelf het plaatsen van zo'n chip niet zou overwegen, is het aan de ouders om daar voor hun kinderen over te beslissen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zou dit niet in strijd zijn met de kinderrechten?
Geen idee, leg eens uit.

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 april 2009 om 12:24.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 12:24   #70
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Filosoof, jaloezie en veiligheid niet combineren met deze chip he.

Ik ben heel duidelijk omtrent mijn standpunt betreft de chip:
Enkel in noodgevallen.
Ik als ouder heb geen gps tracer he, ik kan ook geen gsm's opsporen.
Maar bevoegde personen kunnen dat wel.

Ik vraag niet dat ik mijn kids mag opsporen.
MAar ik vraag wel dat bevoegde personen de mogelijkheid hebben haar te tracen indien er een noodgeval plaatsvindt.

Snappie? Heeft niets met privacy te maken
Oud 29 april 2009, 12:27   #71
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alhoewel ik zelf het plaatsen van zo'n chip niet zou overwegen, is het aan de ouders om daar voor hun kinderen over te beslissen.

Geen idee, leg eens uit.
kinderen hebben toch ook recht op privacy? ik weet dat je de brieven van kinderen niet mag openen als ouder, dus waarom zou je ze mogen traceren?
Oud 29 april 2009, 12:28   #72
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alhoewel ik zelf het plaatsen van zo'n chip niet zou overwegen, is het aan de ouders om daar voor hun kinderen over te beslissen
Tattoos ??? Piercings ??? Andere inplantaten of verminkingen (scarification was een tijdje terug mode) , ook de ouders die beslissen ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 12:33   #73
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kinderen hebben toch ook recht op privacy? ik weet dat je de brieven van kinderen niet mag openen als ouder, dus waarom zou je ze mogen traceren?
Als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling dat ouders continu hun kinderen traceren, maar dat men ze in geval van verdwijning zou kunnen traceren.

Vergelijk het met een GSM, die ook niet zomaar door de eerste de beste getraceerd mag worden, maar wel tijdens een politieonderzoek (vermoedelijk op last van een onderzoeksrechter).

Nogmaals, ik ben niet "voor" zo'n chip, maar verbieden lijkt me er over.

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 april 2009 om 12:35.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 12:34   #74
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tattoos ??? Piercings ??? Andere inplantaten of verminkingen (scarification was een tijdje terug mode) , ook de ouders die beslissen ???
Zijn tattoo's en piercings dan nu bij kinderen verboden?
Oud 29 april 2009, 12:40   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn tattoo's en piercings dan nu bij kinderen verboden?
Ik dacht het wel...
Oud 29 april 2009, 12:42   #76
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

18 jaar toch? TENZIJ de ouder aanwezig is.
Tattoo ook 18 TENZIJ goedkeuring van de ouders

Geef nou toch toe, als ouder heb je toch het recht te bepalen hoe safe je het speelt?
Heeft hier echt niets met privacy te maken jongens en meisjes, haal dat ideetje uit je koppie.
Oud 29 april 2009, 12:53   #77
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom zou ze met zo'n chip geen privacy hebben?
Als alleen de bevoegde personen in noodgevallen dat kunnen tracen, merkt zij er toch niets van?

Met een vergrootglas ga ik er nu ook niet opzitten, enfin past op... dat is relatief.

Maar uitgaan op haar 16? Ja, maar papa zal ze toch gaan afzetten en ophalen.
Blijven slapen met vriendinnetjes? Ja, als ik de ouders gesproken en gezien heb.

Ik bedoel dat zeker goed, ik ben gewoon zotgedraaid van al wat er in onze maatschappij gebeurd.
Kim De Gelder dat zomaar een kinderdagverblijf kan binnenlopen om kinderen af te maken.
Een jongetje dat niet ver van de school bijna in de auto wordt getrokken.
Weet je, 't moet je kind maar eens zijn denk je dan.
En als je dan een kind hebt, gaat dat gevoel heel diep, echt enorm diep. Als een vlijmscherp mes.

En zulke dingen blijven maar opnieuw en opnieuw gebeuren.
En vanaf welke leeftijd stuur je ze wekelijks naar een vroedvrouw om haar hymen te doen verifiëren? En tot welke leeftijd? ('t is misschien veiliger om de vroedvrouw aan huis te laten komen)

Zal haar (nog te komen) broer ook zo streng bewaakt worden?Nee, hé?
Oud 29 april 2009, 12:57   #78
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Achja, er mag al eens gelachen worden ej

Dat is hier al lang besproken!
Dat soort zaken moet de mama maar regelen, daar trek ik mijn handjes van af.
Mama zal wel tijdig voor de pil etc zorgen. Ik zal wel eens op een papiertje uittekenen wat de gevolgen van SOA kunnen zijn.

Seks jah, als vader, liever zo lang mogelijk uitstellen.
MAar ik ben niet naïef. Ze zal wel op "ontdekking" gaan he.

Maar ik meen wanneer ik zeg: niet onder mijn dak (als ik thuis ben)
Oud 29 april 2009, 12:57   #79
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling dat ouders continu hun kinderen traceren, maar dat men ze in geval van verdwijning zou kunnen traceren.

Vergelijk het met een GSM, die ook niet zomaar door de eerste de beste getraceerd mag worden, maar wel tijdens een politieonderzoek (vermoedelijk op last van een onderzoeksrechter).

Nogmaals, ik ben niet "voor" zo'n chip, maar verbieden lijkt me er over.
mja, maar bij een GSM heb je nog altijd de keuze om hem mee te hebben of niet. of hem aan te zetten of niet.

wat met een kind die niet wilt dat z'n ouders hem kunnen traceren? wat met ouders die er toch in slagen om hun kinderen continu te traceren?

maw, staat het recht van de ouders om in nood hun kind te kunnen traceren boven het recht van het kind op privacy?
Oud 29 april 2009, 12:58   #80
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben op zoek waar ik die chip in mijn dochter kan laten steken.
Voor U uw oordeel velt:

Zo'n chip mag alleen maar gelocaliseerd worden wanneer er een noodgeval zich voordoet. Het is niet dat jij zomaar kan controleren waar je kind is.

Het artikel van Goedele spreekt voor zich:

Wat vinden jullie? Heeft ze gelijk of heeft ze niet gelijk?
Het gaat nu wel duidelijk bergaf met de (media) carriere van goedele
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be