Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2009, 18:04   #61
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Waar de mensen zich tegenwoordig toch druk om maken. Ik zou me eerder zorgen maken over het schrijnende gebrek aan respect voor onderwijzend personeel tegenwoordig. Gebrek aan respect voor alles eigenlijk.

"In mijnen tijd" kreeg ge af en toe een serieuze pets of metalen lat op uw vingers. En dat werkte. Er was respect.

Kids these days are pussies and crybabies.
Lol, nog zone ouwe gefrustreerde...

In mijn secundaire school zouden ze dat eens moeten proberen, die leerkracht zou gewoon 10 meppen terug krijgen.
Teachers these days are pussies and crybabies.

Respect is iets da ge moet verdienen en daar hebben vele ouwe leerkrachten het moeilijk mee, die denken omdat zij DE leerkracht zijn en zij MAAR leerlingen dat ze daarvoor het recht hebben om zich hautain te gedragen en tegelijk verwachten ze bijna dat hun leerlingen voor hen kruipen. Ik zie niet in waarom ik bevelen zou moeten opvolgen van 1 of andere paljas die zich verheven voelt boven de rest.

Laat mij raden, gij zijt zeker ook voor de herinvoering van de dienstplicht?
Oud 3 mei 2009, 18:10   #62
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Lol, nog zone ouwe gefrustreerde...

In mijn secundaire school zouden ze dat eens moeten proberen, die leerkracht zou gewoon 10 meppen terug krijgen.
Teachers these days are pussies and crybabies.

Respect is iets da ge moet verdienen en daar hebben vele ouwe leerkrachten het moeilijk mee, die denken omdat zij DE leerkracht zijn en zij MAAR leerlingen dat ze daarvoor het recht hebben om zich hautain te gedragen en tegelijk verwachten ze bijna dat hun leerlingen voor hen kruipen. Ik zie niet in waarom ik bevelen zou moeten opvolgen van 1 of andere paljas die zich verheven voelt boven de rest.

Laat mij raden, gij zijt zeker ook voor de herinvoering van de dienstplicht?
Dienstplicht ALL THE WAY.

En over uw commentaar van waarom ge respect zou moeten hebben voor uw leraars.... Met een attitude als de uwe zie ik grote problemen in uw professionele (non-)toekomst.

Waarom respect voor uw toekomstige baas hebben ?

Ik wens u een fijn leven zuigend aan de tiet van de sociale zekerheid. Dan hebt ge niemand die u ooit zegt wat te doen.

Wat dan natuurlijk ook weer een perfect voorbeeld is van wat er tegenwoordig mis is met onze maatschappij.
Oud 3 mei 2009, 18:23   #63
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dienstplicht ALL THE WAY.

En over uw commentaar van waarom ge respect zou moeten hebben voor uw leraars.... Met een attitude als de uwe zie ik grote problemen in uw professionele (non-)toekomst.

Waarom respect voor uw toekomstige baas hebben ?

Ik wens u een fijn leven zuigend aan de tiet van de sociale zekerheid. Dan hebt ge niemand die u ooit zegt wat te doen.

Wat dan natuurlijk ook weer een perfect voorbeeld is van wat er tegenwoordig mis is met onze maatschappij.
Waarom ik respect zou hebben voor mijne baas alias werkGEVER? Toch wel, want die betaalt mij. Bij mijn weten heb ik nooit een cent gekregen van mijn leerkrachten. Trouwens ge hoeft mij niet af te schilderen als een enfant terrible, met mijn meeste leerkrachten had ik een goeie band, over enkele maanden heb ik mijn unief diploma op zak. Maar ik heb dan ook de luxe gehad van vooral leerkrachten te hebben die de leerlingen met respect benaderen en daarvoor ook respect terugkregen, als zij mij iets vroegen deed ik dat meestal met plezier, we mochten die bij de voornaam aanspreken. Maar waar ik NIET mee om kan zijn die pretentieuze zakken (die thuis wrs. onder de sloef liggen en hun frustraties maar in de klas komen botvieren), die denken dat de leerlingen zijn persoonlijke slaafjes zijn die bij elke ongehoorzaamheid gestraft moeten worden en die denken OMDAT ze leerkracht zijn ze daarom respect verdienen, die bijna een appelflauwte krijgen als iemand het waagt hem niet met "meester" aan te spreken. Met dergelijke scholen kweekt ge gewoon regimeslaafjes die getraind zijn in het slaafs opvolgen van bevelen zonder zich af te vragen waarom. Hetzelfde met die belachelijke dienstplicht, waarom luisteren naar 1 of andere brullende mafketel van een sergeant?

Ik respecteer mensen voor wat ze doen en niet om wie ze zijn. Ik volg alleen orders op als ik er iets voor terugkrijg. Tuurlijk luister ik naar mijn werkgever, die betaalt mij er namelijk voor.
Oud 3 mei 2009, 18:30   #64
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Waarom ik respect zou hebben voor mijne baas alias werkGEVER? Toch wel, want die betaalt mij. Bij mijn weten heb ik nooit een cent gekregen van mijn leerkrachten. Trouwens ge hoeft mij niet af te schilderen als een enfant terrible, met mijn meeste leerkrachten had ik een goeie band, over enkele maanden heb ik mijn unief diploma op zak. Maar ik heb dan ook de luxe gehad van vooral leerkrachten te hebben die de leerlingen met respect benaderen en daarvoor ook respect terugkregen, als zij mij iets vroegen deed ik dat meestal met plezier, we mochten die bij de voornaam aanspreken. Maar waar ik NIET mee om kan zijn die pretentieuze zakken (die thuis wrs. onder de sloef liggen en hun frustraties maar in de klas komen botvieren), die denken dat de leerlingen zijn persoonlijke slaafjes zijn die bij elke ongehoorzaamheid gestraft moeten worden en die denken OMDAT ze leerkracht zijn ze daarom respect verdienen, die bijna een appelflauwte krijgen als iemand het waagt hem niet met "meester" aan te spreken. Met dergelijke scholen kweekt ge gewoon regimeslaafjes die getraind zijn in het slaafs opvolgen van bevelen zonder zich af te vragen waarom. Hetzelfde met die belachelijke dienstplicht, waarom luisteren naar 1 of andere brullende mafketel van een sergeant?

Ik respecteer mensen voor wat ze doen en niet om wie ze zijn. Ik volg alleen orders op als ik er iets voor terugkrijg. Tuurlijk luister ik naar mijn werkgever, die betaalt mij er namelijk voor.
You just made my point. Thank you.
Oud 3 mei 2009, 23:58   #65
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
You just made my point. Thank you.
Als gij een mierenkolonie ziet geraakt gij zeker opgewonden?
Oud 4 mei 2009, 00:12   #66
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar de mensen zich tegenwoordig toch druk om maken. Ik zou me eerder zorgen maken over het schrijnende gebrek aan respect voor onderwijzend personeel tegenwoordig. Gebrek aan respect voor alles eigenlijk.

"In mijnen tijd" kreeg ge af en toe een serieuze pets of metalen lat op uw vingers. En dat werkte. Er was respect.

Dat leerkrachten meer respect verdienen is correct, maar dat verkrijgt ge niet door op de leerlingen te kloppen (of andere lijfstraffen). Het enige dat ge dan creëert is angst voor de leerkracht, maar dat is zeker niet hetzelfde als respect.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 07:23   #67
grimbergen
Banneling

Standaard

Bij steiner gaat het niet om het disciplineren maar om de wet van de sterkste. De sterke leerlingen zullen de scholen overleven de zwakken gaan eruit. Het gaat om het elitaire het harde. Meerdere ouders halen hun kinderen weg uit de miserie van dagelijke vernederingen. Een groep bullebakken kiest een zwakke leerling eruit en pest totdat de leerling het niet meer aankan. De leraren kijken toe en zien dat het goed is. De ouders van de gepeste leerling moeten inzien dat hun kind geen steinermateriaal is te zwak. Het is zo dat bullebakken worden gemaakt in de steinerschool. Vriendjes van vriendjes mogen bijna gratis naar steiner de andere worden systematisch geselecteerd zodat ze zeker minstens 125 euro/maand moeten betalen. Ze zijn niet slim ze zijn dom maar ook daar een oplossing voor. De rijke gaan naar een prive school om bij te leren voor ze naar het middelbaar gaan. De armen naar het bijzonder onderwijs om bij te studeren. Ik ken mensen die meer dan 4000 euro extra ( boven de 125 euro per maand dat ze aan steiner betalen) hebben gegeven aan bijlessen per jaar. Zeer lucratief gedoe met die leerkrachten. Bovendien hoeven die leerkrachten gaan diploma van onderwijzer te hebben. Een cursuske volgen over steiner is voldoende. Als ze de sectarische rituelen maar kunnen doen dan mogen ze lesgeven. Het is om te gieren brullen lachen die sektarische bullshit van de steinerscholen. Wist je overigens dat in israel de steinerscholen een grote opmars kennen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 4 mei 2009 om 07:25.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 11:04   #68
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Dit doen volwassen aanhangers van Rudolf Steiner:
Euritmie
En zo leren ze het op school:
Advent 1993, euritmie in klas vier
Over her racisme bij de antroposofen:
Antroposofisch racisme: rassenleer met charisma
Citaat:
Een moeder van een leerling op die school ontdekte bij haar kind een schrift met daarop de tekst 'rassenkunde';. Zij vond hierin enkele racistische uitspraken van de leerkracht zoals: "negers hebben dikke lippen en een groot gevoel voor ritmiek" en "de altijd blijvende glimlach van de gele mens verbergt de emoties" en eiste opheldering. Een aantal leerkrachten verklaarden achter de lesstof te staan. Op een ouderavond kreeg zij van andere ouders te horen: "Als jij Rudolf Steiner zou begrijpen, zou je zijn gedachten over 'rassen' wel onderschrijven. Uit het feit dat je zijn gedachten niet onderschrijft blijkt, dat jij Steiner niet hebt begrepen."
En over de extra plussen die blonde mensen hebben weet Rudolf het volgende te vertellen:
Citaat:
"Blond haar geeft in de bron verstandigheid. Omdat ze zo weinig in de ogen stuwen, houden ze hun voedingsstoffen in hun hersens en krijgen daar verstand en wijsheid door. Die met bruin haar stoten in hun ogen en haren wat de blonden in hun hersens vasthouden. Daardoor worden de donkeren materialistisch en hebben alleen aandacht voor wat men zien kan (...) Maar mettertijd gaat die blondheid verloren omdat het mensenras zwakker wordt. Tenslotte zullen er alleen zwart- en bruinharige mensen overblijven; als er niets aan wordt gedaan, zullen die tevens dom blijven." (Steiners 'Gezondheid en ziekte': voordrachten voor arbeiders bij de bouw van het Goetheanum in Dornach, Zeist 1977, bladzijde 83-85)
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 21:03   #69
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Bij steiner gaat het niet om het disciplineren maar om de wet van de sterkste. De sterke leerlingen zullen de scholen overleven de zwakken gaan eruit. Het gaat om het elitaire het harde. Meerdere ouders halen hun kinderen weg uit de miserie van dagelijke vernederingen. Een groep bullebakken kiest een zwakke leerling eruit en pest totdat de leerling het niet meer aankan. De leraren kijken toe en zien dat het goed is. De ouders van de gepeste leerling moeten inzien dat hun kind geen steinermateriaal is te zwak. Het is zo dat bullebakken worden gemaakt in de steinerschool. Vriendjes van vriendjes mogen bijna gratis naar steiner de andere worden systematisch geselecteerd zodat ze zeker minstens 125 euro/maand moeten betalen. Ze zijn niet slim ze zijn dom maar ook daar een oplossing voor. De rijke gaan naar een prive school om bij te leren voor ze naar het middelbaar gaan. De armen naar het bijzonder onderwijs om bij te studeren. Ik ken mensen die meer dan 4000 euro extra ( boven de 125 euro per maand dat ze aan steiner betalen) hebben gegeven aan bijlessen per jaar. Zeer lucratief gedoe met die leerkrachten. Bovendien hoeven die leerkrachten gaan diploma van onderwijzer te hebben. Een cursuske volgen over steiner is voldoende. Als ze de sectarische rituelen maar kunnen doen dan mogen ze lesgeven. Het is om te gieren brullen lachen die sektarische bullshit van de steinerscholen. Wist je overigens dat in israel de steinerscholen een grote opmars kennen.
wat die bijlessen betreft wist een grootouder me het volgende te vertellen:

Citaat:
Klacht van een grootouder

‘Ik vraag me als grootouder van kinderen die naar een steinerschool gaan af wat eigenlijk de bedoeling is van zo’n school. Zowel ik als mijn man gaan er in ieder geval vanuit dat een kind op school tenminste de basisvaardigheden lezen, schrijven en rekenen mag verwerven en een goede werkhouding ontwikkelt. Aan de hand van wat ik bij mijn kleinkinderen kan zien besteedt men daar in de steinerschool niet al te veel aandacht aan.

Je hoeft geen onderwijsdeskundige te zijn om te zien dat er in de praktijk van de steinerschool een en ander scheelt. Mijn kleinkinderen doen in de steinerschool eigenlijk meer poetscorvee dan dat ze effectief met gericht taal- en rekenonderwijs bezig zijn. Dit is voor mij de verklaring voor het feit dat een van hen na vier jaar steinerschool zo goed als niet kan lezen of schrijven. Hierover een gesprek beginnen met de leraren is zinloos, dat heeft mijn man al geprobeerd. ‘Niet voor rede vatbaar’ klonk het toen hij thuiskwam.
Het vervolg kan je hier lezen.
Oud 4 mei 2009, 21:38   #70
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Toch, dit als onderwijsprincipe willen invoeren komt me nogal héél wereldvreemd over...

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 mei 2009 om 21:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 21:45   #71
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Dit doen volwassen aanhangers van Rudolf Steiner:
Euritmie
En zo leren ze het op school:
Advent 1993, euritmie in klas vier
Over her racisme bij de antroposofen:
Antroposofisch racisme: rassenleer met charisma
Citaat:
Een moeder van een leerling op die school ontdekte bij haar kind een schrift met daarop de tekst 'rassenkunde';. Zij vond hierin enkele racistische uitspraken van de leerkracht zoals: "negers hebben dikke lippen en een groot gevoel voor ritmiek" en "de altijd blijvende glimlach van de gele mens verbergt de emoties" en eiste opheldering. Een aantal leerkrachten verklaarden achter de lesstof te staan. Op een ouderavond kreeg zij van andere ouders te horen: "Als jij Rudolf Steiner zou begrijpen, zou je zijn gedachten over 'rassen' wel onderschrijven. Uit het feit dat je zijn gedachten niet onderschrijft blijkt, dat jij Steiner niet hebt begrepen."
Citaat:
En over de extra plussen die blonde mensen hebben weet Rudolf het volgende te vertellen:
Citaat:
"Blond haar geeft in de bron verstandigheid. Omdat ze zo weinig in de ogen stuwen, houden ze hun voedingsstoffen in hun hersens en krijgen daar verstand en wijsheid door. Die met bruin haar stoten in hun ogen en haren wat de blonden in hun hersens vasthouden. Daardoor worden de donkeren materialistisch en hebben alleen aandacht voor wat men zien kan (...) Maar mettertijd gaat die blondheid verloren omdat het mensenras zwakker wordt. Tenslotte zullen er alleen zwart- en bruinharige mensen overblijven; als er niets aan wordt gedaan, zullen die tevens dom blijven." (Steiners 'Gezondheid en ziekte': voordrachten voor arbeiders bij de bouw van het Goetheanum in Dornach, Zeist 1977, bladzijde 83-85)

't Begint te dagen waarom de Steinerscholen in bepaalde kringen op succes kunnen rekenen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 mei 2009 om 21:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 22:36   #72
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Goed dat we filosoof nog hebben om steeds nieuwe inzichten aan te brengen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 08:25   #73
vervreemdebelg
Partijlid

vervreemdebelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Respect voor de metalen lat, my arse Misschien wel. Voor degene die die lat hanteert hangt af van de situatie.
Je kan respect nie afdwingen, zo simple is het.

Why are so many in the caring professions only capable of caring if it's on their own terms?

Laatst gewijzigd door vervreemdebelg : 5 mei 2009 om 08:26.
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 10:55   #74
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

De steinerschool waar die lijfstraffen werden ingecalculeerd in het project 'Romeinen' heeft misschien de oplossing voor het probleem gevonden: laat ons een kinderverzorgster aannemen. Dit staat op de website van de school:

Citaat:
DRINGEND: Vanaf 4 mei en ook voor het volgende schooljaar.
We zijn op zoek naar een goede medewerker (m/v) die graag een gecombineerde deeltijdse job opneemt. Het gaat om een pakket van 9 uren kinderverzorging in de speelklassen, naschoolse opvang voor de jongste kinderen op de vier lange schooldagen van 15.30u tot ongeveer 18u en middagtoezicht bij de speelklassen, eveneens op de vier lange schooldagen. Graag werken met de kleinere kinderen, enthousiast zijn voor de steinerpedagogie en zich vlot kunnen inpassen in de schoolafspraken zijn noodzakelijke voorwaarden.
Moeten die zich dan eerst verdiepen in Romeins recht?
Oud 5 mei 2009, 18:23   #75
BorderLine
Vreemdeling

Standaard

het gat helemal niet over de straffen zelf, mar over de ervaring die ze ervan zouden moeten opdoen over straffen in het algemeen ... effe serious, he, de steinerschool is te soft, niet te streng, dit is volledig uit zijn context getrokken ( niet dat ik de steinerschool wil verdedigen, die scholen produceren niets als extreem linkse losers)
BorderLine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 11:41   #76
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Quote van de week. De directrice van de Leuvense steinerschool in De Standaard http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=KD29JGVB.

Citaat:
ER ZIJN TOCH GEEN KLAPPEN GEVALLEN
De ouders van de kinderen die naar die school gaan, zouden zich nu toch vragen mogen stellen, niet? Het is pas een lijfstraf wanneer er klappen vallen?
Oud 6 mei 2009, 12:02   #77
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Goed dat we filosoof nog hebben om steeds nieuwe inzichten aan te brengen.
per toeval gisteren 'storytelling' gezien, kan nog van pas komen
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 15:07   #78
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
per toeval gisteren 'storytelling' gezien, kan nog van pas komen
In welke zin?
Oud 28 juli 2010, 09:20   #79
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

De Leuvense steinerschool heeft het dan toch klaargespeeld om het nog erger te maken dan het al was.

De lagere school van de Leuvense steinerschool De Zonnewijzer verkeert in zwaar weer. Op advies van Onderwijsinspectie is de procedure tot intrekking van erkenning opgestart. Als de intrekking door de Vlaamse regering wordt bekrachtigd, betekent dit waarschijnlijk het einde van de school. Een niet-erkende school heeft geen recht op overheidssubsidies.
Aanleiding tot het opstarten van de procedure is een derde doorlichtingsverslag in drie jaar tijd waaruit blijkt dat de school niet in staat is ernstige tekortkomingen weg te werken. Het gaat voornamelijk over het zorgaanbod in de school. Onderwijsinspectie bracht dan ook een ongunstig advies uit. De Standaard schrijft:

Citaat:
De Zonnewijzer kreeg begin juni bezoek van de onderwijsinspectie. Die gaf de Leuvense steinerschool een ongunstig advies. Iets wat zelden voorkomt. Het betekent dat de procedure is ingezet om de erkenning – en dus ook de subsidies – van de school te schrappen. Het einde van de subsidies betekent naar alle waarschijnlijkheid ook het einde van de school. Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=RO2TA6JQ
De voorbije drie jaar had de Zonnewijzer ook nog met andere problemen te kampen. Naar aanleiding van de controversiële pedagogische aanpak waarop sommige leraren zich beroepen, kreeg de school zowel in 2007 als in 2009 veel negatieve persbelangstelling. Verscheidene ouders stuurden aan de school en Onderwijsinspectie brieven waarin ze hun ongenoegen over de school uitten.
Oud 28 juli 2010, 09:41   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Ik mis eerlijk gezegd enige empathie.

Er is toch een verschil tussen 'klassikaal' turnoefeningen doen om de conditie te verbeteren en 'als enige' voor de hele klas te worden vernederd. Want dat gebeurt wanneer je iemand op zo'n manier te zet dat die de trap afvalt.

Dat is toch het punt: dat een iemand publiek wordt gestraft. Hoelang is het geleden dat erop het dorpsplein van die schandpalen stonden?
Publiek straffen is inderdaad iets dat not done is, vernederen hoort niet bij de straf.

Maar streng en rechtvaardig straffen is iets waar ik het wel eens mee ben, (zonder daarbij iemand af te kloppen natuurlijk... )

in t tweede jaar van de basisschool,... hij had er genoeg van, ik was de voorlaatste die buitenging, en achter mij viel de deur dicht, ... de dien achter mij had nogal lastig gedaan, ... t was nog eene van den ouwe stempel zo nog ne goeie strenge die de stokmeter nog hanteerde, (en niet alleen als aanwijsstok... )

geen getuigen, ... en ik denk wel dat t zeer deed...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be