![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In mijn secundaire school zouden ze dat eens moeten proberen, die leerkracht zou gewoon 10 meppen terug krijgen. Teachers these days are pussies and crybabies. Respect is iets da ge moet verdienen en daar hebben vele ouwe leerkrachten het moeilijk mee, die denken omdat zij DE leerkracht zijn en zij MAAR leerlingen dat ze daarvoor het recht hebben om zich hautain te gedragen en tegelijk verwachten ze bijna dat hun leerlingen voor hen kruipen. Ik zie niet in waarom ik bevelen zou moeten opvolgen van 1 of andere paljas die zich verheven voelt boven de rest. Laat mij raden, gij zijt zeker ook voor de herinvoering van de dienstplicht?
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En over uw commentaar van waarom ge respect zou moeten hebben voor uw leraars.... Met een attitude als de uwe zie ik grote problemen in uw professionele (non-)toekomst. Waarom respect voor uw toekomstige baas hebben ? Ik wens u een fijn leven zuigend aan de tiet van de sociale zekerheid. Dan hebt ge niemand die u ooit zegt wat te doen. Wat dan natuurlijk ook weer een perfect voorbeeld is van wat er tegenwoordig mis is met onze maatschappij.
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik respecteer mensen voor wat ze doen en niet om wie ze zijn. Ik volg alleen orders op als ik er iets voor terugkrijg. Tuurlijk luister ik naar mijn werkgever, die betaalt mij er namelijk voor.
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Staatssecretaris
|
![]() Als gij een mierenkolonie ziet geraakt gij zeker opgewonden?
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Bij steiner gaat het niet om het disciplineren maar om de wet van de sterkste. De sterke leerlingen zullen de scholen overleven de zwakken gaan eruit. Het gaat om het elitaire het harde. Meerdere ouders halen hun kinderen weg uit de miserie van dagelijke vernederingen. Een groep bullebakken kiest een zwakke leerling eruit en pest totdat de leerling het niet meer aankan. De leraren kijken toe en zien dat het goed is. De ouders van de gepeste leerling moeten inzien dat hun kind geen steinermateriaal is te zwak. Het is zo dat bullebakken worden gemaakt in de steinerschool. Vriendjes van vriendjes mogen bijna gratis naar steiner de andere worden systematisch geselecteerd zodat ze zeker minstens 125 euro/maand moeten betalen. Ze zijn niet slim ze zijn dom maar ook daar een oplossing voor. De rijke gaan naar een prive school om bij te leren voor ze naar het middelbaar gaan. De armen naar het bijzonder onderwijs om bij te studeren. Ik ken mensen die meer dan 4000 euro extra ( boven de 125 euro per maand dat ze aan steiner betalen) hebben gegeven aan bijlessen per jaar. Zeer lucratief gedoe met die leerkrachten. Bovendien hoeven die leerkrachten gaan diploma van onderwijzer te hebben. Een cursuske volgen over steiner is voldoende. Als ze de sectarische rituelen maar kunnen doen dan mogen ze lesgeven. Het is om te gieren brullen lachen die sektarische bullshit van de steinerscholen. Wist je overigens dat in israel de steinerscholen een grote opmars kennen.
Laatst gewijzigd door grimbergen : 4 mei 2009 om 07:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Minister
|
![]() Dit doen volwassen aanhangers van Rudolf Steiner:
Euritmie En zo leren ze het op school: Advent 1993, euritmie in klas vier Over her racisme bij de antroposofen: Antroposofisch racisme: rassenleer met charisma Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() 't Begint te dagen waarom de Steinerscholen in bepaalde kringen op succes kunnen rekenen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 4 mei 2009 om 21:46. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed dat we filosoof nog hebben om steeds nieuwe inzichten aan te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Je kan respect nie afdwingen, zo simple is het. Why are so many in the caring professions only capable of caring if it's on their own terms? Laatst gewijzigd door vervreemdebelg : 5 mei 2009 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() De steinerschool waar die lijfstraffen werden ingecalculeerd in het project 'Romeinen' heeft misschien de oplossing voor het probleem gevonden: laat ons een kinderverzorgster aannemen. Dit staat op de website van de school:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Vreemdeling
|
![]() het gat helemal niet over de straffen zelf, mar over de ervaring die ze ervan zouden moeten opdoen over straffen in het algemeen ... effe serious, he, de steinerschool is te soft, niet te streng, dit is volledig uit zijn context getrokken ( niet dat ik de steinerschool wil verdedigen, die scholen produceren niets als extreem linkse losers)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Quote van de week. De directrice van de Leuvense steinerschool in De Standaard http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=KD29JGVB.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() De Leuvense steinerschool heeft het dan toch klaargespeeld om het nog erger te maken dan het al was.
De lagere school van de Leuvense steinerschool De Zonnewijzer verkeert in zwaar weer. Op advies van Onderwijsinspectie is de procedure tot intrekking van erkenning opgestart. Als de intrekking door de Vlaamse regering wordt bekrachtigd, betekent dit waarschijnlijk het einde van de school. Een niet-erkende school heeft geen recht op overheidssubsidies. Aanleiding tot het opstarten van de procedure is een derde doorlichtingsverslag in drie jaar tijd waaruit blijkt dat de school niet in staat is ernstige tekortkomingen weg te werken. Het gaat voornamelijk over het zorgaanbod in de school. Onderwijsinspectie bracht dan ook een ongunstig advies uit. De Standaard schrijft: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar streng en rechtvaardig straffen is iets waar ik het wel eens mee ben, (zonder daarbij iemand af te kloppen natuurlijk... ) in t tweede jaar van de basisschool,... hij had er genoeg van, ik was de voorlaatste die buitenging, en achter mij viel de deur dicht, ... de dien achter mij had nogal lastig gedaan, ... t was nog eene van den ouwe stempel zo nog ne goeie strenge die de stokmeter nog hanteerde, (en niet alleen als aanwijsstok... ) geen getuigen, ... en ik denk wel dat t zeer deed... |
|
![]() |
![]() |