![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementslid
|
![]() Omdat Belgen zichzelf altijd zielig blijven vinden en slachtoffer van de Nederlanders. Of liever gezegd: Nederland is de grootste bedreiging voor het voortbestaan van België omdat er diepgewortelde verbintenissen zijn tussen de Nederlandstalige gebieden. Om die verbintenissen tegen te gaan worden de Noord-Nederlands beschimpt en gehaat. Wat aangeeft dat vlamignen blijkbaar nog steeds mentaal genoeg niet sterk staan tegenover de noorderburen die de rancune allang achter zich hebben gelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Om even terug te komen op het onderwerp: de vraag wordt misschien beter geformuleerd als: wat heeft Belgié voor meerwaarde voor haar inwoners. Zoals Nederland voor België belangrijk is als handelspartner die heel veel monden voedt, zo is dat omgekeerd ook. We moeten niet gaan doen alsof dat niet zo is. Maar de vraag mag nie zijn wat België voor meerwaarde heeft voor Nederland of voor welk ander land dan ook, maar wat die waarde is voor de Belgen. Zodra een volk het idee heeft dat haar soevereiniteit wordt beknot, dan komt zij in het geweer. Het Vlaamse volk heeft dat idee duidelijk. Tenminste, een groot deel daarvan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij zijn al die dingen in Vlaanderen beter dan in Wallonie, behalve mischien de gastronomie. Uit vergelijkend internationaal onderzoek blijkt keer op keer dat de Walen het Belgische gemiddelde omlaag halen bij zaken als onderwijs, gezondheidszorg, etc. Dus beantwoord nou eindelijk eens mijn vraag. Wat voor meerwaarde heeft Belgie voor de Vlamingen? Wat biedt Belgie dat ze eigenlijk niet beter zelf kunnen doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn voorbeelden genoeg van andere Bourgondische Europese landen die liever Hollandse uitlaten dan koplampen zien. Enkele noemen ? Frankrijk : Een Franse graaf die een hotel uitbaat in zijn kasteel vroeg me bij reservatie of ik Hollander was. Ik antwoord neen, ik ben Belg ! Oké zei hij, les Belges sommes comme nous. Italianen en Hollanders gaan ook niet zo goed samen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2009 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Nog niet.
Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2009 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hier dus wel. hoe komt dat dan? zou het in Nederland toch beter zijn??
off topic: gisteren en eergisteren in Nederland geweest, Zeeland. 2 x schitterend gegeten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Frankrijk is er ook het voorbeeld van de Nederlander die zich perfect heeft aangepast : Dave.
http://www.youtube.com/watch?v=UbaxLpsMnCc OK, dat is de oude generatie, zijn grote hits in Franstalig België en in Frankrijk dateren van de jaren 70 maar daarover gaat het niet. Hij heeft zich perfect aan Frankrijk aangepast en heeft al meermaals in interviews gezegd dat hij voor niets ter wereld naar Nederland zou terug willen gaan. Hij kan er ook genieten van een zeer grote populariteit en de Fransen stellen zich helemaal geen vragen over het feit dat hij uit Nederland komt. Laatst gewijzigd door Everytime : 3 mei 2009 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan natuurlijk ook zijn dat u vlug tevreden bent. Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2009 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik was met een gezelschap die op culinair vlak absoluut niet snel tevreden was, geen schrik.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Dat Nederland culinair niet hoogstaand is zul je mij niet zien ontkennen. Alhoewel er de laatste jaren veel is verbeterd. Ook kan ik samen met buitenlanders hard lachen om fenomenen als de Febo. Waar ik me wel aan erger is dat jullie Belgen dat maar blijven inwrijven, jaar in jaar uit. Geloof, me jullie Belgen hebben ook een aantal zeer grote gebreken. Maar ik voel me totaal niet geroepen om jullie daar constant aan te herinneren. Dat is een kwestie van beleefdheid. Een beleefdheid die de constant Nederland afzeikende Belgen niet hebben.
|
![]() |
![]() |