Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2009, 20:59   #61
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De toegangsprijzen van festivals vergelijken is hier in deze discussie niet van toepassing. Toch wil ik even kwijt dat Rock Werchter, toch het bekendste geesteskindje van de Schuur, (bijna) elke keer massa's volk trekt, een internationale bekendheid geniet èn een uitstekende reputatie geniet.

Dus het zal al bij al nog wel meevallen denk ik.
En die artiesten verdienen dan ook hunnen boterham met live-optredens. Probleem opgelost.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 21:05   #62
Heftruck

Standaard

Citaat:
De meeste componisten, muzikanten, zangers enz. maken integraal en onlosmakelijk deel uit van de muziekindustrie. Deze scheiden is quasi onmogelijk.
Als ge daarmee bedoelt dat de meeste muziekproducenten onlosmakelijk verbonden zijn met de uitgevers, dan zijt ge dikke zever aan 't vertellen. Die scheiden is prima doenbaar. Er zijn er die dat succesvol doen. Er zijn er ook die buiten muziek maken een andere 'gewone' job hebben om de eindjes aan elkaar te maken.

Gij lijkt maar te eisen dat als ge muziek maakt en iemand luistert daar naar, dan moet die persoon zowiezo betalen, tenzij de muzikanten zelf hun muziek gratis weggeven, iets wat tegenwoordig schering en inslag is.

Ge zou goed nen typische CEO van een groot uitgeversbedrijf kunnen zijn als ik u zo aanhoor.
Oud 9 mei 2009, 21:19   #63
Heftruck

Standaard

Oud 9 mei 2009, 21:19   #64
Heftruck

Standaard

Oud 9 mei 2009, 21:22   #65
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Als ge daarmee bedoelt dat de meeste muziekproducenten onlosmakelijk verbonden zijn met de uitgevers, dan zijt ge dikke zever aan 't vertellen. Die scheiden is prima doenbaar. Er zijn er die dat succesvol doen. Er zijn er ook die buiten muziek maken een andere 'gewone' job hebben om de eindjes aan elkaar te maken.
En er zijn er ook die maar wat uit hun nek kletsen. De muziekindustrie is een ingewikkeld kluwen van componisten, muzikanten, producers, zangers + alles wat te maken heeft met de productie, distributie en promotie van CD's.

Véél mensen hebben inkomstenverlies door het massaal gedownload. Ik begrijp niet dat er hierover eigenlijk gedebatteerd hoeft te worden. Of denk je echt dat 40 miljard illegale downloads in 2008 veel muzikanten, zangers e.d. rijk gemaakt heeft ? Of van een inkomen voorzien heeft ?

Citaat:
Gij lijkt maar te eisen dat als ge muziek maakt en iemand luistert daar naar, dan moet die persoon zowiezo betalen
Ja ik weet het, het is bijzonder absurd om te pleiten voor een (kleine) vergoeding voor de mensen die maanden gezwoegd hebben op een bepaald album. Soms heb ik zo van die gekke gedachten.

Citaat:
tenzij de muzikanten zelf hun muziek gratis weggeven, iets wat tegenwoordig schering en inslag is.
Op welke planeet leef jij ?

Citaat:
Ge zou goed nen typische CEO van een groot uitgeversbedrijf kunnen zijn als ik u zo aanhoor.
In elk geval niet van een klein label, want vele kleine labels hebben flinke problemen om het hoofd boven water te houden, net door de vele downloads.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 21:39   #66
Heftruck

Standaard

Citaat:
En er zijn er ook die maar wat uit hun nek kletsen. De muziekindustrie is een ingewikkeld kluwen van componisten, muzikanten, producers, zangers + alles wat te maken heeft met de productie, distributie en promotie van CD's.
"Dé muziekindustrie"

Citaat:
Véél mensen hebben inkomstenverlies door het massaal gedownload. Ik begrijp niet dat er hierover eigenlijk gedebatteerd hoeft te worden. Of denk je echt dat 40 miljard illegale downloads in 2008 veel muzikanten, zangers e.d. rijk gemaakt heeft ? Of van een inkomen voorzien heeft ?
Als ik liedjes zing of speel van een ander verdient die daar ook niet aan. En dan?

Citaat:
Ja ik weet het, het is bijzonder absurd om te pleiten voor een (kleine) vergoeding voor de mensen die maanden gezwoegd hebben op een bepaald album. Soms heb ik zo van die gekke gedachten.
Gij pleit niet voor een vergoeding. Gij pleit voor een gegarandeerde vergoeding. Ne wereld van verschil. Hopelijk snapt ge dat als ge dat consequent doortrekt, ge echt wel met absurde toestanden komt te zitten (betalen voor 't afprinten van 't logo van nen band, om maar iets te zeggen). Met concerten en merchandise kunnen artiesten hard werk ook beloond zien.

Citaat:
Ooit al van myspace gehoord? Nog nooit ne gratis cd gekregen? Nog nooit bands gratis cds zien weggeven?

Citaat:
In elk geval niet van een klein label, want vele kleine labels hebben flinke problemen om het hoofd boven water te houden, net door de vele downloads.
Net zoals grotere boeren het hoofd makkelijker boven water kunnen houden dan kleinere boeren. Ooit al van schaalvoordelen en concurrentie gehoord?
Oud 10 mei 2009, 10:26   #67
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Met concerten en merchandise kunnen artiesten hard werk ook beloond zien.
Met nadruk op kunnen. Feit is en blijft dat de inkomsten van vele mensen in de muziekwereld serieus naar beneden gegaan is omdat er massaal gedownload wordt, je mag je nog in zoveel bochten wringen als je wil.

Citaat:
Nog nooit bands gratis cds zien weggeven?
Heel occassioneel ja. En niet zelden ouwen brol van grote groepen die zich dat perfect kunnen permitteren.

Citaat:
Net zoals grotere boeren het hoofd makkelijker boven water kunnen houden dan kleinere boeren. Ooit al van schaalvoordelen en concurrentie gehoord?
Met dat verschil dat een downloader stiekem hele velden van de boeren leegrooft, onder het motto van : die hebben toch geld genoeg. En anders werken ze maar wat harder.
Oud 10 mei 2009, 12:05   #68
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Alle, nu is Herman Schueremans ook al de grote slechte.
Wat kan je anders zeggen over deze platvloerse commercant.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 12:07   #69
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik heb dankzij het "illegaal" downloaden veel kwaliteitsvolle muziek ondekt en dankzij het "illegaal" downloaden heb ik een cd collectie van 100+.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg

Laatst gewijzigd door godisanidiot : 10 mei 2009 om 12:07.
Oud 10 mei 2009, 12:08   #70
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Er is een hoop oud vinyl dat commercieel niet interessant is om op CD te zetten voor de grote platenmaatschappijen.
Gelukkig zijn er hobbyisten die uit liefde voor die muziek het digitaliseren en het dan 'illegaal' verder verspreiden.
ik heb niet het gevoel dat ik iets slechts doe als ik dergelijke muziek download die niet meer te koop is. Integendeel: ik help mee om een deel van onze muziekcultuur te redden van de vergetelheid veroorzaakt door platte commercieële kapitalistische belangen.
Idd.
Oud 10 mei 2009, 12:09   #71
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Als mensen zich niet aan de snelheid houden, dan zegt men dat de snelheidslimieten achterhaald zijn en alle flitspalen pestwetten zijn.

Als veel mensen illegaal downloaden, dan gelden er om de een of andere reden blijkbaar andere wetten.
Oud 10 mei 2009, 12:10   #72
Ambiorix

Standaard

Citaat:
euhm, op welke planeet leeft g�*j??

Gratis muziek weggeven is #1 techniek om mensen uwe muziek te leren kennen.
myspace toestanden zijn een goed voorbeeld.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 13:13   #73
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot Bekijk bericht
Ik heb dankzij het "illegaal" downloaden veel kwaliteitsvolle muziek ondekt en dankzij het "illegaal" downloaden heb ik een cd collectie van 100+.
100 CD's... waauw... tot een goed aantal jaar geleden waren in muziekliefhebberskringen een honderdtal gekochte CD's belachelijk weinig.

Nu is men al fier op op een honderdtal gedownloade CD's. De doelstellingen zijn blijkbaar zo hoog niet meer.
Oud 10 mei 2009, 13:25   #74
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Gratis muziek weggeven is #1 techniek om mensen uwe muziek te leren kennen.myspace toestanden zijn een goed voorbeeld.
Dus.... ? Dat is het groen licht om massaal om het even welk nummer van om het even welk artiest te downloaden ?

Omdat bepaalde (wannabe-)artiesten enkele nummers op het Internet plaatsen, geeft jou dat het morele recht om het gehele repertoire van pakweg The Beatles te downloaden ?
Oud 10 mei 2009, 13:27   #75
Heftruck

Standaard

Citaat:
Met nadruk op kunnen. Feit is en blijft dat de inkomsten van vele mensen in de muziekwereld serieus naar beneden gegaan is omdat er massaal gedownload wordt, je mag je nog in zoveel bochten wringen als je wil.
Bewijs dat eens. Dat kunt gij niet. Ge kunt gij niet bewijzen dat indien downloads onmogelijk waren, al die nummers gekocht zouden worden. Noch kunt gij bewijzen dat dat dé oorzaak is. Maar stel dat ge het kunt bewijzen, wat dan? Dan ga ik terug naar mijn argumenten van het businessmodel die gij blijkbaar liever negeert.

Citaat:
Heel occassioneel ja. En niet zelden ouwen brol van grote groepen die zich dat perfect kunnen permitteren.
Dan zult ge niet vaak naar optredens van kleine bands gaan. Daar worden trouwens wél cd's gekocht, gezien die bijna onmogelijk ergens anders te vinden zijn.

Citaat:
Met dat verschil dat een downloader stiekem hele velden van de boeren leegrooft, onder het motto van : die hebben toch geld genoeg. En anders werken ze maar wat harder.
In de essentie is dat hetzelfde argument als in 't begin van uw bericht. Ge kunt dat niet bewijzen.

Trouwens, downloaden is geen roof. Niemand wordt van iets ontvreemd. Cd's kopieren is ook geen roof, niemand wordt iets ontvreemd. Get your terminology straight.
Oud 10 mei 2009, 13:28   #76
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
100 CD's... waauw... tot een goed aantal jaar geleden waren in muziekliefhebberskringen een honderdtal gekochte CD's belachelijk weinig.

Nu is men al fier op op een honderdtal gedownloade CD's. De doelstellingen zijn blijkbaar zo hoog niet meer.
Ik spreek hier weldegelijk van fysieke gekochte CD's. Dankzij "illegaal" downloaden heb ik gewoon eindelijk mijn goesting gevonden.
Oud 10 mei 2009, 13:29   #77
Ambiorix

Standaard

wat gaan ze eigelijk beginnen als éen of andere nationale overheid downloaden van auteursrechtelijk beschermde muziek legaliseert?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 13:29   #78
Heftruck

Standaard

Citaat:

Eigenlijk wilt gij gewoon in alles tegendraads zijn en u gelijk kunnen halen he. Enig idee wat dat kost, een hondertal cd's? Ge gaat mij niet vertellen dat dat niet genoeg is voor de 'arme muziekindustrie die constant beroofd wordt'.

Oud 10 mei 2009, 13:30   #79
Heftruck

Standaard

Citaat:
Dus.... ? Dat is het groen licht om massaal om het even welk nummer van om het even welk artiest te downloaden ?

Omdat bepaalde (wannabe-)artiesten enkele nummers op het Internet plaatsen, geeft jou dat het morele recht om het gehele repertoire van pakweg The Beatles te downloaden ?
Ah, nu zijn het al wannabe-artiesten.
Oud 10 mei 2009, 13:34   #80
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zielig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be