Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2009, 23:27   #61
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Voelt dat goed, zo "tenminste" nog normen en waarden hebben tussen al die decadentie? Geeft u dat een gevoel van identiteit?
Zelfs ik heb grenzen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 07:09   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zelfs ik heb grenzen.
Goed voor jou. Blijf dan vooral weg van die tentoonstelling, maar laat andere mensen gerust. Niet iedereen hanteert jouw grenzen.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 08:30   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik stel me ineens een overleden homosexueel voor, die dan voor de rest van zijn bestaan zit vastgeklonken in een vrouwelijke vagina... moet d�*t tegenvallen zeg!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 09:34   #64
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Günther von Hagen heeft weer voor discussie gezorgd. Op een expo in Berlijn stelt geplastineerde lichamen in sexuele houdingen tentoon. De geslachtsdaad wordt zeer expliciet tentoongesteld.
Kan het dat lijken gebruikt worden voor dergelijke tentoonstellingen?M.i. niet: dit heeft niets met wetenschap te maken, het is enkel een horrorkabinet tot meerder eer en glorie van von Hagen en zijn portemonnee. Lijken gebruiken voor kunst is al helemaal verwerpelijk.
Zolang die lijken volwassen zijn, en niet gedwongen worden is het OK . Heeft men hun mening tenminste gevraagd ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 09:35   #65
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
deze lijken worden tenminste benut, ipv te liggen rotten in de grond

en over de sexuele houding van 1 van zijn beelden ; sex is natuurlijk, iedereen doet het of wil het doen dus zo vies kan het toch niet zijn?
Ben je akkoord jouw eigen lijk af te staan voor dergelijke tentoonstellingen ? Laat het dan in je testament zetten.
Oud 11 mei 2009, 09:52   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik stel me ineens een overleden homosexueel voor, die dan voor de rest van zijn bestaan zit vastgeklonken in een vrouwelijke vagina... moet d�*t tegenvallen zeg!
Hoezo? Denk je dat een dood lijk nog een bewustzijn heeft misschien?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 11:47   #67
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
U lacht ermee, maar stel nu eens dat die mens tijdens zijn leven bepaalde seksuele voorkeuren had, bv. homoseksualiteit en enkel anaal wilde vrijen. Ik denk niet dat die mens tevreden zou zijn als hij voor de eeuwigheid heteroseks heeft in de missionarishouding.

Gesteld dat hij überhaupt seks wil na de dood. Ik vind dat de mensen die hun lichaam aan die dokter schenken wel moeten weten wat er mee zal gebeuren. Ik zou mijn lichaam nog willen schenken aan die man, maar niet in die positie terecht willen komen.
Onzin. Eens dood ben en blijf je dood. Je hebt geen bewustzijn meer. Je kunt bijgevolg ook niet weten wat er met je lichaam gebeurt na overlijden, laat staan dat je al dan niet "tevreden" bent.
Oud 11 mei 2009, 11:50   #68
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Onzin. Eens dood ben en blijf je dood. Je hebt geen bewustzijn meer. Je kunt bijgevolg ook niet weten wat er met je lichaam gebeurt na overlijden, laat staan dat je al dan niet "tevreden" bent.
Ik sta mijn organen af als ze nog iets waard zijn als ik sterf, ende rest word opgestookt. No fucking arround met mijn lichaam, bewustzijn of niet.
Oud 11 mei 2009, 12:02   #69
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ik sta mijn organen af als ze nog iets waard zijn als ik sterf, ende rest word opgestookt. No fucking arround met mijn lichaam, bewustzijn of niet.
Je bent er niet meer om het waar te nemen dus is het volkomen zinloos wat je ervan denkt bij leven.

Wat ga je trouwens doen? Herrijzen om van je tak te maken?
Oud 11 mei 2009, 12:28   #70
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent er niet meer om het waar te nemen dus is het volkomen zinloos wat je ervan denkt bij leven.

Beste vriend is bekend om zijn herrijzenissen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 12:33   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik wil hier toch wat nuance in brengen.

In feite zou ik willen dat ik nog een bruikbaar orgaan over heb bij mijn overlijden (weinig waarschijnlijk gezien mijn leeftijd) waar een andere persoon dan toch nog bij geholpen is. Edina zou bijvoorbeeld kunnen voortleven als ze mijn hart kreeg of zo...

maar gezien er overal teveel sleet op begint te zitten, denk ik toch wel dat ik als oefenmateriaal voor volgende generaties artsen en chirurgen toch ook een bijdrage aan de mensheid kan leveren. Ik hoorde laatst dat men met de huidige donatie-wetgeving in feite veel te weinig lichamen krijgt aangeboden. Persoonlijk vind ik dat zoiets evengoed in een soort donatie-wet moet kunnen worden gegoten: als ze je nodig hebben, mogen ze je gebruiken. Beetje sneu voor de nabestaanden dan die pas maanden later de urne terugkrijgen (zo gaat het toch dacht ik, of moeten ze me dan maanden later nog zelf laten verbranden ook? Dit moet ik eens opzoeken, vind ik niet goed).
Enfin: tweede optie = gebruiken als oefenmateriaal

Derde optie: gewoon verbranden en in de Schelde uitstrooien bij afgaand water (ik ga niet eerst nog een paar jaar rond Antwerpen blijven rondhangen).

Maar om zo te worden opgezet en al copulerend heel de wereld rond te trekken? nou nee hoor. lijkt me niet echt aangewezen. Tenzij het Denzel Washington is ... maar tja, daar willen ze dan ook weer allemaal mee zeker? En om zo om de maand eens verstoken te worden heb ik ook geen zin.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 mei 2009 om 12:34.
Oud 11 mei 2009, 12:35   #72
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Er zou een wet moeten komen die het verbiedt om mensen hun organen niet te laten afgeven.
Oud 11 mei 2009, 12:38   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Er zou een wet moeten komen die het verbiedt om mensen hun organen niet te laten afgeven.
Nou nee, ik vind dat je steeds het recht moet hebben om zelf over je eigen lichaam te beslissen hoor.

Maar iemand die dan bewust geweigerd heeft om gerecycleerd te worden, moet van mij wèl aan het ondereinde van de lijst gaan staan in geval hij of zij zelf ineens wel iemands hart of nieren wil hebben.... Als ik er écht over nadenk, krijgen zulke mensen in feite per definitie niks meer. Dat is dan ook een eigen beslissing geweest.

Oud 11 mei 2009, 12:41   #74
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij gaat sowieso naar de hel dus wat maakt het allemaal uit?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 12:43   #75
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou nee, ik vind dat je steeds het recht moet hebben om zelf over je eigen lichaam te beslissen hoor.

Maar iemand die dan bewust geweigerd heeft om gerecycleerd te worden, moet van mij wèl aan het ondereinde van de lijst gaan staan in geval hij of zij zelf ineens wel iemands hart of nieren wil hebben.... Als ik er écht over nadenk, krijgen zulke mensen in feite per definitie niks meer. Dat is dan ook een eigen beslissing geweest.
Recht dit, recht dat. Als er iemands leven kan worden gered met je organen, niks te recht. Afgeven. Ik ben geen voorstander van de rechten van het lijk.
Oud 11 mei 2009, 18:02   #76
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik wil hier toch wat nuance in brengen.

...

Maar om zo te worden opgezet en al copulerend heel de wereld rond te trekken? nou nee hoor. lijkt me niet echt aangewezen. Tenzij het Denzel Washington is ... maar tja, daar willen ze dan ook weer allemaal mee zeker? En om zo om de maand eens verstoken te worden heb ik ook geen zin.
Ik kan best begrijpen dat je bij leven bepaalde ideeën hebt wat er met je lichaam dient te gebeuren na overlijden. Maar eens overleden heb je er geen weet meer van. Of het dus al dan niet aangewezen is is weinig relevant.
Oud 11 mei 2009, 18:06   #77
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij leven, ja. Akkoord. Maar eens overleden? Wat maakt het dan nog uit? Niks.
Oud 11 mei 2009, 18:08   #78
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij leven, ja. Akkoord. Maar eens overleden? Wat maakt het dan nog uit? Niks.
Liberalen en hun rechten op vanalles en nog wat.

Recycleren, die handel.
Oud 11 mei 2009, 21:18   #79
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom denk je dat ik me laat verbranden ? Dan blijft er niets over waar een troep decadente idioten zich mee kan amuseren. Als er nog bruikbaar " materiaal " overschiet als ik sterf, mogen de geneesheren dat hebben, om er iemand anders mee te redden, maar voor de rest...Vermits ik mij niet meer kan verdedigen als ik dood ben, neem ik maatregels tijdens mijn leven om gerust gelaten te worden eens ik afgestorven ben.
Trouwens, jij zegt wel dat ik daar niets meer van weet, maar heb je daar ook bewijzen voor ?
Oud 11 mei 2009, 21:18   #80
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom denk je dat ik me laat verbranden ? Dan blijft er niets over waar een troep decadente idioten zich mee kan amuseren. Als er nog bruikbaar " materiaal " overschiet als ik sterf, mogen de geneesheren dat hebben, om er iemand anders mee te redden, maar voor de rest...Vermits ik mij niet meer kan verdedigen als ik dood ben, neem ik maatregels tijdens mijn leven om gerust gelaten te worden eens ik afgestorven ben.
Trouwens, jij zegt wel dat ik daar niets meer van weet, maar heb je daar ook bewijzen voor ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be