Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2009, 19:31   #61
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat misschien wel.

Uit dagdagelijkse ervaring echter weet ik intussen dat een hoop mensen (en ik maak even abstractie van de tijd) zelfs in twee dimensies nog niet verantwoord omkunnen met een voertuig. Laat ze nu nog eens allemaal een extra dimensie geven en dankzij domheid, futiliteiten als zwaartekracht en het feit dat ze nu al geen afstand kunnen houden dus dat ik er ook wel een hoop afgehakte hoofden door de rotors bij zie komen
Bwa, een examen vliegen houdt dingen in zoals aerodynamica en weerkunde.

Dat filtert al de hersenloze johnies weg. Verder is er minder ruimte om te botsen in de lucht.

Citaat:
en Luc Beaucourt kan weer met zijn diaprojector de scholen afschuimen.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 18 mei 2009 om 19:32.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 19:38   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat is een prachtige attitude.
Dank je.

Citaat:
En voor mensen die iets moeten vervoeren, kan de gemeente sleepwagens te huur stellen.
Ik heb dus zo'n collega (enfin... meer dan eentje). Als ik hen vraag waarom ze met een private autobus naar het werk komen en slechts twee kinderen hebben dan gaat het van "ja... maar als we op vakantie gaan moeten we toch wat kunnen meenemen?"
Ik: "En waarvoor die trekhaak op je autobus"
Hij/Zij: "Dat is voor de caravan" (en neen mensen... ik werk niet in Nederland)
Ik: "Waar steek je je bagage dan?"
Hij/Zij: "Ah, in de caravan natuurlijk".

Ik: *onhoorbare ultrasone schreeuw van mentale pijn*

Citaat:
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:20   #63
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je.

Ik heb dus zo'n collega (enfin... meer dan eentje). Als ik hen vraag waarom ze met een private autobus naar het werk komen en slechts twee kinderen hebben dan gaat het van "ja... maar als we op vakantie gaan moeten we toch wat kunnen meenemen?"
Ik: "En waarvoor die trekhaak op je autobus"
Hij/Zij: "Dat is voor de caravan" (en neen mensen... ik werk niet in Nederland)
Ik: "Waar steek je je bagage dan?"
Hij/Zij: "Ah, in de caravan natuurlijk".

Ik: *onhoorbare ultrasone schreeuw van mentale pijn*
Een trekhaak is iets tof. Dat heb ik ook. twee zelfs.
Oud 18 mei 2009, 20:21   #64
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
barfo,

Uiteindelijk zijn zelfs wat opties (indien niet nutteloos, zoals te duur interieur) ok. Het gaat mij vooral om de auto als statussymbool en als definierende factor van een persoonlijkheid.

Neem de auto af van sommige van die kleinburgers, en ze zullen afsterven, zoals een mier ook afsterft als je hem ver genoeg van de thuisbasis neerzet.
Interieur? Daar heeft die van mij nog niet veel van gehoord. Toch zeker niet als ge met u knie het licht kunt aanknippen.
Oud 18 mei 2009, 20:23   #65
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een prachtige attitude.

En voor mensen die iets moeten vervoeren, kan de gemeente sleepwagens te huur stellen.
Maar dat is niet het zelfde. Een grote auto is heel tof. Behalve als ge naar het 't Stad moet. Die parkeerplaatsen zijn echt tricky.
Oud 18 mei 2009, 20:53   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Trouwens, ik heb wel eens gehoord dat VW te duur is voor wat men krijgt. Is het waar of niet waar, vergeleken met pakweg Toyota?
Ja dat is zo. Alleen niet ivg met Toyota, die bouwen ook iets duurdere kwaliteitswagens.

Citroen bvb, die zijn wat goeiekoper en ge hebt meer opties voor dezelfde prijs als een vergelijkbare VW, maar no way in hell dat ik daar geld aan geef
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:56   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat misschien wel.

Uit dagdagelijkse ervaring echter weet ik intussen dat een hoop mensen (en ik maak even abstractie van de tijd) zelfs in twee dimensies nog niet verantwoord omkunnen met een voertuig. Laat ze nu nog eens allemaal een extra dimensie geven en dankzij domheid, futiliteiten als zwaartekracht en het feit dat ze nu al geen afstand kunnen houden dus dat ik er ook wel een hoop afgehakte hoofden door de rotors bij zie komen en Luc Beaucourt kan weer met zijn diaprojector de scholen afschuimen.
Zoals flanel zei, vliegen is vrij exclusief, je moet wat aerodynamica kunnen. Als je niet weet wat een stall veroorzaakt wil ik je niet achter de knuppel van een vlieger.
Oud 19 mei 2009, 05:50   #68
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Audi R8 kopen, daar kan ook geen 7 man in
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 09:01   #69
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u ook een persoonlijkheidsloze kleinburger die een dure, grote, hoge, snelle wagen nodig heeft om zichzelf goed te voelen, of kan u zich goed voelen met een minimum aan materieel bezit?
Heeft kleinburgerlijkheid er noodzakelijk mee te maken? Kan je een auto niet kopen omwille van het ontwerp, de design die u aanspreekt? 'k Zou de onze, waar trouwens ook maar plaats is voor 4, niet willen wisselen voor zo'n klein luciferdoosje op wielen maar rij evenzeer graag met de andere van bouwjaar '87....
Een vriend heeft een fiets van +6000 Euro, mijn schoonbroer een vislijn van 2500....elk zijn ding dan maar zeker?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 10:10   #70
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Heeft kleinburgerlijkheid er noodzakelijk mee te maken? Kan je een auto niet kopen omwille van het ontwerp, de design die u aanspreekt? 'k Zou de onze, waar trouwens ook maar plaats is voor 4, niet willen wisselen voor zo'n klein luciferdoosje op wielen maar rij evenzeer graag met de andere van bouwjaar '87....
Een vriend heeft een fiets van +6000 Euro, mijn schoonbroer een vislijn van 2500....elk zijn ding dan maar zeker?
Ach, laten hem maar trollen vriend. We zullen maar zwijgen over machokes op peperdure fietsen en véél te strakke wielrennersoutfits over hun bierbuik die denken dat het fietspad niet voor hen telt.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 10:30   #71
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ach, laten hem maar trollen vriend. We zullen maar zwijgen over machokes op peperdure fietsen en véél te strakke wielrennersoutfits over hun bierbuik die denken dat het fietspad niet voor hen telt.

Van die wielerterroristen die stoefen over hoe licht hun fietske wel is, maar zelf 30 kilo te zwaar zijn...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 10:46   #72
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
die zijn mss erg, maar jullie zijn erger

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 mei 2009 om 10:46.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 11:18   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Het is nu eenmaal niet logisch om een auto te hebben die meer verbruikt en meer moeite (arbeid, energie, materiaal) kost om te fabriceren als het met een goedkopere, zuinige versie op een even snelle en veilige manier kan.

Met een simpele volkswagen die 5-6 l/100 km geraak je ook waar je moet zijn op een veilige confortabele manier. Waarom moeten wij wagens tolereren die hetzelfde bereiken maar dan tegen 12-15 l/100 km ?

Laatst gewijzigd door Tavek : 19 mei 2009 om 11:18.
Oud 19 mei 2009, 11:29   #74
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
die zijn mss erg, maar jullie zijn erger
Ik erger mij vooral aan de hypocrisie die dergelijke "zwakke weggebruikers" tentoon stellen. De automobilist moet kort gehouden worden maar de "zwakken" mogen naar hartelust zichzelf in gevaar brengen en de verkeersregels aan hun laars lappen (met de verontwaardiging van de Leuvense fietsers over het strengere politieoptreden tegen fietsers als triest hoogtepunt).
Oud 19 mei 2009, 11:32   #75
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met een simpele volkswagen die 5-6 l/100 km geraak je ook waar je moet zijn op een veilige confortabele manier. Waarom moeten wij wagens tolereren die hetzelfde bereiken maar dan tegen 12-15 l/100 km ?
Volkswagen is zelf een snobkar voor machokes maar dit terzijde. Grote wagens worden hoe langer hoe zuiniger en als de Tesla S ingeburgerd geraakt, dan is de toekomst van de grote luxesedan helemaal verzekerd. Als u genoegen neemt met een kleine wagen, mij niet gelaten maar zoals Iantjes hierboven zegt: "elk zijn ding dan maar zeker".

Laatst gewijzigd door Libro : 19 mei 2009 om 11:33.
Oud 19 mei 2009, 12:07   #76
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze vervuilen niet voor 3 autogebruikers, ze zijn klein en wendbaar en ze doen tenminste aan sport.
Oud 19 mei 2009, 12:09   #77
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja dat is zo. Alleen niet ivg met Toyota, die bouwen ook iets duurdere kwaliteitswagens.

Citroen bvb, die zijn wat goeiekoper en ge hebt meer opties voor dezelfde prijs als een vergelijkbare VW, maar no way in hell dat ik daar geld aan geef
Is Citroen zo harde brol als wordt verteld?

Nuja, Toyota geeft niet voor niks 5 jaar garantie (met sleepdienst inbegrepen) op al hun wagens. Zelfs de kleine autotjes.
Oud 19 mei 2009, 12:11   #78
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik rijd tegen mijn zin met de auto en spijtig genoeg er niet zonder.

Klein en veilig zo zie ik het graag ,en ze zouden van mijn part de taxen mogen zetten op volume dat die dozen innemen overal.

Ganse straten staan vol met geparkeerde auto, ben dat zo moe zien, zo lelijk lelijk lelijk
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 12:11   #79
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Volkswagen is zelf een snobkar voor machokes maar dit terzijde. Grote wagens worden hoe langer hoe zuiniger en als de Tesla S ingeburgerd geraakt, dan is de toekomst van de grote luxesedan helemaal verzekerd. Als u genoegen neemt met een kleine wagen, mij niet gelaten maar zoals Iantjes hierboven zegt: "elk zijn ding dan maar zeker".
Tesla zijn electrische auto's, dus de milieuvriendelijkheid daarvan is nog een debat. Volgens sommigen is de uitstoot ervan zelfs groter dan die van gewone wagens.

En nee, niet elk zijn ding. Dat libera-blablabla van rechten op alles en nog wat moet eens stoppen. Waarom men voor 3 zou mogen vervuilen en voor 2 grondstoffen gebruiken, gewoon omdat men een plaatsje heeft die volgens deze economie meer ruilmiddelen kan garanderen, zie ik niet in.
Oud 19 mei 2009, 12:16   #80
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tesla zijn electrische auto's, dus de milieuvriendelijkheid daarvan is nog een debat. Volgens sommigen is de uitstoot ervan zelfs groter dan die van gewone wagens.

En nee, niet elk zijn ding. Dat libera-blablabla van rechten op alles en nog wat moet eens stoppen. Waarom men voor 3 zou mogen vervuilen en voor 2 grondstoffen gebruiken, gewoon omdat men een plaatsje heeft die volgens deze economie meer ruilmiddelen kan garanderen, zie ik niet in.
Wat er ook gebeurt, het is altijd milieuonvriendelijk. De mens kan gewoon niks doen zonder dat er wel over te kankeren valt. Je kan zo ook eens gaan uitrekenen hoeveel broeikasgassen er geproduceerd worden om een fietser toe te laten één kilometer te fietsen (om van de uitstoot van de fietser zelf nog maar te zwijgen). En denk ook maar eens na over mijn handtekening. De dag dat uw gelijken de macht krijgen, stevenen we recht af op "1984" met alle sociale en milieurampen tot gevolg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be