Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2009, 17:07   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Omdat die Walen niet nadenken. Ze gaan hun geld in Vlaanderen spenderen terwijl diezelfde Vlaanderen meer en meer anti-Franstalig wordt. Pas op, ik maak geen kritiek daarover, ik stel gewoon vast. Het declic "Il fait beau, on va �* la mer!" bestaat nog altijd en vrij aan de Franstalige Belgen om niet na te denken. Ik had dit declic ook toen, nu is het gedaan. Ik hou ook van de zee maar ik ga dan liever naar de Franse Kusten. Ik voel er me beter en ergens voel ik me er "thuis". Bovendien zijn de Franse Kusten in het algemeen mooier dan de Vlaamse Kust.
"Ze gaan hun geld in Vlaanderen spenderen..." maar ze krijgen er iets voor in de plaats, eten, drinken, whatever.
En de 12 miljard die jaarlijks aan de franstaligen gegeven wordt zonder iets in de plaats te krijgen tenzij francofone minachting??? Ook dringend laten vallen voor mijn part. Er zal meteen niet veel meer te spenderen vallen aan onze kust!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 17:12   #62
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het probleem is ergens anders. Het probleem is dat er Franstaligen zijn die in Vlaanderen wonen. In Vlaanderen weten ze zelf niet hoe dit probleem op te lossen. Ik denk dat er geen oplossing voor dit probleem is.
Stel dat die franstaligen in Engeland of in Duitsland gingen wonen. Zouden ze daar ook hetzelfde spelletje spelen ? De oplossing voor Vlaanderen zou simpel moeten zijn: doe zoals ze in Engeland of Duitsland enz zouden doen met die franstaligen. België is toch maar een theoretisch gegeven meer.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 17:35   #63
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Het verschil is ... nogmaals - zoals sommigen hier al aangaven -

Franstaligen stellen voortdurend gebiedseisen om het imperium van de francophonie uit te breiden.

Allochtonen in Vlaanderen niet (of diegenen die dat willen kan je op één hand tellen)

Ik ga ook niet akkoord met de manier waarop Yüksel campagne voert, maarja het is overduidelijk dat CVP , pardon CD&V dit laat begaan uit louter platte electorale berekeningen. Uiteraard zullen vele Turken heel graag stemmen op iemand die in de Turkse taal campagne voert.

Dat is nu niet zo erg. Franstaligen daarentegen ... daar moet je altijd héééél erg mee oppassen. Die vrees is 200% gegrond.
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 17:37   #64
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Touché Circe

Ik moet soms toch lachen met die cultuurrelativisten
cultuurrelativist? Ach ja omdat ik niet zo anaal ben om te eisen van elke migrant dat ze een copietje worden van de winter.

Citaat:
Ik schrijf:
....en wat maakt de cultuurrelativist er van:

Waar zit de logica - waar zit het verband, de samenhang tussen beide?

Staat er iets over - 'een probleem ermee hebben'?
Staat er iets over - 'een migrant mag geen slagerij openen'?
in mijn post?

k9?
Moest je de discussie gevolgd hebben zou je het snappen. Mijn post was een reactie op circe die had had over halal slagers.

En ik heb het antwoord al enkele keren gegeven, wat jullie verstaan onder integratie is in feite assimilatie, integratie houd in een aanpassing langs beide kanten. Dus ja halal slagers in het straatbeeld kunnen daar bijhoren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 17:41   #65
k9

Standaard

Citaat:
Van mij hoeven ze geen deel uit te maken van het geheel - van mij hoeven ze hier niet eens te zijn - aangezien ze niet eens deel willen uitmaken van het geheel!
Ze moeten geen deel uitmaken maar ze mogen hier wel zijn, dat jij daar problemen mee hebt is jouw probleem. Zolang ze zich aan de wetten houden van belgie mogen ze daarnaast hun eigen gebruiken en cultuur behouden.

Citaat:
Geniale onderbouwing - ik wou dat ik zulke strategieën beheerste!
Het VB is dus een neutrale bron voor jou qua migratie? Een partij die nota bene nog veroordeeld werd voor racisme. Ach ja ...

Citaat:
Geweldig - nogmaals - U bent een genie - 'Dat moet zo van de Belgische wetgeving'! - natuurlijk is het de Belgische wetgeving die andere wetten heeft voor de ene bevolkingsgroep die voor een andere dus niet gelden - heb je wel begrepen wat Circe schreef - probeer jij eens een varken te kelen in je badkamer - magnie!
Dat mag niemand, iedereen is daar gelijkin voor de wet, en voor je begint over het offerfeest ik ken mensen genoeg die schapen ed kweken en dan eventjes de slager laten komen en plots is dat schaap weg .

Citaat:
Zie boven - blijkbaar is de ene Belg wat 'gelijker' dan de andere onder het 'gelijkheidsprincipe'.
Onzin, en indien je het blijft beweren bewijs het dan maar.

Citaat:
Ik kan niet voor Circe spreken - maar naar mij nog nooit typisch simplistisch!
Wat is dan het probleem? Vanwaar de irrationale haat?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 25 mei 2009, 20:48   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB is dus een neutrale bron voor jou qua migratie? Een partij die nota bene nog veroordeeld werd voor racisme. Ach ja ...
het staat u vrij correctere cijfers door te geven (je hebt de pdf file zelfs niet opengedaan hé? anders zou je wel anders piepen).

en gelieve correct te blijven: noch de partij Vlaams Blok, noch de partij Vlaams Belang werden veroordeeld voor racisme.
Dat waren een aantal vzw's. Ze werden ONDER ANDERE veroordeeld omdat ze vrouwenbesnijdenis bekritiseerden. Heb jij dat arrest als eens gelezen? Je kan het vinden op de site van de vroegere pater! Ze verstoppen het wèl tussen hun andere rechtszaken, men zou al eens durven vermoeden dathet om een politieke afrekening ging nietwaar, en neen hoor, politieke overtuiging is een beschermd kenmerk (het deed hen wat pijn dat erbij te moeten nemen, maar ze moesten wel).

KRITIEK OP VROUWENBESNIJDENIS IS VERBODEN IN BELGIE : LEES en HUIVER

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 21:01   #67
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het staat u vrij correctere cijfers door te geven (je hebt de pdf file zelfs niet opengedaan hé? anders zou je wel anders piepen).

en gelieve correct te blijven: noch de partij Vlaams Blok, noch de partij Vlaams Belang werden veroordeeld voor racisme.
Dat waren een aantal vzw's. Ze werden ONDER ANDERE veroordeeld omdat ze vrouwenbesnijdenis bekritiseerden. Heb jij dat arrest als eens gelezen? Je kan het vinden op de site van de vroegere pater! Ze verstoppen het wèl tussen hun andere rechtszaken, men zou al eens durven vermoeden dathet om een politieke afrekening ging nietwaar, en neen hoor, politieke overtuiging is een beschermd kenmerk (het deed hen wat pijn dat erbij te moeten nemen, maar ze moesten wel).

Valt het ook al onder "beschaafd zijn" om vrouwenbesnijdenis doodnormaal te vinden?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 23:42   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

veel geblaat - weinig wol

walawala

walawala

Vanwaar de irrationale haat?
Aha - ik dacht al - waar blijft dat 'haat'woord nu - je hebt nog vergeten;
-angst
-jelourzie

Dé stopwoordjes van ... (vul zelf maar in)

Haat is een sterke emotie die veel energie vraagt - die bewaar ik voor dingen of mensen die er werkelijk toe doen - ik verspil mn energie niet iets te haten dat ik verafschuw!
dus ja; 'afschuw' is het enige correcte woord!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 00:57   #69
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is onzin in belgie is er geen enkel probleem om in een staathervomring bepaalde grenzen te herzien, getuigt dat van weinig respect? ja, maar niet minder dan van diegene die brussel willen inlijven bij vlaanderen. Mogen ze dat vragen? tuurlijk, hebben die mensen in de rand er veel mee te maken? Niet echt .

Laat nu net iedereen in de rest van de wereld denken dat een Belgische Staatshervorming wel een groot probleem is.
"Elke discussie van Franstalige kant over de GRENZEN zal stuiten op woede, haat, en onbegrip. En dan heeft u nog geluk dat de Vlamingen een van de meest dociele en bescheiden volken zijn in europa."

Nogmaals: U denkt toch niet dat er ook maar één Duitser vrolijk rondloopt in Nederland de dag nadat CDU en SPD aanhechting van Vaals eisen?

Maar natuurlijk MAG Angela Merkel het vragen K9. Van mij wel.
Alleen het prijskaartje hè.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 08:49   #70
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb hem zelfs helemaal doorgenomen en het is typische VB verdraaien van cijfers daarnaast word het hele baten gewoonweg wegewimpeld met "geen info" maar terwijl er net zo min info is op de kosten worden die wel eventjes "berekend" het zou grappig zijjn moest het niet triest zijn dat er debielen intrappen.

Wat schiet er dus over? Dat de honderd duizenden migranten aan belgie 1.8miljard kosten

Laat me eens een berekening zoals het VB doen:

belgie 10.4 miljoen inwoners, overheidsbudget 251miljard dat is dus een 25 000per persoon per jaar.

Volgens het VB zijn er 1.6miljoen van bij de geboorte niet belgen als die dus 1.8miljard kosten is dat 1125 euro/jaar/persoon. oops klopt iets niet men spreekt ook van 350 000 dan word het 5140 nope nog altijd niet juist.

En zo is het in die hele "studie" er word gecoocheld met cijfers om kosten erbij te rkijgen om op een indrukwekkend bedrag te komen dat eigenlijk peanuts is als je vergelijkt met de kosten van belgie en daarbij vergeet men nog eens dat er ook inkomsten zijn dan die zelfde migranten.

Citaat:
Die vzw's werden bestuurd door het VB, het is dus excuus om af te komen dat het VB zelf niet werd veroordeeld. En ze werden niet veroordeeld omdat ze kritiek gaven, ze werden veroordeeld omdat door constant op een bepaalde manier in de media te komen ze aanzetten tot discriminatie en haat. Je zou het zelf eens moeten lezen zou ik zeggen.

Citaat:
Leugens, getuige de vele die daar kritiek op geven en NIET veroordeeld worden. Maar ach ja alles verzinnen om toch maar niet te moeten toegeven dat een groot deel vand e top van het VB racisten zijn.

Oud 26 mei 2009, 08:50   #71
k9

Standaard

Citaat:
Aha - ik dacht al - waar blijft dat 'haat'woord nu - je hebt nog vergeten;
-angst
-jelourzie

Dé stopwoordjes van ... (vul zelf maar in)
Leuk dat je rond de pot draait maar je beantwoord niet de vraag.

Citaat:
Haat is een sterke emotie die veel energie vraagt - die bewaar ik voor dingen of mensen die er werkelijk toe doen - ik verspil mn energie niet iets te haten dat ik verafschuw!
dus ja; 'afschuw' is het enige correcte woord!
En vanwaar die afschuw dan?

ps: grappig dat je het inhoudelijke deel van de post gewoonweg negeert, maar dit knip je er ook wel weer uit.

Laatst gewijzigd door k9 : 26 mei 2009 om 08:51.
Oud 26 mei 2009, 09:00   #72
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
ik wist niet dat Turken, Marokkanen, of Engelsen territorium opeisten.

Denk jij dat er ook maar één Duitser in heel Nederland veilig zou zijn op het moment dat CDU en SPD Vaals (Limburgs plaatsje met zeer veel Duitstaligen) durven op te eisen?
Dat is nu eens een vergelijking se.
Hoe kan een Belg belgisch territorium opeisen ?
Oud 26 mei 2009, 09:05   #73
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Dus de dag dat België uit elkaar zou vallen, gaat Brussel die aangehechte gemeenten netjes teruggeven aan Vlaanderen, bedoel je?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 09:10   #74
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sire, il n'y a pas des Belges....
Oud 26 mei 2009, 10:02   #75
k9

Standaard

Citaat:
Laat nu net iedereen in de rest van de wereld denken dat een Belgische Staatshervorming wel een groot probleem is.
De wereld meest amper belgie liggen laat staan dat ze weet van de problemen. Binnen EU is er misschien wat discussie, mar ziende dat de EU nergens bevoegdheid heeft blijft het bij wat opmerkingen.

Citaat:
"Elke discussie van Franstalige kant over de GRENZEN zal stuiten op woede, haat, en onbegrip. En dan heeft u nog geluk dat de Vlamingen een van de meest dociele en bescheiden volken zijn in europa."
Zoals ik je al zei dat is een domme uitspraak, jij kan mischien zo irrationeel zijn maar veronderstel niet dat de rest van vlaanderen dat ook is.

Citaat:
Nogmaals: U denkt toch niet dat er ook maar één Duitser vrolijk rondloopt in Nederland de dag nadat CDU en SPD aanhechting van Vaals eisen?
Tuurlijk wel, daar zou eens hartelijk mee gelachen worden. je spreekt daar trouwens over 2 landen, belgie is nog steeds 1 land. Een correcte vergelijking zou dus zijn het overhevelen van enkele noord brabantse nederlandse gemeentes naar nederlands limburg .

Citaat:
Maar natuurlijk MAG Angela Merkel het vragen K9. Van mij wel.
Alleen het prijskaartje hè.
Belgie is nog steeds 1 land, dus je verglijking gaat niet op.

Oud 26 mei 2009, 10:21   #76
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsja,
Hoe kan een Europeaan een Europees territorium opeisen?
Vraag het eens aan het FDF of de CDH zou ik zeggen.
Oud 26 mei 2009, 11:01   #77
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tuurlijk wel, daar zou eens hartelijk mee gelachen worden. je spreekt daar trouwens over 2 landen, belgie is nog steeds 1 land.
Belgie is nog steeds 1 land, dus je verglijking gaat niet op.

De definierende factor voor woede, haat , en onbegrip is het feit dat het om twee verschillende taal -en cultuurgemeenschappen gaat, dat ze formeel in één land liggen speelt geeen enkele rol bij deze universele emoties.

Maar je als jij deze week nog in Ramallah bent, leg dan onze Palestijnse vrienden ook even uit dat ze dom en debiel zijn omdat ze enkele grenscorrecties en of grondclaims weigeren te accepteren, want het gaat toch om één land?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 mei 2009 om 11:03.
Oud 26 mei 2009, 11:03   #78
k9

Standaard

Citaat:
De definierende factor voor woede, haat , en onbegrip is het feit dat het om twee verschillende taal -en cultuurgemeenschappen gaat.
Die zin slaat gewoon op niks.

Citaat:
Maar je als jij in Ramallah bent, leg dan onze Palestijnse vrienden ook even uit dat ze dom en debiel zijn omdat ze enkele grenscorrectie weigeren te accepteren, want het gaat toch om één land?
Helemaal niet, laatste keer ik keek was de west bank bezet gebied. Weeral een vergelijking die op niks trekt.

Oud 26 mei 2009, 11:07   #79
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De definierende factor voor woede, haat , en onbegrip is het feit dat het om twee verschillende taal -en cultuurgemeenschappen gaat, dat ze formeel in één land liggen speelt geen enkele rol bij deze universele emoties.

Daar lijkt mij geen speld tussen te krijgen. Al zeg ik het zelf.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 mei 2009 om 11:07.
Oud 26 mei 2009, 11:11   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel, daar zou eens hartelijk mee gelachen worden. je spreekt daar trouwens over 2 landen, belgie is nog steeds 1 land. Een correcte vergelijking zou dus zijn het overhevelen van enkele noord brabantse nederlandse gemeentes naar nederlands limburg
me dunkt bestaat nederland niet uit verschillende gewesten. Uw redenering zou opgaan moest Belgie een TWEE-talig land zijn, maar dit voorstel werd door de franstaligen verworpen: stel je voor dat vlamingen in wallonie zouden gaan eisen dat ze in het nederlands bediend werden... waar gaan we d�*n naartoe hé?

en

Citaat:
laatste keer ik keek was de west bank bezet gebied. Weeral een vergelijking die op niks trekt
zo'n beetje zoals Brussel bedoel je? Ooit gewone vlaamse stad, nu "bezet" gebied?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be