Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2009, 11:11   #41
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Daar ligt niet het probleem! Zelfs als alle Franstaligen van Vlaanderen in het Nederlands met de Vlaamse administratie spreekt, bent u nog steeds met hetzelfde probleem geconfronteerd : een sterke aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen. En dit stoort vooral in Vlaanderen!
Onzin, dit stoort enkele debielen dezelfde soort debielen die je in brussel en wallonie ook hebt en die het stoort als ze nederlands horen.Maar in beide gevallen gaat het om kleine minderheden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 11:13   #42
k9

Standaard

Citaat:
Daarom is Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen aan het groeien zeker.........
Dat heeft een heleboel andere redenen, besef je eigenlijk wel dat de invloed van het frans in vlaanderen de laatste jaren sterk achteruit gaat? Maar voor jou heeft dat tot gevolg dat er meer vlaams nationalisme komt? Rare logica.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 25 mei 2009, 11:17   #43
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Als u net als ik GEEN racist bent, dan zult u het net als ik voor mogelijk houden dat de Franstalige immigranten (de meesten althans) zich zullen kunnen transformeren in een of twee generaties tot trotse, eerlijke, en oplettende Nederlandstalige burgers in Vlaanderen.
Lijkt me een prima oplossing!

Het nare sfeertje en de pestmaatregelen tegen Franstaligen in de Rand zullen echter blijven bestaan totdat de Franstalige politieke partijen hun territoriale claims opgeven.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 11:26   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waar ben je het over? Je vergelijkt toeristen met migranten . En waarom zou iemand van turkse origine geen bakker mogen worden?

wat kan het leven toch ingewikkeld gemaakt worden.

nog eens:

een belgische toerist die in Marokko eist dat hij biefstuk friet krijgt noemen ze een achterlijk vlaming die niet vanonder zijn kerktoren wil komen. Laat staan dat den mensch nog zou durven eisen dat hij een stukje varkensgebraad krijgt voorgeschoteld.

Een turk die EMIGREERT naar belgie wil geen vlomse boterhammen eten, maar EIST zijn eigen brood van zijn eigen turkse bakker.
Kwestie van aanpassingsvermogen zeker?

Wat denk jij van een vlaming die welbewust en uit eigen keuze naar Marokko emigreert en daar gaat eisen dat hij een vlaamse beenhouwer met kaboem varkenvlees moet hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2009 om 11:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 11:26   #45
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als u net als ik GEEN racist bent, dan zult u het net als ik voor mogelijk houden dat de Franstalige immigranten (de meesten althans) zich zullen kunnen transformeren in een of twee generaties tot trotse, eerlijke, en oplettende Nederlandstalige burgers in Vlaanderen.

Het nare sfeertje en de pestmaatregelen tegen Franstaligen in de Rand zullen echter blijven bestaan totdat de Franstalige politieke partijen hun territoriale claims opgeven.
Dus omdat politici in brussel bepaalde eisen hebben ga jij inwoners van vlaanderen pesten? Is toch een compleet debiele houding?

Oud 25 mei 2009, 11:29   #46
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

wat kan het leven toch ingewikkeld gemaakt worden.

nog eens:

een belgische toerist die in Marokko eist dat hij biefstuk friet krijgt noemen ze een achterlijk vlaming die niet vanonder zijn kerktoren wil komen. Laat staan dat den mensch nog zou durven eisen dat hij een stukje varkensgebraad krijgt voorgeschoteld.

Een turk die EMIGREERT naar belgie wil geen vlomse boterhammen eten, maar EIST zijn eigen brood van zijn eigen turkse bakker.
Kwestie van aanpassingsvermogen zeker?
Je vermengt nog steeds toeristen met migranten? Hoe moeilijk is het voor jou om te beseffen dat een toerist geen migrant is en omgekeerd?

Citaat:
Wat denk jij van een vlaming die welbewust en uit eigen keuze naar Marokko emigreert en daar gaat eisen dat hij een vlaamse beenhouwer moet hebben?
Ik heb nog nooit 1 turk/marokaan/migrant horen EISEN dat hij een slager van zijn voorkeur MOET hebben. Zou trouwens raar zijn gezien dat de overheid of gelijk welke instanties niks te maken heeft met slagers dat is allemaal puur prive.

Oud 25 mei 2009, 11:36   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vermengt nog steeds toeristen met migranten? Hoe moeilijk is het voor jou om te beseffen dat een toerist geen migrant is en omgekeerd?
Juist! van een migrant kan je tenminste helemaal verwachten dat hij zich aanpast in zijn nieuw verkozen land van keuze! Van een stomme toerist kan je nog verwachten dat hij zijn eigen kost wil eten in zijn vijfsterrenhotel.
Dat is het verschil.

Citaat:
Ik heb nog nooit 1 turk/marokaan/migrant horen EISEN dat hij een slager van zijn voorkeur MOET hebben. Zou trouwens raar zijn gezien dat de overheid of gelijk welke instanties niks te maken heeft met slagers dat is allemaal puur prive.
hoe knap gezien van jou.
Daarom dat hier in de gekoloniseerde gettos ook standaard wordt overgegaan tot het opzetten van halal slagers en bakkers.

Maar ja, wat wil je. De belgen maakten van Kinshasa ook Leopoldstad hé? ... of was dat andersom?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 mei 2009, 11:46   #48
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus omdat politici in brussel bepaalde eisen hebben ga jij inwoners van vlaanderen pesten? Is toch een compleet debiele houding?
Goed punt!

- Ik "pest" Franstaligen niet. For the record.
- Integendeel ik ken veel Franstaligen hier in de Rand (vooral die onder de 50 jaar) die uitstekend Nederlands spreken, hun kinderen op de nl school doen, en zelfs hopen op splitsing van Belgie omdat de belastingen dan omlaag zullen kunnen.
- Maar de houding van de Vlaamse autoriteiten in de Rand is heel goed te verklaren, niet als reactie op de Franstaligen in de Rand maar wel als reactie op de claims van Franstalige politiek partijen. En de Franstaligen in de Rand worden dan "slachtofffer" inderdaad. De haatzaaiers zelf zittten rustig in Brussel of Wallonie.

Noem mij één volk dat territoriale claims accepteert.
Oud 25 mei 2009, 12:01   #49
k9

Standaard

Citaat:
Juist! van een migrant kan je tenminste helemaal verwachten dat hij zich aanpast in zijn nieuw verkozen land van keuze! Van een stomme toerist kan je nog verwachten dat hij zijn eigen kost wil eten in zijn vijfsterrenhotel.
Dat is het verschil.
Onzin het is juist omgekeerd een migrant die ergens decenia gaat wonen zal de omgeving aanpassen naar zijn eigen wensen, een toerist die ergens op doortocht of er enkele dagen is helemaal niet.

Of ga jij je hotelkamer volledig inrichten naar je smaak en je huis kaal laten?

Citaat:
hoe knap gezien van jou.
Daarom dat hier in de gekoloniseerde gettos ook standaard wordt overgegaan tot het opzetten van halal slagers en bakkers.
Toch hun goed recht? Of ga jij enkel bakkers met pistok'es en sandiwches toelaten? Allen vlaamsche gerechten en producten mogen nog verkocht worden? Oei is een croisant dan wel nog toeglaten of is dat te frans?

een vraagje: waar komt die rabiate haat vandaan als ik vragen mag?

Oud 25 mei 2009, 12:03   #50
k9

Standaard

Citaat:
- Maar de houding van de Vlaamse autoriteiten in de Rand is heel goed te verklaren, niet als reactie op de Franstaligen in de Rand maar wel als reactie op de claims van Franstalige politiek partijen. En de Franstaligen in de Rand worden dan "slachtofffer" inderdaad. De haatzaaiers zelf zittten rustig in Brussel of Wallonie.
Dus dan is dit toch niet logisch? Werk de frustatie uit op die politici en niet op de gemiddelde franstalige inwoner in de rand.

Citaat:
Noem mij één volk dat territoriale claims accepteert.
Vlaanderen doet dat toch ook niet? Al sinds 64 ligt de grens vast en sindsdien is die geen mm vernaderd. maar nog steeds is men bang van de "verfransing"

Oud 25 mei 2009, 12:19   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die Franstaligen doen wat ze willen. Ik woon niet in Vlaanderen en het is dus niet mijn probleem. Ik wil ook mijn taal en mijn cultuur bewaren.

Laatst gewijzigd door Everytime : 25 mei 2009 om 12:19.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 12:29   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin het is juist omgekeerd een migrant die ergens decenia gaat wonen zal de omgeving aanpassen naar zijn eigen wensen, een toerist die ergens op doortocht of er enkele dagen is helemaal niet.

Aaah - dat noemen ze dan die fameuze 'integratie' - heb me altijd al afgevraagd wat dat woord betekende

...en daar wordt zoveel belastinggeld aan weggesmeten - aan die 'integratie' - om die immigrant zn omgeving volledig te laten aanpassen aan hem - laat ik toch altijd gedacht hebben dat het andersom moest zijn - arm België -- arm Europa - arme k9 - hopelijk komen er veel immigranten naast u wonen - kunnen ze van U misschien nog ne 'goeie' maken
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 12:33   #53
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt dat indruk niet omdat u een Vlaminge bent en omdat u ergens in uw eigen land bent als u in Vlaanderen bent zelfs als u al enkele jaren in Frankrijk leeft. Wat natuurlijk helemaal niet het geval is voor een Waal of een Franstalige Brusselaar.
Nou, bedankt, Everytime.

De waarheid is echter dat ik slechts voor zowat een kwart Vlaams bloed in de aderen heb, en wel degelijk een Française ben, hoor.

Ik woon, werk en leef derhalve niet slechts "al enkele jaren" in Frankrijk.

Anderzijds is het wel juist dat ik mij niet echt in het buitenalnd voel als ik in België (het weze Vlaanderen of Wallonië) ben, al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik al werkelijk aan de andere kant van de wereld moet zijn om dat "buitenland-gevoel" te hebben.

Kortom, ik ben niet iemand die zich erg beperkt voelt door allerlei artificiële grensjes. Ik pas mij natuurlijk wel aan aan waar ik vertoef. Anders maak je het jezelf en anderen al te moeilijk, vind ik. Daarmee geen enkel probleem hebben is misschien een godsgeschonken talent, maar ik denk eerder dat het ingebakken goede wil is.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 14:04   #54
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Aaah - dat noemen ze dan die fameuze 'integratie' - heb me altijd al afgevraagd wat dat woord betekende
Nee wat jij bedoelt is assimilatie, dat die migranten kopietjes worden van de gemiddlde vlaming (maar dan moet mij wel iemand eens uitleggen wat dat dan wel is)

Integratie is dat ze de wetten hier volgen en gewoonten kennen

Citaat:
...en daar wordt zoveel belastinggeld aan weggesmeten -
Zoveel? Heb je daar cijfers van?

Citaat:
aan die 'integratie' - om die immigrant zn omgeving volledig te laten aanpassen aan hem - laat ik toch altijd gedacht hebben dat het andersom moest zijn - arm België -- arm Europa - arme k9 - hopelijk komen er veel immigranten naast u wonen - kunnen ze van U misschien nog ne 'goeie' maken
Wat voor probleem heb je daarbij? Wat een migrant mag geen slagerij openen? Jij stoort je dat er halal vlees verkocht word? Niemand verplicht je om daar te winkelen hoor als je niet wil.

Oud 25 mei 2009, 15:15   #55
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus dan is dit toch niet logisch? Werk de frustatie uit op die politici en niet op de gemiddelde franstalige inwoner in de rand.

Het is (helaas) wel heel logisch, dat Franstaligen die in de Rand vertoeven de sigaar zullen zijn. Logisch want tolerantie begint pas daar waar de grenzen gerespecteerd worden. En dan heeft u nog geluk dat de Vlamingen een van de meest dociele en bescheiden volken zijn in europa.

Niet eerlijk misschien omdat vaak anderen dan de Franstalige hitsers in Wallonie het "slachtoffer" worden van Vlaamse "repressie".
Oud 25 mei 2009, 15:31   #56
k9

Standaard

Citaat:
Het is (helaas) wel heel logisch, dat Franstaligen die in de Rand vertoeven de sigaar zullen zijn. Logisch want tolerantie begint pas daar waar de grenzen gerespecteerd worden. En dan heeft u nog geluk dat de Vlamingen een van de meest dociele en bescheiden volken zijn in europa.
Dat is onzin in belgie is er geen enkel probleem om in een staathervomring bepaalde grenzen te herzien, getuigt dat van weinig respect? ja, maar niet minder dan van diegene die brussel willen inlijven bij vlaanderen. Mogen ze dat vragen? tuurlijk, hebben die mensen in de rand er veel mee te maken? Niet echt .

As over dociel en bescheiden: tuurlijk.

En dan heb ik nog geluk? Waarom omdat ik een niet 100% vlaams standpunt volg had men mij anders gelynched? grapjas.

Oud 25 mei 2009, 16:02   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee wat jij bedoelt is assimilatie, dat die migranten kopietjes worden van de gemiddlde vlaming (maar dan moet mij wel iemand eens uitleggen wat dat dan wel is)

Integratie is dat ze de wetten hier volgen en gewoonten kennen
dat is nieuw voor me. Dus als ik naar Saudi ga, de wetten volg en de gewoonte KEN, dan ben ik een geintegreerde Saudier? Is me dat leuk zeg!
Nu dacht ik toch wel dat "integreren" zoiets was als DEEL UITMAKEN VAN het geheel? Mispoes! gewoon de wet volgen en je bent geintegreerd! hallelujah! Wat doe je dan als je niet geintegreerd bent? hewel, dan ben je crimineel! flink flink.

Citaat:
Zoveel? Heb je daar cijfers van?
toevallig wel! Net vers van de pers!
Citaat:
In Antwerpen-Noord stelde het Vlaams Belang gisteren de nota ‘De kostprijs van de immigratie’ voor. Immigranten die naar België komen, kosten de Vlaamse belastingbetaler TWEE MILJARD EURO PER JAAR, zo berekenden volksvertegenwoordigers Filip Dewinter en Filip De Man.
Klik hier voor de nota

Klik hier voor de samenvatting

TWEE M I L J A R D : w�*t een verrijking!

Citaat:
Wat voor probleem heb je daarbij? Wat een migrant mag geen slagerij openen? Jij stoort je dat er halal vlees verkocht word? Niemand verplicht je om daar te winkelen hoor als je niet wil.
raar, niemand verplicht jou evenmin om een garagepoort bij Ferryn te kopen! toch mocht die mens geen kaboem poorten aanbieden!
Niemand wordt verplicht om te gaan zwemmen bij vlamingen-only, toch mogen enkel moslims een apartheidszwemuur hebben (twee zelfs, op kosten van Bertje Anciaux)
Niemand wordt verplicht om bij een marokkaanse beenhouwer zijn halal gekeeld vlees te kopen, maar owee owee als je zelf je varken wil kelen en enkel autochtoon personeel in je winkel wil hebben... oesje! dan komt bozejozef !

Oud 25 mei 2009, 16:30   #58
k9

Standaard

Citaat:
dat is nieuw voor me. Dus als ik naar Saudi ga, de wetten volg en de gewoonte KEN, dan ben ik een geintegreerde Saudier? Is me dat leuk zeg!
Nu dacht ik toch wel dat "integreren" zoiets was als DEEL UITMAKEN VAN het geheel? Mispoes! gewoon de wet volgen en je bent geintegreerd! hallelujah! Wat doe je dan als je niet geintegreerd bent? hewel, dan ben je crimineel! flink flink.
Dat is toch deel uitmaken van het geheel? Jij haalt nog steeds assimilatie en integratie door elkaar.

Citaat:
toevallig wel! Net vers van de pers!

Klik hier voor de nota

Klik hier voor de samenvatting

TWEE M I L J A R D : w�*t een verrijking!
Mai van het VB,

Citaat:
raar, niemand verplicht jou evenmin om een garagepoort bij Ferryn te kopen! toch mocht die mens geen kaboem poorten aanbieden!
Niemand wordt verplicht om te gaan zwemmen bij vlamingen-only, toch mogen enkel moslims een apartheidszwemuur hebben (twee zelfs, op kosten van Bertje Anciaux)
Niemand wordt verplicht om bij een marokkaanse beenhouwer zijn halal gekeeld vlees te kopen, maar owee owee als je zelf je varken wil kelen en enkel autochtoon personeel in je winkel wil hebben... oesje! dan komt bozejozef !
Dat moet zo volgens de belgische wetgeving.

Blijkbaar ben jij voor de anrachie waar iedereen zijn zin maar doet, maar zolang we in een rechstaat leven moet elke belg en inwoner hier die volgen.

Ooit eens ene allochtoon kwaad naar je gegeken dat je zo gefixeerd bent of zo?

Oud 25 mei 2009, 16:34   #59
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Touché Circe

Ik moet soms toch lachen met die cultuurrelativisten

Ik schrijf:

Citaat:
...
...aan die 'integratie' - om die immigrant zn omgeving volledig te laten aanpassen aan hem - laat ik toch altijd gedacht hebben dat het andersom moest zijn - arm België -- arm Europa - arme k9 - hopelijk komen er veel immigranten naast u wonen - kunnen ze van U misschien nog ne 'goeie' maken
....en wat maakt de cultuurrelativist er van:

Citaat:
Waar zit de logica - waar zit het verband, de samenhang tussen beide?

Staat er iets over - 'een probleem ermee hebben'?
Staat er iets over - 'een migrant mag geen slagerij openen'?
in mijn post?

k9?
Oud 25 mei 2009, 16:46   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch deel uitmaken van het geheel? Jij haalt nog steeds assimilatie en integratie door elkaar.
Van mij hoeven ze geen deel uit te maken van het geheel - van mij hoeven ze hier niet eens te zijn - aangezien ze niet eens deel willen uitmaken van het geheel!

Citaat:
Mai van het VB,
Geniale onderbouwing - ik wou dat ik zulke strategieën beheerste!

Citaat:
Dat moet zo volgens de belgische wetgeving.
Geweldig - nogmaals - U bent een genie - 'Dat moet zo van de Belgische wetgeving'! - natuurlijk is het de Belgische wetgeving die andere wetten heeft voor de ene bevolkingsgroep die voor een andere dus niet gelden - heb je wel begrepen wat Circe schreef - probeer jij eens een varken te kelen in je badkamer - magnie!

Citaat:
Blijkbaar ben jij voor de anrachie waar iedereen zijn zin maar doet, maar zolang we in een rechstaat leven moet elke belg en inwoner hier die volgen.
Zie boven - blijkbaar is de ene Belg wat 'gelijker' dan de andere onder het 'gelijkheidsprincipe'.

Anarchie volgt uit dubbele standaard - dubbele wetgeving - de ene wél de ander magnie - daar wordt ne mens anarchistisch van - ik toch! - Waar woont u huis - ikke kome daar

Citaat:
Ooit eens ene allochtoon kwaad naar je gegeken dat je zo gefixeerd bent of zo?
Ik kan niet voor Circe spreken - maar naar mij nog nooit typisch simplistisch!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be