Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2004, 15:21   #61
Karl
Lokaal Raadslid

Karl's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veroordeel de veroordeling compleet, maar je kan niet erkennen dat het VB de Vlaamse beweging een zwart cachet heeft meegegeven.
Alsof ze dat ervoor niét had
Karl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 15:35   #62
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ph.
Ze wilen hier een tweede Baskenland zeker?

Verdorie spannende tijden hé 8)
Ik vind de heisa rond het VLaams Blok ook best spannend. De verkiezingen gaan niet meer over wat de "regerinspartijen" gerealiseerd hebben, maar over hoe ze de politiek aan het verkrachten zijn.

Dat ze op de waarschijnlijk mooiste dag van het jaar, 13 juni, niet komen janken en snotteren: Wir haben es nicht gewusst!
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 17:00   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Nuance, foutje van mij: Een college van drie rechters in dit geval, met mogelijkheid van cassatieberoep... Als jij je wilt vergelijken met een zieke kip is dat jouw visie...niet de mijne !
Tracht het nu niet in het belachelijke te trekken en ervan tussen te knijpen! Leg jij mij uit waarom het éne college van drie rechters volgens jou het deze keer juist heeft en de twee vorige colleges niet? Niet rond de pot draaien aub?
zie onder:
Citaat:
"De eerste 2 rechters hadden zich onbevoegd verklaard omdat het om een politiek misdrijf zou gaan, het Hof van Cassatie heeft dit excuus echter naar de prullemand verwezen. Met andere woorden: de rechters hadden zich niet onbevoegd mogen verklaren."
En néén, Cassatie spreekt zich niet uit over de feiten, maar over de procedure
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 20:09   #64
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
En néén, Cassatie spreekt zich niet uit over de feiten, maar over de procedure
En neen, Cassatie spreekt zich ook uit over de methodiek en de interpretatie van de aangevoerde bewijsstukken.
Dit laatste is hier zeer belangrijk.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 20:23   #65
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dus , na de verkiezingen komt het proces nog eens voor , daar oordeelt de rechter dat de Gentse uitspraak niet klopt en vernietigt het arrest. Kan dit kloppen???
Indien het zo kan gebeuren heeft het blok er wel een massa stemmen bijgekregen en heeft Belgie zich weer eens belachelijk gemaakt. 8)
En , euh , wat zijn de kosten van heel het proces en wie betaalt die als het arrest wordt vernietigd ? Ikke en mijn belastingen weeral zeker?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 20:27   #66
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dat racisme is wel de spreekwoordelijke stok waarmee het Vlaams Blok al jaren de Vlaamse beweging mee heeft kapot geklopt en die ze zelf aanreikten aan het belgicistische regime.

Ik veroordeel de veroordeling compleet, maar je kan niet erkennen dat het VB de Vlaamse beweging een zwart cachet heeft meegegeven.
En waarom verwijten zovelen dan de n-va een zwart verleden?
Waarom zei Yves Desmet dat de n-va populair is in West-Vlaanderen door de Van-Severen erfenis?
Oud 23 april 2004, 20:32   #67
Karl
Lokaal Raadslid

Karl's schermafbeelding

Standaard

*KNIP*

Gelieve geen scheldpartijen te lanceren.

Peter Johan
Karl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 21:25   #68
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karl
*KNIP*

Peter Johan
Nazi-erfenis?
Toch niet van plan om te sterven hoop ik?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 21:37   #69
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
*KNIP*

Peter Johan
Ik neem aan dat alle belgicisten dan recht hebben op de Degrelle-erfenis?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 23:56   #70
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
*KNIP*

Peter Johan
De goeie ouwe Bruno op dreef ...

« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 01:27   #71
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Dus , na de verkiezingen komt het proces nog eens voor , daar oordeelt de rechter dat de Gentse uitspraak niet klopt en vernietigt het arrest. Kan dit kloppen???
Indien het zo kan gebeuren heeft het blok er wel een massa stemmen bijgekregen en heeft Belgie zich weer eens belachelijk gemaakt. 8)
En , euh , wat zijn de kosten van heel het proces en wie betaalt die als het arrest wordt vernietigd ? Ikke en mijn belastingen weeral zeker?
De kans is inderdaad groot dat het gebeurt zoals jij stelt. Heel Europa zal immers toekijken hoe het hier in België loopt.
Je mag er zeker van zijn dat in de ons omringende landen het arrest zal worden uitgepluisd en dat het Hof van Cassatie zich geen tweede blunder zal kunnen permitteren. Het heeft destijds in de zaak van de SP-ministers al héél veel pluimen gelaten. Als dat opnieuw gebeurt kunnen onze politiekers alle Europese superpostjes vergeten.
De druk zal dus erg groot zijn. Maar dit keer in de andere richting. Het huidig arrest zal immers gekraakt worden en als onwaardig worden afgedaan. Wat het ook is.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:26   #72
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
De kans is inderdaad groot dat het gebeurt zoals jij stelt. Heel Europa zal immers toekijken hoe het hier in België loopt.
Je mag er zeker van zijn dat in de ons omringende landen het arrest zal worden uitgepluisd en dat het Hof van Cassatie zich geen tweede blunder zal kunnen permitteren. Het heeft destijds in de zaak van de SP-ministers al héél veel pluimen gelaten. Als dat opnieuw gebeurt kunnen onze politiekers alle Europese superpostjes vergeten.

1) Het is hoogst onwaarschijnlijk dat dit arrest vernietigd wordt, de aanklacht kan misschien nog eens naar een ander hof gestuurd worden

2) Ik denk dat in Europa alleen Nieuw Rechts in NL het vonnis zullen lezen... Lepen zal wel een vertaling van de ZB-communiquees van jullie krijgen, maar wie ligt d�*�*rvan wakker?
De druk zal dus erg groot zijn. Maar dit keer in de andere richting. Het huidig arrest zal immers gekraakt worden en als onwaardig worden afgedaan. Wat het ook is.
Oud 24 april 2004, 13:35   #73
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

ik vraag me af waarom het fdf niet word aangepakt,die verklaren met luide stem dat ze vlamingen haters zijn,dus dat ben ik en jullie,dus wij worden allemaal gehaat door het fdf,als daartegen klacht word neergelegd,dan beland die in de prullemand.als ge het nu nog niet door hebt dat alle dictaten uit het zuiden des lands komen,ja dan zijn jullie hopeloze gevallen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:56   #74
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:
*KNIP*

Peter Johan
De goeie ouwe Bruno op dreef ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Ni dieu, ni maître!
Blanquist?
Oud 24 april 2004, 13:58   #75
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Feitelijk kan men de NVA ook vervolgen met deze antidiscriminatiewet.
Met dit precedent kan men ook de vzw's van de nva aanpakken wegens haat en discriminatie tegenover de Walen.
Ik zie de rechter al zwaaien met het pamflet waarop staat dat ieder Vlaams gezin ieder 2 jaar een auto weggeeft aan de Walen.
Och... Misschien zullen enkele fanatieke etxremistische belgicisten als de BUB dat wel willen, maar de propaganda van de N-VA is van totaal andere aard dan die van de VB. N-VA pleit zelfs voor goed nabuurschap, en staat open voor vreemdelingen in de samenleving. VB is veroordeeld voor haar vreemdelingenstandpunt, dat racistisch is. De Vlaamse secessie is dat niet, hoe graag de extremisten dat ook willen doen verkopen.
wel, tantist, als men het bij de NVA over "de" walen heeft, dan veralgemeend men op een systematisch manier. Denk daar maar eens over na
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:59   #76
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
ik vraag me af waarom het fdf niet word aangepakt,die verklaren met luide stem dat ze vlamingen haters zijn,dus dat ben ik en jullie,dus wij worden allemaal gehaat door het fdf,als daartegen klacht word neergelegd,dan beland die in de prullemand.als ge het nu nog niet door hebt dat alle dictaten uit het zuiden des lands komen,ja dan zijn jullie hopeloze gevallen.
Ik woon nu in Brussel: hier heb ik minder last van het FDF dan van het ZB, vroeger in Antwerpen, en van de VU daarvoor...
Oud 24 april 2004, 14:40   #77
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Feitelijk kan men de NVA ook vervolgen met deze antidiscriminatiewet.
Met dit precedent kan men ook de vzw's van de nva aanpakken wegens haat en discriminatie tegenover de Walen.
Ik zie de rechter al zwaaien met het pamflet waarop staat dat ieder Vlaams gezin ieder 2 jaar een auto weggeeft aan de Walen.
Och... Misschien zullen enkele fanatieke etxremistische belgicisten als de BUB dat wel willen, maar de propaganda van de N-VA is van totaal andere aard dan die van de VB. N-VA pleit zelfs voor goed nabuurschap, en staat open voor vreemdelingen in de samenleving. VB is veroordeeld voor haar vreemdelingenstandpunt, dat racistisch is. De Vlaamse secessie is dat niet, hoe graag de extremisten dat ook willen doen verkopen.
Je maakt je illusies: La Libre noemd onlangs NVA "extreme nationalisten";
Wat zal dat worden als NVA ooit wat macht heeft.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be