Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 19:34   #61
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

kan geen kwaad met een meer militaire operatie.
dat heeft men gedaan in charleroi dus waarom kan dat niet in Brussel?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:39   #62
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Polen stelen net zoveel en zijn 100% katholiek, de kerk zegt dat dan ook?
Probleem met die redenering is wel een beetje dat Polen in de verste verte niet zoveel stelen als Marokkanen, niet waar?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:04   #63
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wij zijn in 2007 overvallen, toen waren de statistieken voor onze bank (een rampjaar, de premies voor onze globale bankpolis zijn naar aanleiding daarvan meer dan verdrievoudigd) 30 overvallen en luister goed, 29 keer betrof het allochtonen, bijna altijd van marokkaanse afkomst. Eén keer betrof het een autochtone Belg en die was naar het schijnt redelijk beschonken.
En? Jij bent represenatatief voor heel belgie?

Hoe weet je trouwens dat het altijd marokanen waren?

Citaat:

Van San en Vermeulen zijn op dit forum al uitgebreid aan bod gekomen. Ik herinner mij nog goed de momenten waarop Van san en later ook Vermeulen hun conclusies op TV kwamen uitleggen. Hetgeen ze kwamen zeggen stond links niet aan en op slag verdwenen ze voorgoed van het scherm.
Is zal eens aan Circe vragen dit alles eens voor jou op te zoeken, ik kan niet zo goed met internet en linken leggen overweg.
Van san ging over jongeren niet over alle allochtonen. En er waren problemen mee, zo gebruikte het rapport aanhoudingen ipv veroordelingen staat vol met Misschien , waarschijnlijk en wellicht houd geen rekening met sociaal-economische verschillen . Ten slotte komt godsdienst negrens in voor, enkel afkomst

Vermeulen geen idee wat die zou gezegd hebben hierover.

http://books.google.be/books?id=XLIE...sec=frontcover
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:05   #64
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Probleem met die redenering is wel een beetje dat Polen in de verste verte niet zoveel stelen als Marokkanen, niet waar?
Volgens wie?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 3 juni 2009, 21:14   #65
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? Jij bent represenatatief voor heel belgie?

Hoe weet je trouwens dat het altijd marokanen waren?

Van san ging over jongeren niet over alle allochtonen. En er waren problemen mee, zo gebruikte het rapport aanhoudingen ipv veroordelingen staat vol met Misschien , waarschijnlijk en wellicht houd geen rekening met sociaal-economische verschillen . Ten slotte komt godsdienst negrens in voor, enkel afkomst

Vermeulen geen idee wat die zou gezegd hebben hierover.

http://books.google.be/books?id=XLIE...sec=frontcover

1) Ik ben niet repersentatiek voor gans belgië, alleen moeten we vaststellen dat de gevangenissen vol zitten met mensen van marokaanse afkomst, dat zal wel zijn redenen hebben zeker.

2) Een redelijk percentage werd opgepakt, vandaar dat we weten dat het marokanen waren.

3) Welke de redenen van hun crimineel gedrag ook zijn , volgens Van San culturele, volgens Vermeulen ook godsdienstige, feit is dat ik er last van heb en feit is dat ik daarom op een partij ga stemmen die deze mannen gaat aanpakken. Is dat verboden ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 06:24   #66
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3) Welke de redenen van hun crimineel gedrag ook zijn , volgens Van San culturele, volgens Vermeulen ook godsdienstige, feit is dat ik er last van heb en feit is dat ik daarom op een partij ga stemmen die deze mannen gaat aanpakken. Is dat verboden ?
Ik weet dat er veel meer Marokkanen in de gevangenissen zitten dan hun bevolkingsaandeel rechtvaardigt. Ik weet dat het straatgeweld door Marokkaanse jongeren veel hoger ligt dan door andere groepen. En ik ben zoals jij van oordeel dat onze regenten dat eigenlijk vrij simpele probleem op een abominabele manier aanpakken.

Ik ken het rapport Van San en ik las "Het Marokkanendrama" van Fleur Jurgens. Daaruit blijkt dat er culturele, sociologische én religieuze redenen zijn voor het foutlopen van veel te veel Marokkaanse jongeren.

Ik ken de straten in Ribeaucourt, Zwarte Vijvers e.d.m. en ik weet wat zich daar afspeelt. Het is geen plaats waar je wil opgroeien, en veel te jonge kinderen zien en beleven daar dingen die je je kind niet toewenst.

Ik ken ook Marokkaanse jongeren die hun uiterste best doen om uit dat moeras te raken, en velen die er ook echt uitkomen. Vaak hebben ze meer fut en levensernst dan de doorsnee verwende Vlaamse jongeren. Die gasten verdienen onze steun, voor henzelf maar ook voor ons.

Als het VB "die mannen" die het verknoeien, echt wil aanpakken, zou het best beginnen met degenen die het goed doen, te erkennen en te steunen. Tenminste, als het de bedoeling is het probleem op te lossen en niet het in stand te houden. Want momenteel ziet het er eerder naar uit dat het VB de perfecte tegenhanger is van de traditionelen die het probleem lieten verrotten.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 07:14   #67
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Ik ben niet repersentatiek voor gans belgië, alleen moeten we vaststellen dat de gevangenissen vol zitten met mensen van marokaanse afkomst, dat zal wel zijn redenen hebben zeker.

2) Een redelijk percentage werd opgepakt, vandaar dat we weten dat het marokanen waren.

je stemt net op een partij die die problemen niet wilt aanpakken, dat is net het probleem. het VB wilt gewoon de situatie laten verrotten zodat er een echte burgeroorlog komt.
Oud 4 juni 2009, 07:28   #68
k9

Standaard

Citaat:
"vol van marokaanse afkomst" cijfers daarvan?

Citaat:
Een aantal dus , je gaat er dan maar vanuit dat de rest dat ook was.

Citaat:
Nee

Maar vna san zegt dat niet hoor, ik geef je haar studie hierboven, waarom lees je die zelf eens niet.

Vermeulen? Zoals ik al zei: katholieke polen zijn net zo crimineel als marokaanse moslims (eigenlijk enkel de jognesn, de marokaanse meisjes zijn veel minder crimineel zelfs minder dan autochtoonse, zie van san rapport voor dat) gaat hij dan ook de conclusie trekken dat de kerk dat ook promoot?

Denk toch eens na voor jezelf ipv dat over te laten aan andere. Dat is wat mij het meeste stoort aan verkiezingen altijd, niet de politici maar de mensen die hen slaafs volgen zonder ooit na te denken.

En wat denk je dat het VB gaat doen? De meeste van die marokanen zullen hier geboren belgen zijn dan marokaanse afkomst, terugsturen kan daar gewoonweg niet mee.

Strengere straffen? Akkoord vind ik ook, maar kijk naar de VS: enorm strenge straffen maar wel meer misdrijven dan in belgie (%) dus straffen alleen is niet genoeg en daar faalt het programma van het VB compleet.

Oud 4 juni 2009, 07:51   #69
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je stemt net op een partij die die problemen niet wilt aanpakken, dat is net het probleem. het VB wilt gewoon de situatie laten verrotten zodat er een echte burgeroorlog komt.
We weten niet wat het VB zal doen als het aan de macht zou komen. Wat we wel weten, is dat alle andere partijen het probleem hebben laten verrotten tot de bijna-burgeroorlog waar we vandaag voorstaan. En ik zie nergens de wil om het eindelijk eens echt te gaan aanpakken, zoals je dat bijvoorbeeld wel al enkele jaren in Nederland ziet.
Oud 4 juni 2009, 07:54   #70
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
We weten niet wat het VB zal doen als het aan de macht zou komen. Wat we wel weten, is dat alle andere partijen het probleem hebben laten verrotten tot de bijna-burgeroorlog waar we vandaag voorstaan. En ik zie nergens de wil om het eindelijk eens echt te gaan aanpakken, zoals je dat bijvoorbeeld wel al enkele jaren in Nederland ziet.
ze zijn nu niet aan de macht en ze polariseren al, wat gaat dat zijn, mochten ze aan de macht komen?
Oud 4 juni 2009, 08:07   #71
k9

Standaard

Citaat:
We weten niet wat het VB zal doen als het aan de macht zou komen.
Jawel : hun programma, iets wat een ramp voor belgie en vlaanderen zal zijn.

Citaat:
Wat we wel weten, is dat alle andere partijen het probleem hebben laten verrotten tot de bijna-burgeroorlog waar we vandaag voorstaan.
Burgeroorlog? Helemaal niet.

Oud 4 juni 2009, 09:43   #72
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze zijn nu niet aan de macht en ze polariseren al, wat gaat dat zijn, mochten ze aan de macht komen?
OK, maar niet interessant. Wat mij interesseert is wat nu gebeurt: dat degenen die het de voorbije 30 jaar laten rotten hebben dat nog steeds voortzetten, én hoe we daar gaan uitgeraken. Laat je asjeblief niet biologeren door het VB zeg, de problemen zijn erg genoeg.
Oud 4 juni 2009, 10:00   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, maar niet interessant. Wat mij interesseert is wat nu gebeurt: dat degenen die het de voorbije 30 jaar laten rotten hebben dat nog steeds voortzetten, én hoe we daar gaan uitgeraken. Laat je asjeblief niet biologeren door het VB zeg, de problemen zijn erg genoeg.
dat is idd wat me nu interesseert, wat er nu gebeurt. en ik deel absoluut niet de mening van het VB over hoe het probleem ontstaan is (allemaal de fout van de islam) noch de oplossingen (islam buiten, extreem harde hand, ...).
Oud 4 juni 2009, 10:18   #74
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"vol van marokaanse afkomst" cijfers daarvan?

Een aantal dus , je gaat er dan maar vanuit dat de rest dat ook was.

Nee

Maar vna san zegt dat niet hoor, ik geef je haar studie hierboven, waarom lees je die zelf eens niet.

Vermeulen? Zoals ik al zei: katholieke polen zijn net zo crimineel als marokaanse moslims (eigenlijk enkel de jognesn, de marokaanse meisjes zijn veel minder crimineel zelfs minder dan autochtoonse, zie van san rapport voor dat) gaat hij dan ook de conclusie trekken dat de kerk dat ook promoot?

Denk toch eens na voor jezelf ipv dat over te laten aan andere. Dat is wat mij het meeste stoort aan verkiezingen altijd, niet de politici maar de mensen die hen slaafs volgen zonder ooit na te denken.

En wat denk je dat het VB gaat doen? De meeste van die marokanen zullen hier geboren belgen zijn dan marokaanse afkomst, terugsturen kan daar gewoonweg niet mee.

Strengere straffen? Akkoord vind ik ook, maar kijk naar de VS: enorm strenge straffen maar wel meer misdrijven dan in belgie (%) dus straffen alleen is niet genoeg en daar faalt het programma van het VB compleet.
1)Kijk man , ik heb die kerels gezien en het waren Marokanen, ik kan dat nog wel herkennen.

2) Ontkennen dat de gevangenissen vol zitten met allochtonen en in het bijzonder van mensen van marokaanse afkomst, is hetzelfde als het bestaan van het zonlicht ontkennen. Nederland zit trouwens met hetzelfde probleem, u moet maar eens kijken naar het programma Opsporing verzocht, men zoekt daar in overweldigende meerderheid misdadigers van het Noord-Afrikaanse tijpe.

3) Waarom zou een actieve reimigratiepolitiek niet mogen toegepast worden . Veel Marokanen hebben een dubbele nationaliteit, het blijft een te overwegen optie.

4) De Marokaanse gemeenschap moet maar de kansen grijpen die hen worden aangeboden. Als studeren voor hen niet belangrijk is, dan moeten ze daar de gevolgen maar van dragen.
Oud 4 juni 2009, 10:21   #75
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja wat wil je, als je de problemen 30 jaar laat verrotten , zoals E. Gidius terecht opmerkt, ontstaat op den duur een zekere polarisatie.
Oud 4 juni 2009, 10:22   #76
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is idd wat me nu interesseert, wat er nu gebeurt. en ik deel absoluut niet de mening van het VB over hoe het probleem ontstaan is (allemaal de fout van de islam) noch de oplossingen (islam buiten, extreem harde hand, ...).
Mijn beste Vlijmscherp,

Ik weet dat je beter (d.i. correcter) ben dan dat, maar waarom moeten linksen als het over het onderwerp 'migranten & criminaliteit' gaat altijd, maar dan ook altijd, fixeren op het Vlaams Belang?

Kunnen jullie eens niet naar het onderwerp zelf komen, en een analyse maken zonder het VB daar van verre of dichtbij in te betrekken? Indien niet, dan toon je jammerlijk aan dat je niet in een oplossing geïnteresseerd bent. Indien wel, dan zal ik het met belangstelling lezen.
Oud 4 juni 2009, 10:23   #77
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
4) De Marokaanse gemeenschap moet maar de kansen grijpen die hen worden aangeboden.
Velen doen dat, Pericles. Waarom ga je daar niet op in en fixeer je je op het negatieve?
Oud 4 juni 2009, 10:32   #78
k9

Standaard

Citaat:
1)Kijk man , ik heb die kerels gezien en het waren Marokanen, ik kan dat nog wel herkennen.
Tuurlijk zoals die moordenaars van joe van holsbeek ook marokanen waren?

Citaat:
2) Ontkennen dat de gevangenissen vol zitten met allochtonen en in het bijzonder van mensen van marokaanse afkomst, is hetzelfde als het bestaan van het zonlicht ontkennen. Nederland zit trouwens met hetzelfde probleem, u moet maar eens kijken naar het programma Opsporing verzocht, men zoekt daar in overweldigende meerderheid misdadigers van het Noord-Afrikaanse tijpe.
Ik vraag je cijfers, dit rond de pot gedraai zal je niks opbrengen.

Citaat:
3) Waarom zou een actieve reimigratiepolitiek niet mogen toegepast worden . Veel Marokanen hebben een dubbele nationaliteit, het blijft een te overwegen optie.
Iemand die de nationaliteit gekregen heeft vind ik dat ook, de rest die hier geboren en getogen is niet.

Denk zelfs dat dit tegen bepaalde internationel verdragen is .

Citaat:
4) De Marokaanse gemeenschap moet maar de kansen grijpen die hen worden aangeboden. Als studeren voor hen niet belangrijk is, dan moeten ze daar de gevolgen maar van dragen.
De verantwoordelijkheid ligt idd ook ten dele daar, maar ook bij het onderwijs zelf en de hele maatschappij.

Oud 4 juni 2009, 10:36   #79
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Velen doen dat, Pericles. Waarom ga je daar niet op in en fixeer je je op het negatieve?
Hier en daar zal er wel een zijn E.Gidius, ik ga dat niet ontkennen en ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar u zult mij toch moeten gelijk geven dat het veel te weinig gebeurt.

In de school waar mijn kinderen gaan, ik geef toe, het is geen gemakkelijke school probeert men al jaren één leerling van Turkse of Marokaanse afkomst het eerste middelbaar te laten overleven, wel dat lukt nooit of haast nooit , dit terwijl kinderen van bijvoorbeeld Servische of Russische afkomst dat wel lukt en deze zelfs haast zo goed presteren als Vlaamse kinderen. Als je dit alles ziet, dan moet je toch tot de conclusie komen dat er ergens een cultureel probleem is, of minstens een probleem van atitude . Het toppunt is dan nog dat ze achteraf gaan zeiken over het feit dan kun kinderen niet hoger op te sociale ladder komen. Wel, wie is daar verantwoordelijk voor, wij of zij. Als ik niet gestudeerd had , kon ik ook niet doen wat ik nu doe.
Oud 4 juni 2009, 10:43   #80
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk zoals die moordenaars van joe van holsbeek ook marokanen waren?

Ik vraag je cijfers, dit rond de pot gedraai zal je niks opbrengen.

Iemand die de nationaliteit gekregen heeft vind ik dat ook, de rest die hier geboren en getogen is niet.

Denk zelfs dat dit tegen bepaalde internationel verdragen is .

De verantwoordelijkheid ligt idd ook ten dele daar, maar ook bij het onderwijs zelf en de hele maatschappij.
Ik ga erover stoppen man, als je de werkelijk niet onder ogen wil zien, dan is het nutteloos dat ik hier verder mijn tijd aan besteed. steek je kop maar verder in het zand. Het is niet door de werkelijkheid te ontkennen , dat ze daarom minder de werkelijkheid is. Ter informatie, in de draad, "eigen hoofddoek eerst" heeft Circe een link gelegd naar een aantal artikels die gaan over het verband tussen misdaad en islam, ga daar eens kijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be