Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2009, 16:34   #61
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Rugridders?
Dat zijn mensen waarvan ik het een zonde vind dat ze zichzelf op dit forum relnicht noemen en waarvoor ik bijgevolg een veel meer edele naam heb gezocht.
Sommigen beweren dat Alexander de groote een rugridder was, Hitler zou ik eerder een relnicht noemen,...ziet U het verschil?
Ik zie niemand die zichzelf "hier" een relnicht noemt. Misschien kan je even helpen.
Nog iets, kan je me een woordenboek aanduiden, waar ik een verklaring van het woord "rugridder" kan terugvinden, anders zie ik mij genoodzaakt dat woord te catalogeren onder "Fieseler's hersenspinsels".

Laatst gewijzigd door Pietje : 5 juni 2009 om 16:35.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:39   #62
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nog iets, kan je me een woordenboek aanduiden, waar ik een verklaring van het woord "rugridder" kan terugvinden, anders zie ik mij genoodzaakt dat woord te catalogeren onder "Fieseler's hersenspinsels".
Is een scheldwoord.

Bijvoorbeeld:
http://www.taalkabaal.nl/scheldwoorden/indexr.php
http://www.frsupportershop.nl/popup_...6ea49846d86c58

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 5 juni 2009 om 16:40.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:45   #64
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Hey thanks, nu weten we onmiddellijk wat Fieseler's bedoeling was.
Alsof dat ooit een geheim was, Pietje.
Oud 5 juni 2009, 16:54   #65
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus: na het obligate heen en weer gescheld van de verzuurde rugridders contra de domme achterlijken terug on topic.

WAT HEEFT HET VB TEGEN DE HOLEBI'S

Volgens het VB: NIETS want deze mensen mogen niet worden gediscrimineerd wegens hun sexuele voorkeur.

Als er hier een nuchtere holebi rondloopt kan en mag hij volgens mij niet anders dan dit luid toejuichen.

Maar nu komt de kat de koord op:
Het VB reserveert het huwelijk enkel voor Hetero's.
De Holebi's vinden zich dus toch gediscrimineerd.
Neen zegt het VB: Holebi's mogen gerust samen gaan wonen, familieke spelen, alles doen wat ze willen. Het huwelijk echter is PER DEFINITIE een verbintenis tussen man en vrouw.
Als jullie identiek hetzelfde willen doen, met een pastoor, een burgemeester, een notaris...no problemo...maar de term HUWELIJK blijft eigen aan een verbintenis (al is deze identiek dezelfde als de holebi's) voor man en vrouw.
Holebi's: krijsen in koor...discriminatie, discriminatie.
VB zegt: niks van: niemand houdt jullie tegen om identiek hetzelfde te doen als hetero's. Maar wij noemen dat niet huwelijk.

Het is duidelijk dat de discussie, die steeds en steeds weer verzandt in oeverloos gekrijs, enkel draait om de zoveelste semantische eigendomseis.

.
Tussen zeggen en doen is nog een groot verschil. Het VB stemde immers tegen de wettelijke samenwoonst en tegen een partnerregeling voor holebikoppels. M.a.w. als het van het VB af ging dan konden holebi's helemaal niet gezelfde doen als hetero's: dus geen burgemeester, geen notaris, en vooral geen relatierechten, m.a.w. discriminatie op juridisch vlak.
Volgens het VB is het homo-huwelijk zelfs gevaarlijk. Noem mij 1 negatief gevolg van het homo-huwelijk, volgens mij heeft er niemand door het huwelijk open te stellen materiele of lichamelijke schade ondervonden. In tegendeel, door het huwelijk open te stellen worden de mistoestanden waardoor holebi's materiaal schade leden (na het overlijden van de partner, enz...) eindelijk recht gezet. Voor de openstelling van het huwelijk waren holebi's officieel geen familie van elkaar. Als 1 van de partners een ernstig ongeluk tegen kwam werd de andere partner niet eens gecontacteerd, en als hij het dan later toch te weten kwam mocht hij van het ziekenhuis vaak niet eens op bezoek op de intensieve zorgen, wegens geen familie.
Allemaal geen probleem volgens het VB.

Het VB stemde ook tegen een wet die de discriminatie van holebi's moest tegen gaan. Dus het VB vindt dat holebi's wel mogen gediscrimineerd worden.

En het VB vindt dat holebi's moeten begeleid worden naar een heterohuwelijk omdat holebi-relaties minderwaardig zijn.

Het VB beweert wel tegen discriminatie van holebi's te zijn, maar de facto is ze hevig voorstander van discriminatie. Bewijzen genoeg in het stemgedrag en uitspraken.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:58   #66
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Alsof dat ooit een geheim was, Pietje.
Nee, natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd door Pietje : 5 juni 2009 om 16:59.
Oud 5 juni 2009, 16:59   #67
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Er zitten trouwens homo's in de kamerfractie van het VB dus is het belachelijk om te stellen dat het VB tegen homo's zou zijn.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 17:02   #68
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Er zitten trouwens homo's in de kamerfractie van het VB dus is het belachelijk om te stellen dat het VB tegen homo's zou zijn.
Wie zoal ??
Zou Fieseler hen ook rugridders noemen ??
Oud 5 juni 2009, 17:04   #69
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Let op: het stakato scanderen van het woord discriminatie is allerminst argumentatief...zoals de meesten uiteraard al lang weten...
Herlees de openingspost eens, het staat vol met bewijzen van het discriminerende gedrag van het VB naar holebi's toe:
* VB stemde steeds tegen elke vorm van wettelijk bescherming van holebi's
* VB stemde steeds tegen elke vorm van relatierechten voor holebi's
* VB vindt dat holebi's een minderwaardige relatie hebben en dus moeten "begeleid" worden naar een hetero-huwelijk.

Ik heb me enkel gebaseerd op het stemgedrag en de uitspraken van VB-mandatarissen. Die spreken voor zich.

Aangezien de aanwezige VB-fans deze VB-maatregels verdedigen en Van Overmeire niet eens de moeite neemt om iets van uitleg te geven, mogen we er dus van uit gaan dat het VB een anti-holebi-partij is.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 5 juni 2009, 17:05   #70
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb er hier op het forum nog zo ene gekent, hij stampte begot tegen zijn eigen schenen de zieligaard.
Oud 5 juni 2009, 17:07   #71
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie zoal ??
Zou Fieseler hen ook rugridders noemen ??
Dat behoort tot de privésfeer van de betrokken personen en staat los van politiek. Er zijn ook fatsoenlijke anderssexuelen die daar niet overal mee te koop lopen.

En rugridder is een eretitel dus zie niet in wat er verkeerd aan is iemand zo te noemen.
Oud 5 juni 2009, 17:07   #72
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hou toch eens op een fatsoenlijke partij lastig te vallen met seksvuiligheid. Stel vragen over de nakende onafhankelijkheid, de vreemdelingenproblematiek, de overbevolking, de werkloosheid, maar toch niet over deze onnozeliteiten.
Het VB vindt het anders wel belangrijk genoeg om dit thema in hun programma op te nemen.
Of zijn er zo nog VB-programmapunten waar we volgens u geen vragen mogen over stellen?
Oud 5 juni 2009, 17:09   #73
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat behoort tot de privésfeer van de betrokken personen en staat los van politiek. Er zijn ook fatsoenlijke anderssexuelen die daar niet overal mee te koop lopen.
.
Hoe kan je dan weten dat er holebi's in het VB zitten, als ze er volgens het VB-standpunt niet mogen voor uit komen?
Oud 5 juni 2009, 17:10   #74
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het VB vindt het anders wel belangrijk genoeg om dit thema in hun programma op te nemen.
Of zijn er zo nog VB-programmapunten waar we volgens u geen vragen mogen over stellen?
Ja, de vrijheid van meningsuiting. Beter geen vragen bij stellen want het programma loopt daar ook nog een beetje verkeerd.
Oud 5 juni 2009, 17:10   #75
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Hoe kan je dan weten dat er holebi's in het VB zitten, als ze er volgens het VB-standpunt niet mogen voor uit komen?
Ik heb dat gehoord van iemand die samenwerkt met de betrokken personen. Aldus ...
Oud 5 juni 2009, 17:13   #76
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb dat gehoord van iemand die samenwerkt met de betrokken personen. Aldus ...
Oei, de betrokken persoon heeft dus de partijrichtlijn geschonden tegenover zijn medewerker?
Lijkt wel een beetje op roddelen, hé?

Laatst gewijzigd door Fozzie : 5 juni 2009 om 17:14.
Oud 5 juni 2009, 17:16   #77
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Kom. Duid 't em aan. Geen gezever.

Oud 5 juni 2009, 17:20   #78
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg liever dat het niet bekend mag geraken van de "partei". En wat bedoel je met "ook fatsoenlijke anderssexuelen" ??
Het kan natuurlijk ook dat je liegt, om het VB een schijn van verdraagzaamheid toe te kennen.

Citaat:
En rugridder is een eretitel dus zie niet in wat er verkeerd aan is iemand zo te noemen.
Nee, ik ben zojuist te weten gekomen, dat het een scheldwoord is. Pech voor jou dus.

Laatst gewijzigd door Pietje : 5 juni 2009 om 17:21.
Oud 5 juni 2009, 17:21   #79
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij reetverschuivende strontfanaat Grappige scheldwoorden allemaal.
Oud 5 juni 2009, 17:21   #80
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom. Duid 't em aan. Geen gezever.

Is dat een strikvraag?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be