Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 15:55   #61
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat zal onderzoek moeten uitwijzen.
Als de getroffen partij(en) geen klacht indienen dan zal niemand luisteren naar hun verhalen. Terecht zou dat dan zijn.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 16:00   #62
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal onderzoek moeten uitwijzen.
Wie gaat dat onderzoeken?
Belangrijker - HOE gaat dat onderzocht worden?

Woont U zelf trouwens in Spanje dat U zo geëngageerd bent?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 16:03   #63
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als de getroffen partij(en) geen klacht indienen dan zal niemand luisteren naar hun verhalen. Terecht zou dat dan zijn.
Absoluut, daar ben ik het mee eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wie gaat dat onderzoeken?
Belangrijker - HOE gaat dat onderzocht worden?

Woont U zelf trouwens in Spanje dat U zo geëngageerd bent?
Niet meer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 16:55   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Vanwaar dan die - bijna - obsessie om (extreem)linkse partij(tjes) aan wat stemmen te helpen - is de Spanjaard overwegend links denkt U?
Oud 11 juni 2009, 17:22   #65
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanwaar dan die - bijna - obsessie om (extreem)linkse partij(tjes) aan wat stemmen te helpen - is de Spanjaard overwegend links denkt U?
Eén, over mijn persoon hoef ik u niks te vertellen. Twee, waar haal je het dat ik dat overwegend zou denken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 11 juni 2009, 17:26   #66
Nestor Burma
Banneling

Standaard

[...]

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 11 juni 2009 om 17:27.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:33   #67
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén, over mijn persoon hoef ik u niks te vertellen. Twee, waar haal je het dat ik dat overwegend zou denken.
Was maar een vraag, geen 'ergens wat vandaan halen'.
Oud 11 juni 2009, 18:18   #68
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was maar een vraag, geen 'ergens wat vandaan halen'.
Weet u, ik heb het gevoel dat, omdat ik de enige ben die met dit topic afkomt, er nu geprobeerd wordt mij te viseren in plaats van wat er gebeurd is. Door sommigen althans.
De ware toedracht ervan ken ik ook niet en ik post ook maar wat ik verneem en lees in media. Ik kan er ook niet aan doen dat er fouten gebeurd zijn ginder en dat blijkbaar niemand anders daar iets over weet te vertellen.
Hoe dat allemaal zal verlopen, zullen we wel zien.
Oud 11 juni 2009, 18:46   #69
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u, ik heb het gevoel dat, omdat ik de enige ben die met dit topic afkomt, er nu geprobeerd wordt mij te viseren in plaats van wat er gebeurd is. Door sommigen althans.
De ware toedracht ervan ken ik ook niet en ik post ook maar wat ik verneem en lees in media. Ik kan er ook niet aan doen dat er fouten gebeurd zijn ginder en dat blijkbaar niemand anders daar iets over weet te vertellen.
Hoe dat allemaal zal verlopen, zullen we wel zien.
Nee helemaal niet - sorry - ik stelde maar een paar vragen - het is uiteraard Uw goed recht om daar niet op te antwoorden - het was geenszins mijn bedoeling U te viseren, noch ergens van te beschuldigen of een indruk te wekken over U die er niet is - waarschijnlijk heb ik me fout uitgedrukt - verontschuldig ik me voor - mijn vragen waren enkel uit interesse daar ik zelf in Spanje woon en nu niet bepaald de indruk heb dat de doorsnee Spanjaard links zou zijn, maar wellicht ben ik fout?
Oud 11 juni 2009, 19:08   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het maakt niet uit wat "de spanjaard" overwegend "is".
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:16   #71
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het maakt niet uit wat "de spanjaard" overwegend "is".
Yep; spaanse "procedures" behoren niet (nog) slordiger/slechter te zijn dan die in overige EU-landen.

Minstens ben ik benieuwd of er behalve eventuele "verklaringen" ook SCHULDIGEN worden gevonden.
Oud 11 juni 2009, 19:21   #72
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee helemaal niet - sorry - ik stelde maar een paar vragen - het is uiteraard Uw goed recht om daar niet op te antwoorden - het was geenszins mijn bedoeling U te viseren, noch ergens van te beschuldigen of een indruk te wekken over U die er niet is - waarschijnlijk heb ik me fout uitgedrukt - verontschuldig ik me voor - mijn vragen waren enkel uit interesse daar ik zelf in Spanje woon en nu niet bepaald de indruk heb dat de doorsnee Spanjaard links zou zijn, maar wellicht ben ik fout?
Zand erover.

Ik denk heus niet dat je "fout" bent met de indruk die je hebt over de doorsnee Spanjaard. Evenmin dat die overwegend rechts zou zijn, denk ik. Het is veeleer zoals je zelf eerder aangehaald hebt dat de meerderheid er gewoon niet wakker van ligt. En dat de keuze van de Spaanse kiezer ook vaak ingegeven is door wat er op het moment gebeurt (wat voor bijvoorbeeld de Baskische kiezer anders ligt). Dat hebben we toch gezien met de aanslagen in Madrid?

De Spanjaarden verschillen wat dat betreft heus niet van bevolkingen van andere staten.

Om toch een beetje klaarheid te scheppen over mezelf:

Ik heb kameraden die bij verschillende strekkingen actief zijn. Bij extreem-links, bij links, bij centrum-links, centrum-rechts, bij pro-Spaans, bij pro-Baskisch, pro-Catalaans, pro-Galicisch... pro-unitarisme, pro-autonomie, pro-onafhankelijkheid...
En ook een heel aantal dat walgt van politiek.
Al jaren volg ik de Spaanse politiek van zeer dichtbij.
Oud 11 juni 2009, 21:12   #73
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zand erover.

Ik denk heus niet dat je "fout" bent met de indruk die je hebt over de doorsnee Spanjaard. Evenmin dat die overwegend rechts zou zijn, denk ik. Het is veeleer zoals je zelf eerder aangehaald hebt dat de meerderheid er gewoon niet wakker van ligt. En dat de keuze van de Spaanse kiezer ook vaak ingegeven is door wat er op het moment gebeurt (wat voor bijvoorbeeld de Baskische kiezer anders ligt). Dat hebben we toch gezien met de aanslagen in Madrid?
Ja inderdaad, zo is het - dat is wat ik hier waarneem in mijn directe omgeving, zonder te willen veralgemenen natuurlijk , vandaar mijn latere vraag.
Citaat:
De Spanjaarden verschillen wat dat betreft heus niet van bevolkingen van andere staten.
Tuurlijk niet.

Citaat:
Om toch een beetje klaarheid te scheppen over mezelf:

Ik heb kameraden die bij verschillende strekkingen actief zijn. Bij extreem-links, bij links, bij centrum-links, centrum-rechts, bij pro-Spaans, bij pro-Baskisch, pro-Catalaans, pro-Galicisch... pro-unitarisme, pro-autonomie, pro-onafhankelijkheid...
En ook een heel aantal dat walgt van politiek.
Al jaren volg ik de Spaanse politiek van zeer dichtbij.
Oké thx. - ik was gewoon nieuwsgierig - meer niet.
Oud 11 juni 2009, 21:18   #74
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Yep; spaanse "procedures" behoren niet (nog) slordiger/slechter te zijn dan die in overige EU-landen.

Minstens ben ik benieuwd of er behalve eventuele "verklaringen" ook SCHULDIGEN worden gevonden.
Nee tuurlijk niet!

Maar ik denk niet dat er SCHULDIGEN zullen worden aangewezen - er kan hoogstens ergens een fout in het programma geweest zijn - fout bij de telling - wat dan ook - ik ben niet geneigd om te gaan geloven dat het land waar ik woon niet echt democratisch zou zijn - perfect is het niet - dat is nergens - maar dit land mag best trots zijn op wat het bereikt heeft in erg weinig tijd - na Franco is er heel wat opgebouwd en men is er nog steeds mee bezig. Ik heb vertrouwen in dit mooie land - en wil niet meteen uitgaan van het slechtste scenario.
Oud 11 juni 2009, 21:44   #75
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad, zo is het - dat is wat ik hier waarneem in mijn directe omgeving, zonder te willen veralgemenen natuurlijk , vandaar mijn latere vraag.

Tuurlijk niet.

Oké thx. - ik was gewoon nieuwsgierig - meer niet.
Nu wil ik er nog wel wat aan toevoegen. In die periode onderhield ik zeer goede contacten met journalisten van diverse media en ben ik zelf ook verscheidene keren geïnterviewd geweest door hen, maar ook door Vlaamse media, ondermeer de dag van de aanslagen in Madrid of om mijn visie op het laatste staakt-het-vuren te geven. Regelmatig heb ik journalisten geholpen om zeer diverse contacten te leggen met Vlaamse en franstalige journalisten, professoren, analysten.

Ik heb zeer goede contacten gehad met academici van drie verschillende universiteiten waaronder historici, politieke en sociale wetenschappers, antropologen. Contacten met parlementsleden, burgemeesters, schepenen, met scholen en een brede waaier aan basisbewegingen...

Waarmee ik maar wil zeggen dat ik wel enige achtergrond mee heb.

groeten,
Txiki
Oud 11 juni 2009, 22:05   #76
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wil ik er nog wel wat aan toevoegen. In die periode onderhield ik zeer goede contacten met journalisten van diverse media en ben ik zelf ook verscheidene keren geïnterviewd geweest door hen, maar ook door Vlaamse media, ondermeer de dag van de aanslagen in Madrid of om mijn visie op het laatste staakt-het-vuren te geven. Regelmatig heb ik journalisten geholpen om zeer diverse contacten te leggen met Vlaamse en franstalige journalisten, professoren, analysten.

Ik heb zeer goede contacten gehad met academici van drie verschillende universiteiten waaronder historici, politieke en sociale wetenschappers, antropologen. Contacten met parlementsleden, burgemeesters, schepenen, met scholen en een brede waaier aan basisbewegingen...

Waarmee ik maar wil zeggen dat ik wel enige achtergrond mee heb.

groeten,
Txiki
Ja, maar dat had ik al wel begrepen uit eerdere bijdragen van je - vandaar mijn vragen aan jou - om meer te weten te komen over het onderwerp - de situatie e.d. - ik zoek in Spaanse media, maar vind weinig tot niets - ik wil er ook graag meer over weten - dus vertrouw ik op info van jou.
Oud 11 juni 2009, 22:19   #77
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee tuurlijk niet!

Maar ik denk niet dat er SCHULDIGEN zullen worden aangewezen - er kan hoogstens ergens een fout in het programma geweest zijn - fout bij de telling - wat dan ook - ik ben niet geneigd om te gaan geloven dat het land waar ik woon niet echt democratisch zou zijn - perfect is het niet - dat is nergens - maar dit land mag best trots zijn op wat het bereikt heeft in erg weinig tijd - na Franco is er heel wat opgebouwd en men is er nog steeds mee bezig. Ik heb vertrouwen in dit mooie land - en wil niet meteen uitgaan van het slechtste scenario.
Mwa, dan zouden "de Spanjaarden" dus een BETER volk zijn dan "Rest Europa" want in de laatste jaren gerapporteerde gevallen in o.a Nederland gingen, met of zonder computers, wel degelijk om FRAUDE.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/s...aude+nederland

Worden bij het verkiezingswerk in Spanje überhaupt wel computers gebruikt? In Nederland is men er al goeddeels van afgestapt.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/s...puters+bezwaar

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 juni 2009 om 22:24.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 22:32   #78
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Mwa, dan zouden "de Spanjaarden" dus een BETER volk zijn dan "Rest Europa" want in de laatste jaren gerapporteerde gevallen in o.a Nederland gingen, met of zonder computers, wel degelijk om FRAUDE.
Neenee, ik heb nooit beweerd dat Spanjaarden een beter 'volk' is - ik kan alleen maar hopen dat ze geen fraude plegen- maar wss ben ik gewoon naïef.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/s...aude+nederland
thx voor de link - ik sta verstomd. Goh!

Citaat:
Worden bij het verkiezingswerk in Spanje überhaupt wel computers gebruikt? In Nederland is men er al goeddeels van afgestapt.
Bij het stemmen niet, je stopt gewoon een briefje (van je favo partij) in een omslag - op dat briefje staat een streepjescode - die worden dan later geteld met zo'n scanner net als in de supermarkt - maar fraude is altijd wel mogelijk zeker?

Laatst gewijzigd door SDX : 11 juni 2009 om 22:33.
Oud 11 juni 2009, 22:36   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

voorbeeldje:

Oud 11 juni 2009, 22:45   #80
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
........... - maar fraude is altijd wel mogelijk zeker?
Natuurlijk; alleen heb je er "handmatig" te veel mensen/ingewijden/idealisten bij nodig, 1 goeie IT-er (programmeur/kraker) zet veel meer zoden aan de dijk.

http://www.metaseek.nl/search/web/1/...ackers+hackers

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 juni 2009 om 22:49.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be