Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2009, 21:10   #61
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Volgens mij staat Turkije cultureel gezien ook dichtbij Griekenland en andere Balkanlanden. Veel Turken zijn ook afkomstig uit de Balkan.

Ga dat eens vertellen aan de Grieken. Je eindigt gegarandeerd in stukjes op een souvlaki.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 21:13   #62
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Turken zijn WEL Europeanen en zullen dat altijd blijven. Pech voor jou. En jij kunt er lekker niks aan doen. Nananananana

Wat voor een kinderlijke reactie is met dat! U neemt gewoon uw wensen voor werkelijkheid. Turken en hun land zijn niet Europees, kijk naar de feiten.
Etnisch gezien hebben Turken een niet-Europese oorsprong en geografisch gezien ligt hun land buiten Europa. Cultureel behoort het niet tot Europa, taalkundig niet,........
Oud 12 juni 2009, 21:24   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Wat voor een kinderlijke reactie is met dat! U neemt gewoon uw wensen voor werkelijkheid. Turken en hun land zijn niet Europees, kijk naar de feiten.
Etnisch gezien hebben Turken een niet-Europese oorsprong en geografisch gezien ligt hun land buiten Europa. Cultureel behoort het niet tot Europa, taalkundig niet,........
Als we de Europese grenzen trekken puur op Indo-Europese etniciteit, dan komt Afghanistan nog eerder in aanmerking voor toetreding dan Turkije. Wat natuurlijk absurd is. Turkije probeert al decennialang te integreren in het Westen, is lid van de NAVO, is overgestapt op het Latijnse alfabet, en ze hebben ons liberaal-democratische staatsmodel overgenomen. Er valt nog een hoop te verbeteren op dat vlak, en de Koerden moeten nog hun eigen staat krijgen, maar ik zou Turkije zeker niet op voorhand uitsluiten.

Turkije is bovendien zeer actief geweest in het laatste millennium van de Europese geschiedenis.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 12 juni 2009 om 21:25.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 16:04   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard "Wensen"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Wat voor een kinderlijke reactie is met dat! U neemt gewoon uw wensen voor werkelijeid.kh Turken en hun land zijn niet Europees, kijk naar de feiten.
Inderdaad: Hij leeft in de illusie dat Turkije ooit bij de EU komt...
Laat hem die illusie, als hij daar gelukkig mee is...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 16:53   #65
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Rusland zou niet Europees geweest zijn als Wladimir I, op zoek naar een godsdienst voor zijn volk, zich tot de islam ipv tot het christendom had bekeerd. Dat zou een ramp voor de mensheid zijn geweest. Gelukkig was hij ontroerd door de schoonheid van de kerkmuziek in de hl. Sophia-kathedraal, of hoe noemen de orthodoxen dat, in Constantinopel (de stad waar zeven eeuwen eerder het christendom dat we nu kennen eigenlijk werd uitgevonden, helaas, maar ja, beter dat dan die akelige mohammedanerij).
Ik denk dat ik een andere versie gehoord heb.. Vladimir I zou wel degelijk verschillende godsdiensten onderzocht hebben, maar hij had ook de zus van Basilius II, de Byzantijnse keizer (ook de Bulgarenslachter genoemd), op het oog. Slaven werden door die keizer als barbaren uit het noorden beschouwd, en zijn bekering op de Krim zou hem gunstiger gestemd hebben wat betreft dat huwelijk.
Oud 13 juni 2009, 19:15   #66
Ibo10114
Vreemdeling

Standaard

Man man man, wat een gedoe zeg.

Kijk ik als Belgische Turk, zal je eens wat zeggen, Turkije hoeft niet bij de EU ik snap ook niet waarom ze daar zo graag bij willen horen. Het gaat enkel negatieve effecten hebben op het land.

Geografisch gezien is Turkije geen Europa, maar een stukje (Tracië) van Turkije wel. Als de taal niet Europees is, dan vraag ik je dit: Is de taal van Macedonië en Bulgarije wel Europees? Wie er naartoe gegaan is weet dat iedereen daar ook Turks spreekt.

En nog iets anders. Mocht Turkije in de eerste wereldoorlog verloren hebben tegen de Engelsen en de Fransen en de Italianen en de Grieken (Het Europese gedeelte), zou je het nu wel geaccepteerd hebben als een Europees land? In ieder geval heeft onze voorvader (Atatürk) ervoor gezorgd dat we een Aziatisch land zijn die gevochten heeft om een trots te mogen hebben. Verklaar mij Nederland zijn trots eens? Jullie zien 1 allochtoon een beest uithangen en komen tot de conclusie dat ze allemaal zo zijn. Awel he de jaren 70 sluiten niet uit dat onze grootvaders een protocol ondertekend heeft die ons dezelfde rechten geeft als jullie, wen er maar aan. En dat Turkse gevoel krijg je ook niet uit ons. Wen daar ook maar aan. Ik vind niet dat Turkije tot de EU moet horen, helemaal niet. Maar ik vind ook niet dat jullie er altijd met zo een grote mond en dwaze woorden over moeten praten. Daar dat u al lager staat dan de onderste lade van mijn bureau (Enkel voor degene die stom praat verkoopt over Turkije).

Er wordt hier gezegd dat Turkije bang is van de Bulgaren?? - Ok zegt al veel over je kennis.
Bang van Griekenland? Herlees gechiedenis aub, want het is een DIK gat in u cultuur (als je zoiets hebt trouwens).
Bang van wie nog???? Laat maar komen zeg ik.

Dan heb ik ook gelezen dat de koerden een eigen staat moeten krijgen? Ja ok doe dat dan aub in Noord Irak daar waar ze wel bijhoren. De grenzen van Turkije staan vast en bewaakt.

En over het leven van de Niet-moslims in Turkije, awel ik denk dat ze nog geen betere leven gehad hebben. Want vraag maar aan iedereen die er leeft, problemen hebben ze er niet. Ik denk dat jullie Turkije altijd vergissen met een Arabische land, wat ook aangeeft dat je kennis op vlak van godsdienst ook maar achterlijk dwaas is. Wat heeft de EU nog te bieden eigenlijk? Sinds dat die laatste 10 landen erbij gekomen zijn is het allemaal naar de vaantjes gegaan. Ze stonden sterker met de oude 15. Ow en Cyprus is half griekenland-Half Turkije, Bijde delen hebben elk hun eigen vlag wat hun ook elk aparte staten maakt. Cyprus is Europees maar met een Turks staat in.

@Kodo Kodo: Wat voor achterlijke uitspraken die je daar hebt. Je hebt problemen met onze moskeeën hier in het westen, maar kijkt niet naar de 250+ kerken die in Istanbul alleen bestaan. Verontschuldigen voor ons bezette landgebieden te herkrijgen lijkt me ook heel dwaas. Ik denk dat jullie zich moeten verontschuldigen aan de zigeuners en aan de joden voor al hetgeen dat jullie al eeuwenlang hun aangedaan hebben. Westerse mentaliteit daar heb je het.

Voor de Nederlanders die stom praat verkopen: Verontschuldig je maar voor al hetgeen dat jullie gedaan hebben TOV zigeuners en joden eeuwenlang.

Voor de Belgen die stom praat verkopen: Verontschuldig je maar TOV die 8 miljoen gedoodde Congolezen. En Rwoeandezen waar je een regelrechte Genocide gepleegd hebt.

At F.lurk wie wijn de barbaren met jullie inquisitietijdperk in 1492. Zigeuners Joden en andere geloofsovertuigde mensen werden gewoonweg omgebracht. Wie heeft ze gered uit jullie handen en ze geplaatst in Noord-Afrika? DE TURKEN!

Rusland veel Europeser dan Turkije? LOL daar lach ik om, het SLavische volk komt uit Azië.

We hebben gezien hoe democratisch de Europeanen waren tot in 1965 met al die miljoenen Marokkanen die FRankrijk heeft uitgemoord tijdens kolonisatie. Tunesië hetzelfde, Algerije 3.5 miljoen Libië 2.5 miljoen door Italië. Egypte 5.5 miljoen door de Engelsen. Irak 4 miljoen door England. Syrië 2.5 miljoen door Engeland. Ik stop ik zwijg over de rest want je zou jezelf dieper graven dan je voorouders.

Turken Barbaar? Kijk AUB in jullie eigen geschiedenisboek even. Neen niet doen die verteld toch enkel maar leugens.

Ik ontken onze goede toestand hier in het westen niet. Maar GEEN ENKEL WESTERS MENS DIE IN TURKIJE LEEFT ONTKEND ZIJN OF HAAR GOEDE TOESTAND DAAR NIET.

Dus mensen (voor degen die dat nog zijn hier) Kuis AUB je eigen voordeur eerst voordat je je bemoeid met een ander zijn verdeur.

Ik vote NO tegen de EU Turkije heeft zijn eigen trots en staat onafhankelijk en zal zo blijven voortdoen. AKP Doet het daar heel goed. En lang leve ATATÜRK
Ibo10114 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 20:34   #67
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibo10114 Bekijk bericht

Kijk ik als Belgische Turk, zal je eens wat zeggen, Turkije hoeft niet bij de EU ik snap ook niet waarom ze daar zo graag bij willen horen. Het gaat enkel negatieve effecten hebben op het land.
Een verstandige uitspraak die getuigt van een gezonde afkeer van de EU.

Citaat:
Geografisch gezien is Turkije geen Europa, maar een stukje (Tracië) van Turkije wel.
Oost-Thracië welteverstaan. De rest van Thracië ligt gewoon in Griekenland, en het ontstolen Oost-Thracië zou eigenlijk ook weer terug naar Griekenland moeten gaan.

Citaat:
Als de taal niet Europees is, dan vraag ik je dit: Is de taal van Macedonië en Bulgarije wel Europees?
Macedonisch en Bulgaars zijn slavische talen (en bijgevolg behorend tot de indo-europese taalgroep) en derhalve Europees.

Citaat:
Wie er naartoe gegaan is weet dat iedereen daar ook Turks spreekt.
Over Macedonië kan ik niet oordelen daar ik nooit in Macedonië geweest ben, maar ik ben wél in Bulgarije geweest en kan u mededelen dat "iedereen daar helemaal niet ook Turks spreekt". Turken zijn overigens niet bepaald geliefd in Bulgarije, zo mocht ik ervaren.

Citaat:
En nog iets anders. Mocht Turkije in de eerste wereldoorlog verloren hebben tegen de Engelsen en de Fransen en de Italianen en de Grieken (Het Europese gedeelte), zou je het nu wel geaccepteerd hebben als een Europees land?
Neen.

Citaat:
In ieder geval heeft onze voorvader (Atatürk) ervoor gezorgd dat we een Aziatisch land zijn die gevochten heeft om een trots te mogen hebben.
Ataturk heeft inderdaad goed werk geleverd door zijn land uit de klauwen van de achterlijke islam proberen te redden. Helaas zijn gekken als Erdogan dat nu weer riant aan het verkloten.

Citaat:
Verklaar mij Nederland zijn trots eens?
Gouden Eeuw o.a.

Citaat:
Jullie zien 1 allochtoon een beest uithangen en komen tot de conclusie dat ze allemaal zo zijn.
Was het er slechts één dan was er niets aan de hand geweest. Helaas zijn het er onevenredig veel die de beest menen te moeten uithangen. Toegegeven, Marokkanen hangen vaker de beest uit, maar ook Turken (en anderen) scoren bovengemiddeld in alle negatieve statistieken.

Citaat:
Awel he de jaren 70 sluiten niet uit dat onze grootvaders een protocol ondertekend heeft die ons dezelfde rechten geeft als jullie, wen er maar aan. En dat Turkse gevoel krijg je ook niet uit ons. Wen daar ook maar aan.
Zolang u zich meer Turk dan Nederlander/Vlaming/West-Europeaan (doorhalen wat niet van toepassing is) voelt en u zich daarnaar gedraagt, zult u daar terecht op worden aangekeken door velen. Wen daar dan ook maar aan.

Citaat:
Ik vind niet dat Turkije tot de EU moet horen, helemaal niet. Maar ik vind ook niet dat jullie er altijd met zo een grote mond en dwaze woorden over moeten praten. Daar dat u al lager staat dan de onderste lade van mijn bureau (Enkel voor degene die stom praat verkoopt over Turkije).
Aha, u kunt dus geen kritiek op Toerkaaie velen. Niet mijn probleem overigens, maar het uwe.

*houdt opmerkingen over Anatolische roofkoekoeken voor zichzelf*

Citaat:
Er wordt hier gezegd dat Turkije bang is van de Bulgaren?? - Ok zegt al veel over je kennis.
Bang van Griekenland? Herlees gechiedenis aub, want het is een DIK gat in u cultuur (als je zoiets hebt trouwens).
En met deze woorden onderstreept u zelf wat veel mensen vrezen en waarom zeer veel mensen zeer sceptisch staan tegenover een toetreding van Turkije in de EU: ultra-nationalistisch, dominant en agressief.

Citaat:
Dan heb ik ook gelezen dat de koerden een eigen staat moeten krijgen? Ja ok doe dat dan aub in Noord Irak daar waar ze wel bijhoren. De grenzen van Turkije staan vast en bewaakt.
De Koerden denken daar alvast heel anders over, maar goed. De grenzen van Europa staan immers ook vast, en Turkije ligt daarbuiten.

Citaat:
En over het leven van de Niet-moslims in Turkije, awel ik denk dat ze nog geen betere leven gehad hebben. Want vraag maar aan iedereen die er leeft, problemen hebben ze er niet. Ik denk dat jullie Turkije altijd vergissen met een Arabische land, wat ook aangeeft dat je kennis op vlak van godsdienst ook maar achterlijk dwaas is.
U heeft recht van spreken op het moment dat er zonder noemenswaardige problemen een opzichtige christelijke kerk met torens van 80 meter hoog op een prominente plek ergens centraal in Istanbul of Ankara gebouwd kan worden, met een kruis op de kerktoren en de hele rimram.

Citaat:
Wat heeft de EU nog te bieden eigenlijk? Sinds dat die laatste 10 landen erbij gekomen zijn is het allemaal naar de vaantjes gegaan. Ze stonden sterker met de oude 15.
Daar heeft u gelijk in. De toelating van die laatste 10 landen heeft de EU niet veel goeds gedaan. Mede daarom dat een land als Turkije, dat op eenzelfde laag peil staat als die tien nieuwe EU-landen, maar veel groter is, een veel te grote belasting voor de andere lidstaten zou vormen.

Citaat:
Ow en Cyprus is half griekenland-Half Turkije, Bijde delen hebben elk hun eigen vlag wat hun ook elk aparte staten maakt. Cyprus is Europees maar met een Turks staat in.
Cyprus is Grieks en Turkije heeft de noordelijke helft bezet.

Citaat:
@Kodo Kodo: Wat voor achterlijke uitspraken die je daar hebt. Je hebt problemen met onze moskeeën hier in het westen, maar kijkt niet naar de 250+ kerken die in Istanbul alleen bestaan.
Kodo Kodo heeft gelijk mijns inziens. En hoeveel van die 250+ kerken in Instanbul (eigenlijk moet ik Constantinopel zeggen, maar soit) zijn nog dagelijks in gebruik als christelijke gebedshuizen, met erediensten etc?

Citaat:
Verontschuldigen voor ons bezette landgebieden te herkrijgen lijkt me ook heel dwaas. Ik denk dat jullie zich moeten verontschuldigen aan de zigeuners en aan de joden voor al hetgeen dat jullie al eeuwenlang hun aangedaan hebben. Westerse mentaliteit daar heb je het.
Gaat u zich namens uw Turks volkske maar eerst aan de Armeniërs verontschuldigen.

Citaat:
Voor de Nederlanders die stom praat verkopen: Verontschuldig je maar voor al hetgeen dat jullie gedaan hebben TOV zigeuners en joden eeuwenlang.
Nederlandse geschiedenis is overduidelijk niet uw sterkste punt. Er hebben zich in Nederland geen pogroms o.i.d. voorgedaan. Integendeel, joden uit heel Europa en Noord-Afrika vonden in Nederland een veilig heenkomen in het verleden.

Citaat:
Voor de Belgen die stom praat verkopen: Verontschuldig je maar TOV die 8 miljoen gedoodde Congolezen. En Rwoeandezen waar je een regelrechte Genocide gepleegd hebt.
Daar heeft u wellicht een punt.

Citaat:
At F.lurk wie wijn de barbaren met jullie inquisitietijdperk in 1492. Zigeuners Joden en andere geloofsovertuigde mensen werden gewoonweg omgebracht. Wie heeft ze gered uit jullie handen en ze geplaatst in Noord-Afrika? DE TURKEN!
Zalige Turkse geschiedvervalsing zoals men hedentendage nog maar weinig ziet.

Citaat:
Rusland veel Europeser dan Turkije? LOL daar lach ik om, het SLavische volk komt uit Azië.
Uiteindelijk komen alle (Indo-)Europeanen, dus ook de Slavische stammen waaruit later o.a. Rusland onstaan is, uit het steppegebied ten noorden en oosten van de Zwarte Zee, en ja dat lag ook voor een stukje in Azië. Maar ze wonen al zo'n 3500 jaar in Europa en zijn bijgevolg Europeanen. Dit in tegenstelling tot de Turken die een Mongools ruitervolk waren die vanuit Centraal-Azië naar het westen getrokken zijn.

Citaat:
We hebben gezien hoe democratisch de Europeanen waren tot in 1965 met al die miljoenen Marokkanen die FRankrijk heeft uitgemoord tijdens kolonisatie. Tunesië hetzelfde, Algerije 3.5 miljoen Libië 2.5 miljoen door Italië. Egypte 5.5 miljoen door de Engelsen. Irak 4 miljoen door England. Syrië 2.5 miljoen door Engeland. Ik stop ik zwijg over de rest want je zou jezelf dieper graven dan je voorouders.
Het al dan niet over de kling jagen van die mensen die u hier opnoemt, heeft verder niets met de democratie in Europa te maken.

Citaat:
Turken Barbaar? Kijk AUB in jullie eigen geschiedenisboek even. Neen niet doen die verteld toch enkel maar leugens.
Alleen de Turkse geschiedenisboeken zijn zaligmakend zeker?

Citaat:
Ik ontken onze goede toestand hier in het westen niet. Maar GEEN ENKEL WESTERS MENS DIE IN TURKIJE LEEFT ONTKEND ZIJN OF HAAR GOEDE TOESTAND DAAR NIET.
Kan ik niet over oordelen aangezien ik niet verder ben gekomen dan Constantinopel, een enorm drukke, chaotische en bovenal vieze stad overigens.

Citaat:
Dus mensen (voor degen die dat nog zijn hier) Kuis AUB je eigen voordeur eerst voordat je je bemoeid met een ander zijn verdeur.
Als u daar als Turk dan ook eens een aanvang mee zou beginnen te maken. Zou een hoop schelen.

Citaat:
Ik vote NO tegen de EU Turkije heeft zijn eigen trots en staat onafhankelijk en zal zo blijven voortdoen. AKP Doet het daar heel goed. En lang leve ATATÜRK
Heel goed dat u tegen een Turkse toetreding stemt. Houden zo. U blij en ik ook blij.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 15:11   #68
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Bulgaren hebben Turkse roots
Hongaren en Finnen hebben hun roots in Centraal Azie.
Zou Europa ook India erbij moeten nemen omdat inwoners van India Indo-Europeanen zijn? Turken zijn blank en Europees. Wij zijn broeders.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 16:00   #69
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Zou Europa ook India erbij moeten nemen omdat inwoners van India Indo-Europeanen zijn? Turken zijn blank en Europees. Wij zijn broeders.
Haha; TURAN weer?

http://tr.wikipedia.org/wiki/Turan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turan

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bulgaren

http://www.indiaweb.nl/cultuur-india/de-geschiedenis

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 juni 2009 om 16:02.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 18:59   #70
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Toon maar eens aan dat Slavische Bulgaren Turkse wortels zouden hebben.

Citaat:
Hongaren en Finnen komen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit de gebieden rond de Oeral, u weet wel, die bergketen die de scheiding vormt tussen Europa en Azië. Het Centraal-Azië waar u het over heeft, ligt nog de nodige duizenden kilometers verder naar het zuidoosten.

Citaat:
Zou Europa ook India erbij moeten nemen omdat inwoners van India Indo-Europeanen zijn?
Neen, Indo-Europeaan zijn alleen is niet genoeg. Overigens zijn lang niet alle Indiërs van Indo-Europese afkomst. Slechts de hogere kasten zijn dat doorgaans.

Citaat:
Turken zijn blank en Europees. Wij zijn broeders.
Verturkste Grieken zijn inderdaad blank, doch hebben hun Europese wortels opgegeven door met de Turken te assimileren. De rest van de Turken is een mengsel van Centraal-Aziaten, Europeanen en een handvol Arabieren.
Wij zijn hooguit buren. Broeders zijn we zeker niet.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 21:40   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:
Onze roots liggen allemaal bij "Adam en Eva"...
Wij zijn broeders: waar hebben we dat nog gehoord ? Als ik zoiets hoor of lees, begint er naast mijn harde schijf een rood lampje branden.

|
Oud 15 juni 2009, 00:47   #72
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Toon maar eens aan dat Slavische Bulgaren Turkse wortels zouden hebben.

Hongaren en Finnen komen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit de gebieden rond de Oeral, u weet wel, die bergketen die de scheiding vormt tussen Europa en Azië. Het Centraal-Azië waar u het over heeft, ligt nog de nodige duizenden kilometers verder naar het zuidoosten.

Neen, Indo-Europeaan zijn alleen is niet genoeg. Overigens zijn lang niet alle Indiërs van Indo-Europese afkomst. Slechts de hogere kasten zijn dat doorgaans.

Verturkste Grieken zijn inderdaad blank, doch hebben hun Europese wortels opgegeven door met de Turken te assimileren. De rest van de Turken is een mengsel van Centraal-Aziaten, Europeanen en een handvol Arabieren.
Wij zijn hooguit buren. Broeders zijn we zeker niet.
Zeker 80 tot 90% van de Turken zijn blank. Een groot deel van de Turken hebben Europese roots. Wij zijn broeders. Wij zitten genetisch nu eenmaal zeer dicht bij elkaar. Turken zijn caucasoide mensen. Uiteindelijk zijn we allemaal broeders. We zitten met zn allen op deze kleine aarde, die deel uitmaakt van de enorme universum.

Indiers spreken overigens allemaal een Indo-Europese taal. Alle Indiers zijn dus Indo-Europeanen. Turken zijn veel blanker dan Iraniers, die tot de Indo-Europese talengroep behoren.

Finnen en Hongaren spreken overigens GEEN Indo-Europese taal.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 15 juni 2009 om 00:52.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 01:06   #73
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Zeker 80 tot 90% van de Turken zijn blank. Een groot deel van de Turken hebben Europese roots. Wij zijn broeders. Wij zitten genetisch nu eenmaal zeer dicht bij elkaar. Turken zijn caucasoide mensen. Uiteindelijk zijn we allemaal broeders. We zitten met zn allen op deze kleine aarde, die deel uitmaakt van de enorme universum.

Indiers spreken overigens allemaal een Indo-Europese taal. Alle Indiers zijn dus Indo-Europeanen. Turken zijn veel blanker dan Iraniers, die tot de Indo-Europese talengroep behoren.

Een fors deel van India spreekt Dravidische talen, totaal andere groep.

Turken hebben lange tijd veel Europese vrouwen geroofd.

Finnen en Hongaren spreken inderdaad totaal on-europese talen (Uralische groep); de grammatica vertoont vage overeenkomsten met Turkse talen maar er is geen verwantschap ooit aangetoond.
Oud 15 juni 2009, 07:27   #74
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Turkije is een bevriend land, maar geen Europese staat. Marokko is in 1986 ook geweigerd als land van de EU, omdat het land in Afrika ligt.
Marokko werd op onterechte gronden geweigerd.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 07:34   #75
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geografisch gezien is Turkije geen Europa, maar een stukje (Tracië) van Turkije wel. Als de taal niet Europees is, dan vraag ik je dit: Is de taal van Macedonië en Bulgarije wel Europees? Wie er naartoe gegaan is weet dat iedereen daar ook Turks spreekt.

En nog iets anders. Mocht Turkije in de eerste wereldoorlog verloren hebben tegen de Engelsen en de Fransen en de Italianen en de Grieken (Het Europese gedeelte), zou je het nu wel geaccepteerd hebben als een Europees land? In ieder geval heeft onze voorvader (Atatürk) ervoor gezorgd dat we een Aziatisch land zijn die gevochten heeft om een trots te mogen hebben. Verklaar mij Nederland zijn trots eens? Jullie zien 1 allochtoon een beest uithangen en komen tot de conclusie dat ze allemaal zo zijn. Awel he de jaren 70 sluiten niet uit dat onze grootvaders een protocol ondertekend heeft die ons dezelfde rechten geeft als jullie, wen er maar aan. En dat Turkse gevoel krijg je ook niet uit ons. Wen daar ook maar aan. Ik vind niet dat Turkije tot de EU moet horen, helemaal niet. Maar ik vind ook niet dat jullie er altijd met zo een grote mond en dwaze woorden over moeten praten. Daar dat u al lager staat dan de onderste lade van mijn bureau (Enkel voor degene die stom praat verkoopt over Turkije).

En over het leven van de Niet-moslims in Turkije, awel ik denk dat ze nog geen betere leven gehad hebben. Want vraag maar aan iedereen die er leeft, problemen hebben ze er niet. Ik denk dat jullie Turkije altijd vergissen met een Arabische land, wat ook aangeeft dat je kennis op vlak van godsdienst ook maar achterlijk dwaas is. Wat heeft de EU nog te bieden eigenlijk? Sinds dat die laatste 10 landen erbij gekomen zijn is het allemaal naar de vaantjes gegaan. Ze stonden sterker met de oude 15. Ow en Cyprus is half griekenland-Half Turkije, Bijde delen hebben elk hun eigen vlag wat hun ook elk aparte staten maakt. Cyprus is Europees maar met een Turks staat in.

@Kodo Kodo: Wat voor achterlijke uitspraken die je daar hebt. Je hebt problemen met onze moskeeën hier in het westen, maar kijkt niet naar de 250+ kerken die in Istanbul alleen bestaan. Verontschuldigen voor ons bezette landgebieden te herkrijgen lijkt me ook heel dwaas. Ik denk dat jullie zich moeten verontschuldigen aan de zigeuners en aan de joden voor al hetgeen dat jullie al eeuwenlang hun aangedaan hebben. Westerse mentaliteit daar heb je het.

Interessant bericht, Ibn. Idd zijn er overal mensen die liever de verschillen benadrukken dan de overeenkomsten. Zolang dat gebeurt, is er weinig kans op toenadering.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 08:01   #76
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Iraniers

Citaat:

Turken zijn veel blanker dan Iraniers, en dan ?
Een v.d. belangrijkste redenen dat Turkije bij de EU wil én al lang bij de NAVO is, is dat het eigenlijk een beetje bang is van Iran. Iran is een enorm groot land: méér dan dubbel zo groot dan Turkije. Daarenboven heeft het Iraanse leger 8 jaar gevechtservaring in de loopgravenoorlog tegen Irak. Iran, met Ahmadinidjad op kop, wil dé leidende natie in de regio worden.
Het is eigenlijk een rijk land en heeft veel knappe ingenieurs, wat niet kan gezegd worden van Turkije.
Oud 15 juni 2009, 17:25   #77
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zijn we niet en zullen we nooit zijn. Turken stammen af van Aziaten en zijn geen afstammelingen van de Indo-Europeanen. Turken zijn verwant met de Azeiri's, de Turkmenen, de Kirgiezen, Oezbeken en Tadjieken. Zoek uw broeders ginder over de Kaspische zee in plaats van bij ons.

Vorm misschien een gemeenschappelijke Dönerpolitie?
Oud 15 juni 2009, 17:32   #78
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Toch vreemd dat alle buurvolkeren van de turken met hen in onmin leven. Allemaal! Grieken, Bulgaren, Syriërs, Armeniërs, Cyprioten, Koerden,......
Oud 15 juni 2009, 17:45   #79
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Turkije zou - hypothetisch - eerst losgeweekt moet worden uit zijn bondgenootschap met de VS en Israël, dan pas valt ermee te praten. De Europese Unie moet sowieso opgedoekt worden, met of zonder Turken.

"Geen Turkije in de EU" is weer een gemakkelijke slogan voor heel wat extreem-rechtsen en een goede bliksemafleider voor de EU als zodanig.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 18:27   #80
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tussen een vierde en een vijfde van de bevolking in Indië spreekt een Dravidische taal, voornamelijk in het zuiden (Tamil is de bekendste).

Persoonlijk heb ik een hekel aan die "is Turkije Europees" discussies. Eerst legt men een voorwaarde op :"lidstaten moeten Europees zijn", en dan begint de discussie eigenlijk over de definitie van "Europees".
Is het belangrijkste niet vooral de economische invloed (zijn er niet veel Grieken die zelf ook wel zo'n toetreding van Turkije zien zitten?)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be