![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
1. ik had 2,33333... jaar (twee jaar en vier maand) berekend, niet 2,5 jaar. 2. in die tijd worden 3,5 miljard gsm's geproduceerd, niet 7 miljard jaar 3. er bestaat geen enkele mogelijkheid om te garanderen dat een gsm 20 jaar zal meegaan voor de rest geldt natuurlijk nog steeds mijn belangrijkste opmerking: die cijfers zeggen niets aangezien bij de berekening bijna alle relevante variabelen buiten beschouwing werden gelaten. Citaat:
2,333... jaar voor de productie van 3,5 miljard gsm's 4,666... jaar voor de productie van de 7 miljard extra gsm's 7 jaar voor de totale productie. maar nogmaals, die cijfers zeggen niets over gelijk welke gsm-productie in de werkelijke wereld, alleen maar over jouw gesimplificeerde fantasiewereld zeggen ze iets. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#62 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Redswap, louter ter info
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus ja; vandaar dat je in jouw gesimplificeerde fantasiewereld ook 7 miljard gsm's kan maken in 2,5 jaar tijd. En zullen die gsm's in jouw gesimplificeerde fantasiewereld allen minstens 20 jaar functioneel blijven. Als je 2,5 jaar vertoefd hebt in jouw gesimplificeerde fantasiewereld, blijf je de overige 17,5 jaar dat jouw gesimplificeerde gsm's nog werkzaam zijn daar ook rondzwalken? Of kom je ook nog een keer terug in de werkelijkheid?
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Verder in in jouw gesimplificeerde fantasiewereld?
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
maar goed, ik mag kiezen? dan kies ik voor 2,13 seconden (dat is volgens mijn chrono de tijd die ik gemiddeld nodig heb om 'simsalabim' te zeggen). vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zouden we hier mee verder kunnen ? Het vervolg wordt nog beter, voorlopig nog niet toe geraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
jouw lijstje is dus mogelijk, alle antwoorden (van iets meer dan 2 seconden tot een jaar of 7) die ik gaf zijn ook mogelijk. jouw opgave is dermate vaag opgesteld dat ieder antwoord dat de juiste vorm heeft (het moet een bepaalde hoeveelheid tijd zijn) een goed antwoord is. Citaat:
of jij er 10 jaar, 100 jaar, 20 jaar of 5 minuten van maakt, weer maakt het helemaal niets uit. als we op jouw manier verder gaan zeker. dan kunnen we namelijk met ieder mogelijk antwoord dat een bepaalde hoeveelheid tijd uitdrukt verder. als het jouw bedoeling is om iets te zeggen dat relevant is voor de werkelijkheid, dan moet ik nog maar eens herhalen dat jouw opgave verkeerd is. op basis van verkeerde premissen, kan je om het even welke conclusie trekken. Citaat:
iedereen zal jou er proberen op te wijzen dat wat je zegt eigenlijk niets te maken heeft met hoe de werkelijkheid in mekaar zit, maar jij zult hen verwijten dat ze gewoon niet door hebben waar je het over hebt. het idee dat anderen misschien wel begrijpen wat jij zegt, maar het er (niet onterecht) gewoon helemaal niet mee eens zijn, is waarschijnlijk nog niet echt in je opgekomen. heel waarschijnlijk zul je in je antwoorden al laten blijken dat jij eigenlijk niet door hebt waar de kritiek juist over gaat. sommige lezers zullen dit pijnlijk vinden, anderen zullen de kans grijpen om je belachelijk te maken. ik weet eigenlijk niet of ik daar zo heel veel zin in heb. vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 28 juni 2009 om 00:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
overigens vind ik zelf dat we veel te weinig oog hebben voor het feit dat MIS iemand is die over alles nadenkt en heel originele zienswijzen heeft. het enige wat hem ontbreekt is de nodige basiskennis over de onderwerpen die hij wil bespreken. ik hoop dat hij een inspanning doet om die basiskennis te verwerven. ik denk dat er een grote kans bestaat dat de combinatie van zijn originele creativiteit en een veel betere feitenkennis wel eens de bron van een aantal echt interessante ideeën zou kunnen zijn. eerlijk gezegd kijk ik daar wel wat naar uit. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#74 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
ja ik heb dit al verschillende keren gezegd en herhaald, ik ben niet de enige in deze draad. ik blijf het herhalen aangezien het henige zinnige is wat er over jouw zogenaamde oefening te zeggen valt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
vervang 'onze' door 'mijn' en 'studie' door 'fantasme'. Citaat:
wetenschappers kunnen fouten maken. pseudo-wetenschappers (en wat jij hier doet verschilt daar niet van) kunnen niets anders dan fouten maken. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#77 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
‘ … het bestaan van een groot 'leger van werklozen' biedt de mogelijkheid om de druk op de totale loonmassa in een maatschappij op te voeren en zo de prijs van de arbeidskracht naar beneden te halen.’ … dergelijke spelletjes speel ik dan echt niet mee met je, je gaat dus blijkbaar ten koste van miljoenen gezinnen iets trachten te bereiken dat je ook onmiddellijk kan doen, het staat zelfs in dezelfde zin. Succes met je spelletjes, als er straks een bom valt of betogingen worden gehouden, niet schrikken aub. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
ik heb niets gezegd over dat het zogenaamd verbazingwekkend is hoe eenvoudige ideeën op een zijspoor worden gezet. ik heb gezegd dat het hemeltergend is dat steeds opnieuw doet alsof jouw conclusies ook maar iets met de werkelijkheid te maken hebben. als ik wil onderzoeken hoeveel mensen met bruine ogen er zijn, en voor het gemak laat ik alle niet bruinogige mensen buiten beschouwing, dan kan mijn conclusie alleen maar '100%' zijn. die conclusie heeft niets te maken met het echte aantal bruinogigen in de werkelijkheid, maar alles met de opgave die ik zodanig aanpaste dat ik alleen maar dit resultaat kon krijgen. Citaat:
schrijf nu in je antwoord alstublieft niet iets in de zin van: "mensen verschillen soms van meningen en gaan soms met mekaar akkoord, dat klopt inderdaad." dat is namelijk niet wat ik schreef. ik schreef dat jij mijn woorden telkens verdraait en dan alleen commentaar geeft op jouw eigen verdraaiing, niet op wat ik echt schreef. schrijft dus beter "mensen verdraaien soms de woorden van iemand anders en denken dat ze hem dan begrepen hebben." dat past beter bij jouw werkwijze hier. Citaat:
Citaat:
Citaat:
bij het beschrijven van de economische functie van de werkloosheid in ons systeem, verdedig ik dus niet mijn eigen belangen, maar toon ik wat de belangen zijn van de bezittende klasse. ik dacht echt wel dat je zou inzien dat er een verschil bestaat tussen een fenomeen uitleggen en mijn eigen belang verdedigen. ik ben trouwens op dit moment zelf al weer een paar maand werkloos. ik heb dus persoonlijk belang bij het verhogen van het vervangingsinkomen (wat indirect een verhoging van de totale loonmasse betekent) en bij het opvoeren van de syndicale strijd voor hogere lonen en voor meer jobs. aangezien er veel meer werkenden en werklozen zijn dan bezitters, zou het logisch zijn om de economie in te richten volgens de belangen van die werkers. helaas is het niet de werkende klasse die de macht heeft in deze maatschappij. als er dus betoogd wordt, dan betoog ik als fiere syndicalist mee. ik ben niet bang van de klassenstrijd, het is alleen uit die strijd dat sociale vooruitgang geboren wordt. de bezittende klasse zal haar rijkdom en privileges nooit zomaar terug afgeven, alleen wanneer de werkers bereid zijn om het, desnoods met hier en daar een trek en een duw, af te nemen. Citaat:
ik heb in mijn carrière als sociaal assistent al vaak mensen met psychotische problemen ontmoet, sommige van jouw redeneringen (die ik in een andere post 'interpretatieve paranoia' noemde) komen dicht in de buurt van de redeneringen die ik van een aantal van die mensen mocht horen. sommige psychotische mensen hebben moeite om te zien wat een teken, een verband, een betekenis... is (en dus geïnterpreteerd kan worden) en wat niet. ik was bezorgd en wilde weten of jij daar last van had. ik hoop dat, wanneer mijn schrijven ooit echt helemaal onzinnig wordt, iemand zelf ook die bezorgdheid opbrengt. er bestaat geen manier om dit soort vragen beleefd en niet kwetsend te stellen. ik verwacht er ook helemaal geen antwoord op. het kan best zijn dat jij een koppigaard bent die gewoon kost wat kost aan zijn stellingen blijft vasthangen, wat anderen daar ook over zeggen. koppigheid is geen pathologische aandoening (ben zelf westvlaming en weet dus vrij veel over koppigheid). er is echter een kleine kans dat er wel een psychopathologische achtergrond is. daarvoor was ik bezorgd. oprecht bezorgd. het goede nieuws is dat de meeste vormen van psychotisch gedrag mits medicatie en een goede therapie te genezen zijn. anyway, uit je reactie meen ik te mogen opmaken dat je niet psychotisch bent en dus gewoon een koppigaard. hoe groter de kop, hoe harder je botst wanneer je tegen de muur loopt. ik voel me bij deze weer iets minder schuldig dat van al die uitspraken van jou die onwaar zijn of onzinnig brandhout maak. is me dat een opluchting. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
moest ik denken dat je alleen een zwetser was en dat er niets origineels, interessants en creatiefs in je denken zit, dan zou ik de tijd en de moeite niet nemen om je iedere keer van weerwoord te voorzien. moest ik je alleen een zwetser vinden, dan zou ik me niet zo druk maken. Citaat:
Citaat:
met andere woorden: vraag je af hoe je jouw model realistischer kunt maken. dit doe je niet door het antwoord op je vraag "hoeveel gsm's kunnen we in één dag maken?" zogenaamd realistischer te maken, maar door te kijken of ieder element van de werkelijkheid ook op een aanvaardbare manier door een element van je model wordt gerepresenteerd. ik geef alvast een paar overwegingen mee:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#80 | ||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: